Sabvoton-problem

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Sabvoton-problem

Post autor: Rugos »

Heja, jechałem sobie rowerkiem i nagle się wyłączył. Stawiam na sabka bo nie świeci się zielona dioda na nim a czerwona cały czas mruga. Ktoś się spotkał już z takim czymś?
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Sabvoton-problem

Post autor: MixhaL »

odczytaj błąd
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Sabvoton-problem

Post autor: pumexior »

Czerwona ciągle świecąca oznacza włączonego sabka, zielona mruga błędy. Natomiast co oznacza mrugająca czerwona to nie wiem :)
Awatar użytkownika
zero79
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: Sabvoton-problem

Post autor: zero79 »

pumexior pisze:
01 cze 2019, 22:25
Czerwona ciągle świecąca oznacza włączonego sabka, zielona mruga błędy. Natomiast co oznacza mrugająca czerwona to nie wiem :)
Że trochę działa - trochę nie działa - przepraszam nie mogłem się powstrzymać.

może coś tutaj znajdziesz
https://www.endless-sphere.com/forums/v ... =2&t=91855
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Może się mylę, ale im nowsza wersja Sabka tym gorzej. Z jednym z tych nowszych miałem przypadek, że ruszyłem sobie bez szaleństw, ujechałem 50 m i Sabek umarł. Nie zrobiłem żadnego zwarcia, nie uszkodził się ani jeden MOSFE't, dymu,fajerwerków również nie było. Zasilanie 5 V było, komunikacji z kompem żadnej.
warsztatmotocykli.pl
Bujakoto
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:15

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Bujakoto »

Mam identyczny problem z Sabkiem

W sobote 1 czerwca skończyłem budowe nowego bajka.
Wsiadłem i ruszyłem.
Po 10 km bajk zgasł.
Miga czerwona dioda......

Wszystko poustawiane książkowo, według norm, bez przeginania z Amperami, bez modów.

Gdybym jeszcze dał ostro w palnik, ale nic.

Sabek 72150
120A z baterii
150A w fazy
Bateria 22s

Bajk nie naładowany do pełna.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Rugos »

Ja również mam 22S
Sabek 72150 unlocked
Zrobiłem jakieś 400km
Stało się to gdy tylko wyjechałem z garażu, więc w palnik nie dawałem. Mosfety padły na pewno bo zawarło fazy i ciężko go było wepchać z powrotem do garażu ;)
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: Sabvoton-problem

Post autor: barmal »

Może jako że i tak posuty rozbierz i zrób oględziny. Ktoś mi coś wspominał o tym, że zamiast IRFB4110 montowano TDM31026 z nieco innymi parametrami.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Jeżeli Sabki pójdą w tym kierunku ( kiepskie mosfet'y, super soft, itd. ) to gdzie szukać sterownika o mocy 12 kW ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Eryk »

radasss pisze:
04 cze 2019, 22:04
Jeżeli Sabki pójdą w tym kierunku ( kiepskie mosfet'y, super soft, itd. ) to gdzie szukać sterownika o mocy 12 kW ?
W cenie sabka ciężko będzie znaleźć zamiennik. Jak zwykle Chińczycy coś muszą pokombinować aby ugrać kilka drobnych. Na milionach sztuk robi się kwota, szkoda.... Pozostaje dopłacić do produktów europejskich, ewentualnie nowy produkt barmala, trzeba poczekać na porządne testy oraz cenę ;)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Yasiu77 »

Może 22s 92,4v to za dużo dla nich bo pracują na granicy wytrzymałości? Te mosfety są chyba do 100V.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Umbur »

Bujakoto pisze:
04 cze 2019, 17:45
Sabek 72150
120A z baterii
150A w fazy
Bateria 22s
Zawsze był problem z Sabkami powyżej 20s. Dlatego więcej się nie robi. Sprawdź kod błędu.
Druga rzecz 120A z baterii to dużo. Policz ile Ci wychodzi poboru prądu na ogniwo. ;)
Bujakoto
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:15

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Bujakoto »

Umbur

Bateria to 22s23p na GA. Spokojnie 120A jest OK.

Dwa tygodnie temu w FasterBike padł Sabek, ten sam objaw. Jeździł na 20s.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Jest taki parametr MOSFET'a - V(BR)DSS. Zacne firmy podają wartość minimalną. Przykładowe dane katalogowe - https://www.tme.eu/Document/10295a38399 ... 030pbf.pdf
Nie jest do końca wiadomo ile, nawet zacnej firmy, zniesie tranzystor powyżej tego minimum. Może to być 120 V. Tranzystor firmy non name ( czyli takiej, której danych technicznych produkowanych elementów nie idzie znaleźć w sieci ) może mieć V(BR)DSS nawet 98 V. W Sabka coś takiego jest montowane. No i d... blada. Zasilanie ebaika 84 V lub więcej, komutacja przez Sabvoton dużych indukcyjności silnika, przepięcia, regen, dłużej trwająca szpila i pozamiatane. Ma ktoś jeszcze jakieś przemyślenia w tej kwestii ?
warsztatmotocykli.pl
Bujakoto
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:15

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Bujakoto »

Jest już pewna koncepcja co może być przyczyną uwalania Sabków.
Nie wiem jednak czy mogę już oficjalnie o tym mówić, to nie moje "znaleziska" i nie wiadomo jeszcze czy są trafne.

Jak będę miał zielone światło to opisze problem. Lub zrobi to ktoś bardziej obcykany w temacie.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Sietas »

Napięcie nie ma nic tu rzeczy - jest to jakaś z czapy teoria. Tak samo padają na 20s jak i na 22s.

W tym samym tydodniu co Rugosowi i Bujakoto wystrzeliły mi dwa sabki na 20s. Jeden na mxus 5k z mqconem, drugi na qs'ie 205 z sabkiem starej generacji (ten miał w sobie irfb4410 więc nie jakieś szrotowe mosfety)

Teoria jaką testuje to zmiana prądu fazowego podczas testu halli na 80A lub 100A - zmienia się wtedy kąt halli o 2 do 3 stopni w stosunku do testu na 30A. Póki co trzy bike'i tak zrobiłem i jeżdżą bezawaryjnie, ale nie polecam sprawdzać tego na własnych maszynach bo zbyt krótko to sprawdzam
Ciekawostką jest to, że można zrobić test halli na ujemnym prądzie i wtedy wychodzi zupełnie inny kąt halli I silnik się na tym kręci. Tutaj totalnie nie sprawdziłem skutków takiej zmiany poza tym, że działa na stojaku
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Jakiś czas temu testowałem 30 V MOSFET'a na 100 V, prąd ok. 1A; regulator PWM. Tranzystor padł, czyli w zasadzie napięcie nie ma większego znaczenia bo wiadomo, że musi paść ;)
Otóż sądzę, że w padaniu Sabków bierze udział kilka zjawisk razem lub z osobna; wykluczam ewidentne błędy połączeń elektrycznych.
1. Za mały odstęp napięcia pracy od napięcia przebicia półprzewodnika.
2. Pasożytnicze sprzężenia wynikające z niefortunnie ułożonych przewodów.
3. Indukowanie się w przewodach Hallotronów prądów z przewodów fazowych.
4. Niskiej jakości elementy użyte do budowy Sabka ( niektóre egzemplarze ) w szczególności kondensatory odsprzęgające zasilanie.
5. Półprzewodniki-podróbki. Trudne do namierzenia.
6. Celowe działania producenta, aby pewien procent padał i basta.
Tak informacyjnie to po teście halli przestawiłem ręcznie w programie kąt o 8 st. żeby rozkręcić więcej silnik. Działa już z 500 km i ma się dobrze.
Fajne MOSFET'y
https://www.tme.eu/Document/db031216633 ... 0N10T2.pdf
https://www.tme.eu/Document/3fe4942e828 ... N3-DTE.pdf
warsztatmotocykli.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Sietas »

Tylko Twoje spostrzeżenia zakładają niestety - walnie to walnie i nic nie można z tym zrobić poza ewentualnym ekranowaniem hali
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Punkty 1 - 3 -> da się coś zrobić.
Punkty 4 - 5 -> należy zacząć się rozglądać za innym sterownikiem niż Sabvoton.
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

A może są to kiepskiej jakości mosfety podróbki tańsza wersja oryginału?
Jak wiadomo produkują mosfety podróbki tylko numer mosfetu sie zgadza ale parametry juz odbiegają od oryginałów dużo ostatnio piszą na forum elektroda o podróbkach.
Druga sprawa od strony akumulatora moze być 80V i bedzie dobrze ale silnik tez produkuje prąd i wysokie napięcie może być powyżej 100V od strony silnika wystarczy jeden słabej jakosci mosfet który padnie to sterownik juz nie będzie działać.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Nie jest dobrze z półprzewodnikami. Z nikąd pomocy. Skąd zdobyć prawdziwe elementy ? Coś na wzór dobrego odżywiania. Spróbuj zdobyć naprawdę dobre żarcie. Cywilizacja wyginie. Przyczynią się pewnie sporo Chińczycy. :cry:
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Eryk »

Nie reklamując ale na tme.pl lub farnell mają dobrej jakości elementy.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Wojtek »

Ech, Pany, patrzycie na nie te parametry mosfetów co trzeba. Oczywistym jest, że dobrze by było ,aby Rw była jak najmniejszą, dopuszczalne napięcie pracy przekraczało napięcie baterii i to co jest w stanie wygenerować silnik. Ale silnik to obciążenie indukcyjne, Eas w okolicy 1 J rozwiąże Wasze problemy.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

radasss pisze:
19 cze 2019, 22:17
Nie jest dobrze z półprzewodnikami. Z nikąd pomocy. Skąd zdobyć prawdziwe elementy ?
Podróbki chińskie są marnej jakości ale idzie kupić mosfety dobrej jakości Polsce.
Ale jak są sterowniku chińskie mosfety i mamy je od razu wymieniać w nowym sterowniku?

Kilka lat temu sterownik działał po odblokowaniu powyżej swojej mocy, teraz nawet przy małej mocy odmawiają pracy a możemy zapomnieć o odblokowaniu mocy bo zwiększamy ryzyko awarii.

Jeszcze taka sprawa napięcie maxymalne mosfetu powinno byc z sporym zapasem a nie na granicy maksymalnego napięcia.
Dla silnika indukcyjnego tym bardziej powinien byc większy zapas napięcia.

Kto wie jakie mosfety były sterowniku starym i nowym?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

W starym SSC96150 były IPP 075N15N fimy Infineon. https://www.infineon.com/dgdl/Infineon- ... 76cc527ab6
W nowym SVMC72150 - TDM 31026 firmy TECHCODE. https://datasheetspdf.com/pdf-file/1264 ... TDM31026/1
Podobno w starych SVMC72150 były IRFB 4110. https://www.tme.eu/Document/f56d8546293 ... 110pbf.pdf
Porównując parametry TDM i IRFB widać znaczne różnice w Pd, Rds(on) oraz tr, tf. Rds(on) niby to samo, ale przy bardzo różnych prądach drenu.
W nowym SVMC96120 są IRF 135B203. https://www.tme.eu/Document/db4d8967b28 ... 35b203.pdf
warsztatmotocykli.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Wojtek »

Ale się uparliście na tę prądy i napięcia. Do BMS-a jak najbardziej, warto patrzeć też i na Rds, ale nie w przypadku sterownika silnika. To nie są parametry determinujące jego żywotność.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Parametr Eas - ok. Zasugeruj proszę jakie jeszcze parametry MOSFET'a determinują jego żywotność w sterowniku silnika.
warsztatmotocykli.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Wojtek »

Wykres safe operaring area w zasadzie powie wszystko. No, może jeszcze warto spojrzeć na zmiany parametrów w funkcji temperatury, jeśli sterownik nie jest wietrzony i pracuje w pobliżu wartości dopuszczalnych. I trzeba pamiętać, że producenci tranzystorów cwaniakują i podają wartości parametrów w wygodnych dla swoich produktów warunkach, każdy w innych, a nawet nie zawsze, gdzieś z boku je podają. 100A czy 6mΩ to nie koniecznie musi być to samo.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

safe operaring area - ok, a fall time, rise time mają znaczenie ? Powiedzmy dwukrotnie dłuższy czas ma wpływ na żywotność ? Łącząc tranzystory równolegle Eas sumuje się algebraicznie ? Pytam, co by lepiej się czuć ze znajomością tych danych.
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

Firma TechCode została założona w 2014 jest to chiński produkt.
Szukałem informacje o mosfecie TDM 31026 firmy TechCode ale tylko znalazem problemy z sterownikami i mało popularny bo ciężko cos znaleźć jakich innych urządzeniu miały pracować.
Wiec jeśli to typowy chiński mosfet i dane tego mosfetu możemy z przymrużeniem oka oglądać to juz leprzy wybór będzie IRFB4110
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

W Sabku, do 100 A DC TDM może pracować, ale w odblokowanej wersji to go cieńko widzę.
Te wyglądają nieźle - https://www.tme.eu/Document/34c0ff317ac ... 0N10F7.pdf
https://www.tme.eu/Document/150268f9edf ... 0N12T2.pdf
Ostatnio zmieniony 20 cze 2019, 15:41 przez radasss, łącznie zmieniany 1 raz.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Eryk »

Trochę to śmieszne żeby kupować nowy sterownik i wypruwać go z półprzewodników. Koszt nowych to ponad 200PLN. Chińczycy mają tendencje do tego żeby psuć z czasem to co im dobrze wyszło. Coś się wybija i zaczynają kombinować to tu to tam aby coś uszczknąć na milionach sztuk. Ciekawy artykuł z Endless https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=89161 Lipa bo Sabek był ciekawym sterownikiem cena/jakość. Niestety biorąc pod uwagę że jedna sztuka się zjara i ubije procek to pozostaje zakup drugiego i koszty robią się razy dwa, gdzie już przy takiej kwocie można coś ciekawszego kupić.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Szukam sensownej alternatywy i na razie ciemność widzę. Może Barmal zmontuje jakiś fajny sterownik.
warsztatmotocykli.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Wojtek »

Hub kręci się kilkaset obrotów na minutę, chyba każdy mosfet zdąży się przełączyć bez nadmiernego grzania. Jedynie gdyby jakaś wielka pojemność bramki spiknęła się z niewydolnym prądowo sterowaniem, to czas potrzebny na przeładowanie pojemności mógł by powodować pracę z jakąś dużą Rds. Co do równoległego łączenia i sumowania parametrów, to bym nie polegał, to nie ładowarki z limiteramii prądu i napięcia. Może się zdarzyć, że jeden będzie brał na klatę prawie wszystko i pójdzie z dymem.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

Wojtek pisze:
20 cze 2019, 16:05
Hub kręci się kilkaset obrotów na minutę, chyba każdy mosfet zdąży się przełączyć bez nadmiernego grzania.
Ale nic wspólnego nie mają tutaj obroty bo częstotliwość przełączania jest to kilka kHz nie zależna od obrotów i tym czesie liczy sie szybkość przyłączenia mosfeta.
Wiec musi byc mała pojemność bramki i jak najmniejszy czas załączenia i wyłączenia.
Szybkość przełączania będzie kilka kHz i moc ustalana jest wypełnienie tego kluczowania.

Jak będzie duza pojemność bramki i duzy czas załączenia i wyłączenia to mosfet wydziela większy obór rezystacji i wydziela więcej ciepła mniejsza sprawność mosfetu.

Kto wie jaka częstotliwość kHz ma sterownik?
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Eryk »

Sabki strasznie piszczą w porównaniu do Adaptto i je słychać. Myślę że kilka kilo Hz skoro ludzie ucho je słyszy.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2019, 18:55 przez Eryk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Kluczowanie w Sabku to coś między 10 a 20 kHz. Przy pojemności bramek 40 nF prąd przeładowujący wynosi 30 - 60 mA. Driver IR 2110 ma wydajność 2 A.
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

Kto miał podwójnie podkładki kaponowe pod mosfetami?
I kto miał źle nałożone pastę termoprzewodząca pod mosfetami?

Ja swoim sterowniku miałem pod trzema mosfetami podwójnie podkładek z taśmy kaponowej i dodatek źle nałożone pastę termoprzewodząca.

Wysoka temperatura zmniejsza sprawność mosfeta i większe ryzyko przepalenia mosfeta.
Załączniki
20180911_204034-800x600.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

Moim sterowniku nowym mam zamiast taśmy kaptonowej zastosowałem podkładki ceramiczne i dobrą pastą termoprzewodzącą.

Zastanawiałem czy nie zrobić test jaka ruznica by była temperatury pomiędzy taśmą kaptonową podwójną i zle złożonej pasty termoprzewodzącej od podkładek ceramicznej z dobrą pastą.
Bo wydaje mi się ze dwie taśmy kaptonowe to mosfet będzie miał wiele większą temperaturę od radiatora.
Załączniki
20190325_195717-800x600.jpg
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton-problem

Post autor: radasss »

Jakie tu masz MOSFET'y ?
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton-problem

Post autor: Dede »

Nie sprawdzałem.
Jest to nowy sterownik SVMC96120
z 30 sztuk mosfetów podejrzewam ze będę IRF135B203 skoda ze nie sprawdziłem bo teraz taka informacja była przydatna czy nie sa jakieś inne czasem.
Napiecie pracy mosfeta 135V a kondensatory sa tam na 160V
ODPOWIEDZ