Husqvarna battery rider

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Piotrek503
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2020, 19:22

Husqvarna battery rider

Post autor: Piotrek503 »

Witam,
Potrzebuję pomocy w naprawie sterownika kosiska do traktorka battery rider.
Kupiłem traktorek w którym tylko jeden nóż kosiska pracuje prawidłowo, drugi po napotkaniu małego oporu zatrzymuję się.
W jednej aluminiowej obudowie znajdują się dwa oryginalne sterowniki silników noży tnących, jeden jest sprawny, drugi uszkodzony i zamiast niego podłączony jest uniwersalny chiński sterownik rowerowy 36V 1000W który kręci silnikiem zbyt wolno i przestaje pracować przy wjechaniu w średniej wysokości trawę.
Traktorek wyposażony jest w trzy akumulatory trakcyjne 12V 125ah, natomiast dwa silniki kosiska mają 800W mocy.
Aluminiowa obudowa sterowników ma nr: Husqvarna 5863254-01 Rev.D, a płytka sterownika: Husqvarna AB Connector board 5862783-01 Rev.C
Zakłady naprawy elektroniki z mojej okolicy nie są w stanie naprawić sterownika mimo że jeden z nich jest sprawny.
Czy jest na tym forum osoba która jest w stanie ogarnąć ten problem??
Pozdrawiam
drgrin
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2021, 23:35

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: drgrin »

Cześć,

Poradziłeś sobie z naprawą?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Piotrek503 to widmo ostatnio widziany listopad 2020, utworzył konto tylko po to by znaleźć fachowca który naprawi mu kosiarkę, ale Ty za pewne też w tym celu znalazłeś się na forum. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2021, 9:05 przez Tooropek, łącznie zmieniany 1 raz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
drgrin
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2021, 23:35

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: drgrin »

Rzeczywiście znalazłem to forum bo szukałem info o kosiarce. Natomiast kiedyś byłem aktywnym członkiem "tamtego forum", pod tym samym nickiem, teraz bardziej udzielam się na forum samochód elektrycznych.
A kosiarka jeszcze będzie kosić ;)
Piotrek503
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2020, 19:22

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Piotrek503 »

Witam,
Tak, traktorek naprawiony. Założyłem sterownik BLDC 30amperowy i śmiga ;-)
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Cześć Wam,
ja również szukam pomocy przy naprawie Rider`a.
U mnie nie działa żaden silnik. Rozebrałem sterownik i tam znalazłem uszkodzony tranzystor o symbolu 1NV04. Wymieniłem i nadal nic.
Silniki są trójfazowe o mocy 800W, sprawdziłem je zwierając poszczególne przewody. Po zwarciu jest wyczuwalny opór w obracaniu wałkiem.
Sterowniki (dwa w jednej obudowie) przejrzało dwóch moich znajomych, którzy maja większą wiedze ode mnie ale żaden nic więcej nie znalazł.
Napięcie do sterownika dochodzi. Diody na płycie sterownika (po dwie na sterownik) się zapalają.
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Może od razu kupić inne sterowniki BLDC jak pisze Piotrek503?
Co radzicie?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Jeżeli bateria nie ma komunikacji ze sterownikiem to najtaniej będzie zmienić sterowniki, dobrać mocą i od nowa zrobić instalacje. W manetce marrkara można wyciągnąć sprężynkę, skręcić śrubkę mocniej i sterowanie zrobić na zasadzie "tempomatu" co oszczędzi łożyska na silnikach powodując soft start. Taki mały pro tip ode mnie. Zasady łączenia dwóch sterowników do jednej manetki są opisane na forum, ale przypomnę, że wystarczy zasilanie halotrona z jednego sterownika i łączy się przewody sygnałowe w obu sterownikach i łączy z jedną manetką.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

dzięki za szybką odpowiedz i zainteresowanie problemem.
Muszę mocno przeanalizować Twoją odpowiedz i uzupełnić swoją wiedzę. Miękki start to bardzo dobry pomysł. Poczytam o manetce markkara. Widzę, że czeka mnie kompletna przebudowa. Nigdzie nie ma schematu elektrycznego do tej kosiarki więc trzeba będzie nad tym usiąść i poświęcić trochę czasu. Do każdego sterownika poza napięciem idą cztery przewody. Myślę, że będzie to hamulec, info o ładowaniu, start i ... ? może wyłączniki bezpieczeństwa bo są aż dwa na ramie odpowiedzialne za włączenie noży.
Tooropek czy możesz pomóc w doborze sterownika?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Mogę pomóc jak najbardziej. Prześlij link gdzie są dokładne zdjęcia kosiarki i opis parametrów. Hamulec w kosiarce moim zdaniem nie jest potrzebny a podłączyć będziesz musiał jedynie manetkę, wskaźnik napięcia i ewentualnie włącznik elektroniczny. Część instalacji zostanie fabryczna a większość przewodów przyda się do nowej instalacji. Wstaw to co wyżej napisałem i będziemy dalej rozgryzać temat.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Dane silnika
Engine type: Brushless DC engine
Voltage, V: 36
Nominal engine output, kW: 0.8
Max.motor speed, r/min: 3600
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Żeby nie gotować silnika potrzebujesz sterowników 36V 30A i myślę, że będzie mocy pod dostatkiem. Poszukaj owych sterowników na aliexpress i zamów, lub gdzieś indziej. Koniecznie muszą to być sterowniki blokowe z samonauką.
Ja nie polecam nic, żadnych linków nie daje, bo nie masz wiedzy i jak spalisz kontroler albo cokolwiek innego się wydarzy to będziesz miał pretensje do mnie.

Ja bym Ci doradził aby ktoś z wiedzą pomógł Ci w tym temacie. Napisz skąd jesteś a może znajdzie się w okolicy jakaś dobra dusza która ma czas i chęci żeby pomóc.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

ok rozumiem i bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Jestem z Poznania.

Zobacz proszę ten sterownik:
https://allegro.pl/oferta/sterownik-kon ... 0808976253

Podłączenie wydaje się być proste. Ingerencja w instalację znikoma. Zastanawia mnie tylko manetka obrotów. Kosiarka nawet jak się zatrzyma to kosi. Z tego co wiem to noże obracają się z taką samą prędkością bez względu na szybkość jazdy. Czy w takim razie zastosować osobną manetkęm która by pracowała jak tempomat, np. wspomniana przez Ciebie polska manetka markkara? Czy jest inne rozwiązanie gdzie można ustawić np. 80 % mocy silnika?
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

drobny update problemu.
Sterowniki podłączone, tu z pomocą przyszedł mi Piotrek503. Piotr bardzo dziękuję!
Posłuchałem rady Tooropeka odnoście manetki markkara. Manetka faktycznie jest super, wykonanie, ergonomia mistrz. Podłączyłem manetkę i silniki nie wkręcają się na wysokie obroty. Do połowy skali manetki silniki zwiększają swoją prędkość ale po przekroczeniu połowy zaczynają przerywać, nie ma ciągłej pracy.
Tooropek podpowiedz co można z tym zrobić.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Fazy podłączone a halotrony? Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem... Samonauką wykonana?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Tak, halotrony podłączone ale oryginalnie tylko jeden halotron bym podłączony. Być może ten silnik ma tylko jeden halotron, tego nie wiem. Bez względu czy podłączam jeden przewód do halotronu czy trzy problem jest taki sam.
Samonaukę wykonałem i stąd wiem jak szybko kręci się silnik. Musiałem ją zrobić bo jeden silnik ma się kręcić w prawo a drugi w lewo.
Posiedzę jeszcze nad tym, może rozbiorę jeden z silników i sprawdzę ile ma halotronów.
Czyli nie jest to wina manetki, tak?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Skoro silnik ma tylko jeden halotron to znaczy, że ma pomiar prędkości a nie obsługę czujnikową. Zrób zdjęcie realne jakie przewody wychodzą z silników i co masz podłączone obecnie ze sterowników. Jak dla mnie za dużo niejasności jest w temacie żeby jednoznacznie odpowiadać na pytania. Czy to wina manetki to raczej nie bo u mnie pojazd na dwóch silnikach działał wyśmienicie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

nie bardzo wiem jak wrzucić zdjęcia do rozmowy więc podaje linki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/ZRs ... r378_t1M37
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/ZRs ... r378_t1M37

Oryginalne podłączenie to czerwony "+", czarny "-" i niebieski jako czujnik halotronowy, reszta nie była podłączona.
Próbowałem różnych kombinacji ale bez sukcesu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
02 lip 2022, 10:35
nie bardzo wiem jak wrzucić zdjęcia do rozmowy więc podaje linki:
.....
Najprościej wejść w okno "Pełny edytor i podgląd". W nim pod oknem z tekstem masz przycisk "Załączniki". Klikasz i dodajesz zdjęcie nie większe niż 1 Mb.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Dzięki za rade
Załączniki
IMG_5285.jpg
IMG_5284.jpg
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

to nie jest wina manetki, zwarłem na krótko przewody zasilający z sygnałowym w kostce manetki i efekt jest taki sam, silnik przerywa pracę...
Chyba ten niebieski to nie jest czujnik halotronowy.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

W jednej kostce masz razem fazy i te dodatkowe przewody? Czy to jest jedyna wiązka która wychodzi z silnika?

Nie podlaczaj nic poza manetką, fazami i zasilaniem. Następnie wykonaj samonaukę o daj znać co dalej następuje
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

tak, jest kostka z trzema fazami, przewody o przekroju 2,5 mm i tu wątpliwości nie ma z podłączeniem.
Wątpliwości mam co do tej drugiej kostki 6-pinowej. Kolory przewodów nie pokrywają się kolorami przewodów poszczególnych faz, wyjątkiem jest kolor żółty.
Bez podłączonej kostki 6-Pin i ponownym procesie samouczenia efekt taki sam, nadal przerywa. Podczas samouczenia (10 sekund) silnik pracuje bardzo szybko.
Po podłączeniu drugiego silnika do manetki (podłączony tylko przewód sygnałowy manetki w drugim sterowniku) sytuacja się pogarsza, oba silniki pracują baaardzo wolno. Nie ma znaczenia czy kostka 6P jest podłączona czy nie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Mierzyłeś może napięcia na manetce bez silników, z podłączonym jednym lub dwoma silnikami, z napięciem podczas wychylania manetki, z napięciem manetki na przewodzie sygnałowym. Podłącz napięcie 4.5 V do czarnego i czerwonego przewodu w kostce 6-pin i obróć silnikiem czy są jakieś sygnały i na których przewodach.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Na manetce jest 4,5V po odchyleniu wartość spada sukcesywnie aż do 2V.
Zmierzyłem napięcie na kostce 6P z podłączonym zasilaniem ze sterownika + i -. Na niebieskim przewodzie jest napięcie 0,74V, gdy silnik zaczyna się kręcić napięcie wzrasta do max 0,752V. Na pozostałych trzech pinach brak napięcia. Czy to będą piny do halotronów? Sa to kolory żółty, brązowy i biały.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Ewidentnie coś masz połączone źle, albo druga opcja to przez kombinacje (czyt. złe podłączenie) kontrolery uszkodzone i dają taki objaw.
Jeżeli na chybił-trafił podłączałeś przewody sygnałowe to coś upaliłeś...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Zgadzam się z Tobą, coś jest źle podłączone. Próbuję ustalić co.
Metoda chybił-trafił została wielokrotnie użyta i oczywiście mogłem uszkodzić przez to kontrolery.
Zastanawia mnie dlaczego oryginalnie te piny nie były połączone, tylko + - i niebieski.
Czy jest możliwe, że sterownik oryginalny nie wymagał podłączenia halotronów ... a ten wymaga.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
02 lip 2022, 13:49
Na manetce jest 4,5V po odchyleniu wartość spada sukcesywnie aż do 2V.
.......
Dobrze zrozumiałem że, przy nie wychylonej manetce (bez gazu) napięcie zasilania manetki między "+" (czerwony przewód) a "-" (czarny przewód) ma 4.5 V, a po dodaniu gazu (obrocie manetki) napięcie spada do 2 V ?
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

tak
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

dostałem zdjęcie od Piotra i u niego czujniki hall są podłączone do kostki 6pin pod przewody biały, żółty i brązowy.
Podłączyłem tak samo u siebie ale zmiany w pracy silnika - silników nie ma.

On ma dokładnie takie sterowniki:
https://allegro.pl/oferta/sterownik-sil ... 9259579477

Uszkodziłem czujniki? Podczas uczenia sterownika prędkość obrotowa silnika jest duża.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Dobrze, zacznijmy od początku.
1. wrzuć zdjęcia co z czym podłączyłeś.
2. jeżeli masz sterownik który zaprezentowałeś wyżej;
https://allegro.pl/oferta/sterownik-kon ... 0808976253
to on do prawidłowej pracy nie potrzebuje sygnału z hali silnika, więc wystarczy połączyć jedynie trzy przewody fazowe silnika do sterownika by silnik (teoretycznie) działał prawidłowo.
3. sterownik zaprezentowany wyżej nie powinien mieć problemów z manetką którą posiadasz. Skoro tak się dzieje prawdopodobnie manetka źle jest podłączona do sterownika.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

oki, zaczynamy od początku.
Ad1. Fazowe ze sterownika z fazowymi silnika.
Druga kostka, 6pin,
- PIN1 +,
- PIN2 -,
- PIN3 kolor biały -> sygnał ze sterownika do czujnika halla, kolor fazy zielony,
- PIN4 kolor brązowy -> sygnał ze sterownika do halla, kolor fazy czarny
- PIN5 kolor żółty -> sygnał ze sterownika do halla, kolor fazy żółty
- PIN6 niebiski, niepodłączony
Sterownik jest podłączony do zasilania. Kabel czerwony i pomarańczowy do + 36V, kabel czarny do -

Ad2, tak kupiłem dwa takie sterowniki
Ad3, manetka, którą kupiłem ma podłączenie zgodne z zestawami Rapid, Bolt, KT
Załączniki
Rapid, Bolt, KT.jpg
IMG_5288.jpg
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

z manetki wyciągnąłem sprężynki, hmm, może je założyć z powrotem?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

OK, na początek weź sam sterownik, manetkę i baterię. Jeżeli możesz podłącz dwa przewody manetki, czarny do czarnego (masa), czerwony do czerwonego ("+"). Podłącz baterię i włącz sterownik. Sprawdź jakie jest napięcie między masą a plusem (między czarnym a czerwonym). W sprawnym sterowniku i manetce powinno być 4.2 do 4.5 V. Sprawdź jakie jest napięcie między sygnałowym manetki (wolny kolorowy przewód) a masą. Powinno być między 0.5 - 1V. Przekręć manetkę do oporu powinno być 3.5 do 4 V (zależnie od napięcia zasilania). Jeżeli masz takie napięcia łączysz przewody sygnałowe sterownika i manetki i ponownie przeprowadzasz ten sam pomiar. Wskazania powinny być zbliżone.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

podłączyłem sterownik do zespołu baterii i manetkę, silnik odłączony całkowicie. Napięcie na manetce 4,4V. Napięcie na plusie manetki i sygnałowym 3,6V. Napięcie na sygnałowym i masą przy zamkniętej manetce wynosi 0,8V i rośnie wraz z odkręcaniem manetki do 3,6V
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
02 lip 2022, 20:57
podłączyłem sterownik do zespołu baterii i manetkę, silnik odłączony całkowicie. Napięcie na manetce 4,4V. Napięcie na plusie manetki i sygnałowym 3,6V. Napięcie na sygnałowym i masą przy zamkniętej manetce wynosi 0,8V i rośnie wraz z odkręcaniem manetki do 3,6V
Czyli wygląda że układ manetka <> sterownik działa prawidłowo.
Sprawdzałeś czy tak samo zachowuje się manetka po podłączeniu/złączeniu przewodów sygnałowych manetki i sterownika ?
Podłącz teraz trzy grube/fazowe przewody silnika i sprawdź czy napięcia na przewodzie sygnałowym manetki są takie same podczas "dodawania gazu" (obrotu manetki) jak wcześniej bez silnika.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

napięcia po podłączeniu sygnałowego z manetki do sterownika są takie same.
Po podłączeniu faz do silnia napięcie na sygnałowym manetki i minusem wynosi 0,8V, przy podłączeniu tylko jednego silnia, po odkręceniu manetki wzrasta sukcesyjnie do 3,5V. Przy napięciu powyżej 1,55V zaczyna przerywać silnik natomiast do wartości 1,5V silnik pracuje dość szybko.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Tooropek »

Wygląda na to, że jak prąd (moc) wzrasta to powoduje przerywaną pracę. Zwróć uwagę na połączenia w konektorach do faz silnika i postaraj się poprawić styk...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
02 lip 2022, 22:02
napięcia po podłączeniu sygnałowego z manetki do sterownika są takie same.
Po podłączeniu faz do silnia napięcie na sygnałowym manetki i minusem wynosi 0,8V, przy podłączeniu tylko jednego silnia, po odkręceniu manetki wzrasta sukcesyjnie do 3,5V. Przy napięciu powyżej 1,55V zaczyna przerywać silnik natomiast do wartości 1,5V silnik pracuje dość szybko.
To wygląda na to że sterownik nie jest "kompatybilny" z silnikiem, ma zapewne za małe "górne obroty" silnika, stad sterownik od Piotrek503 działa bo ma "górne obroty" do 20000 RPM, a Twój nie działa bo ma zapewne RPM do 4 - 5 000.
https://allegro.pl/oferta/sterownik-sil ... 9259579477
zapewne będziesz zmuszony do wymiany sterowników, chyba że spróbujesz kosiarki przy obniżonych obrotach noży, przez ograniczenie maksymalnego wychylenia manetki, lub elektrycznie dzielnikiem napięcia.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Możliwe, że to sterownik ogranicza obroty ale podczas trybu programowania pozwala silnikowi na maksymalne obroty.

Coś się gryzie. Samo odkręcanie manetki jest dziwne, silnik zakręci 1-2 razy i staje, dopiero po chwili obroty są ciągłe i można zwiększyć prędkość. Zakres manetki jest mały, silnik reaguje tylko w ograniczonym zakresie wychylenia manetki. Nie da się z tego korzystać.

Chyba po prostu zamówię sterowniki, które używa Piotr. Znalazłem w cenie 250 zł za sztuka ale z dostawą pod koniec lipca.
Gorzej jak podłączę nowe sterowniki i znowu coś będzie nie tak ... czasem mam takie szczęście.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
03 lip 2022, 14:26
........ Zakres manetki jest mały, silnik reaguje tylko w ograniczonym zakresie wychylenia manetki. Nie da się z tego korzystać. .......
Weź potencjometr 1 - 10k, podłącz skrajne piny do masy i sygnałowego manetki, a środkowy pin (z ruchomym stykiem) podłącz do sygnałowego w sterowniku. Wychyl manetkę do oporu a potencjometr ustaw na maksymalna prędkość. Powinien zwiększyć się zakres wychyleń manetki.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
03 lip 2022, 16:11
mówisz o takim potencjometrze:
https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... 2206355025
Może być taki, może być dowolny który w miarę niedrogo możesz uzyskać w swojej okolicy. np u znajomych, w serwisie elektroniki, komputerów itp.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

niestety muszę kupić.
Wytłumacz mi prosze jeszcze raz jak mam to podłączyć? Czyli będą dwa potencjometry, tak?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: tkoko »

Leego pisze:
03 lip 2022, 19:44
niestety muszę kupić.
Wytłumacz mi prosze jeszcze raz jak mam to podłączyć? Czyli będą dwa potencjometry, tak?
Będą dwa "potencjometry" (podwójny dzielnik napięcia) jeden elektroniczny manetka, drugi mechaniczny (ten z ogłoszenia).
Jeżeli chcesz obroty sterować manetką łączysz przewody tak jak wcześniej, czerwony z czerwonym czarny z czarnym. Dalej łączysz zewnętrzne piny potencjometru. Jeden z kolorowym przewodem manetki drugi z masą, czarnym przewodem manetki/sterownika. Środkowy pin potencjometru łączysz z kolorowym sygnałowym przewodem sterownika.
Możesz również spróbować sterowanie obrotami samym potencjometrem (bez manetki). Łączysz wówczas skrajne piny potencjometru z plusem i minusem sterownika a środkowy pin z sygnałowym sterownika. Potencjometr będzie zachowywał się jak manetka.
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Potencjometr dzisiaj przyjechał i od razu trafił do kosiarki. Przy opcji manetka + potencjometr, jest gorzej, ciężko wprawić silnik w ruch. Silnik zakręci i przerywa.
Przy podłączeniu samego potencjometra silnik dużo lepiej reaguje za zmianę prędkości. Rozpędza się płynnie i nie ma problemów z jego rozpędzeniem. Niestety odcięcie przy wyższych obrotach jest nadal obecne.

Zamawiam sterowniki sprawdzone przez Piotra i wrócę z krótkim info jak już do mnie przyjadą i je podłączę.

Już teraz dziękuję Wam za udzieloną pomoc.
xzstr
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2022, 15:52

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: xzstr »

Cześć Wszystkim,

Też zakupiłem sterowniki z alledrogo zaproponowane przez Leego, ale mojej wersji Ridera w ogóle nie ma czujników Halla. Do silnika prowadzą trzy przewody fazowe, masa, +5V i odczyt z termometru (zabezpieczenie przed przegrzaniem?!). Tak czy inaczej widzę, że ten sterownik to ślepy zaułek przez kwestię maksymalnych obrotów. Leego czy mógłbyś podrzucić namiar na sklep ze sterownikiem od Piotra?

Pozdrawiam
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Cześć, to te sterowniki:
https://allegro.pl/oferta/sterownik-sil ... 9259579477
ale bez podłączonych czujników halla ten sterownik nie pójdzie. Zgłasza błąd.

To już lepiej kupić te sterowniki:
https://allegro.pl/oferta/sterownik-kon ... 0808976253
tu bez podłączenia czujników sterownik sobie poradzi.
Mój problem z tym sterownikiem został źle zdiagnozowany przeze mnie. To nie była wina sterownika tylko spadku napięcia.
Problemu jeszcze nie rozwiązałem, na razie zabrakło czasu.
xzstr
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2022, 15:52

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: xzstr »

Sterowniki z drugiego linku leżą już u mnie na biurku i właśnie miałem je zwracać, po przeczytaniu Twoich wcześniejszych postów...

Jest szansa na to, że miałeś zbyt mało wydajne źródło napięcia, w sensie nie podłączałeś kosiska bezpośrednio do ridera? Chciałem spróbować z BLD-750 ale bałem się o kwestię związaną z czujnikami Halla, właśnie o to czy sterownik ruszy. Co do BLD-750 to może zworę SW1 (closed loop control) należy przestawić na off dla silnika bez sensorów?
Leego
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2022, 13:03

Re: Husqvarna battery rider

Post autor: Leego »

Mogę to sprawdzić. Przestawię SW1 i odłączę czujniki.
ODPOWIEDZ