Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: ap0f1s »

Chciałbym tu opisać cały system sterownik-bms-wyswietlacz-ładowanie w jednym, który nosi nazwę Adaptto.
Jest to ruska myśl technoliczna na których zbudowałem parę Bajków.

Jest to pewnie na rynku jedna z nielicznych konstrukcji, która jest w całości jednolitym system.
Jednak dość sporym wydatkiem.
Niżej strony, gdzie można kupić ten kontroler.
http://adaptto.com/
http://adaptto.envolt.se/Products/Controllers/ ( Wysyłka z Szwecja)
http://www.vectorebike.com/uprgade.html ( Wysyłka z Niemiec)
Obrazek

Co otrzymujemu po kupnie takiego zestawu:

1. Sterownik FOC + Wyświetlacz ( Nie potrzebujemy programować z komputera wszystko możemy ustawiać z wyświetlacza komunikuję się z sterownikiem jak i z bms)
Obrazek


2. (smart)BMS do 28s (chociaż max napięcie adaptto to chyba 100v) może podłączyć do praktycznie każdego rodzaju akusów, gdyż wszystko możemy programować za pomocą wyświetlacza, który pokazuję także każdą cele osobno wszystko w czasie rzeczywistym.
Bms nie jest podłączony do "głównego przewody minusa jak normalny bms) służy on tylko do balansowania i nadzorowania poszczególnych cel.
Takie podłączenie objawia się pewnym minusem o ile w czasie jazdy ładnie odłącza zasilanie, gdy jedna z cel spadnie poniżej minimalnego ustawionego poziomu o tyle, gdy bajk stoi wydoi nam aku do zera, jeżeli jest coś podłączone co pobiera energię.
Obrazek
Obrazek


3. Charge coil 30a albo 70a jest to kabel, dzięki, któremu możemy lądować swój rower za pomocą adaptto. Odbywa się to przez sterownik, który ma w sobie przetwornice step-up. Dzięki temu naszym zasilaczem do ładowania może być cokolwiek co daje prąd stały nie przekraczającym napięcie naszego rozładowanego akumulatora a o napięciu minimalnym 24v.
Czyli mając akumulator np. 20s lipo\lion, gdy jest on rozładowany mo on przybliżeniu napięcie 20*3v czyli 60v i właśnie nasz zasilacz musi być mniejszy niż 60v.
Obrazek

4. W zestawie znajdują się już wtyczki( głównie xt150) plus parę złącz wodoopornych(halle, złącze manetki, złącze wyświetlacza, złącze bms)
Na zdjęciu są dwie wersję sterownika max-e 14kw i mini-e 4kw
Obrazek


Główny problem adaptto to jego konfiguracja, dlatego będę uzupełniał temat z ważnymi informacjami co do ustawień sterownika. Niżej filmiku z opisami funckji i ustawień adaptto.
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Papi
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2019, 17:06

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Papi »

Ciut drogawe ale pewnie warto, bede mial na uwadze bo nigdy o tym nie slyszalem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Eryk »

Papi pisze:
14 lis 2019, 18:57
Ciut drogawe ale pewnie warto, bede mial na uwadze bo nigdy o tym nie slyszalem. Pozdrawiam
System świetny można powiedzieć że rewelacyjny nawet na dzisiejsze czasy. Niestety ma mankament, bardzo ciężko jest go ustawić aby optymalnie napędzał silnik. Autonauka sterownika robi to mało precyzyjnie i sporo energii idzie w grzanie silnika :/
grafffik

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: grafffik »

totalnie ale to tolanie najgorszy sterownik na rynku. pół kartonu spalonych egzemplarzy mamy. zdecydowanie nie polecam. jarają się na potęge.
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: ap0f1s »

Nie opłaca miałem kupować tego sterownika, miałem z 6 konstrukcji na nim żadna już go nie ma.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Eryk »

grafffik pisze:
14 lis 2019, 20:36
totalnie ale to tolanie najgorszy sterownik na rynku. pół kartonu spalonych egzemplarzy mamy. zdecydowanie nie polecam. jarają się na potęge.
Na gwarancje nie odesłaliście? Co się wam paliło? Chętnie taki karton po cenie złomu przygarnę :D
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Mariusz_p »

Ale kotlet :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: pxl666 »

Co to Za buława na kablach?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Tooropek »

pxl666 pisze:
15 lis 2019, 8:21
Co to Za buława na kablach?
Czytanie całego postu nie boli.

"3. Charge coil 30a albo 70a jest to kabel, dzięki, któremu możemy lądować swój rower za pomocą adaptto. Odbywa się to przez sterownik, który ma w sobie przetwornice step-up. Dzięki temu naszym zasilaczem do ładowania może być cokolwiek co daje prąd stały nie przekraczającym napięcie naszego rozładowanego akumulatora a o napięciu minimalnym 24v.
Czyli mając akumulator np. 20s lipo\lion, gdy jest on rozładowany mo on przybliżeniu napięcie 20*3v czyli 60v i właśnie nasz zasilacz musi być mniejszy niż 60v."
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: pxl666 »

Ty a mogę tego po prostu nie rozumieć? To nie jest elektroda chyba prawda ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Tooropek »

No nie, ale ja nie zgłębiałem tematu więc nie odpowiem Ci własnymi słowami w tym temacie, pytaj znawców.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: radasss »

pxl666 pisze:
15 lis 2019, 8:21
Co to Za buława na kablach?
To jest cewka podciągająca napięcie. Np. jak masz zasilacz 24 V a chcesz ładować baterię 72 V w jednośladzie.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: szczur333 »

wlasnie ogarnalem ze nucular to jakies rebrandowane a moze i ulepszone adaptto?

praktycznie ten sam lcd, moze troche inna obudowa sterownika

jestem ciekawe czy poprawili cos w nim, glownie podoba mi sie ze nie ma problemu z 22s, ma płynny regen i ładowarke 48V 3kW mozna kupic tanio
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Eryk »

Faktycznie przypomina adaptto. Masz może gdzieś zdjęcie bmsa? Podejrzewam że zmienili nazwę aby się nie kojarzyło. Ciekawe czy ta wersja też grzeje silnik z powodu marnej autonauki silnika.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: szczur333 »

tzn nucular ma aktualnie sam kontroler (na stronie mają ze bms in progress), zobacz filmy ladislava z cyberbike - on wlasnie pokazuje opcje tego sterownika, a bms-a uzywa ANT-a i wg mnie to najlepsze połaczenie

u nuculara czas oczekiwania 4-5 mcy na sterownik wiec moze faktycznie cos tam przerobili, do moich potrzeb idealny:

- 22s na 100% dziala mozliwe ze nawet 24s
- płynny regen
- mały rozmiar
- cewka ładowania (regulacja prądu i tansze ładowarki)

PS ladislav puszcza 27kW i mu dziala :D
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: tas »

poprzednia wersja też miała być dobra a wyszło jak wyszło ;)
A skoro dawaliśmy im twarde dowody, że mają słaby algorytm sterowania wektorowego a inżyniery się upierały, że to nie prawda to raczej źle wróży temu projektowi :P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: Eryk »

szczur333 pisze:
11 lip 2020, 21:22
- cewka ładowania (regulacja prądu i tansze ładowarki)

PS ladislav puszcza 27kW i mu dziala :D
Cewka była też w adaptto, fajne rozwiązanie. Można było mieć mega turbo mocną ładowarkę za śmieszne pieniądze, dowolnie ustawić ładowanie, prąd, napięcie...

Odnośnie tych kilowatów to można wpuścić milon byle by to silnik efektywnie spożytkował i nie szło to w jego grzanie ;)
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)

Post autor: szczur333 »

no wiem, dlatego ja "odkopałem" temat bo wymiary, lcd i ta cewka to wspolny mianownik, chociaz sterownik to chyba co innego i gosc to ręcznie klepie jak barmal u nas, na andless pierwsze testy w 2016 juz byly

ładowarka (zasilacz) 3kW mały i płaski wychodzi 135$ i plusem jest to ze mozna zbudowac dowolny pakiet i wymieniac bez potrzeby wymiany ładowarki

w tym sezonie testuje zasiegi, jak dobrze pojdzie to go zamowie po sezonie zeby było na nastepny
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ