Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Chciałbym tu opisać cały system sterownik-bms-wyswietlacz-ładowanie w jednym, który nosi nazwę Adaptto.
Jest to ruska myśl technoliczna na których zbudowałem parę Bajków.
Jest to pewnie na rynku jedna z nielicznych konstrukcji, która jest w całości jednolitym system.
Jednak dość sporym wydatkiem.
Niżej strony, gdzie można kupić ten kontroler.
http://adaptto.com/
http://adaptto.envolt.se/Products/Controllers/ ( Wysyłka z Szwecja)
http://www.vectorebike.com/uprgade.html ( Wysyłka z Niemiec)
Co otrzymujemu po kupnie takiego zestawu:
1. Sterownik FOC + Wyświetlacz ( Nie potrzebujemy programować z komputera wszystko możemy ustawiać z wyświetlacza komunikuję się z sterownikiem jak i z bms)
2. (smart)BMS do 28s (chociaż max napięcie adaptto to chyba 100v) może podłączyć do praktycznie każdego rodzaju akusów, gdyż wszystko możemy programować za pomocą wyświetlacza, który pokazuję także każdą cele osobno wszystko w czasie rzeczywistym.
Bms nie jest podłączony do "głównego przewody minusa jak normalny bms) służy on tylko do balansowania i nadzorowania poszczególnych cel.
Takie podłączenie objawia się pewnym minusem o ile w czasie jazdy ładnie odłącza zasilanie, gdy jedna z cel spadnie poniżej minimalnego ustawionego poziomu o tyle, gdy bajk stoi wydoi nam aku do zera, jeżeli jest coś podłączone co pobiera energię.
3. Charge coil 30a albo 70a jest to kabel, dzięki, któremu możemy lądować swój rower za pomocą adaptto. Odbywa się to przez sterownik, który ma w sobie przetwornice step-up. Dzięki temu naszym zasilaczem do ładowania może być cokolwiek co daje prąd stały nie przekraczającym napięcie naszego rozładowanego akumulatora a o napięciu minimalnym 24v.
Czyli mając akumulator np. 20s lipo\lion, gdy jest on rozładowany mo on przybliżeniu napięcie 20*3v czyli 60v i właśnie nasz zasilacz musi być mniejszy niż 60v.
4. W zestawie znajdują się już wtyczki( głównie xt150) plus parę złącz wodoopornych(halle, złącze manetki, złącze wyświetlacza, złącze bms)
Na zdjęciu są dwie wersję sterownika max-e 14kw i mini-e 4kw
Główny problem adaptto to jego konfiguracja, dlatego będę uzupełniał temat z ważnymi informacjami co do ustawień sterownika. Niżej filmiku z opisami funckji i ustawień adaptto.
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
Jest to ruska myśl technoliczna na których zbudowałem parę Bajków.
Jest to pewnie na rynku jedna z nielicznych konstrukcji, która jest w całości jednolitym system.
Jednak dość sporym wydatkiem.
Niżej strony, gdzie można kupić ten kontroler.
http://adaptto.com/
http://adaptto.envolt.se/Products/Controllers/ ( Wysyłka z Szwecja)
http://www.vectorebike.com/uprgade.html ( Wysyłka z Niemiec)
Co otrzymujemu po kupnie takiego zestawu:
1. Sterownik FOC + Wyświetlacz ( Nie potrzebujemy programować z komputera wszystko możemy ustawiać z wyświetlacza komunikuję się z sterownikiem jak i z bms)
2. (smart)BMS do 28s (chociaż max napięcie adaptto to chyba 100v) może podłączyć do praktycznie każdego rodzaju akusów, gdyż wszystko możemy programować za pomocą wyświetlacza, który pokazuję także każdą cele osobno wszystko w czasie rzeczywistym.
Bms nie jest podłączony do "głównego przewody minusa jak normalny bms) służy on tylko do balansowania i nadzorowania poszczególnych cel.
Takie podłączenie objawia się pewnym minusem o ile w czasie jazdy ładnie odłącza zasilanie, gdy jedna z cel spadnie poniżej minimalnego ustawionego poziomu o tyle, gdy bajk stoi wydoi nam aku do zera, jeżeli jest coś podłączone co pobiera energię.
3. Charge coil 30a albo 70a jest to kabel, dzięki, któremu możemy lądować swój rower za pomocą adaptto. Odbywa się to przez sterownik, który ma w sobie przetwornice step-up. Dzięki temu naszym zasilaczem do ładowania może być cokolwiek co daje prąd stały nie przekraczającym napięcie naszego rozładowanego akumulatora a o napięciu minimalnym 24v.
Czyli mając akumulator np. 20s lipo\lion, gdy jest on rozładowany mo on przybliżeniu napięcie 20*3v czyli 60v i właśnie nasz zasilacz musi być mniejszy niż 60v.
4. W zestawie znajdują się już wtyczki( głównie xt150) plus parę złącz wodoopornych(halle, złącze manetki, złącze wyświetlacza, złącze bms)
Na zdjęciu są dwie wersję sterownika max-e 14kw i mini-e 4kw
Główny problem adaptto to jego konfiguracja, dlatego będę uzupełniał temat z ważnymi informacjami co do ustawień sterownika. Niżej filmiku z opisami funckji i ustawień adaptto.
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
[YouTube][/YouTube]
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lis 2019, 17:06
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Ciut drogawe ale pewnie warto, bede mial na uwadze bo nigdy o tym nie slyszalem. Pozdrawiam
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
System świetny można powiedzieć że rewelacyjny nawet na dzisiejsze czasy. Niestety ma mankament, bardzo ciężko jest go ustawić aby optymalnie napędzał silnik. Autonauka sterownika robi to mało precyzyjnie i sporo energii idzie w grzanie silnika :/
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
totalnie ale to tolanie najgorszy sterownik na rynku. pół kartonu spalonych egzemplarzy mamy. zdecydowanie nie polecam. jarają się na potęge.
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Nie opłaca miałem kupować tego sterownika, miałem z 6 konstrukcji na nim żadna już go nie ma.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Na gwarancje nie odesłaliście? Co się wam paliło? Chętnie taki karton po cenie złomu przygarnę
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Czytanie całego postu nie boli.
"3. Charge coil 30a albo 70a jest to kabel, dzięki, któremu możemy lądować swój rower za pomocą adaptto. Odbywa się to przez sterownik, który ma w sobie przetwornice step-up. Dzięki temu naszym zasilaczem do ładowania może być cokolwiek co daje prąd stały nie przekraczającym napięcie naszego rozładowanego akumulatora a o napięciu minimalnym 24v.
Czyli mając akumulator np. 20s lipo\lion, gdy jest on rozładowany mo on przybliżeniu napięcie 20*3v czyli 60v i właśnie nasz zasilacz musi być mniejszy niż 60v."
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Ty a mogę tego po prostu nie rozumieć? To nie jest elektroda chyba prawda ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
No nie, ale ja nie zgłębiałem tematu więc nie odpowiem Ci własnymi słowami w tym temacie, pytaj znawców.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
To jest cewka podciągająca napięcie. Np. jak masz zasilacz 24 V a chcesz ładować baterię 72 V w jednośladzie.
warsztatmotocykli.pl
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
wlasnie ogarnalem ze nucular to jakies rebrandowane a moze i ulepszone adaptto?
praktycznie ten sam lcd, moze troche inna obudowa sterownika
jestem ciekawe czy poprawili cos w nim, glownie podoba mi sie ze nie ma problemu z 22s, ma płynny regen i ładowarke 48V 3kW mozna kupic tanio
praktycznie ten sam lcd, moze troche inna obudowa sterownika
jestem ciekawe czy poprawili cos w nim, glownie podoba mi sie ze nie ma problemu z 22s, ma płynny regen i ładowarke 48V 3kW mozna kupic tanio
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Faktycznie przypomina adaptto. Masz może gdzieś zdjęcie bmsa? Podejrzewam że zmienili nazwę aby się nie kojarzyło. Ciekawe czy ta wersja też grzeje silnik z powodu marnej autonauki silnika.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
tzn nucular ma aktualnie sam kontroler (na stronie mają ze bms in progress), zobacz filmy ladislava z cyberbike - on wlasnie pokazuje opcje tego sterownika, a bms-a uzywa ANT-a i wg mnie to najlepsze połaczenie
u nuculara czas oczekiwania 4-5 mcy na sterownik wiec moze faktycznie cos tam przerobili, do moich potrzeb idealny:
- 22s na 100% dziala mozliwe ze nawet 24s
- płynny regen
- mały rozmiar
- cewka ładowania (regulacja prądu i tansze ładowarki)
PS ladislav puszcza 27kW i mu dziala
u nuculara czas oczekiwania 4-5 mcy na sterownik wiec moze faktycznie cos tam przerobili, do moich potrzeb idealny:
- 22s na 100% dziala mozliwe ze nawet 24s
- płynny regen
- mały rozmiar
- cewka ładowania (regulacja prądu i tansze ładowarki)
PS ladislav puszcza 27kW i mu dziala
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- tas
- Administrator
- Posty: 2964
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
poprzednia wersja też miała być dobra a wyszło jak wyszło
A skoro dawaliśmy im twarde dowody, że mają słaby algorytm sterowania wektorowego a inżyniery się upierały, że to nie prawda to raczej źle wróży temu projektowi
A skoro dawaliśmy im twarde dowody, że mają słaby algorytm sterowania wektorowego a inżyniery się upierały, że to nie prawda to raczej źle wróży temu projektowi
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
Cewka była też w adaptto, fajne rozwiązanie. Można było mieć mega turbo mocną ładowarkę za śmieszne pieniądze, dowolnie ustawić ładowanie, prąd, napięcie...
Odnośnie tych kilowatów to można wpuścić milon byle by to silnik efektywnie spożytkował i nie szło to w jego grzanie
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Adaptto (Zintegrowany system sterownik-bms-wyświetlacz.)
no wiem, dlatego ja "odkopałem" temat bo wymiary, lcd i ta cewka to wspolny mianownik, chociaz sterownik to chyba co innego i gosc to ręcznie klepie jak barmal u nas, na andless pierwsze testy w 2016 juz byly
ładowarka (zasilacz) 3kW mały i płaski wychodzi 135$ i plusem jest to ze mozna zbudowac dowolny pakiet i wymieniac bez potrzeby wymiany ładowarki
w tym sezonie testuje zasiegi, jak dobrze pojdzie to go zamowie po sezonie zeby było na nastepny
ładowarka (zasilacz) 3kW mały i płaski wychodzi 135$ i plusem jest to ze mozna zbudowac dowolny pakiet i wymieniac bez potrzeby wymiany ładowarki
w tym sezonie testuje zasiegi, jak dobrze pojdzie to go zamowie po sezonie zeby było na nastepny
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s