Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: sta-szek »

Witam
mam pytanie odnośnie sterownika sabvoton.

wstęp:
bateria 20s20p, lg mj1 3500mAh, 20s x 3.7V = 74V, 20p * 3500mAh = 75Ah, max prąd rozładowania? nie wiem, jak to wyznaczyć? w teorri 10A na ogniwo więc 200A. wiadomo że w praktyce będzie to nie więcej niż 150A, a możliwe że ograniczymy do 100A.

1. na stronie nexuna: https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/sabvo ... v-150a-max jest napisane że 72150 obsługuje 42-84V
2. na stronie producenta: http://www.sabvoton.net/svmc/svmc72150.html jest napisane że obsługuje 48V, 60V i 72V. co z 84V?
3. na stronie cyklonebike: http://sklep.cyklonebike.com/pl/p/-Sabv ... 50A-max/85 ten sam sterownik ale widać autor strony ma własne specyfikacje sterownika i podaje napięcie max 95V
4. dlaczego http://www.sabvoton.net/svmc/svmc96120.html nie jest polecany jako "oczywisty wybór" do instalacji 84v skoro 20s * 3.7V = 74V, i dodatkowo naładowany akumulator 20s * 4.2V = 84V

pytanie dodatkowe: dlaczego każdy sklep ma inną specyfiację? rozumiem że to chińskie jest ale czy aż tak się od siebie różnią poszczególne egzeplarze? szczerze mówiąc to brak rzetelności w opisach powoduje że człowiek jest zagubiony po przeczytaniu paru artykułów...

czy czegoś nie rozumiem?


-------------------- EDIT
Podsumowanie odpowiedzi:
AST034 pisze:
08 kwie 2020, 12:41
Sabvoton 72150 do pakietu 13S-20S
Sabvoton 96120 do pakietu 21S-26S(nie widze sensu instalacji o nizszym napieciu, aczkolwiek teoretycznie mozna)
radasss pisze:
08 kwie 2020, 18:50
Warto wiedzieć, że zastosowane w 72150 półprzewodniki mocy są na max. 100V dlatego 16V zapasu to absolutne minimum aby sprzęt przeżył nieco dłużej. Napomknę również, że przy max napięciu i max prądzie dłuższa przeżywalność to raczej kwestia przypadku niż standard; w 96120 półprzewodniki max 135V.
16V zapasu -- 100V - 16V = 84V -- tak powinniśmy budować pakiety -- max 20s na 72150
przy 96120 możemy zrobić więcej S, np 22s, 23s
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 13:27 przez sta-szek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: Umbur »

To są rozbieżności między napięciem nominalnym i maksymalnym. Jedni podają tak, drudzy tak. Napięcie nominalne dla LiIon to 3,6V.
Czyli: 20s * 3,6V = 72V i max napięcie 20s * 4,2V = 84V. Generalnie do Sabvotona można dać 22s, ale zwykle buduje się aku max 20s, bo większe napięcie bywa ryzykowne i sterowniki się palą.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: AST034 »

Mysle, ze zalozyles kolejny temat w ktorym zadajesz pytania na ktore odpowiedz jest wszedzie.
Sabvoton 72150 do pakietu 13S-20S
Sabvoton 96120 do pakietu 21S-26S(nie widze sensu instalacji o nizszym napieciu, aczkolwiek teoretycznie mozna)

Ogniwa 10A wiec W PAKIECIE tniesz maksymalny prad o polowe czyli 5-6A MAX. W Twoim przypadku daje to 100-120A mozesz brac i 200A ale akumulator nie przezyje roku jazdy, pojawia sie rozjazdy miedzy celami, zwiekszona rezystancja wewnetrzna, spadek pojemnosci i ogolnie - zamieni sie w powerbank do ladowania telefonu (oczywiscie po podlaczeniu do przetwornicy 5V).
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: sta-szek »

Umbur pisze:
08 kwie 2020, 12:35
To są rozbieżności między napięciem nominalnym i maksymalnym. Jedni podają tak, drudzy tak. Napięcie nominalne dla LiIon to 3,6V.
Czyli: 20s * 3,6V = 72V i max napięcie 20s * 4,2V = 84V. Generalnie do Sabvotona można dać 22s, ale zwykle buduje się aku max 20s, bo większe napięcie bywa ryzykowne i sterowniki się palą.
Ok dzięki za info, czyli zostaje przy sab 72V dla baterri o nominalnym napięciu 72V.

Niemniej jednak gorąca prośba do wszystkich co opisuą w/w rzeczy: róbcie dokładne opisy! jeżeli modyfikujecie specyfikację producenta to fajnie byłoby wiedzieć dlaczego tak uważanie / zmieniliście to.

Wtedy też nie będę zadawał oczywistych pytań! Sorry @AST034 :)
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
08 kwie 2020, 12:41
Sabvoton 72150 do pakietu 13S-20S
Sabvoton 96120 do pakietu 21S-26S(nie widze sensu instalacji o nizszym napieciu, aczkolwiek teoretycznie mozna)
Dzieki!
takie info powinno być na stronie zarówno producenta jak i sprzedawcy
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: radasss »

Ponieważ Sabvoton to wg. niektórych najlepszy sterownik na świecie to niestety co niektórzy zapodają parametry z czapy wzięte. Warto wiedzieć, że zastosowane w 72150 półprzewodniki mocy są na max. 100V dlatego 16V zapasu to absolutne minimum aby sprzęt przeżył nieco dłużej. Napomknę również, że przy max napięciu i max prądzie dłuższa przeżywalność to raczej kwestia przypadku niż standard; w 96120 półprzewodniki max 135V.
warsztatmotocykli.pl
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: sta-szek »

dobrze wiedziec, dzieki :)
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: michaS »

96120 da radę na unlocku i 150a ?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Sterownik sabvoton 72150 vs 96120

Post autor: szczur333 »

sta-szek pisze:
08 kwie 2020, 13:32
AST034 pisze:
08 kwie 2020, 12:41
Sabvoton 72150 do pakietu 13S-20S
Sabvoton 96120 do pakietu 21S-26S(nie widze sensu instalacji o nizszym napieciu, aczkolwiek teoretycznie mozna)
Dzieki!
takie info powinno być na stronie zarówno producenta jak i sprzedawcy
dopowiem jeszcze ze zalezy jak ładujesz aku, jak jedziesz czesto na 100% (4.20 cela) to na 72xxx szedłbym w max 20, moze 21

jak ktos oszczedza aku i bedzie ładował 4.05-4.10 to 22S mysle ze to nie problem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ