KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Właśnie dotarł do mnie kontroler. To jest "sinus" o wydajności 12A (w "piku" 25A), odcięcie 30/40V (+/-0,5V), speed set 1-4,2V. Do tego wyświetlacz LCD3. Teraz pytania:
1. Nie mam na razie czujnika pass ani manetki, ale rozumiem, że wystarczy podać napięcie z zakresu 1-4,2V żeby regulować poziom wspomagania (prędkość),
2. Czy ten sterownik ma prawo działać z silnikiem 250-500W bez czujników Hall'a (czyli taki z trzema przewodami)?
3. Rozumiem, że większość funkcji jest zawartych w samym module wyświetlacza, nie sterownika?
4. Czy do celów testowych mogę w miejsce czujnika pass wpiąć jakiś generator (np. na NE555)? Jeśli tak, to jakie mamy tam napięcia pracy? Wyobrażam sobie, że robię np. 4 impulsy na sekundę (odpowiednik czujnika pass 8 magnesów, dwie sekundy na pełen obrót).
5. Z jakim czujnikiem temperatury to współpracuje?
6. Jaki czujnik Pass do tego będzie optymalny (8, czy 12 magnesów)?
1. Nie mam na razie czujnika pass ani manetki, ale rozumiem, że wystarczy podać napięcie z zakresu 1-4,2V żeby regulować poziom wspomagania (prędkość),
2. Czy ten sterownik ma prawo działać z silnikiem 250-500W bez czujników Hall'a (czyli taki z trzema przewodami)?
3. Rozumiem, że większość funkcji jest zawartych w samym module wyświetlacza, nie sterownika?
4. Czy do celów testowych mogę w miejsce czujnika pass wpiąć jakiś generator (np. na NE555)? Jeśli tak, to jakie mamy tam napięcia pracy? Wyobrażam sobie, że robię np. 4 impulsy na sekundę (odpowiednik czujnika pass 8 magnesów, dwie sekundy na pełen obrót).
5. Z jakim czujnikiem temperatury to współpracuje?
6. Jaki czujnik Pass do tego będzie optymalny (8, czy 12 magnesów)?
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
1. tak, wystarczy potencjometr 1 - 10k, podpięty nieruchomymi pinami do "+ i -", a ruchomym pinem do sygnałowego.
2. prawdopodobnie nie zadziała, najprościej spytać sprzedawcy.
3. funkcje są zawarte głównie w sterowniku, wyświetlacz tylko je uruchamia.
4. nie bardzo rozumiem co chcesz przetestować. Zeeltom w swoich postach ma taki układ, który "oszukuje" PAS np w "Trendline". Jeżeli chcesz sprawdzić czy silnik i sterownik działa, wystarczy Ci opornik 1 - 10k podpięty miedzy "+ i sygnałowy" manetki.
5 i 6.jak wyżej, najlepiej spytać sprzedawcę lub Nexun
2. prawdopodobnie nie zadziała, najprościej spytać sprzedawcy.
3. funkcje są zawarte głównie w sterowniku, wyświetlacz tylko je uruchamia.
4. nie bardzo rozumiem co chcesz przetestować. Zeeltom w swoich postach ma taki układ, który "oszukuje" PAS np w "Trendline". Jeżeli chcesz sprawdzić czy silnik i sterownik działa, wystarczy Ci opornik 1 - 10k podpięty miedzy "+ i sygnałowy" manetki.
5 i 6.jak wyżej, najlepiej spytać sprzedawcę lub Nexun
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Proponuje wstrzymac sie z testami, bo pomylisz sie i swoimi probami spalisz sterownik. Zakup odpowiedni czujnik PAS czy manetke i wtedy sie baw, szkoda kasy na ewentualne naprawy po zwarciu.miki pisze: ↑18 mar 2020, 18:55Właśnie dotarł do mnie kontroler. To jest "sinus" o wydajności 12A (w "piku" 25A), odcięcie 30/40V (+/-0,5V), speed set 1-4,2V. Do tego wyświetlacz LCD3. Teraz pytania:
1. Nie mam na razie czujnika pass ani manetki, ale rozumiem, że wystarczy podać napięcie z zakresu 1-4,2V żeby regulować poziom wspomagania (prędkość),
2. Czy ten sterownik ma prawo działać z silnikiem 250-500W bez czujników Hall'a (czyli taki z trzema przewodami)?
3. Rozumiem, że większość funkcji jest zawartych w samym module wyświetlacza, nie sterownika?
4. Czy do celów testowych mogę w miejsce czujnika pass wpiąć jakiś generator (np. na NE555)? Jeśli tak, to jakie mamy tam napięcia pracy? Wyobrażam sobie, że robię np. 4 impulsy na sekundę (odpowiednik czujnika pass 8 magnesów, dwie sekundy na pełen obrót).
5. Z jakim czujnikiem temperatury to współpracuje?
6. Jaki czujnik Pass do tego będzie optymalny (8, czy 12 magnesów)?
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Sądzę, że umiem wykonać symulator manetki, który nie będzie miał zwarcia. Czy masz na myśli jeszcze jakieś inne przyczyny?Proponuje wstrzymac sie z testami, bo pomylisz sie i swoimi probami spalisz sterownik. Zakup odpowiedni czujnik PAS czy manetke i wtedy sie baw, szkoda kasy na ewentualne naprawy po zwarciu.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Chińczyk tylko handluje, nie zna szczegółowo wszystkich możliwości. A w opisie nie wspomniano o możliwości pracy bez czujników Hall'a. Przyjmuję więc, że nie działa z silnikiem bez Hall'i.2. prawdopodobnie nie zadziała, najprościej spytać sprzedawcy.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Czy czujnik Pass wysyła tylko "prostokąt" 0 lub 5V? Znana jest częstotliwość? Tak obie myślę, że wykonanie prostego generatorka o tych parametrach w zasadzie równałoby się manetce z tempomatem... Oczywiście mam na myśli czas testów, do normalnego użytku planuję sam czujnik Pass.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Zrobiłem próbę z symulatorem manetki ustawionej na 50% (2 rezystory 10k z odczepem w środku). Napięcie między Vcc i Gnd na kostce manetki u mnie wynosi ok. 4,3V więc połowa powinna dać ok. 2,15V. Niestety, kontroler LCD3 wyświetlił Err 1 (instrukcja mówi, że chodzi o nieprawidłowości manetki). Po odłączeniu tej "manetki" LCD3 pracuje normalnie. Tak, jakby coś jednak wykrywał, a może po prostu powinienem to zrobić na dwóch rezystorach 4k7... Z drugiej strony, jeśli chodzi tylko o wartość napięcia na niebieskim pinie wiązki, powinno być u wszystko jedno, czy mamy 2 x 10k czy 2 x4k7, a nawet 2 x 100k.
Na prostą logikę to wejście steruje napięciem między 1-4,2V (to tak w przybliżeniu), tu raczej chyba nie wysyła nic cyfrowo po I2C. Czy się mylę?
Na prostą logikę to wejście steruje napięciem między 1-4,2V (to tak w przybliżeniu), tu raczej chyba nie wysyła nic cyfrowo po I2C. Czy się mylę?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Zapewne przy starcie kontrolera napiecie na manetce powinno byc w okolicy ~1.2V zeby nie bral tego jako wlaczenie z odkrecona manetka.miki pisze: ↑19 mar 2020, 12:44Zrobiłem próbę z symulatorem manetki ustawionej na 50% (2 rezystory 10k z odczepem w środku). Napięcie między Vcc i Gnd na kostce manetki u mnie wynosi ok. 4,3V więc połowa powinna dać ok. 2,15V. Niestety, kontroler LCD3 wyświetlił Err 1 (instrukcja mówi, że chodzi o nieprawidłowości manetki). Po odłączeniu tej "manetki" LCD3 pracuje normalnie. Tak, jakby coś jednak wykrywał, a może po prostu powinienem to zrobić na dwóch rezystorach 4k7... Z drugiej strony, jeśli chodzi tylko o wartość napięcia na niebieskim pinie wiązki, powinno być u wszystko jedno, czy mamy 2 x 10k czy 2 x4k7, a nawet 2 x 100k.
Na prostą logikę to wejście steruje napięciem między 1-4,2V (to tak w przybliżeniu), tu raczej chyba nie wysyła nic cyfrowo po I2C. Czy się mylę?
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Wykonałem dzielnik 2 x 4k7, niestety też daje komunikat Err 1. Czyli okazuje się, że nie wystarczy podanie napięcia 1-4,2V na niebieski przewód w wiązce manetki.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Ok, czyli zrobię potencjometr 10k z rezystorem powiedzmy 2k2 z jednej strony, żeby nie doprowadzić do 0V na pinie sterującym. To może mieć sens.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
spróbuj jeszcze na dwóch opornikach 1k, lub nawet mniejszych. Być może przy 20k daje za duże napięcie, lub za mały prąd. Możliwe też, że sterownik "testuje" manetkę. Co do PAS, skoro są problemy z manetką, to tym bardziej PAS'a nie "sprawdzisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Zrobiłem wyliczony dzielnik 6k8 (do plusa) i 2k7 (do masy). Przy napięciu 4,3V na czerwonym "plusie", środek dzielnika powinien dać napięcie 1,22V. Ale mam dalej Err 1.
Co ma dać zmniejszenie rezystorów do 1k poza 10 razy większym prądem? Chcę uniknąć tych nieco większych prądów, one tu nie powinny być potrzebne. Zastanawiam się nad ew. przyczynami wyświetlania błędu. Być może te dwa Hall'e w manetce w jakiś sposób separują jakieś napięcie (bo chyba nie masę). Nie znalazłem schematu elektronicznego manetki rowerowej. A może napięcie z Hall'i powoduje jednak wysłanie sygnału cyfrowego po I2C? Są takie "cyfrowe" manetki? Najprostszy model dzielnika (potencjometr i ew. rezystor w szeregu) ma wadę: zużywa się ścieżka oporowa. Hall'e eliminują ten problem. Ale to chyba nie zmienia napięciowego mechanizmu pracy manetki?
Co ma dać zmniejszenie rezystorów do 1k poza 10 razy większym prądem? Chcę uniknąć tych nieco większych prądów, one tu nie powinny być potrzebne. Zastanawiam się nad ew. przyczynami wyświetlania błędu. Być może te dwa Hall'e w manetce w jakiś sposób separują jakieś napięcie (bo chyba nie masę). Nie znalazłem schematu elektronicznego manetki rowerowej. A może napięcie z Hall'i powoduje jednak wysłanie sygnału cyfrowego po I2C? Są takie "cyfrowe" manetki? Najprostszy model dzielnika (potencjometr i ew. rezystor w szeregu) ma wadę: zużywa się ścieżka oporowa. Hall'e eliminują ten problem. Ale to chyba nie zmienia napięciowego mechanizmu pracy manetki?
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
A tu nie trzeba ustawić jakichś parametrów dotyczących manetki? Na razie mam ustawienia standardowe. Zakładałem, że nawet jeśli manetka będzie nieaktywna w ustawieniach LCD3, to nie wyświetli się błąd systemowy.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Przy małym oporze wejściowym sterownika, prąd może być za mały do jego wysterowania. Sterowniki mają różną "czułość" wejścia manetki, i różnie reagują na manetke.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Czy masz tą wiedzę popartą praktyką? Pytam, bo dość łatwiej mogę sobie wyobrazić przetwornik np napięcie->częstotliwość, albo jakieś przełożenie na sterowanie impulsami PWM, niż zależność mocy wspomagania od wartości prądu sterującego... W sumie obie wartości rezystorów są w miarę bezpieczne, przy 10k około 0.5mA, przy 1k ok. 4.3mA.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Wykonałem ten dzielnik 2 x 1k, napięcie zmierzone na niebieskim przewodzie sygnałowym manetki wynosi 2,19V. Dalej mam Err 1. Być może on oczekuje jakiegoś niskiego poziomu, zdecydowanie poniżej 1,2V. Na przykład 0,3-0,7V...
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Jak najbardziej
W moim pierwszym sterowniku KU65 (blokowy BLDC), do prób używałem potencjometru 500 oM + dwa opory 200 i 300 oM, tak by uzyskać pełny zakres obrotu potencjometru. Przy sterowniku silnika do pontonu (sterownik DC), musiałem użyć potencjometru 5k, gdyż wcześniejszy nie "pokrywał" pełnej mocy.
Tu masz przykład manetki nie "dostosowanej" do sterownika.
viewtopic.php?f=30&t=3330&p=59027&hilit ... mid#p59027
A tu masz mój "konwerter" PAS - manetka.
viewtopic.php?f=22&t=2557&p=65508&hilit ... tka#p65508
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Bardzo fajny projekt Pass->Manetka, widziałem wcześniej ten wątek, nawet miałem wstępny pomysł, żeby to zrobić na Attiny13. Kiedyś wykonałem dokładny impulsator na tym kontrolerku, który zbierał impulsy z silnika krokowego (200 kroków na obrót), analizował kierunek obrotu osi (gałki) i wysyłał impulsy na wyjście powiększające lub zmniejszające. To była gałka do transceivera KF, sterowanie cyfrową syntezą. Co ciekawe, płytka elegancko zmieściła się na "plecach" tego silniczka, była nawet przykręcona do oryginalnych 4 śrubek.tkoko pisze: ↑19 mar 2020, 17:38A tu masz mój "konwerter" PAS - manetka.
viewtopic.php?f=22&t=2557&p=65508&hilit ... tka#p65508
Obserwując Twoje zmagania z LM2907 (akurat z nim nie miałem nigdy do czynienia), zacząłem się zastanawiać, czy nie można by zrobić małego projektu PCB pod potrzeby Kolegów na tym forum. W razie czego służę odrobiną swojego czasu. A jak już będą płytki, montaż znacznie się uprości. W zasadzie można też zrobić garść gotowych modułów.
Wracając do mojej atrapy manetki Już widzę, że sztuka elektroniki mieszka u Ciebie w domu, stąd moje kolejne pytanko o ten jak najprostszy dzielnik napięcia. Próbowałem już dzielników: 2 x 10k, 2 x 4k7, 2 x 1k, 6k8 + 2k7. Ciągle mam błąd nr 1 (czyli manetki). Manetka w opcjach LCD3 prawdopodobnie jest w ogóle wyłączona (ustawienia domyślne). Co jeszcze radzisz sprawdzić?
I pytanie o Pas. Widziałem, że zrobiłeś własny czujnik Pas. Możesz naszkicować jakiś mały schemat? Czy w roli Pas wystarczy użyć (do testów) generatora (prostokąt, poziom TTL - czyli 0-5V?), czy tam się pojawia jeszcze jakiś zwancig w tym sygnale?
Sterowania rowerem jeszcze nie mam rozkminionego, a nie chcę zaczynać od upalenia kawałka sterownika. Dla przypomnienia, próbuję zachęcić do współpracy sterownik KT36/48V 7-15A Sinus (+ LCD3). Mam tu silnik bez czujników Hall, liczę się z tym, że ten sterownik niekoniecznie go polubi, ale do pierwszego testu muszę jakoś zasymulować manetkę lub ew. Pas.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
To zacznij najpierw od lektury, być może coś "rozjaśni" i pomoże.miki pisze: ↑19 mar 2020, 18:38.... Sterowania rowerem jeszcze nie mam rozkminionego, a nie chcę zaczynać od upalenia kawałka sterownika. Dla przypomnienia, próbuję zachęcić do współpracy sterownik KT36/48V 7-15A Sinus (+ LCD3). Mam tu silnik bez czujników Hall, liczę się z tym, że ten sterownik niekoniecznie go polubi, ale do pierwszego testu muszę jakoś zasymulować manetkę lub ew. Pas.
https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/kt36- ... -15a-sinus
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
Nie wiem jak będzie u Ciebie, ale u mnie na sterowniku KU65 (możliwość pracy z halami lub bez), dało się stwierdzić czy sterownik działa "prawidłowo" (bez silnika).
W Twoim przypadku;
1. odłącz wyświetlacz, bo do działania sterownika, nie jest Ci potrzebny.
2. weź trzy żarówki (np. halogeny o odpowiednim napięciu), i połącz je w trójkąt, do trzech prądowych/zasilających przewodów do silnika, w sterowniku.
3. podłącz POTENCJOMETR 1 - 5 k.
4. podłącz zasilanie do sterownika.
5. zewrzyj, na krótko, lub na stałe (zależy czy sterownik pozostanie włączony), czerwony i niebieski przewód w kostce do wyświetlacza. Dla bezpieczeństwa możesz to zrobić opornikiem 1k.
Kręcąc potencjometrem od minusa do plusa, jedna z diod powinna zaświecić, a jej jasność powinna się zmieniać od minimum do maksimum. Czy Twój sterownik zareaguje podobnie trudno mi powiedzieć.
Jeżeli żarówka będzie reagowała na potencjometr, podłącz silnik i sprawdź czy silnik również reaguje. Powinno byc co najmniej drgnięcie silnika. Sprawdzasz wszystkie możliwe kombinacje kabli silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Wielkie dzięki za te materiały. Linki do Nexuna już kiedyś widziałem ze 3 razy, ale teraz nie mogłem ich namierzyć. Przydadzą się, chociażby żeby zrozumieć "polską" wersję instrukcji obsługi LCD3 Tam ją chyba automatycznie tłumaczyli i to nie komputerowo, tylko za pomocą liczydeł mechanicznych
Sposób z żarówkami jest na pewno bezpieczny, tylko nie mam żarówek na 54V (tyle ma mój naładowany akumulator). Chyba przyjdzie szeregowo się bawić w 12 5-watowych żarówek. Mój sterownik też może pracować bez LCD, nawet mam fabryczną zworkę, tam są zwarte dwie pary pinów.
Chciałbym się jeszcze upewnić, że dobrze podłączam ten dzielnik do wiązki manetki. Zakładam, że Red to +5V (teoria), Black to masa, a Blue to sygnał wyjściowy z manetki. Taki obrazek:
Sposób z żarówkami jest na pewno bezpieczny, tylko nie mam żarówek na 54V (tyle ma mój naładowany akumulator). Chyba przyjdzie szeregowo się bawić w 12 5-watowych żarówek. Mój sterownik też może pracować bez LCD, nawet mam fabryczną zworkę, tam są zwarte dwie pary pinów.
Chciałbym się jeszcze upewnić, że dobrze podłączam ten dzielnik do wiązki manetki. Zakładam, że Red to +5V (teoria), Black to masa, a Blue to sygnał wyjściowy z manetki. Taki obrazek:
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Ale tak generalnie to w czym jest problem, zeby podlaczyc najtansza manetke i silnik do sterownika i zobaczyc czy to dziala? Bo wtedy wywali Ci blad czujnikow halla na wyswietlaczu i zobaczysz czy dziala w trybie sensorless, aczkolwiek wszystkie sinusy KT z tego co mi wiadomo bez czujnikow nie ruszą, bylo nawet kilka osob, ktore montowalo bimetal na obwodzie zasilania halli w silniku, zeby w razie przegrzania wylaczalo napiecie na czujniki i sterownik wyrzucal blad.
Przy takich kombinacjach potrafia strzelic mosfety czy inne linie zasilania w kontrolerze bo musimy zdac sobie sprawe, ze to chinszczyzna i o ile w typowej instalacji jakos dziala, to przy probach “na stole” mozna latwo cos uszkodzic. Sam ostatnio mialem fabrycznie uszkodzonego sabka i tez sie glowilem co jest nie tak... 3 razy kontroler wyrzuci blad a za 4tym poleci ktorys element na plytce, niestety :/
Przy takich kombinacjach potrafia strzelic mosfety czy inne linie zasilania w kontrolerze bo musimy zdac sobie sprawe, ze to chinszczyzna i o ile w typowej instalacji jakos dziala, to przy probach “na stole” mozna latwo cos uszkodzic. Sam ostatnio mialem fabrycznie uszkodzonego sabka i tez sie glowilem co jest nie tak... 3 razy kontroler wyrzuci blad a za 4tym poleci ktorys element na plytce, niestety :/
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Kup trzy takie żarówki, i połącz szeregowo oba żarniki, będziesz miał 70wat 48V.
https://allegro.pl/oferta/zarowka-samoc ... 8915191638
Użyj tak jak pisałem potencjometr, a nie kombinuj z opornikami. Sam dzielnik jest prawidłowy, ale potrzebujesz pełnego zakresu napięcia manetki do oceny poprawności działania sterownika.
https://allegro.pl/oferta/zarowka-samoc ... 8915191638
Użyj tak jak pisałem potencjometr, a nie kombinuj z opornikami. Sam dzielnik jest prawidłowy, ale potrzebujesz pełnego zakresu napięcia manetki do oceny poprawności działania sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Tak zrobię, może nie manetkę, ale czujnik Pas od początku planuję założyć (rozumiem, że taki na 12 magnesów będzie najszybciej reagował?). Liczę się też z tym, że trzeba kupić jakiś silnik z czujnikami Hall'a. Ot, chciałem sprawdzić, taka ciekawość elektronicznaAST034 pisze: ↑19 mar 2020, 20:56Ale tak generalnie to w czym jest problem, zeby podlaczyc najtansza manetke i silnik do sterownika i zobaczyc czy to dziala? Bo wtedy wywali Ci blad czujnikow halla na wyswietlaczu i zobaczysz czy dziala w trybie sensorless, aczkolwiek wszystkie sinusy KT z tego co mi wiadomo bez czujnikow nie ruszą, bylo nawet kilka osob, ktore montowalo bimetal na obwodzie zasilania halli w silniku, zeby w razie przegrzania wylaczalo napiecie na czujniki i sterownik wyrzucal blad.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Dokładnie tak zrobię, jeszcze raz dzięki.tkoko pisze: ↑19 mar 2020, 21:20Kup trzy takie żarówki, i połącz szeregowo oba żarniki, będziesz miał 70wat 48V.
https://allegro.pl/oferta/zarowka-samoc ... 8915191638
Użyj tak jak pisałem potencjometr, a nie kombinuj z opornikami. Sam dzielnik jest prawidłowy, ale potrzebujesz pełnego zakresu napięcia manetki do oceny poprawności działania sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Reakcja/czułość PAS'a zależy w głównej mierze od sterownika, i ustawień wyświetlacza. 12 magnesów umożliwia "pełniejsze" wykorzystanie "czułości" wspomagania, przez zmianę liczby magnesów (12, 6, 4).
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Czyli 12-magnesowy będzie chyba lepszy.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
"Lepszy", to jest pojęcie względne , na pewno umożliwia eksperymentowanie. To wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Zależy to również od poziomów mocy/PAS sterownika. Jeżeli Twoja kadencja/RPM korby jest niska, to zapewne 12 magnesów będzie lepsze. Przy wysokim RPM korby, zapewne trzeba będzie zmniejszyć ilość magnesów. W KU65 mam 6 magnesów dla "optimum". W Trotter TDK-2W, aby uzyskać "optimum" musiałem zmniejszyć do pięciu liczbę magnesów, dlatego że sterownik nie umożliwiał regulację mocy/PAS. Musiałem zrobić "swoją" tarczę, bo z 12 otworami, nie umożliwia takiej modyfikacji. Niektóre sterowniki nie umożliwiają wogóle regulacji, działając zero-jedynkowo jako włącznik.
-
- Forumowicz
- Posty: 1412
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: KT36/48SVPRM-SJT02L - kilka pytań o funkcje
Planuję spokojny asfalt, prędkości do 30km/h, 28" trekking, także kadencja spokojna.tkoko pisze: ↑20 mar 2020, 7:52"Lepszy", to jest pojęcie względne , na pewno umożliwia eksperymentowanie. To wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Zależy to również od poziomów mocy/PAS sterownika. Jeżeli Twoja kadencja/RPM korby jest niska, to zapewne 12 magnesów będzie lepsze. Przy wysokim RPM korby, zapewne trzeba będzie zmniejszyć ilość magnesów. W KU65 mam 6 magnesów dla "optimum". W Trotter TDK-2W, aby uzyskać "optimum" musiałem zmniejszyć do pięciu liczbę magnesów, dlatego że sterownik nie umożliwiał regulację mocy/PAS. Musiałem zrobić "swoją" tarczę, bo z 12 otworami, nie umożliwia takiej modyfikacji. Niektóre sterowniki nie umożliwiają wogóle regulacji, działając zero-jedynkowo jako włącznik.