Przerobiłem Bionxa na zewnętrzny kontroler, do tego mam sterownik sinus bluetooth KT36/48SVPRMB-SJT02LB i PAS KT-V12L.
manetki nie planuję używać.
Wczoraj podłączyłem zgodnie ze schematem blokowym i silnik nie ruszył. Po zamianie dwóch faz nadal bez efektu.
Silnik raczej przerobiony dobrze, bo przy obracaniu silnikiem pojawia się napięcie na przewodach fazowych, podobnie sprawdziłem halle, ponieważ sterownik dawał 5V na halle.
Dzisiaj sterownik nie wypuszcza 5V ani na halle ani na PAS.
Moduł BT dostaje 48V, aplikacja go widzi i cały sterownik się lekko grzeje.
Podczas podłączania bateri ze dwa razy coś strzeliło, mimo wyłączonej stacyjki braku zwarcia na jakichkolwiek przewodach.
Sprawdzałem również sterownik mostkując przewody zamiast modułu BT.
Kilka pytań:
1. Jak się upewnić, że problem nie leży po stronie silnika? Chciałbym zapleść koło.
2. Co sprawdzić, jak sterownik zacznie dawać poprawne napięcia a silnik nie będzie się obracać? Czy można pomierzyć napięcie na przewodach fazowych przy pomocy multimetru, czy impulsy są zbyt krótkie?
Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 paź 2019, 20:01
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-sterownika/
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
A strzelanie to normalka przy podlaczaniu sterownika do aku, kondensatory sie laduja
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
A strzelanie to normalka przy podlaczaniu sterownika do aku, kondensatory sie laduja
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem
Jesli nie daje 5V na pas i halle to musiałeś coś popalić. Sterownik do naprawy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 paź 2019, 20:01
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem
Super artykuły odnośnie diagnostyki, nie wpadłbym na to, żeby podłączyć 12V dla sprawdzenia, czy silnik ruszy.
Przy okazji sprawdziłem, że zabezpieczenie w postaci blokady koła przez zwarcie faz ma dużo sensu.
Potwierdziło się, że sam sterownik nie wstaje a tranzystory są dobre.
Co do silnika, to od strony faz i potencjalnych zwarć i przebić wszytko jest ok, natomiast halle przy zasileniu 5V dają sygnał od 4,7V do około -1,5V - wszystkie podobnie.
Nie wiem, czy tu nie leży przyczyna, że sterownik padł.
Przy okazji sprawdziłem, że zabezpieczenie w postaci blokady koła przez zwarcie faz ma dużo sensu.
Potwierdziło się, że sam sterownik nie wstaje a tranzystory są dobre.
Co do silnika, to od strony faz i potencjalnych zwarć i przebić wszytko jest ok, natomiast halle przy zasileniu 5V dają sygnał od 4,7V do około -1,5V - wszystkie podobnie.
Nie wiem, czy tu nie leży przyczyna, że sterownik padł.
Szosowy Bionx: viewtopic.php?f=30&t=4772&p=74445#p74445
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem
Z ciekawości zapytam, masz "włączony" sterownik, czy tylko "podłączony" do baterii.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 paź 2019, 20:01
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Bionx + silnus KT - problem z uruchomieniem - PAS nie działa
Dotarł do mnie nowy sterownik - taki sam jak poprzedni, poza brakiem BT.
Udało mi się go uruchomić na manetce, czyli mam rozpracowaną właściwą kolejność podłączeń.
Problem jest taki, że przerabiam rower szosowy, a kierownica baranek słabo się nadaje do montażu manetki, więc pan był, żeby zastosować PAS.
Pas to KT-V12 - zintegrowany, sprawdziłem sygnały i wyglądają ok. Dodatkow na próbę zamieniłem przewody sygnałowy i zasilający również bez rezultatu.
Nie wiem, co jeszcze mogę sprawdzić?
Rada praktyczna, dla Bionxa i sterownika KT.
W sterowniku kable fazowe i od Hali o tych samych kolorach stanowią pary.
W silniku pary stanowią halle wraz z najbliższymi przewodami fazowymi.
Jeżeli ktoś będzie miał to rozpisane, to wystarczą max dwie próby podłączenia bo silnik powinien obracać się płynnie, a co najwyżej w przeciwnym kierunku.
Udało mi się go uruchomić na manetce, czyli mam rozpracowaną właściwą kolejność podłączeń.
Problem jest taki, że przerabiam rower szosowy, a kierownica baranek słabo się nadaje do montażu manetki, więc pan był, żeby zastosować PAS.
Pas to KT-V12 - zintegrowany, sprawdziłem sygnały i wyglądają ok. Dodatkow na próbę zamieniłem przewody sygnałowy i zasilający również bez rezultatu.
Nie wiem, co jeszcze mogę sprawdzić?
Rada praktyczna, dla Bionxa i sterownika KT.
W sterowniku kable fazowe i od Hali o tych samych kolorach stanowią pary.
W silniku pary stanowią halle wraz z najbliższymi przewodami fazowymi.
Jeżeli ktoś będzie miał to rozpisane, to wystarczą max dwie próby podłączenia bo silnik powinien obracać się płynnie, a co najwyżej w przeciwnym kierunku.
Szosowy Bionx: viewtopic.php?f=30&t=4772&p=74445#p74445