KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: m.j. »

Chciałbym zapytać się o poradę osób bardziej znających się na elektronice i budowie sterowników typu KT.
Swojego e-bike zbudowałem sam bazując na stalowej ramie starego roweru oraz podzespołach z nexuna tzn typowy silnik mxus 30H 10x6 sterownik KT 36-48V 30A z wyświetlaczem KTLCD3. Zestaw działa już drugi sezon i ma ponad 5000km przebiegu. Oprócz pękających szprych to drugą bolączką zestawu jest dziwne zachowanie się sterownika. Już tłumaczę co chodzi:
- jeżdżę zawsze z czujnikiem PAS (manetka tylko do wspomagania ruszania lub gdy ewidentnie ciężej się kręci pod górkę). Ustawiłem sobie taki tryb aby przykładowo jadą c na 2-ce tzn 250W wspomagania sterownik dochodząc do pewnej prędkości schodził do zera ze wspomaganiem. Optymalnie to działa tak, że na 250W od 20km/h do 25km/h moc spada płynnie od 250W do 0, a na 450W (3-ka) to od 25km/h do 30km/h.
Jest to fajna sprawa ponieważ gdy rozbujam rower to czasem pedałuje nie zużywając aku lub zużywając minimalne ilości energii z aku co przekłada się na dystans jaki mogę pokonać na jednym ładowaniu. Co więcej ten styl jazdy jest idealny pod względem wysiłku jaki muszę włożyć w jazdę tzn nie rozleniwia i daje poczuć, że się jedzie na rowerze. No ale nie o tym chciałem pisać więc przechodzę do sedna:
mianowicie często jest tak że sterownik przestawia te zakresy i zaczyna spadek wspomagania tych przykładowych 250W dopiero od 25km/h kończąć na 30km/h lub nawet zaczyna dopiero od 30km/h :( Czasem potrafi też póść w drugą stronę i 250W odcina przy 20km/h i muszę przejść na "wyższy bieg". Częściej jednak zawyża to odcięcie niż zaniża. Jest to o tyle upierdliwe, że nie pozwala na utrzymanie jednego tempa. Czasem jest tak, że dany nastaw trzyma dość długo albo przez jeden cykl ładowania, a po następnym ładowaniu znów odbija mu palma. Nie wiem czy to normalne dla tego typu sterownika, ale chyba nie. Czy można z tym walczyć? tzn czy jest jakiś układ za to odpowiadający i czy mozna go znaleźć, wymienić itp. Chętnie nawet zleciłbym taką czynność kumatemu elektronikowi aby mieć pewność że będzie działać jak trzeba. Przypadłość mam w sumie od początku stosowania tego trybu, ponieważ na początku jeździłem ze stałym wspomaganiem tzn gdy kręciłem pedałami to na 1-ce miałe ok 150W, na 2-ce ok 250W itd.
Pomóżcie proszę bo szlag mnie trafia, a naprawdę dla mnie to tryb idealny i nie chcę go zmieniać na stałą moc.
Warto też zaznaczyć, że miałem taki przypadek (może miałem przejechane ok 200-300km, no w każdym razie na samym początku mojej przygody z moim e-rowerkiem), że sterownik na trybie stało-mocowym zgłupiał jak go włączałem i podawała np 800-1300W nie reagując na zmianę biegów na wyświetlaczu KTLCD3. Tylko ustawienia na "zero" odcinało mu "powera". Dopiero po przejechaniu kilkuset metrów zaczynał działać poprawnie. Po resecie sterownika jakby się to uspokoiło, no ale odkąd przeszedłem na tryb z odcinaniem mocy to nie czy to był jakiś chwilowy odpał czy nie powtarza się cyklicznie. Być może to jest powiązane z obecną przypadłością i pomoże w diagnozie. Nie chce mi się też resetować za każdym razem sterownika bo to wymusza ustawienie wszystkiego od początku.
Nie chciałem oddawać na gwarancji ponieważ rower był i jest mi potrzebny, a jeździć się da jednak dobrze aby działało to jak należy.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2999
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: tas »

Czy prędkość kadencji w trybie PAS wpływa na to czy się aktywuje przy 20 czy przy 30? może to sam czujnik PAS powoduje takie problemy a nie sterownik.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: m.j. »

Też o tym myślałem ale raczej nie, z racji tego, że codziennie jadąc tą samą trasą i używając w 99% dwóch tylnych zębatek (tzn 11 lub 14 zębów) kadencja powinna być podobna i aż takich różnic by nie było (moim zdaniem). Zresztą czy sterowniki KT w ogóle mają taką opcję tzn wpływu kadencji na podawaną moc? Moim zdaniem to jakiś wewnętrzny elektroniczny element nie trzyma parametrów lub gdzieś jest np zimny lut i czasem lepiej styka a czasem gorzej. Tylko jako elektroniczny laik nie wiem co jest do czego i gdzie szukać winowajcy. Codziennie roweru używam i nie chcę wybebeszać sterownika, ciąć kabli gdy nawet nie wiem od czego mógłbym zacząć. Może ktoś wie jaki element i gdzie w sterowniku odpowiada za podawaną moc lub za przeliczanie jej w funkcji prędkości.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: lukk »

A jaką masz konfigurację sterownika pod takie działanie? P3=0?
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: m.j. »

Już nie pamiętam. Musiałbym sprawdzić.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: tkoko »

Może masz jakieś zakłócenia między sterownikiem a wyświetlaczem. Sprawdź połączenia oraz spróbuj zmienić poprowadzenie przewodów między sterownikiem a wyświetlaczem.
m.j.
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:31

Re: KT Sinus 36-48V 30A - dziwne zachowanie się sterownika

Post autor: m.j. »

Sprawdzę ten trop. Będę na dniach wymieniał manetkę to przy okazji spróbuję ogarnąć i poukładać kable.
Co do kadencji to nie ma wpływu na moc. Próbowałem wczoraj specjalnie kręcić szybko na małym przełożeniu. Nic to nie dawało. Zaczynał zmniejszać moc od danej prędkości. Wczoraj to było przy 250W na 2-ce około 30km/h niezależnie od tego jak szybko kręciłem korbami. Dla mnie optymalne by było aby te 250W zaczął zmniejszać w zakresie 20-25km/h. No ale jak powiedziałem da się jeździć póki co. Powalczę z tymi kablami. Może faktycznie coś to da. W razie czego dam znać co i jak. Oczywiście jak znajdzie się jakiś "elektronikowaty" pasjonata ebików to dobrze by było aby opisać co w sterowniku jest czym i za co odpowiada, ewentualnie jakieś proste pomiary i szybka lokalizacja ewentualnych uszkodzeń. Pewnie wielu oprócz mnie posiada te sterowniki i byłoby wdzięcznych za taki opis.
ODPOWIEDZ