Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Witam wszystkich.
W zeszłym sezonie kupiłem zestaw do konwersji (chińszczyzna) roweru na elektryczny. Wszystko działało, jak należy po montażu, ale był to prosty zestaw tylko z przepustnicą - sterownik 48V 350W 13A. Stwierdziłem, że wymienię sterownik na taki z obsługą LCD i czujnika PAS. Zakupiłem taki zestaw (również chińszczyzna) - sterownik 24-48V 350W 18A + LCD + przepustnica. Po podmiance niestety mam problem - po wciśnięciu przepustnicy silnik zaczyna pracować, prędkość pokazuje się na LCD, ale koło stoi w miejscu. Co może być nie tak?
W zeszłym sezonie kupiłem zestaw do konwersji (chińszczyzna) roweru na elektryczny. Wszystko działało, jak należy po montażu, ale był to prosty zestaw tylko z przepustnicą - sterownik 48V 350W 13A. Stwierdziłem, że wymienię sterownik na taki z obsługą LCD i czujnika PAS. Zakupiłem taki zestaw (również chińszczyzna) - sterownik 24-48V 350W 18A + LCD + przepustnica. Po podmiance niestety mam problem - po wciśnięciu przepustnicy silnik zaczyna pracować, prędkość pokazuje się na LCD, ale koło stoi w miejscu. Co może być nie tak?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Jak to zrobić? Któreś kable trzeba zamienić? Łączyłem wszystko kolorami, żeby się zgadzały tzn. Halle i fazy.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Jak sterownik ma przewody do samonauki to wystarczy ją przeprowadzić.
Jesli nie, to bedzie trzeba zmienic kombinacje przewodow hall/fazy.
Najlepiej wrzuć zdjecie sterownika i jakie przewody z niego wychodzą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Są dwa zielone przewody "self-study" wg schematu. Jak je połączyłem razem to silnik cały czas pracuje, ale kołem dalej nie kręci.
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Łączysz przewody , jak silnik kręci to naciskając manetką zmieniasz kierunek ,
czekasz 20 sek żeby zapamiętał kierunek , rozpinasz przewody.
Koło ma być w powietrzu luzem.
czekasz 20 sek żeby zapamiętał kierunek , rozpinasz przewody.
Koło ma być w powietrzu luzem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Zrobiłem, jak radziliście i silnik zaczął napędzać koło. Dziękuję wszystkim za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Mam jeszcze jeden problem. W nowym kontrolerze jest 5 poziomów asysty. Na drugim manetka lub czujnik PAS pozwalają rozpędzić się do 20 km/h, natomiast na trzecim kontroler przekazuję pełną moc na silnik. Czy jest możliwość ustawienia progów prędkości dla wszystkich 5 poziomów asysty?
Mój sterownik i wyświetlacz wyglądają tak:
Mój sterownik i wyświetlacz wyglądają tak:
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5852
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Spróbuj napisać do chińczyka ale obawiam się że nie da się skonfigurować takiego sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 4986
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Sprawdź jaki prąd podają/pobierają tryby PAS 2 - 5 na manetce i PAS'ie.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
możesz poustawiać jeśli da się wejść w poziomy ustawień C
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2020, 23:21
Re: Problem z silnikiem po wymianie kontrolera
Znalazłem w internecie manual do wyświetlacza. W ustawieniach jest taki parametr:
P05 PAS grades.
0, 3 grades mode: 1 grade 2V, 2 grade 3V, 3 g rade 4V
1, 5 grades mode: 1 grade 2V, 2 grade 2.5V, 3 grade 3V, 4 grade 3.5V, 5 grade 4V
Wydaje mi się (muszę sprawdzić), że mam ustawione 0 zamiast 1 i dlatego na "3 kresce" jest już pełna moc.
P05 PAS grades.
0, 3 grades mode: 1 grade 2V, 2 grade 3V, 3 g rade 4V
1, 5 grades mode: 1 grade 2V, 2 grade 2.5V, 3 grade 3V, 4 grade 3.5V, 5 grade 4V
Wydaje mi się (muszę sprawdzić), że mam ustawione 0 zamiast 1 i dlatego na "3 kresce" jest już pełna moc.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5852
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice