Abs w środku sterownika co oznacza?

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

CZEŚĆ koledzy, co oznacza ABS przy ścieżce w sterowniku? Czy to może chodzić o regena ? Chciałbym go jakos aktywować .Sterownik z zestawu voilamart 1500w.
20200106_151037_resize_35.jpg
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

Połącz na stałe razem z Brake-Lov (chyba L u ciebie) i będzie regen . Tak miałem w starym KT sterowniku.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 16:10
Połącz na stałe razem z Brake-Lov (chyba L u ciebie) i będzie regen . Tak miałem w starym KT sterowniku.
Acha A pod Tym Pinem L jest przewód wlutowany,on jest od klamki hamulcowej?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

Podejrzewam ze tak , zmierz omomierzem czy do masy ma przejście jak klamkę naciskasz . No chyba że jeszcze nic do hamowania nie podpięte do sterownika.
Można też dać dodatkowy kabelek do ABS i za sterownikiem go do hampla podpinać jak regen potrzebny.
Pamiętaj tez o dobrym skręceniu koła / blokadzie żeby koła nie wyrywało bo regen już obciąża ramę mocno.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 20:32
Podejrzewam ze tak , zmierz omomierzem czy do masy ma przejście jak klamkę naciskasz . No chyba że jeszcze nic do hamowania nie podpięte do sterownika.
Można też dać dodatkowy kabelek do ABS i za sterownikiem go do hampla podpinać jak regen potrzebny.
Pamiętaj tez o dobrym skręceniu koła / blokadzie żeby koła nie wyrywało bo regen już obciąża ramę mocno.
No wlaśnie ,zastanawiam się co do tej ramy, bo rower jest składany 26 cali gorski mifa, rama niby porządna ale narazie jeżdżę z jedna blokadą. Czy jedna by wystarczyła czy koniecznie po drugiej stronie . Żeby mi nie popękała swoje waże i z rowerem będzie ze 150kg. Z drugiej strony przydało by się hamowanie silnikiem jak się zwalnia z dużych prędkości, bo mam v brake, co prawda dobre ale szybko się klocki ścierają.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

Po testach z regenem sprawdź kilka razy czy się nic nie odkręca , po pełnym ładowaniu tez lepiej od razu za długo regenem nie ciągnąć bo jak BMS ma wspólny port to może odcinać a nawet sterownik uszkodzi. Ale to z jakiejś góry przy 50+ .Po przejechaniu kilku km już akumulator ma miejsce na regen.
No i podstawowe pytanie : czy silnik DD bez przekładni , przekładnia bez sprzęgła , zwykły przekładniowy ze sprzęgłem.
Jak ten ostatni to nici z regenu.
Ale to jakiś Voilmart 1500 to raczej DD silnik.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 21:04
Po testach z regenem sprawdź kilka razy czy się nic nie odkręca , po pełnym ładowaniu tez lepiej od razu za długo regenem nie ciągnąć bo jak BMS ma wspólny port to może odcinać a nawet sterownik uszkodzi. Ale to z jakiejś góry przy 50+ .Po przejechaniu kilku km już akumulator ma miejsce na regen.
No i podstawowe pytanie : czy silnik DD bez przekładni , przekładnia bez sprzęgła , zwykły przekładniowy ze sprzęgłem.
Jak ten ostatni to nici z regenu.
Ale to jakiś Voilmart 1500 to raczej DD silnik.
To jest bezprzekladniowy voilamart 30h , a jak mam baterie ktora ma 2 porty ,jeden idzie do sterownika A drugi do ładowania , to będzie regen działał?W sensie prąd by przepływał w dwie strony po tych samych kablach do sterownika.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

W każdym BMS sterownik może doładowywać akku , jedynie w BMS ze wspólnym portem odetnie po przeładowaniu .Kable ładowania i do sterownika mogą być spięte do kupy w akku jak BMS ma wspólny port.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 21:15
W każdym BMS sterownik może doładowywać akku , jedynie w BMS ze wspólnym portem odetnie po przeładowaniu .Kable ładowania i do sterownika mogą być spięte do kupy w akku jak BMS ma wspólny port.
Dzięki za porady, czy wystarczy do regena jedna blokada osi? Czy trzeba dać dwie?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

Lepiej na obie , ale jak regen nie będzie szarpał to da rade . Dużo od sterownika zależy . Ja w falconie oś wciskałem na blaszki stalowe z puszki bo 3k turbo miał ośkę 9.8mm i mimo porządnego skręcenia na klej do gwintów obracało lekko . Teraz mam QS205 V3 i w końcu zero luzu bo 205 ma wypust i grubaśną oś. Mam Barmala X4 80A i średni regen.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: AST034 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 21:42
Lepiej na obie , ale jak regen nie będzie szarpał to da rade . Dużo od sterownika zależy . Ja w falconie oś wciskałem na blaszki stalowe z puszki bo 3k turbo miał ośkę 9.8mm i mimo porządnego skręcenia na klej do gwintów obracało lekko . Teraz mam QS205 V3 i w końcu zero luzu bo 205 ma wypust i grubaśną oś. Mam Barmala X4 80A i średni regen.
To falcon nie ma skrecanych hakow?
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: Baranski86 »

KrzysiekEV pisze:
06 sty 2020, 21:42
Lepiej na obie , ale jak regen nie będzie szarpał to da rade . Dużo od sterownika zależy . Ja w falconie oś wciskałem na blaszki stalowe z puszki bo 3k turbo miał ośkę 9.8mm i mimo porządnego skręcenia na klej do gwintów obracało lekko . Teraz mam QS205 V3 i w końcu zero luzu bo 205 ma wypust i grubaśną oś. Mam Barmala X4 80A i średni regen.
Dzięki Krzysiek, działa jak ta lala ;)
20200106_222514_resize_91.jpg
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Abs w środku sterownika co oznacza?

Post autor: KrzysiekEV »

Fajnie ze poszło , często brak kabelków a procesorek obsługuje.
Haki są skręcane ale śrubkami 4mm i 2x już ukręciłem , a teraz z QS205 V3 nie wchodzą bo os grubsza jak w 3k-turbo.
Wpust w QS205 robi robotę , trzyma jak skała.
ODPOWIEDZ