Strona 1 z 1

Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 18 sie 2019, 21:23
autor: pk999
Hej, mam w rowerze nowiuśki zestaw jak w tytule. Problem leży w (braku) mocy. A może błędnym wyświetlaniu mocy?
Otóż przy ruszaniu owszem, jest ok. Jest rozsądny moment i wskazanie na wyświetlaczu max 1800W.
Wiem, że wyświetlacz nie pokaże więcej niż 1999.
Przy 16s i 45A powinien chyba łatwo przekraczać chwilowo to maksymalne wskazanie.

Ale już przy prędkości 20-25km/h wskazanie maksymalne to jakieś 600-700W? No i wtedy już ciągu nie ma. Przyspiesza, bo przyspiesza ale...

Spadków napięcia na baterii nie ma (jest w normie).

Ten sterownik jest do niczego, czy to wina silnika?

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 18 sie 2019, 23:37
autor: Goliath
Z tego co mi wiadomo... sterowniki KT mają soft-start, więc pewnie ciężko jest uzyskać na starcie pełną moc podobną do iloczynu napięcia i max. prądu ;)
Wydaje się, że wskazanie 600-700W przy prędkości 20-25km/h jest poprawne.... zwłaszcza przy "normalnej" wadze sprzętu + raidera :mrgreen:
Silnik będzie pobierał przy tej samej prędkości moc proporcjonalnie większą/mniejszą do obciążenia w terenie ;) jazda pod górkę/z górki... po płaskim asfalcie/po grząskim piachu, z wiatrem/pod wiatr... itp. :D
Jaką osiągasz na tym zestawieniu max. prędkość... coś około 40-44km/h ??
Nie zapominaj że silnik 7x9 ma nawój o zwiększonym momencie obrotowym kosztem prędkości max.
Na starcie jest zrywniejszy... za to "muli" przy dochodzeniu do swojego Vmax. :mrgreen:

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 18 sie 2019, 23:44
autor: pk999
Goliath pisze:
18 sie 2019, 23:37
Z tego co mi wiadomo... sterowniki KT mają soft-start, więc pewnie ciężko jest uzyskać na starcie pełną moc podobną do iloczynu napięcia i max.
...
Na starcie jest zrywniejszy... za to "muli" przy dochodzeniu do swojego Vmax. :mrgreen:
To w końcu jak?

Poza tym zamula od 20km/h. To raptem połowa prędkości max.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 18 sie 2019, 23:57
autor: Goliath
pk999 pisze:
18 sie 2019, 23:44
Goliath pisze:
18 sie 2019, 23:37
Na starcie jest zrywniejszy... za to "muli" przy dochodzeniu do swojego Vmax. :mrgreen:
To w końcu jak?
... nie dopisałem :? w porównaniu do nawoju 10x6.

Nie mam styczności z konfiguracją jaką opisujesz... ale jak latałem na sterowniku blokowym GT1500 /bez sofstartu/+ NC 7x9 na 20S to rwało ostro na początku nawet 3500W... a przy 30km/h silnik po płaskim z obciążeniem sumarycznym ok. 150kg brał w granicach 1000-1200W :mrgreen:
pk999 pisze:
18 sie 2019, 23:44
Poza tym zamula od 20km/h. To raptem połowa prędkości max.
Może masz coś źle ustawione w sterowniku/wyświetlaczu...

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 7:57
autor: noel841106
W mojej ocenie ten silnik z tym sterownikiem i baterią pracuje dobrze. Taka charakterystyka. Albo wymień silnik, albo baterię ze sterownikiem.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 8:06
autor: pk999
noel841106 pisze:
19 sie 2019, 7:57
... albo baterię ze sterownikiem.
Na jaki?

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 12:44
autor: noel841106
Blokowy sterownik da ci wyższą prędkość maksymalną i wrażenie lepszego kopa zwłaszcza od zera. Ale silnik będzie głośno pracował i wibracje będą większe. Ale jak chcesz cicho, mieć kopa i efektywnie wykorzystywać prąd to ML60. Do tego bateria 20s.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 13:18
autor: Umbur
noel841106 pisze:
19 sie 2019, 12:44
Ale silnik będzie głośno pracował
Nie przesadzajmy, to nie spalinowy dwusuw. :D

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 14:51
autor: PoulN
Ja powoli zaczynam tęsknić za tym dźwiękiem ;) miał w sobie to "coś" :)

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 15:32
autor: Vegasnight9
Jaki masz rozmiar koła? Dziwne bo ja między 20km a 40km mam największe odczuwalne przyspieszenie. Masz pas? Jeśli tak to sprawdź moc na 5 "biegu" - pas nie ma soft startu.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 15:59
autor: pk999
Vegasnight9 pisze:
19 sie 2019, 15:32
Jaki masz rozmiar koła? Dziwne bo ja między 20km a 40km mam największe odczuwalne przyspieszenie. Masz pas? Jeśli tak to sprawdź moc na 5 "biegu" - pas nie ma soft startu.
26"

Mam pas. Przy najbliższej okazji sprawdzę. Jednak wydaje mi się, że przy ustawieniu " manetka ma max" na każdym poziomie wspomagania powinno być tak samo.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 19:03
autor: Vegasnight9
Nie chciałeś 10x6 do koła 26"?

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 19 sie 2019, 19:38
autor: pk999
Vegasnight9 pisze:
19 sie 2019, 19:03
Nie chciałeś 10x6 do koła 26"?
Właśnie teraz widzę, że byłby lepszy. Skusił mnie ten większy moment w danych.

Dzisiaj zrobiłem kolejne 40km. Sterownik dostał olśnienia.
Nie zmieniałem ustawień od wczoraj a tu nagle dzisiaj jest ograniczenie mocy manetki na poszczególnych poziomach.
Do tego na poziomie 0 przy 30km/h jest lepsze przyspieszenie niż wcześniej, a i wyświetlacz pokazuje okolice 1200w w czasie przyspieszania z 30kmh.

Co do silnika. Jeśli znajdę chętnego, sprzedam go z kołem.
A zamówię dla siebie 10x6.
Jeśli się nie sprzeda, to przezwoję go na coś szybszego.
Może też uda się poprawić trochę jego sprawność.

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 20 sie 2019, 6:43
autor: PoulN
Przy okazji zmiany nawoju wrzuć ML zamiast KT i poczujesz moc :) z tym, że ML'kę trzeba by potraktować cyną, bo chyba wszystkie są wykastrowane...

Re: Sterownik KT 60V, 45A + Mxus 30H (7x9)

: 21 sie 2019, 8:18
autor: noel841106
Umbur pisze:
19 sie 2019, 13:18
noel841106 pisze:
19 sie 2019, 12:44
Ale silnik będzie głośno pracował
Nie przesadzajmy, to nie spalinowy dwusuw. :D
A wczoraj minął mnie taki rower na ścieżce rowerowej. Jeszcze jak był daleko z tyłu to zacząłem się rozglądać co za apokalipsa nadciąga!!