Przepalające MOSFETY

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
deejaye2rd
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:36

Przepalające MOSFETY

Post autor: deejaye2rd »

Witam. Sytuacja jest taka podłączam sterownik 36V do silnika przekładniowego 36V trzy przewody i kostkę halla, następnie manetka, licznik, bateria 36V, odpalam licznik wszystko jest ok dodaję gazu manetką koło szarpnie do przodu słychać wybuch w sterowniku i gaśnie wszystko. Po pomiarach okazuje się że zwarcia dostają dwa tranzystory w sterowniku. Po wymianie mosfetów ta sama sytuacja. Po podłączeniu nowego sterownika znów wybuch. Co może być przyczyną przepalających się 2 mosfetów z 6 w sterowniku na przewodzie fazowym koloru niebieskiego, już uwaliłem dwa sterowniki. Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
Mr.Freeman
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 16 maja 2019, 10:45
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: Mr.Freeman »

zwarcie faz w silniku
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: miki »

Sprawdź, czy fazy nie mają przebicia. To podstawa.
deejaye2rd
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:36

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: deejaye2rd »

Przewody fazowe nie maja zwarcia do obudowy silnika. Sprawdzałem silnik na zasilaczu 12V dając napięcie na poszczególne fazy silnik robi delikatny ruch
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: Dede »

Jak wymieniłeś mosfety sprawdziłes driver?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: radasss »

Piszesz o wymianie mosfetów jak również, że uwaliłeś dwa sterowniki. Jeżeli padły Ci dwa różne sterowniki to bezwzględnie, bardzo dokładnie należy sprawdzić silnik pod kątem zwarć. Przy próbach statycznych może ich nie wykazywać, natomiast pod obciążeniem, podczas większych drgań mogą pojawiać się cykliczne zwarcia. Warto również wykonać pomiar indukcyjności poszczególnych faz celem porównania i wykazania czy nie ma zwarć między zwojowych. Są na to proste metody z wykorzystaniem 50 Hz. Szeregowo - uzwojenie silnika, kilkanaście woltów z transformatora sieciowego, rezystor 100 om, do rezystora podłączony woltomierz; do poszukania w NET'ie.
warsztatmotocykli.pl
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: KrzysiekEV »

Sterownik z silnikiem na halach trzeba dobrze połączyć (kolejność faz / hali) jak jest zła kolejność i dasz mocno manetką to silnik szarpie - żre duży prąd a nie kreci.
To że są gotowe kostki hali nie znaczy że kolory są prawidłowo po kolei.
Jak jest auto-wykrywanie hali to trzeba zrobić i ustawić kierunek obrotów , jak nie ma to zamieniać kolory hali( oprócz czarnego, czerwonego) i DELIKATNIE manetką czy kreci płynnie .
Najlepiej próby na zasilaczu-ładowarce a nie akku bo znowu wyleci w kosmos. Ładowarka daje max 3-4A i nie da się nic upalić.
Jak sterownik blokowy to bez kostki hali czasami ruszy , jak sinus to hale muszą być a dodatkowo często nie ma auto-nauki i MUSZĄ być zgrane hale/fazy.
Jak silnik i sterownik nie jest z jakiegoś kompletu sprawdzonego (bafang / kt ) to zawsze jest zabawa bez auto-nauki.
Silnik na luzie i max obrotach pobiera 2-3A i ładowarka powinna dać rade zasilić , jak coś źle to odetnie od razu po dodaniu gazu .
Silnik przekładniowy jak nie ma zwarcia musi się do tyłu dać obracać bez dużego oporu/szarpania.
deejaye2rd
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:36

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: deejaye2rd »

w sumie może uszkodził się silnik wcześniej nie pisałem o tym ale wszystko działało na sterowniku Hailong KT tam był jakiś dziwny wyświetlacz w którym nie dało się ustawić większej prędkości niż 17km/h było tylko PAS 1 a że miałem inny zwykły sterownik z licznikiem OMT-M3 z możliwością ustawienia PAS 5 postanowiłem zrobić przeszczep licznika OMT-M3 do sterownika Hailong i po tym zabiegu pierwszy wystrzelił sterownik Hailong, następnie podłączyłem zestaw z licznikiem OMT-M3 i też wystrzelił
deejaye2rd
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:36

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: deejaye2rd »

od początku coś z tym było nie tak bo po dodaniu gazu jeszcze jak to działało to koło osiągało 22km/h ale za chwilę samo zwalniało do 17km/h
Awatar użytkownika
PiotrLL
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: PiotrLL »

Polecam oddac silnik i reszte do specjalisty bo taka zabawa moze wyjsc drozej niz oddanie do kogos kto siedzi w tym ;)
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
deejaye2rd
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:36

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: deejaye2rd »

Specjalista też swoje weźmie, już zamówiłem nowy silnik i sterownik z lcd, nie ukrywam że jestem ciekawy co dokładnie się zepsuło w tym silniku a może z baterią jest coś nie tak bo raz przepalił się w niej bezpiecznik 30A ale po wymianie bezpiecznika bateria ma normalnie 40V
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Przepalające MOSFETY

Post autor: miki »

Ewidentnie masz zwarcie.
ODPOWIEDZ