Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Kupilem kiedys taki tani sterownik i sobie przelezal troche czasu. Teraz chciabym go podpiac ale nie mam opisu wyprowadzen. Moze ktos pomoc ?
Dodam, ze te przewody ktorych nie widac na zdjeciu to 3 fazowe i 2 zasilajace sterownik.
Dodam, ze te przewody ktorych nie widac na zdjeciu to 3 fazowe i 2 zasilajace sterownik.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Zeeltom dzięki.
A czarny i czerwony to może być stacyjka ? Przynajmniej do tej pory tak przeważnie podłączałem kilka sterowników.
Czy uszkodzę coś jeśli podłączę manetkę w miejsce PAS lub odwrotnie ?
Złącza halli też nie widze i chyba pamiętam, że w opisie aukcji było że pracuje również na bezczujnikowych silnikach.
A czarny i czerwony to może być stacyjka ? Przynajmniej do tej pory tak przeważnie podłączałem kilka sterowników.
Czy uszkodzę coś jeśli podłączę manetkę w miejsce PAS lub odwrotnie ?
Złącza halli też nie widze i chyba pamiętam, że w opisie aukcji było że pracuje również na bezczujnikowych silnikach.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Ok, ale przez zaroweczke moge sprawdzic czy to jest stacyjka ? Ktorychs z tych wyprowadzen co nie wiesz ?
A moze nie miec stacyjki ?
A moze nie miec stacyjki ?
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Dużo by dało samo otworzenie sterownika i wgląd gdzie i jaki kable idą... i z czym się łączą.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Jeżeli to sterownik do roweru, to biała kostka z czerwonym, czarnym, żółtym to zapewne manetka, natomiast czarna kostka z czerwonym, czarnym, błękitnym, to zapewne PAS. Kostka z czarnym i czerwonym przewodem to będzie raczej wyjście na wskaźnik napięcia (np. LED), i być może oświetlenie. Może to być również stacyjka, lecz o tym przekonasz się po podłączeniu napięcia do przewodów zasilania. Jeżeli, tak jak pisał Zeeltom, pojawi się napięcie na "+" manetki (uruchomi się sterownik), to nie ma stacyjki na tej wtyczce. Jeżeli natomiast sterownik się nie uruchomi, to może być gniazdo stacyjki. Użyj opornika 0.5 - 1 kilo dla bezpieczeństwa, i zewrzyj na krótko wtyczkę, by sprawdzić czy się włącza sterownik.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Kostka z czerwonym i niebieskim to stacyjka. Po podlaczeniu zasilania pojawia sie vbat na czerwonym, mostkujac pojawia sie +5 na zlaczu trojpinowym w pomaranczowym przewodzie i w drugim trzy pin na czerwonym. Wychodzi ze zlacze z pomaranczowym to manetka, bo podajac +5v na sygnalowy kolo drgnie. Ten z niebieskim to chyba pas bo tam jak podaje +5v na sygnalowy niebieski nic sie nie dzieje
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Podanie "+ 5v" na sygnałowy w kostce manetki powinno skutkować pełną prędkością koła. Dziwne jest, że na czerwonym drugiej kostki nie masz napięcia na czerwonym. Jeżeli faktycznie tak jest to albo nie jest to PAS, albo jest on uszkodzony. Przewód sygnałowy PAS, powinieneś zwierać do czarnego (masy) i wówczas koło powinno "minimalnie" drgnąć.
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Ja założyłem że przewód sygnałowy PAS'a będzie "fizycznie" zwierany do masy (minusa). Przy użyciu oryginalnego PAS'a prędkość powinna być zależna od prędkości kręcenia korby.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Jest napiecie na czerwonym jednej i drugiej kostki 3 pinowej. 5v. Co najgorsze nic nie dziala, tzn. podpinajac czujnik pas pod jedno i drugie zlacze nie dziala sterownik(nie kreci silnikiem). Z czujnika pas krecac korba pojawia sie napiecie i znika na przewodzie sygnalowym. Podlaczajac niby pod zlacze manetki czujnik pas nic sie nie dzieje i to samo pod niby zlacze pas 3 pinowe z niebieskim przewodem. Chyba cos zle robie, nie mam w tej chwili wolnej manetki, byc moze podanie 5v na sygnalowy manetki nie uruchamia kola ? A czujnik pas nie powinien w miejscu manetki powodowac krecenia silnikiem, skoro na wyjsciu z pas jest podawane jakies napiecie ?tkoko pisze: ↑29 mar 2019, 13:28Podanie "+ 5v" na sygnałowy w kostce manetki powinno skutkować pełną prędkością koła. Dziwne jest, że na czerwonym drugiej kostki nie masz napięcia na czerwonym. Jeżeli faktycznie tak jest to albo nie jest to PAS, albo jest on uszkodzony. Przewód sygnałowy PAS, powinieneś zwierać do czarnego (masy) i wówczas koło powinno "minimalnie" drgnąć.
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Jeżeli nie masz manetki, to weź potencjometr 0.5 - 1 kilo i podłącz go skrajnymi pinami do "+" i "-" (czarny i czerwony przewód), natomiast środkowe wyprowadzenie (z ruchomego "ślizgacza") podłącz do kolorowego przewodu. Jeżeli będzie gniazdo manetki i będzie sprawne to silnik będzie się kręcił podobnie jak na manetce. Działanie manetki mogłem na KU 65 sprawdzić nawet bez silnika. Po podłączeniu w miejsce silnika trzech halogenów, na jednym z nich powinno pojawić się światło którego jasność będzie zależna od położenia potencjometru. Z gniazdem PAS jest większy problem gdyż sygnał nie dość że cyfrowy (zero-jedynkowy) to na dodatek musi być "stabilny", czyli stałe czasowe sąsiednich impulsów powinny być zbliżone. Niemniej jednak, na swoim sterowniku KU 65. zwierając dosyć szybko i rytmicznie przewód sygnałowy PAS,a (przez opornik) zdarzało mi się "ruszyć" silnikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Manetka dziala, tak jak pisaliscie. Potencjometr plynnie reguluje obroty silnika, powyzej 4v na sygnalowym manetki sterownik odlacza zasilanie. Tylko nie wiem jak ten PAS sprawdzic o ile sterownik ten posiada go wogole, bo moze to zlacze jest od czego innego.
Zaciekawil mnie fakt, ze silnik rusza bardzo delikatnie i odrazu w dobra strone a przeciez nie sa podlaczone czujniki halla. A przeciez podobno bez czujnikow silnikiem ciezko ruszyc z miejsca.
Zaciekawil mnie fakt, ze silnik rusza bardzo delikatnie i odrazu w dobra strone a przeciez nie sa podlaczone czujniki halla. A przeciez podobno bez czujnikow silnikiem ciezko ruszyc z miejsca.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Jesli chce sprawdzic czy pas jest na zlaczu to musze podawac mase na sygnalowy czy napiecie w rytmicznyc ruchach ?tkoko pisze: ↑30 mar 2019, 7:58
Z gniazdem PAS jest większy problem gdyż sygnał nie dość że cyfrowy (zero-jedynkowy) to na dodatek musi być "stabilny", czyli stałe czasowe sąsiednich impulsów powinny być zbliżone. Niemniej jednak, na swoim sterowniku KU 65. zwierając dosyć szybko i rytmicznie przewód sygnałowy PAS,a (przez opornik) zdarzało mi się "ruszyć" silnikiem.
Generalnie mam czujnik pas 12 magnesow ale po podlaczeniu do zlacza z niebieskim przewodem nic sie nie dzieje.
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Jak masz "prawidłową" kolejność" faz miedzy sterownikiem a silnikiem, to tak jak w każdym silniku trójfazowym, powinien ruszyć w prawidłową stronę. Czujniki halla zwiększają tylko dokładność tego procesu, tak przy starcie, jak i w trakcie jazdy.
Co do PAS'a. Weź , tak jak pisałem wcześniej, opornik 0.5 - 1 kilo i szybko i równomiernie zwieraj przewód sygnałowy raz "seria" do masy (-), raz "seria" do "+" (czerwonego). Silnik co jakiś czas powinien drgnąć. Możesz też między "+" a "-" podpiąć dzielnik napięcia złożony z dwóch oporników 0.5 - 1 kilo, do środkowego punktu podpiąć przewód sygnałowy, i dopiero wtedy zwierać ten sygnał raz do masy raz do plusa tak jak pisałem wcześniej. Jest jeszcze taka możliwość że to gniazdo jest 3- speed, (trzy moce wspomagania), wówczas na manetce/PAS'ie masz trzy prędkości jazdy. Przy rozwartych pinach masz jedną prędkość, przy zwarciu jednego lub drugiego przewodu do masy, masz drugą lub trzecią prędkość. Te gniazda nie powinny mieć jednak czerwonego przewodu we wtyczce.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
A czujnik pas z korby nie robi tego ? Bo jest podlaczony, dioda na czujniku miga jak krece korba, na sygnalowym pojawia sie napiecie ale kolo sie nie kreci. Sprobuje jeszcze zewrzec przewody we wtyczce z czarny i zielonym przewodem, moze to jakis wylacznik pas jest.tkoko pisze: ↑31 mar 2019, 8:16Jak masz "prawidłową" kolejność" faz miedzy sterownikiem a silnikiem, to tak jak w każdym silniku trójfazowym, powinien ruszyć w prawidłową stronę. Czujniki halla zwiększają tylko dokładność tego procesu, tak przy starcie, jak i w trakcie jazdy.
Co do PAS'a. Weź , tak jak pisałem wcześniej, opornik 0.5 - 1 kilo i szybko i równomiernie zwieraj przewód sygnałowy raz "seria" do masy (-), raz "seria" do "+" (czerwonego). Silnik co jakiś czas powinien drgnąć. Możesz też między "+" a "-" podpiąć dzielnik napięcia złożony z dwóch oporników 0.5 - 1 kilo, do środkowego punktu podpiąć przewód sygnałowy, i dopiero wtedy zwierać ten sygnał raz do masy raz do plusa tak jak pisałem wcześniej. Jest jeszcze taka możliwość że to gniazdo jest 3- speed, (trzy moce wspomagania), wówczas na manetce/PAS'ie masz trzy prędkości jazdy. Przy rozwartych pinach masz jedną prędkość, przy zwarciu jednego lub drugiego przewodu do masy, masz drugą lub trzecią prędkość. Te gniazda nie powinny mieć jednak czerwonego przewodu we wtyczce.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Nie pisałeś że masz oryginalny PAS. Jeżeli nie działa na tej wtyczce z "błękitnym" (bo wtyczka z żółtym to zapewne "manetka"), to albo sterownik nie posiada PAS'a albo jest on uszkodzony, skoro mimo sygnału z czujnika nie kręci kołem. Być może też jest tak, że czujnik PAS który posiadasz, jest do "nietypowego" sterownika.scuda pisze: ↑31 mar 2019, 17:40...A czujnik pas z korby nie robi tego ? Bo jest podlaczony, dioda na czujniku miga jak krece korba, na sygnalowym pojawia sie napiecie ale kolo sie nie kreci. Sprobuje jeszcze zewrzec przewody we wtyczce z czarny i zielonym przewodem, moze to jakis wylacznik pas jest.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
Ani przez czujnik PAS ani stykajac mase i zasilanie z sygnalowym nic nie dawalo. Olalem to i smigam na manetce dzieki za pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
A próbowałeś pokręcić korbą do tyłu, bo PAS' ma "określony kierunek obrotów.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sterownik 250w, opis wyprowadzeń
A wiesz Zeeltom czym to wywołać ? jakiś tani układzik bądź gdzieś niedrogo kupić taki czujnik PAS ?