No właśnie, tego nie wiem
Nowy sterownik FOC XA3
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Jak mogę zasugerować to lepiej żeby nie trzeba już było w środku grzebać przeciętnemu użytkownikowi I bezpieczniej i funkcjonalnej.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Spoko. Z płytki będą kable, dużo kabli i stąd moje zmartwienie jak to zrobić
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Jakiej grubości planujesz zrobic ta "czapke", Jesli w okolicy 4mm to raczej bede w stanie ci takie odlewac
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Fajnie to wygląda. Widziałem płytkę na żywo, mega pro robota. Panie, to to ma taką moc, że pan możesz helikoptera zbudować
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Nie bardzo rozumiem jak będzie oprowadzane ciepło od tranzystorów. W sterownikach z którymi się spotkałem z takimi tranzystorami, montowane były prawie na aluminium (druk był na cienkiej folii).
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Przewody lutowane do ścieżek bez przejścia przez płytkę moim zdaniem mogą się łatwiej zerwać, zwłaszcza przy takiej ich średnicy.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Już mówię
Tranzystory są zatopione w tzw. Gap-fillerze, który przewodzi ciepło na aluminium.
Fotki poglądowe:
Tranzystory są zatopione w tzw. Gap-fillerze, który przewodzi ciepło na aluminium.
Fotki poglądowe:
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Trochę mnie boli brak połączenia mechanicznego na śruby ale ze względu na gabaryty nie dało rady inaczej. Tytułem wyjaśnienia, pod jednym tranzystorem mam 140 przelotek o średnicy 0,3mm przez 4 warstwy miedzi. Jedna przelotka o tej średnicy ma przy delcie T 20° obciążalność ciut powyżej 2A. Cyna zalewa wszystko, na całej długości miedzi w przelotkach, poprawiając dodatkowo obciążalność mechaniczną. Jestem dobrej myśli
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Sterownik wygląda rewelacyjnie. Będzie test przy pełnych możliwościach tego sterownika? Jaką kwotę planujesz za niego?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Czy jest możliwość wyprowadzenia 12v ma czujnik nacisku? Wolałabym to aniżeli Chiński konwerter DC/DC.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Stan przed:
W międzyczasie obserwowana temperatura obu:
71°C silnik, 44°C sterownik,
83°C silnik, 49°C sterownik,
86°C silnik, 51°C sterownik
Screeny: Na razie jest dobrze
W trakcie:
Po operacji:
Sytuacja techniczna wygląda następująco: po kilkudziesięciu cyklach start/stop, najpierw 200A fazy, później 250A, temperatura silnika (MXUS 3k 21x3) wskoczyła na 91°C, sterownika na 53°.W międzyczasie obserwowana temperatura obu:
71°C silnik, 44°C sterownik,
83°C silnik, 49°C sterownik,
86°C silnik, 51°C sterownik
Screeny: Na razie jest dobrze
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
- ajs
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
- Kontakt:
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Dodatkowa przetwornica jest ale 5V. 12V zamiast 5-ciu to kwestia zmiany 2 rezystorów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 lip 2018, 9:40
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Cześć Barmal
Kiedy planujesz ruszyć ze sprzedażą? No i ile PLN trzeba zbierać?
Mariusz
Kiedy planujesz ruszyć ze sprzedażą? No i ile PLN trzeba zbierać?
Mariusz
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Konkretów nie mam na razie. Testy pierwszego trwają. Jak do tej pory wszystko leci według planu i na tej podstawie zamówiłem kolejne płytki w których dołożyłem kilka nowych wejść/wyjść na światło hamulca oraz kierunkowskazy.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy sterownik FOC XA3
A gdyby tak pójść w górę z zasilaniem (tak 90S), nie tam żebym namawiał, ale potrzebuję taki sterownik (TAS chyba też . Mogę do prac konstruktorskich przekazać jakieś części (pro publico bono) .
- Tombe
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Barmal, jako samozwańczy przedstawiciel ciekawskiego ludu, pytam:
I jak tam ze sterownikiem kiedy rusza sprzedaż? xD
I jak tam ze sterownikiem kiedy rusza sprzedaż? xD
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
No tak, winny jestem odpowiedzi
Sytuacja wygląda następująco, sterownik jest w bajku i ciągle go ujeżdżam, dopasowuję soft testuję i testuję. Nowe płytki, rewizja "a" są w drodze, nowa obudowa w konstrujcji. Kilka spraw na płytce zmieniłem/usprawniłem tak aby było lepiej podczas montażu. Konkretnie: przesunąłem otwór mocujący, dołożyłem pola do lutowania przewodów i kilka innych szczegułów o których nie chcę zanudzać. Jak tylko będę miał jakieś fotki lub screeny z 3D to wrzucę. Obudowa, konkretnie aluminiowy spód ma szerokość 100mm. Dekiel oczywiście też.
Tak więc do przodu, wprawdzie wolno i nie tak szybko jakbym chciał ale do przodu
Reasumując, jak na prototyp jest bardzo dobrze i cała konfiguracja przerosła moje oczekiwania i to znacznie
Aż sam jestem zdziwiony
Nie wiem wprawdzie jak sytuacja będzie się miała przy 20s ale to ktoś mi pewnie przetestuje
Sytuacja wygląda następująco, sterownik jest w bajku i ciągle go ujeżdżam, dopasowuję soft testuję i testuję. Nowe płytki, rewizja "a" są w drodze, nowa obudowa w konstrujcji. Kilka spraw na płytce zmieniłem/usprawniłem tak aby było lepiej podczas montażu. Konkretnie: przesunąłem otwór mocujący, dołożyłem pola do lutowania przewodów i kilka innych szczegułów o których nie chcę zanudzać. Jak tylko będę miał jakieś fotki lub screeny z 3D to wrzucę. Obudowa, konkretnie aluminiowy spód ma szerokość 100mm. Dekiel oczywiście też.
Tak więc do przodu, wprawdzie wolno i nie tak szybko jakbym chciał ale do przodu
Reasumując, jak na prototyp jest bardzo dobrze i cała konfiguracja przerosła moje oczekiwania i to znacznie
Aż sam jestem zdziwiony
Nie wiem wprawdzie jak sytuacja będzie się miała przy 20s ale to ktoś mi pewnie przetestuje
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Swietna sprawa z tym tempomatem, jest jak w samochodach, jedziesz autostrada i jak chcesz wyprzedzić to dodajesz gazu i nie trzeba ponownie ustawiać prędkości.
Jeszcze tylko dolozyc radar i tempomat aktywny będzie się dostosowywal do ebajka przed tobą
Jeszcze tylko dolozyc radar i tempomat aktywny będzie się dostosowywal do ebajka przed tobą
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 kwie 2019, 23:23
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Jeśli mogę coś skromnie zasugerować, idealnie by było wyprowadzić niskoprądowe sygnały na kablach LIYCY.
Jeżeli złącz będzie podobnie jak w X2 to powinno starczyć:
6 żyłowy dla manetek (2x3 kable)
6 żyłowy dla sygnałów z silnika: - 3x Hall, +5V, GND, Temp
9-12 żyłowy dla pozostałych kabli: 2x Tempomat, 2x Tryb, 3x PAS, 2x Hall Out
takie trzy kable łatwo sobie już podzielić na złączki i zastosowałem złącza superseal.
I jeśli przy okazji mogę zapytać o złączki na X2 (2x3 1x10 1x5 i 1x2 gdzie kupić) bo chciałem przekablować docelowo z tych cieniutkich właśnie na LIYCY tak aby można było hermetycznie zamknąć.
Co pewnie trochę zajmie bo dziś po 4 miesiącach w końcu wszystko podłączyłem
Jeżeli złącz będzie podobnie jak w X2 to powinno starczyć:
6 żyłowy dla manetek (2x3 kable)
6 żyłowy dla sygnałów z silnika: - 3x Hall, +5V, GND, Temp
9-12 żyłowy dla pozostałych kabli: 2x Tempomat, 2x Tryb, 3x PAS, 2x Hall Out
takie trzy kable łatwo sobie już podzielić na złączki i zastosowałem złącza superseal.
I jeśli przy okazji mogę zapytać o złączki na X2 (2x3 1x10 1x5 i 1x2 gdzie kupić) bo chciałem przekablować docelowo z tych cieniutkich właśnie na LIYCY tak aby można było hermetycznie zamknąć.
Co pewnie trochę zajmie bo dziś po 4 miesiącach w końcu wszystko podłączyłem
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 sty 2019, 12:58
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Pojawiła się ciekawa sprawa. Otóż nie dawała mi spokoju kwestia pomiaru Halli i offsetów podczas autonauki. Na tej podstawie przebudowałem całkowicie funkcję autonauki tak aby wykorzystywać jedynie 6 magnesów.
Wygląda to tak: https://photos.app.goo.gl/tq1mFALnzFSHrRDc8
Jak opisywałem już w tym wątku:
viewtopic.php?f=18&t=3618
I w tym filmie:
Wszystko wyglądało cacy ale w celach dydaktycznych korciło mnie i sprawdziłem jak ma się sprawa kiedy autonauka zacznie pomiar w innym miejscu... I tu pojawiła się wyżej wymieniona „ciekawa sprawa”. Otóż okazało się, że po przekręceniu silnika/wirnika o około 30° mechanicznie offset zaczął się rozjeżdżać o 1 do około 5°.
Kolejne 30°, znowu autonauka i kolejny rozjazd. I tak dalej. Aż do powrotu do pozycji startowej, gdzie i offset powrócił do wartości początkowo zmierzonej.
Tym sposobem mogłem wykluczyć jakiekolwiek nieprawidłowości w sofcie i samej funkcji autonauki. To pozytywne. Negatywnym okazała się jednak zrodzona zagadka: dlaczego tak się dzieje?
Co mi się nasunęło to dwa problemy jakie w silnikach DD najczęściej występują, czyli nierównomierny odstęp między magnesami i niedokładnie wklejone Halle.
Takową potrzebą pokierowany przeanalizowałem sobie wszystkie dane.
Jako pierwsze narysowałem w Autocadzie koło o średnicy (dla uproszczenia 200mm) i halle jak się przy takim silniku (Crystalyte HS3540) należy, w odstępie 5,22°. Dla przypomnienia, 51 zębów i 23 pary magnesów. Przy założonym odstępie wirnika i stojana 0,5mm (przypuszczam, że jest więcej ale nie mam jak tego zmierzyć ) namalowałem linię środka Halla i jak wspominałem następny z przesunięciem o 5,22°, w jednym i drugim kierunku.
O tak: Po tym dodałem do każdej linii ofset 0,5mm, symulując tym przesunięcie HallHall 0,5 i max. 1mm. Zmierzyłem kąt i wyszło mi w pozycji idealnej: 7,83°. Z przesunięciem 0,5mm kąt wyniósł 7,96° i z przesunięciem 1mm 8,09°. Reasumując, przesunięcie Halla o 0,5mm daje nam różnicę 0,13° i z przesunięciem o 1mm różnicę 0,26°. Zapewne coponiektórzy pomyślą: nie dużo, barmal wkręca... ale sytuacja wygląda inaczej niż by się wydawało...
Otóż mamy tu do czynienia z przesunięciem na jeden obrót elektryczny!
Tym samym, przeliczając na jeden obrót mechaniczny wychodzi nam: 0,26° x 23 (dla przypomnienia, dwa magnesy to jeden obrót elektryczny) = 5,98°!!! A to już inaczej brzmi
Przypominam, to jedynie na szybko namalowane w Cadzie.
Jak to się odnosi do samego sterownika, programu itd...?
Otóż, po tym jak to sobie namalowałem, uświadomiłem, że te wcześniej opisane „czarymary” mogą być właśnie tym spowodowane....musiałem to sprawdzić w sofcie!
W tym celu zmieniłem program tak aby zapisywał jeden pełny obrót mechaniczny, czyli w tym wypadku 46 magnesów.
Dane z 16-tu bitów w skrócie tak wyglądają:
11817
11312
9727
11624
11297
10016
11540
11028
10006
11910
.
.
.
itd
Wklepałem dane do excela:
Tak powinno wyglądać: A wygląda tak: I jeszcze jedna grafika, powinno być: Wygląda obecnie:
Co nam to mówi...?
A tyle, że to wartości Hall1, Hall2 i Hall3
Powinno być: 65536/360°=182,04444.
Czyli, jak i wcześniej, dla przypomienia: Halle dają nam maksymalną rozdzielczość 60° i tym samym:
65536 / 6 = 10922,66667. Co jest naszym kątem 60°.
Czyli teraz wartości zczytane (pierwsze 4):
11817 - 10922 = 895
11312 - 10922 = 390 i
9727 - 10922 = 1195 absolutnej wartości.
A to już łatwo nam przeliczyć, czyli:
895 / 182 = 4,91°
390 / 182 = 1,12° i
1195 / 182 = 6,56°
No i lipa...
I proszę się nie śmiać (osoby wtajemniczone będą wiedzieć o co chodzi )
To tylko taka informacja, czym ostatnio dla „rozrywki” i wolnych chwilach się zajmuję
A tak powracając do tematu sterownika, jeżdżę i testuję. Na razie nic mi nie wybuchło tak więc nie mam powodów aby narzekać. Obecnie pierwsza sztuka sterownika z obudową szeroką na 110mm leży na biurku i na nim testuję soft. Wersja 2-ga o szerokości 100mm w bajku i jest „ujeżdżana”.
Druga płytka z drugiej wersji jest w trakcie lutowania. Co się tyczy hardwaru to jak mi się wydaje nie będzie żadnych zmian, no chyba że dodam jakieś nowe coś. Do tej pory wszystko działa stabilnie i temperaturowo (14s) nie mam czego się obawiać. Soft, to wiadomo zawsze się zmienia... i też najwięcej czasu pochłania...
Ale nie poddaję się!
Wygląda to tak: https://photos.app.goo.gl/tq1mFALnzFSHrRDc8
Jak opisywałem już w tym wątku:
viewtopic.php?f=18&t=3618
I w tym filmie:
Wszystko wyglądało cacy ale w celach dydaktycznych korciło mnie i sprawdziłem jak ma się sprawa kiedy autonauka zacznie pomiar w innym miejscu... I tu pojawiła się wyżej wymieniona „ciekawa sprawa”. Otóż okazało się, że po przekręceniu silnika/wirnika o około 30° mechanicznie offset zaczął się rozjeżdżać o 1 do około 5°.
Kolejne 30°, znowu autonauka i kolejny rozjazd. I tak dalej. Aż do powrotu do pozycji startowej, gdzie i offset powrócił do wartości początkowo zmierzonej.
Tym sposobem mogłem wykluczyć jakiekolwiek nieprawidłowości w sofcie i samej funkcji autonauki. To pozytywne. Negatywnym okazała się jednak zrodzona zagadka: dlaczego tak się dzieje?
Co mi się nasunęło to dwa problemy jakie w silnikach DD najczęściej występują, czyli nierównomierny odstęp między magnesami i niedokładnie wklejone Halle.
Takową potrzebą pokierowany przeanalizowałem sobie wszystkie dane.
Jako pierwsze narysowałem w Autocadzie koło o średnicy (dla uproszczenia 200mm) i halle jak się przy takim silniku (Crystalyte HS3540) należy, w odstępie 5,22°. Dla przypomnienia, 51 zębów i 23 pary magnesów. Przy założonym odstępie wirnika i stojana 0,5mm (przypuszczam, że jest więcej ale nie mam jak tego zmierzyć ) namalowałem linię środka Halla i jak wspominałem następny z przesunięciem o 5,22°, w jednym i drugim kierunku.
O tak: Po tym dodałem do każdej linii ofset 0,5mm, symulując tym przesunięcie HallHall 0,5 i max. 1mm. Zmierzyłem kąt i wyszło mi w pozycji idealnej: 7,83°. Z przesunięciem 0,5mm kąt wyniósł 7,96° i z przesunięciem 1mm 8,09°. Reasumując, przesunięcie Halla o 0,5mm daje nam różnicę 0,13° i z przesunięciem o 1mm różnicę 0,26°. Zapewne coponiektórzy pomyślą: nie dużo, barmal wkręca... ale sytuacja wygląda inaczej niż by się wydawało...
Otóż mamy tu do czynienia z przesunięciem na jeden obrót elektryczny!
Tym samym, przeliczając na jeden obrót mechaniczny wychodzi nam: 0,26° x 23 (dla przypomnienia, dwa magnesy to jeden obrót elektryczny) = 5,98°!!! A to już inaczej brzmi
Przypominam, to jedynie na szybko namalowane w Cadzie.
Jak to się odnosi do samego sterownika, programu itd...?
Otóż, po tym jak to sobie namalowałem, uświadomiłem, że te wcześniej opisane „czarymary” mogą być właśnie tym spowodowane....musiałem to sprawdzić w sofcie!
W tym celu zmieniłem program tak aby zapisywał jeden pełny obrót mechaniczny, czyli w tym wypadku 46 magnesów.
Dane z 16-tu bitów w skrócie tak wyglądają:
11817
11312
9727
11624
11297
10016
11540
11028
10006
11910
.
.
.
itd
Wklepałem dane do excela:
Tak powinno wyglądać: A wygląda tak: I jeszcze jedna grafika, powinno być: Wygląda obecnie:
Co nam to mówi...?
A tyle, że to wartości Hall1, Hall2 i Hall3
Powinno być: 65536/360°=182,04444.
Czyli, jak i wcześniej, dla przypomienia: Halle dają nam maksymalną rozdzielczość 60° i tym samym:
65536 / 6 = 10922,66667. Co jest naszym kątem 60°.
Czyli teraz wartości zczytane (pierwsze 4):
11817 - 10922 = 895
11312 - 10922 = 390 i
9727 - 10922 = 1195 absolutnej wartości.
A to już łatwo nam przeliczyć, czyli:
895 / 182 = 4,91°
390 / 182 = 1,12° i
1195 / 182 = 6,56°
No i lipa...
I proszę się nie śmiać (osoby wtajemniczone będą wiedzieć o co chodzi )
To tylko taka informacja, czym ostatnio dla „rozrywki” i wolnych chwilach się zajmuję
A tak powracając do tematu sterownika, jeżdżę i testuję. Na razie nic mi nie wybuchło tak więc nie mam powodów aby narzekać. Obecnie pierwsza sztuka sterownika z obudową szeroką na 110mm leży na biurku i na nim testuję soft. Wersja 2-ga o szerokości 100mm w bajku i jest „ujeżdżana”.
Druga płytka z drugiej wersji jest w trakcie lutowania. Co się tyczy hardwaru to jak mi się wydaje nie będzie żadnych zmian, no chyba że dodam jakieś nowe coś. Do tej pory wszystko działa stabilnie i temperaturowo (14s) nie mam czego się obawiać. Soft, to wiadomo zawsze się zmienia... i też najwięcej czasu pochłania...
Ale nie poddaję się!
- Tombe
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Charytatywnie tego nie robisz
Jak ogarniesz temat do końca to ja biorę 1 lub 2 szt. od razu - także działaj!
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nowy sterownik FOC XA3
A ja jestem pełen podziwu dla naszego Mistrza BARMALA. Czapka z głowy dla takiego geniuszu. Ja nawet nie wiem o czym on kuźwa pisze , co to za fikuśne wykresy i proszę nie udawajcie , że Wy wiecie
No to kiedy ten prostownik będzie , to znaczy sterownik
hehehe
No to kiedy ten prostownik będzie , to znaczy sterownik
hehehe
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 kwie 2019, 23:23
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Test błędów budowy silnika świetny.
I tu nasuwa mi się pomysł czy da się te dane które wychodzą z pomiaru pełnego obrotu koła (powiedzmy powtórzonego np.: x10 dla statystyki) wykorzystać do precyzyjniejszej kalibracji sterownika. Bo różnice wyglądają na 20% a to sporo (peak 12000 min 10 000)
I tu nasuwa mi się pomysł czy da się te dane które wychodzą z pomiaru pełnego obrotu koła (powiedzmy powtórzonego np.: x10 dla statystyki) wykorzystać do precyzyjniejszej kalibracji sterownika. Bo różnice wyglądają na 20% a to sporo (peak 12000 min 10 000)
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Nowy sterownik FOC XA3
BARMALKU dawaj ten nowy sterownik, bo mi zaraz mózg eksploduje
Trzeba szybko robić testy , życie ucieka, sprawdzić przy jakich amperach można go upalić
Jak przejdzie pomyślnie gotowanie świat stoi przed Tobą otworem
Trzeba szybko robić testy , życie ucieka, sprawdzić przy jakich amperach można go upalić
Jak przejdzie pomyślnie gotowanie świat stoi przed Tobą otworem
- Majster
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Tychy
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Barmal, mam 2 propozycje:
Wersja z wyprowadzonymi przewodami - miałem X2 i dużo problemów sprawiło mi przylutowanie przewodów na złączkach i ich wyprowadzenie z obudowy. Gdyby wszystkie kable już wystawały z obudowy tak jak z chińskich sterowników to byłoby super
Druga sprawa - zastosowanie conformal coatingu, czyli warstwy która będzie zabezpieczać elektronikę przed wilgocią, korozją
Wersja z wyprowadzonymi przewodami - miałem X2 i dużo problemów sprawiło mi przylutowanie przewodów na złączkach i ich wyprowadzenie z obudowy. Gdyby wszystkie kable już wystawały z obudowy tak jak z chińskich sterowników to byłoby super
Druga sprawa - zastosowanie conformal coatingu, czyli warstwy która będzie zabezpieczać elektronikę przed wilgocią, korozją
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Teraz wszystkie złącza sygnałowe są na JST. Fazy i Aku lutowane. Jak poniżej: Co do lakierowania to kwestia uzgodnienia z producentem. Generalnie nie stanowi to problemu.Majster pisze: ↑02 paź 2019, 19:40Barmal, mam 2 propozycje:
Wersja z wyprowadzonymi przewodami - miałem X2 i dużo problemów sprawiło mi przylutowanie przewodów na złączkach i ich wyprowadzenie z obudowy. Gdyby wszystkie kable już wystawały z obudowy tak jak z chińskich sterowników to byłoby super
Druga sprawa - zastosowanie conformal coatingu, czyli warstwy która będzie zabezpieczać elektronikę przed wilgocią, korozją
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Albo ślepy jestem albo ni ma - jakie napięcie maksymalne będzie obsługiwać?
Muszę dostosować pakiet pod Twój sterownik bo biorę jak tylko będzie dostępny
Muszę dostosować pakiet pod Twój sterownik bo biorę jak tylko będzie dostępny
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Z oczami u Ciebie wsio ok, to u mnie z pamęcią coś nie tegas i nie napisałem
20s, jak w X4-ce. Jednak prądowo nie mam zielonego pojęcia jak to będzie wyglądać przy tym napięciu. Do tej pory cisnę go u siebie przy 14s i MXUS-ie 3K, 21x3.
20s, jak w X4-ce. Jednak prądowo nie mam zielonego pojęcia jak to będzie wyglądać przy tym napięciu. Do tej pory cisnę go u siebie przy 14s i MXUS-ie 3K, 21x3.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Nowy sterownik FOC XA3
To limitem prądu będzie temperatura osiągana przez sterownik? Jeżeli tak to jest coś z czym sobie można poradzić
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Limit determinowany temperaturą to by było zbyt pięknie.
warsztatmotocykli.pl
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Prąd fazy jest programowo ograniczony do 300A. I analogicznie prąd Aku do 150. Przynajmniej na razie
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Ale spodziewasz się, że na 20s i ustawieniu 300A w fazy może się mocno grzać czy może coś innego pójść nie tak?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Na pewno będzie się bardziej grzał przy 20s niż 14s. Kwestia ile będzie przy takim prądzie i minimalnych obrotach pracował. Bo tu największe straty występują. Nie tylko w moim sterowniku zresztą ale i we wszystkich innych. Przy 3 fetach jest łącznie 500µOhm na fazę. Dużo czy nie, kwestia jak i gdzie ta moc zostaanie odprowadzona.
Dobrze by było to porównać do np. X4-ki i tym samym napięciu albo innego sterownika.
Dobrze by było to porównać do np. X4-ki i tym samym napięciu albo innego sterownika.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Jeśli chodzi o samą płytkę, wydaje mi się, że nie powinno być żadnych brzydkich niespodzianek. Symulacja temperaturowa i tym samym prądowa też to potwierdziła ale to jednak teoria. Praktyka pokaże co i jak
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowy sterownik FOC XA3
Można by się pozbyć programowego ograniczenia natomiast zrobić ograniczenie temperaturowe, algorytm podobny jak masz teraz na silniku.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: Nowy sterownik FOC XA3
nie rozważasz jakiejś wersji lite jako lepszy zamiennik do wyższych KT? Bo jak czytam opis to pewnie będzie fajny ale też cena pewnie wyższa niż "stary" x2