Problem ze sterownikiem KT 36V

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
matit333
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 cze 2020, 17:28
Lokalizacja: Skoczów

Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: matit333 »

Witam,
sterownik który posiadam to KT36/48SVPRC 30A Sinus, a silnik to alien power system - APS 6355S 130KV.
Zacznę od tego że sterownik nie daje prądu do silnika, aż nie wychylę manetki do połowy (Badałem napięcie przy wychylaniu manetki zwiększa się płynnie od 3,5V, jeśli dobrze pamiętam), od połowy silnik kręci się normalnie przy małych obrotach, ale od pewnego mocniejszego wychylenia manetki, silnik kręci się jeszcze może przez sekundę i staje, jak już się zatrzyma to nie ruszy przy żadnym wychyleniu, aż nie odchylę manetki do zera i z powrotem.
Dodam, że pierwszy raz pracuję z silnikami BLDC, poprzednio zrobiłem przeróbkę, ale z silnikiem szczotkowym i akumulatorami AGM.

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: tas »

Sterowniki "rowerowe" są optymalizowane do pracy z silnikami rowerowymi. Inne MIDy czy rózne nietypowe wcale nie muszą mieć możliwosci sterowania nimi w sposób inny niż blokowo.
Reasumując, wcale nie jest pewne, że Twój silnik w ogóle da się sterowac sinusem.
Spróbuj podłączyć pod sterownik blokowy, możliwe, że ruszy bezproblemowo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: AST034 »

tas pisze:
16 cze 2020, 22:31
Sterowniki "rowerowe" są optymalizowane do pracy z silnikami rowerowymi. Inne MIDy czy rózne nietypowe wcale nie muszą mieć możliwosci sterowania nimi w sposób inny niż blokowo.
Reasumując, wcale nie jest pewne, że Twój silnik w ogóle da się sterowac sinusem.
Spróbuj podłączyć pod sterownik blokowy, możliwe, że ruszy bezproblemowo
Na podstawie moich doswiadczen, dodam ze celuj od razu w sterownik LH1500 z nexuna. GT-1500 nie ma soft startu i bedziesz mial bardzo duzy moment obrotowy przy ruszaniu co uniemozliwia spokojny start. Tas ma racje, przy szybkich midach czy silnikach modelarskich nie dojdziesz do ladu z wektorem, najlepiej blokowiec.
matit333
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 cze 2020, 17:28
Lokalizacja: Skoczów

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: matit333 »

zeeltom pisze:
17 cze 2020, 5:57
Napięcie z manetki przy zasilaniu 5V powinno płynnie zmieniać się od około 1V do 4,2V. Jak masz inaczej, to albo manetka uszkodzona, albo coś nie tak z zasilaniem manetki.
Zmierzyłem napięcie na manetce i wyszło 4,25V, a zakres przy wychylaniu od 0,5 do 3,5V (Nie jest to trochę za mało?), silnik rusza od ok. 1,3V.

Jeśli chodzi o samą pracę silnika, to zauważyłem, że czasami kręci się ciszej, czasami głośniej, a parę razy krzyczał, ale nie ruszył :P
Dziękuję tas i AST034, za radę i jedynie chyba zostało mi kupić i spróbować na blokowym, ale moglibyście wytłumaczyć dlaczego tak jest, skoro czy silnik w kole czy bardziej modelarski, to i to BLDC, a jednak sterownik nie z każdym działa tak dobrze, czy są jakieś większe różnice konstrukcyjne tych silników, czy z czego to wynika?
Wiem że bardzo dopytuję, ale w internecie mało wiedzy z tych obszarów, a najlepiej pytać bardziej doświadczonych, pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2995
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: tas »

Tak, są ogromne różnice w parametrach między silnikami. Silniki różnia się szybkością przełaczania uzwojeń czy tez ich rezystancją itp itd
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: AST034 »

matit333 pisze:
17 cze 2020, 18:27
zeeltom pisze:
17 cze 2020, 5:57
Napięcie z manetki przy zasilaniu 5V powinno płynnie zmieniać się od około 1V do 4,2V. Jak masz inaczej, to albo manetka uszkodzona, albo coś nie tak z zasilaniem manetki.
Zmierzyłem napięcie na manetce i wyszło 4,25V, a zakres przy wychylaniu od 0,5 do 3,5V (Nie jest to trochę za mało?), silnik rusza od ok. 1,3V.

Jeśli chodzi o samą pracę silnika, to zauważyłem, że czasami kręci się ciszej, czasami głośniej, a parę razy krzyczał, ale nie ruszył :P
Dziękuję tas i AST034, za radę i jedynie chyba zostało mi kupić i spróbować na blokowym, ale moglibyście wytłumaczyć dlaczego tak jest, skoro czy silnik w kole czy bardziej modelarski, to i to BLDC, a jednak sterownik nie z każdym działa tak dobrze, czy są jakieś większe różnice konstrukcyjne tych silników, czy z czego to wynika?
Wiem że bardzo dopytuję, ale w internecie mało wiedzy z tych obszarów, a najlepiej pytać bardziej doświadczonych, pozdrawiam! :)
Rozna induktancja uzwojen, rozny nawoj. Niektore silniki maja inaczej rozmieszczone czujniki halla...
Sterowniki wektorowe np. Sabvoton daja rade przelaczac do 30 000 ERPM (obrotow elektrycznych), co sie oblicza z ilosci magnesow w silniku, napiecia akumulatora, kv silnika. Blokowiec jest w stanie krecic nawet i 600000-100000 obrotow elektrycznych i dlatego nadaje sie do szybkich silnikow np: modelarskich. Napisales ze Twoj silnik ma 130kv. Silnik hub do ktorego taki sterownik sinus zostal zaprojektowany ma ~10kv. Jest troche roznicy, nie? :P
Przy niskiej induktancji uzwojen (tak jak w Twoim silniku, bo ma szybki nawoj) bedzie bardzo szybko wypelnialo prad fazowy, czyli praktycznie od startu silnika bedziesz mial potezny moment obrotowy, mozesz zobaczyc o czym mowie w moim filmie:

Wystarczy zeby silnik ruszyl, czyli praktycznie zerowe obroty, a moment obrotowy juz podnosi przednie koło.
matit333
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 cze 2020, 17:28
Lokalizacja: Skoczów

Re: Problem ze sterownikiem KT 36V

Post autor: matit333 »

Zakupiłem sterownik blokowy i wygląda na to że wszystko działa poprawnie, dziękuję za pomoc i pozdrawiam. :D
ODPOWIEDZ