KT sinus - błąd w konfiguracji?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05
KT sinus - błąd w konfiguracji?
Cześć,
Zaobserwowałem dziwne zjawisko w kilku sterownikach KT sinus oraz w jednym blokowcu od KT. Do każdego ze sterowników jest podłączona manetka oraz PAS. I teraz jak ustawimy sterownik, że na 0 trybie działa tylko na manetkę, a na pozostałych od 1-5 PAS + manetka
Jedziemy na trybie 0 i manetką bardzo płynnie możemy regulować przyspieszenie.
Na trybach 1-5 jeśli nie kręcimy korbą również manetka działa j.w. Czujnik PAS na tych trybach działa prawidłowo i odpowiednio dozuje moc.
Natomiast dziwne zjawisko następuję jeśli mamy ustawiony tryb od 1 do 5, jedziemy ze wspomaganiem kręcąc korbą i chcemy na chwilę przyspieszyć za pomocą manetki i nagle staje się magia. Manetka nie ma płynnej regulacji, tylko delikatne wychylenie powoduje reakcję sterownika = pełna moc na silnik. Jeśli zostawimy manetkę z tym niewielkim wychyleniem i przestaniemy kręcić korbą, to sterownik zaczyna normalnie sterować silnikiem proporcjonalnie do wychylenia manetki.
Czy ktoś z Was zaobserwował u siebie takie zjawisko, bądź zna sposoby na zlikwidowanie tak aby nie rezygnować PAS i manetki.
Pzdr
Zaobserwowałem dziwne zjawisko w kilku sterownikach KT sinus oraz w jednym blokowcu od KT. Do każdego ze sterowników jest podłączona manetka oraz PAS. I teraz jak ustawimy sterownik, że na 0 trybie działa tylko na manetkę, a na pozostałych od 1-5 PAS + manetka
Jedziemy na trybie 0 i manetką bardzo płynnie możemy regulować przyspieszenie.
Na trybach 1-5 jeśli nie kręcimy korbą również manetka działa j.w. Czujnik PAS na tych trybach działa prawidłowo i odpowiednio dozuje moc.
Natomiast dziwne zjawisko następuję jeśli mamy ustawiony tryb od 1 do 5, jedziemy ze wspomaganiem kręcąc korbą i chcemy na chwilę przyspieszyć za pomocą manetki i nagle staje się magia. Manetka nie ma płynnej regulacji, tylko delikatne wychylenie powoduje reakcję sterownika = pełna moc na silnik. Jeśli zostawimy manetkę z tym niewielkim wychyleniem i przestaniemy kręcić korbą, to sterownik zaczyna normalnie sterować silnikiem proporcjonalnie do wychylenia manetki.
Czy ktoś z Was zaobserwował u siebie takie zjawisko, bądź zna sposoby na zlikwidowanie tak aby nie rezygnować PAS i manetki.
Pzdr
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Miałem to samo w sinusie 48V35A KT i szczerze, nie przeszkadzało mi to, wrecz odwrotnie, bo przy dużym wzniesieniu kręcąc korbą pomagałem sobie manetką i nigdy nie brakło mocy by gdzieś wjechać. Jest gdzieś w konfiguarcji i P i C opcja sterowania manetką, trza by pewnie pokombinować z parametrami, może to coś zmieni. Reasumując jeździsz albo na manetce albo na PASie, lub korzystasz z dozowania pełną mocą obu funkcji na raz. Moim zdaniem to żadna wada sterownika KT.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Nie da się tego przeskoczyć a przy mocnym rowerze jest to spory problem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Przy mniejszym silniku 7x9 lub 10x6 jest to mniej odczuwalne.
Gorzej jak masz silnik 3K i sterownik sinus 60V45A, wówczas jeśli jedziesz na samej korbie z PAS i masz podjazd tak jak piszesz Tooropek i delikatnie wychylisz manetkę, to rower od razu stawia na koło.
Opcje od manetki i PAS są, już chyba próbowałem wszystkich opcji, ale nie udało mi się przestawić manetki aby płynnie dozowała moc w momencie kręcenia korbą.
Gorzej jak masz silnik 3K i sterownik sinus 60V45A, wówczas jeśli jedziesz na samej korbie z PAS i masz podjazd tak jak piszesz Tooropek i delikatnie wychylisz manetkę, to rower od razu stawia na koło.
Opcje od manetki i PAS są, już chyba próbowałem wszystkich opcji, ale nie udało mi się przestawić manetki aby płynnie dozowała moc w momencie kręcenia korbą.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Gdzieś chłopaki pisali o manetce z soft startem.. Może to by rozwiązało problem. Jeżeli oczywiście zniesiesz podwójny softstart;)
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Ja aktualnie robie rower na 20S na Gt1500 i Pas bede używał, ale jak wiadomo ma on od kopa pełną moc i steruje prędkością, dlatego rozkminiłem, że na kierownicy zamiast włącznika świateł w przełącznikach z 3 speed i tempomatem bede miał włącznik pas, żeby móc naprzykład wymanewrować w ciasnym zaułku czy na wąskim chodniku. Pas jak wiadomo przy blokowcach to zgroza dlatego ja w ten sposób poszedłem do tematu i będę go zwyczajnie recznie rozłączał jak zajdzie taka potrzeba. Może i w Twoim przypadku miałoby to sens.seba55a pisze: ↑16 cze 2019, 21:35Przy mniejszym silniku 7x9 lub 10x6 jest to mniej odczuwalne.
Gorzej jak masz silnik 3K i sterownik sinus 60V45A, wówczas jeśli jedziesz na samej korbie z PAS i masz podjazd tak jak piszesz Tooropek i delikatnie wychylisz manetkę, to rower od razu stawia na koło.
Opcje od manetki i PAS są, już chyba próbowałem wszystkich opcji, ale nie udało mi się przestawić manetki aby płynnie dozowała moc w momencie kręcenia korbą.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- noel841106
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16
- Lokalizacja: Białystok
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
A próbował ktoś na naszym forum do sterownika KT wgrać alternatywny FW? Na endless mają i ma on dużo opcji, pracę w uproszczonym trybie vector i ogólenie są z niego bardzo zadowoleni.
http://52.25.253.50/forums/viewtopic.ph ... fc6e2adbf6
http://52.25.253.50/forums/viewtopic.ph ... fc6e2adbf6
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Zgadza się, ale przy KT+LCD masz możliwość sterowania mocą za pomocą trybów od 1 do 5. Więc sam PAS działa w miarę dobrze.
Przełącznik się nie sprawdzi bo to dodatkowa zwłoka czasu do reakcji. Przy podjazdach jadę na PAS'ie i w sytuacji gdy mam krótki odcinek większego nachylenia, nie chcę zmieniać trybów PAS tylko delikatnie przyspieszyć na manetce aby płynnie pokonać przeszkodzę i utrzymać stałe tempo podjazdu.
W praktyce po wychyleniu manetki, dostaję pełną moc i rower stawia na koło. Muszę odpuścić manetkę i praktycznie zatrzymuje mnie w połowie tego przewyższenia.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?
Rozumiem Cię doskonale i znam sytuacje o których piszesz, bo jak wspomniałem wczesniej też jezdziłem na sinusie KT. Jednak wyłączenie całkowicie pas przez wyłącznik (nie pisze tu o przyciskach do wyświetlacza) rozwiązałoby sprawę. Jeden dyskretny przełącznik wiecej na kierownicy nie szpeciłby i pomogłby w takich sytuacjach jak opisałem wczesniej. Na podjezdzie przeciez mozna pedałować i dozować moc manetką i to jest wygodniejsze jak pas i klikanie w pilot na kierownicy. Zapewne nie przekonam Cię w tej kwestii, że to dobre rozwiązanie taki wyłącznik, ale ja u siebie to zastosuję i użyje tej dodatkowej funkcji nie raz i nie dwa "za zycia" mojego ebajka.seba55a pisze: ↑17 cze 2019, 12:27Zgadza się, ale przy KT+LCD masz możliwość sterowania mocą za pomocą trybów od 1 do 5. Więc sam PAS działa w miarę dobrze.
Przełącznik się nie sprawdzi bo to dodatkowa zwłoka czasu do reakcji. Przy podjazdach jadę na PAS'ie i w sytuacji gdy mam krótki odcinek większego nachylenia, nie chcę zmieniać trybów PAS tylko delikatnie przyspieszyć na manetce aby płynnie pokonać przeszkodzę i utrzymać stałe tempo podjazdu.
W praktyce po wychyleniu manetki, dostaję pełną moc i rower stawia na koło. Muszę odpuścić manetkę i praktycznie zatrzymuje mnie w połowie tego przewyższenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.