Sabvoton 72150 i sygnały brake

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: Esperak »

Hejka

Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.

Będzie on współpracował z MPe.

Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:

1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.

I teraz moje pytania.

na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.

pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???

czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: AST034 »

Esperak pisze:
20 cze 2020, 13:02
Hejka

Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.

Będzie on współpracował z MPe.

Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:

1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.

I teraz moje pytania.

na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.

pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???

czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
Co kto lubi, ja mam tylko czujnik magury na przewodzie, z niego idzie +12V z przetwornicy do sabka i do swiatla stop. Manetka to opcja, w wiekszosci i tak uzywasz klamki hamulca, jak ustawisz dobre hamowanie to bedzie dobrze dzialac :)
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
20 cze 2020, 22:09
Co kto lubi, ja mam tylko czujnik magury na przewodzie, z niego idzie +12V z przetwornicy do sabka i do swiatla stop. Manetka to opcja, w wiekszosci i tak uzywasz klamki hamulca, jak ustawisz dobre hamowanie to bedzie dobrze dzialac :)
Żeby wiedzieć co lubie, trzeba spróbować wszystkich opcji, a potem sie zobaczy :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: AST034 »

Jakbym mial cos zmienic to moze dorzucilbym manetke hamowania po lewej stronie, ale regen i tak bym zostawil pod klamką hamulca tylnego, duzo ulatwia jak jedziesz w terenie, nie trzeba sie zastanawiac co wciskac, hamulec wciskasz odruchowo :P
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
21 cze 2020, 11:03
Jakbym mial cos zmienic to moze dorzucilbym manetke hamowania po lewej stronie, ale regen i tak bym zostawil pod klamką hamulca tylnego, duzo ulatwia jak jedziesz w terenie, nie trzeba sie zastanawiać co wciskać, hamulec wciskasz odruchowo :P
nie twierdze ze tak właśnie nie zrobię, musze to protestować, życie samo pokaże co będzie mi najbardziej pasować.

znasz moze odpowiedz na pytanie o manetce i tempomacie >?
Dede
Forumowicz
Posty: 2082
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake

Post autor: Dede »

Esperak pisze:
20 cze 2020, 13:02
Hejka

Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.

Będzie on współpracował z MPe.

Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:

1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.

I teraz moje pytania.

na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.

pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???

czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
Jesli do hamowania użyjesz manetki hamowania na lewą stronę to MPe wyłączy tempomat a sterownik sabvoton zacnie hamowanie regulowane zależności od napięcia manetki bo dla MPe stan wysoki to koło 2,5V to musi byc manetka hamowania włączona na min 50%.
Wszytkie funkcje należy zaprogramować na manetką hamowania w MPe i sterowniku sabvoton
Więcej informacji instrukcja montażu MPe
https://bikel.pl/?smd_process_download= ... ad_id=4448
ODPOWIEDZ