Motor magnetic poles number - WTF
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Motor magnetic poles number - WTF
Może ktoś podpowiedzieć co to jest?
Do jednej ze swoich spart, postanowiłem założyć sterownik z wyświetlaczem, który leżał już ze 2 lata na półce.
W konfiguracji wyświetlacza mam takie coś P07 - "set motor magnetic poles ratio, motor poles pairs and reduction ratio Adata add"
Dopytałem się majfrenda i odpisał: p07 motor magnetic poles number --this please ask ur motor supplier .
Nadmienię, że silnik Sparta/Batavus, poczciwy Toprun.
Czy tu chodzi o liczbę magnesów?
Do jednej ze swoich spart, postanowiłem założyć sterownik z wyświetlaczem, który leżał już ze 2 lata na półce.
W konfiguracji wyświetlacza mam takie coś P07 - "set motor magnetic poles ratio, motor poles pairs and reduction ratio Adata add"
Dopytałem się majfrenda i odpisał: p07 motor magnetic poles number --this please ask ur motor supplier .
Nadmienię, że silnik Sparta/Batavus, poczciwy Toprun.
Czy tu chodzi o liczbę magnesów?
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 maja 2018, 12:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Chodzi o liczbę par magnesów by sterownik wiedział ile zmian pola jest na jeden obrót koła. Znajdź w necie jak jest opis silnika a jak nie ma to go rozłóż i policz liczbę magnesów.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Leżą 3 takie u mnie na blacie. Masz albo ION albo Topruny, ten z filmu to ION i ma 20 magnesów i 24 cewki na stojanie. Poczciwe topruniki (eksploatowane przeze mnie do maksimum) mają 48 cewek (lub 49) i 16 magnesów. Ja też mam problem z tym ratio tj. znalazłem info że w kilku przypadkach podaje je producent, ale nigdzie nieznalazłem tej informacji w specyfikacjach silników.
Mam np. silnik przekładniowy z przekładnią podajże 12 i nie wiem jak ustawić ten parametr. Czy pozostawić ilość magnesów, czy wprowadzić jakiś parametr dla ratio.
T-sport to pytanie chyba warto przenieść i wątek do kontrolerów:)
Mam np. silnik przekładniowy z przekładnią podajże 12 i nie wiem jak ustawić ten parametr. Czy pozostawić ilość magnesów, czy wprowadzić jakiś parametr dla ratio.
T-sport to pytanie chyba warto przenieść i wątek do kontrolerów:)
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Właśnie się zastanawiałem, gdzie umieścić ten temat. Poprosiłem Admina o przeniesienie do kontrolerów
Co do silnika to jest to poczciwy Toprun.
@Xantus pisze, że chodzi o liczbę par magnesów, czyli jeżeli mam 16 magnesów to powinienem wpisać w tym polu 8?
Właśnie się zastanawiałem, gdzie umieścić ten temat. Poprosiłem Admina o przeniesienie do kontrolerów
Co do silnika to jest to poczciwy Toprun.
@Xantus pisze, że chodzi o liczbę par magnesów, czyli jeżeli mam 16 magnesów to powinienem wpisać w tym polu 8?
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Chyba o liczbę magnesów, ja w Toprunie Ojca wpisałem 16 i chodził prawie idealnie, nie wpisywałem 8. No testowałem różne ustawienia.
Jedynie co funkcjonuje dobrze (w miarę) to ustawienie tego parametru określającego ilość magnesów. Testowałem też wyższe 50-80 i też działa.Ale poległem na parametrze Ratio. tj. włożyłem do silnika przekładniowego i na 48v jedzie maksymalnie 33 godzinę, najprawdopodobniej mam taki silnik, z dużą przekładnią.
Jedynie co funkcjonuje dobrze (w miarę) to ustawienie tego parametru określającego ilość magnesów. Testowałem też wyższe 50-80 i też działa.Ale poległem na parametrze Ratio. tj. włożyłem do silnika przekładniowego i na 48v jedzie maksymalnie 33 godzinę, najprawdopodobniej mam taki silnik, z dużą przekładnią.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2019, 12:21 przez Witt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Hej TSport w tych małych sterowniczkach jest wgrany jakiś soft do miękkiego zmniejszania krańcowego napięcia. tj. potrafi przy 41V (13s) zmniejszyć moc o 50-60%, zjazd do 39V rozwiązuje problem, ale i tak przy 39V nie wyciągnie się z niego 100% tylko 70-80%.
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: Motor magnetic poles number - WTF
Ja mam sterownik od majfrenda 24V 25A. Wyświetlacz zintegrowany z manetką twist. Jeszcze nie poznałem jego możliwości.