sabvoton poziom overvolt i awaria
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
sabvoton poziom overvolt i awaria
Chyba przerobiłem sterownik na przycisk do papieru; mianowicie, nie działało mi hamowanie regeneracyjne i wyczytałem na forum, że trzeba podnieść wartość w zakładce basic over volt i tak też zrobiłem po czym wychyliłem manetkę i koło po chwili się zatrzymało a sterownik wyświetla error i zielona dioda miga 8 razy.
Czy jest szansa na naprawę tego sterownika czy już złom?
Czy jest szansa na naprawę tego sterownika czy już złom?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: sabvoton błąd overcurrent
Oj co wy wyrabiata ludzie z tymi sabkami...mexykaninoo pisze: ↑26 lip 2020, 12:33Chyba przerobiłem sterownik na przycisk do papieru; mianowicie, nie działało mi hamowanie regeneracyjne i wyczytałem na forum, że trzeba podnieść wartość w zakładce basic over volt i tak też zrobiłem po czym wychyliłem manetkę i koło po chwili się zatrzymało a sterownik wyświetla error i zielona dioda miga 8 razy.
Czy jest szansa na naprawę tego sterownika czy już złom?
Podlacz pod kompa i sprawdz co wyswietla, dwa to zakrec kolem. Czy kreci sie lekko normalnie czy “przeskakuje” albo ma opor? Jaki to silnik? Masz kostki czy lutowana instalacje? Troche wiecej danych
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton błąd overcurrent
Koło kręci się lekko, resetowałem ustawienia i dalej miga zielona dioda 8 razy. wszystko polutowane wczoraj pierwszy raz jeździłem a dzisiaj chciałem podziałać coś z hamowaniem regeneracyjnym i po przestawieniu ocet volt na wyższą wartość wywaliło błąd
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: sabvoton błąd overcurrent
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Tak tas czytałem ten wpis ale czytałem też inne artykuły mówiące o podwyższeniu napięcia i już się sam zakręciłem Ale to moja głupota oczywiście, nauka kosztuje. Powiedz tylko czy da się naprawić sterownik czy w grę wchodzi tylko zakup nowego? Może znajdzie się w Lublinie jakaś dobra dusza co potrafi to naprawić? wtopiłem cały hajs w ten projekt a marzenia legły w gruzach
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Przyszedłem teraz do roweru, podłączyłem pod komputer i o dziwo nie ma już błędu i zielona dioda też nie miga, jeszcze raz wszystko poustawiałem, lecz jak robię test hali to koło nie obraca się tylko słyszę w silniku delikatny dźwięk elektrycznego sprzężenia, manetka również daje taki efekt. Czy mogły się uszkodzić czujniki hala w silniku od przepięcia przez bms który wcześniej odciął zasilanie?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Moze jednak napiszesz co to za silnik, czy masz podpiete halle, jakiego programu uzywasz? Czesto mozemy pomoc, ale do tego trzeba miec informacje, nikt kolego z fusów nie wywróży.mexykaninoo pisze: ↑26 lip 2020, 15:36Przyszedłem teraz do roweru, podłączyłem pod komputer i o dziwo nie ma już błędu i zielona dioda też nie miga, jeszcze raz wszystko poustawiałem, lecz jak robię test hali to koło nie obraca się tylko słyszę w silniku delikatny dźwięk elektrycznego sprzężenia, manetka również daje taki efekt. Czy mogły się uszkodzić czujniki hala w silniku od przepięcia przez bms który wcześniej odciął zasilanie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Dzień pełen skrajnych emocji.
Qs 205 3000W 5t + sabvoton 150a + 20s19p sanio ga + bms lcd
Rower skończyłem składać wczoraj i zrobiłem test hali, zaprogramowałem sterownik wg bloga tasa.
efekt był taki, że rower działał lecz nie było hamowania silnikiem, jedynie klamki i manetka hamowania powodowały odcięcie manetki przyspieszenia. Więc zacząłem czytać w internecie i znalazłem wpis o podwyższeniu progu odcięcia sterownika zapomniałem o tym co czytałem wcześniej jak tas przestrzegał aby tego nie robić. Zakręciłem kołem na stojaku wciskając manetkę przyspieszenia a następnie hamulce. Stało się to, że sterownik wyrzucił błąd over current voltage i migała na sterowniku zielona dioda 8 razy a sterownik nie reagował, odłączyłem zasilanie na bmsie. Wróciłem po kilku godzinach podłączyłem pod kompa i cud sterownik nie wyświetla już błędu, z problemami udało mi się zrobić test hali i poustawiałem sterownik od nowa tym razem napięcie odcięcia o dwa volty większe niż pełna bateria. Wszystko śmiga
Regen jednak działa lecz dopiero jak bateria ma 65%. Czy da się na to zaradzić w bezpieczny sposób?
Mam ustawiony prąd z baterii 100a, fazowy 350, lecz przyspieszenie jest raczej płynne a pod górę trochę słabo idzie. wyświetlacz w bmsie podaje pobór prądu przy przyspieszaniu na ful manetce 2000w Ludzie na forum piszą że im przednie koło podrywa od 90a.
Zamieszczam zdjęcia ustawień, kiepskiej jakości bo swój teł utopiłem w klopie.
Może ktoś coś podpowie co pozmieniać.
Qs 205 3000W 5t + sabvoton 150a + 20s19p sanio ga + bms lcd
Rower skończyłem składać wczoraj i zrobiłem test hali, zaprogramowałem sterownik wg bloga tasa.
efekt był taki, że rower działał lecz nie było hamowania silnikiem, jedynie klamki i manetka hamowania powodowały odcięcie manetki przyspieszenia. Więc zacząłem czytać w internecie i znalazłem wpis o podwyższeniu progu odcięcia sterownika zapomniałem o tym co czytałem wcześniej jak tas przestrzegał aby tego nie robić. Zakręciłem kołem na stojaku wciskając manetkę przyspieszenia a następnie hamulce. Stało się to, że sterownik wyrzucił błąd over current voltage i migała na sterowniku zielona dioda 8 razy a sterownik nie reagował, odłączyłem zasilanie na bmsie. Wróciłem po kilku godzinach podłączyłem pod kompa i cud sterownik nie wyświetla już błędu, z problemami udało mi się zrobić test hali i poustawiałem sterownik od nowa tym razem napięcie odcięcia o dwa volty większe niż pełna bateria. Wszystko śmiga
Regen jednak działa lecz dopiero jak bateria ma 65%. Czy da się na to zaradzić w bezpieczny sposób?
Mam ustawiony prąd z baterii 100a, fazowy 350, lecz przyspieszenie jest raczej płynne a pod górę trochę słabo idzie. wyświetlacz w bmsie podaje pobór prądu przy przyspieszaniu na ful manetce 2000w Ludzie na forum piszą że im przednie koło podrywa od 90a.
Zamieszczam zdjęcia ustawień, kiepskiej jakości bo swój teł utopiłem w klopie.
Może ktoś coś podpowie co pozmieniać.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
To co dodales to zdjecie ostatniej strony gdzie nie ma ustawien pradow.
2000W? To chyba na jakims ograniczeniu, bo powinno byc ok 8000W
Edit: juz widze
Zmien limit dc current na 100A
Rated phase current na 150A
2000W? To chyba na jakims ograniczeniu, bo powinno byc ok 8000W
Edit: juz widze
Zmien limit dc current na 100A
Rated phase current na 150A
-
- Forumowicz
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Brak informacji ile masz procenty mocy na 3 Speed i czy fizycznie masz ten przełocznik i czy działa?
test hamowania miałeś pełną baterie naładowaną?
Wyślij fotki ustawienia BMSa bo on może byc przyczyną spalenia sterownika jesli był źle ustawiony i wyłączył prąd trakcie regenu co mogło skutkować wysokim napięciem sterowniku.
test hamowania miałeś pełną baterie naładowaną?
Wyślij fotki ustawienia BMSa bo on może byc przyczyną spalenia sterownika jesli był źle ustawiony i wyłączył prąd trakcie regenu co mogło skutkować wysokim napięciem sterowniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Dede bms ustawiłem wg Twoich ustawień z tematu o tym bms, Sterownik jednak jakimś cudem działa i ma się dobrze. 3 speed mam ustawiony pod przycisk od kierunkowskazów i działa 1-35%, 2-65% 3-100%. czy ten 3 spęd ogranicza tylko prędkość czy również moc?. prądu pobieranego z baterii nie chce podnosić bo z mojej baterii 100a to bezpieczny maX
Test hamowania był przy 90% . przyczyną wystąpienia błędu była zmiana prądu odcięcia na sterowniku na 95% celem oszukania sterownika i włączenia hamowania regeneracyjnego przy wyższym napięciu.
Test hamowania był przy 90% . przyczyną wystąpienia błędu była zmiana prądu odcięcia na sterowniku na 95% celem oszukania sterownika i włączenia hamowania regeneracyjnego przy wyższym napięciu.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Ale ty ustawiles 20A z baterii...mexykaninoo pisze: ↑27 lip 2020, 15:16Dede bms ustawiłem wg Twoich ustawień z tematu o tym bms, Sterownik jednak jakimś cudem działa i ma się dobrze. 3 speed mam ustawiony pod przycisk od kierunkowskazów i działa 1-35%, 2-65% 3-100%. czy ten 3 spęd ogranicza tylko prędkość czy również moc?. prądu pobieranego z baterii nie chce podnosić bo z mojej baterii 100a to bezpieczny maX
Test hamowania był przy 90% . przyczyną wystąpienia błędu była zmiana prądu odcięcia na sterowniku na 95% celem oszukania sterownika i włączenia hamowania regeneracyjnego przy wyższym napięciu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 cze 2019, 22:41
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Dzięki panowie za podpwiedzi ogarnąłem moc i teraz przy 100a z baterii strach manetkę wciskać, zmieniłem prądy tak jak AST034 pisał oraz zmieniłem ustawienia manetki aby nie było soft startu no i teraz to jest dopiero pocisk. jeszcze raz wszystkim dziękuje i przestrzegam przed zmianą "over volt". u mnie się nic nie stało bo koło nie było rozpędzone przy teście, jedynie lekko zakręciłem i zahamowałem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lip 2020, 0:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: sabvoton poziom overvolt i awaria
Też jestem świeżym posiadaczem Sabvotona mini 7245 i też miałem trochę szczęścia dostosowywując hamowanie regeneracyjne.
Wyświetliło mi się na wyświetlaczu "controller error" i czytając na nexunie ostrzeżenie już myślałem że go uwaliłem ale po restarcie odżyło wszystko.
Ustawiłem mniejszy Amper na hamowaniu i 4 v więcej niż mam naładowany akumulator na maxa. Teraz mi łapie prawie od razu po naładowaniu na max.
Wyświetliło mi się na wyświetlaczu "controller error" i czytając na nexunie ostrzeżenie już myślałem że go uwaliłem ale po restarcie odżyło wszystko.
Ustawiłem mniejszy Amper na hamowaniu i 4 v więcej niż mam naładowany akumulator na maxa. Teraz mi łapie prawie od razu po naładowaniu na max.