Hejka
Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.
Będzie on współpracował z MPe.
Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:
1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.
I teraz moje pytania.
na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.
pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???
czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
Sabvoton 72150 i sygnały brake
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake
Co kto lubi, ja mam tylko czujnik magury na przewodzie, z niego idzie +12V z przetwornicy do sabka i do swiatla stop. Manetka to opcja, w wiekszosci i tak uzywasz klamki hamulca, jak ustawisz dobre hamowanie to bedzie dobrze dzialacEsperak pisze: ↑20 cze 2020, 13:02Hejka
Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.
Będzie on współpracował z MPe.
Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:
1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.
I teraz moje pytania.
na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.
pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???
czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake
Żeby wiedzieć co lubie, trzeba spróbować wszystkich opcji, a potem sie zobaczy
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake
Jakbym mial cos zmienic to moze dorzucilbym manetke hamowania po lewej stronie, ale regen i tak bym zostawil pod klamką hamulca tylnego, duzo ulatwia jak jedziesz w terenie, nie trzeba sie zastanawiac co wciskac, hamulec wciskasz odruchowo
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake
nie twierdze ze tak właśnie nie zrobię, musze to protestować, życie samo pokaże co będzie mi najbardziej pasować.
znasz moze odpowiedz na pytanie o manetce i tempomacie >?
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Sabvoton 72150 i sygnały brake
Jesli do hamowania użyjesz manetki hamowania na lewą stronę to MPe wyłączy tempomat a sterownik sabvoton zacnie hamowanie regulowane zależności od napięcia manetki bo dla MPe stan wysoki to koło 2,5V to musi byc manetka hamowania włączona na min 50%.Esperak pisze: ↑20 cze 2020, 13:02Hejka
Do mojej konstrukcji przeznaczyłem sterownik Sabwoton 72150 i tu mam pytanie.
Będzie on współpracował z MPe.
Sterownik ma 3 rodzaje sygnałów hamulca:
1 - Brake 0V czyli podanie GND powoduje wyłączenie napedu
2 - Brake 12V czyli podanie 12V (+) powoduje wyłączenie napedu
3 - Brake Throttle 0-5V czyli sygnał z manetki do sterowania regenem.
I teraz moje pytania.
na początku zakładałem przepuścić przez klamki hamulców +12V i wysterować wejście (2) + tylną lampę stop, i to wydawało się bardzo prostym i rozsądnym rozwiązaniem.
Druga kwestia, którą tak naprawdę podpowiedzi mi TAS to instalacja drugiej manetki (lewej) i używanie jej zamiast hamulca fizycznego podobno fajnie działa i znacząco oszczędzamy klocki hamulcowe przy spokojnej jedzie ma to sens.
pytanie o samo działanie tych sygnałów. Czy manetka działa cały czas, znaczy jesli ją nacisniemy a nie naciskamy zadnej klamki hamulcowej w tym momencie, to sterownik zacznie hamować regenem ? oraz odłączy napęd jeśli przykładowo mamy włączony tempomat z MPe???
czy wejście (1) i (2) w sabvoton to to samo działanie różnią sie tylko sposobem zasterowania ????
Wszytkie funkcje należy zaprogramować na manetką hamowania w MPe i sterowniku sabvoton
Więcej informacji instrukcja montażu MPe
https://bikel.pl/?smd_process_download= ... ad_id=4448