sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

Witam kolegów

Udało mi sie poskładać potwora i podjąłem próbe uruchomienia zestawu 72150 + QS205 V3
silnik podpiety zgodnie z kolorami do sabka i odziwo wszystko działa test halli przechodzi od strzała.

niestety dalej już niema tak różowo.
oprogramowanie mam z Bloga TAS'a w wersji 2.1

po uruchoomieniu sterownik nie osiaga pełnej mocy jesli w dc limit current ustawimy 100A to maksymalna moc jaka sterownik pobierze bedzie w granicach 60A, odczytana z wyświetlacza BMS. Jesli ustawimy parametr na 150A to max co pokarze BMS to 98A. Wpadłem na pomysł że to pewnie wina 3 speed, wiec zwarłem przewody, różowy z czarnym teoretycznie to powinni załączyć high speed i uwolnić pełną moc niestety tak się nie stało.
wykonałem factory reset ponownie poustawiałem wszystko na max i dalej problem istnieje bez zmian.

Dodatkowo zauważyłem inne zjawiska:
w programie podaje temperature silnik i wydaje się ona prawidłowa ale jesli załaczymy manetke i zaczniemy krecic kołem na stojaku to temperatura swiruje w zakresie -60 do -10 totalna anarchia silnik sie zatrzymuje temperatura wraca na wartość przypuśćmy realną/prawidłową. Też tak macie ???

Druga sprawa to ustawienie "Rated phase current" nie przyjmuje wartości wiekszych niż 150A a w tym modelu powinien chyba obsługiwać do 250A ????

kolejna kwestia to hamowanie regeneracyjne z manetki mam ustawione na 150A i powiedzmy że zauwazalnie hamuje ale o jakims blokowaniu koła to możemy zapomnieć, po prostu doś dobrze zwalnia a z bloga TAS'a wynikało by że powinien blokować koło. ??

Jakieś pomysły o co tu chodzi.????
Załączniki
Beznazwy-11.jpg
Ostatnio zmieniony 18 sie 2020, 22:37 przez Esperak, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: AST034 »

Temperatura - tak - dlatego wklejamy w silnik termik a nie bazujemy na tych bzdurach.

Za duzo kombinujesz. Przekombinowales ustawienia manetki, za wysoko ustawiles max napiecie przez co sterownik caly czas mysli, ze dajesz 1/2-3/4 manetki. Reset do fabrycznych i nie dotykaj, poza throttle mid current ktore ma byc na 150A.

Blokowanie kola, hmm... rozpedz sie i wcisnij hamulec czy tam manetke hamowania i zerknij ma wyswietlacz - zobacz jaki prad idzie w aku. U mnie przy 90A fazowego regena jest 43A w aku, a to duzo, i duzo daje.

Co do rated phase current to fabrycznie jest max 150A, a max 350A. I tak ma byc.
Generalnie to wyluzuj i nie przestawiaj napiec na manetce, bo tak to potem wychodzi. Zdrowy sabek ustawiony na 150A podskoczy spokojnie przy przyspieszaniu na 160-170A :)
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
04 sie 2020, 23:09
Temperatura - tak - dlatego wklejamy w silnik termik a nie bazujemy na tych bzdurach.

Za duzo kombinujesz. Przekombinowales ustawienia manetki, za wysoko ustawiles max napiecie przez co sterownik caly czas mysli, ze dajesz 1/2-3/4 manetki. Reset do fabrycznych i nie dotykaj, poza throttle mid current ktore ma byc na 150A.

Blokowanie kola, hmm... rozpedz sie i wcisnij hamulec czy tam manetke hamowania i zerknij ma wyswietlacz - zobacz jaki prad idzie w aku. U mnie przy 90A fazowego regena jest 43A w aku, a to duzo, i duzo daje.

Co do rated phase current to fabrycznie jest max 150A, a max 350A. I tak ma byc.
Generalnie to wyluzuj i nie przestawiaj napiec na manetce, bo tak to potem wychodzi. Zdrowy sabek ustawiony na 150A podskoczy spokojnie przy przyspieszaniu na 160-170A :)
Ustawienia manetki wzięły sie z napięć, jakie generuje spoczynkowa 1,08V, max to 4,65V dlatego tak ustawione. A problemy z działaniem sabka zaczęły sie przed zmianami manetki.

Jeżeli throttle mid current ustawisz na 150A to praktycznie ograniczasz sobie prace manetki do połowy zakresu chyba że ta funkcja oznacza cos innego niż opisuje TAS w blogu i podpowiada logika, czyli max wartość prądu w połowie manetki a w zasadzie przy prądzie jaki wpiszemy okienko wyżej teoretycznie połowa manetki. Dzięki temu można sobie ustawić manetkę nieliniowo przykładowo połowa zakresu na spokojną jazde druga połowa to już ostry przyrost na palowanie. Chyba że ja coś źle rozumuje.?????

przy obecnych ustawieniach regena pokazuje max 1500W czyli jakieś 20A ładuje w aku. Dzisiaj zrobiłem 50km wiec troszkę sie regenem w manetce pobawiłem. manetka standardowa hallotronowa 0,8V do 4,2V.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: AST034 »

AST034 pisze:
04 sie 2020, 23:09
Za duzo kombinujesz.
Ten sterownik to nie cud techniki i manetki sie nie rusza poza pojedynczymi przypadkami, to samo sie tyczy manetki, to nie ustawienie pradu DC a fazowego.

Staram sie pomoc, ale musisz zrozumiec, ze nie wszystko co wpisujesz w ten program daje efekt jakiego sie spodziewasz.

W jakiej obreczy masz ten silnik?
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
05 sie 2020, 7:10
AST034 pisze:
04 sie 2020, 23:09
Za duzo kombinujesz.
Ten sterownik to nie cud techniki i manetki się nie rusza poza pojedynczymi przypadkami, to samo sie tyczy manetki, to nie ustawienie pradu DC a fazowego.

Staram sie pomoc, ale musisz zrozumiec, ze nie wszystko co wpisujesz w ten program daje efekt jakiego sie spodziewasz.

W jakiej obręczy masz ten silnik?
A widzisz, jedno krótkie sformułowanie a tyle zmienia "prądu DC a fazowego" Dlatego właśnie pisałem czy jest jakieś ukryte znaczenie tej funkcji, którego nierozumiem i właśnie je ujawniłeś. Po testuje, sprawdzę dzisiaj dam znać.

To, że sterownik to jest prymitywne urządzenie zdążyłem zauważyć, a oprogramowanie jeszcze gorsze, ale najgorszy jest brak dokumentacji z wyjaśnieniem każdej funkcji, ale takim dogłębnym, a nie tylko jednozdaniowe opisanie kratki w sofcie.

Zrobię factory reset ponownie i zobaczymy.

Obręcz 21"
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: AST034 »

Przy tej obreczy hamowanie bedzie slabsze, bo dzwignia jest wieksza, ponadto bedziesz mial problemy z przegrzewaniem jesli ustawisz takie prady. Jesli masz nawoj 4T lub 5T to obrecz max 19 moto.
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
05 sie 2020, 10:24
Przy tej obreczy hamowanie bedzie slabsze, bo dzwignia jest wieksza, ponadto bedziesz mial problemy z przegrzewaniem jesli ustawisz takie prady. Jesli masz nawoj 4T lub 5T to obrecz max 19 moto.
Tak naprawdę liczy się obwód koła jako całości mam felge 21" całkowity rzeczywisty obwód koła 2100mm a ile ty masz obwodu koła???? Silnik 5T

Tylko wiesz takiego faktycznego zmierzonego na asfalcie nie teoretycznego obwodu.

wczoraj zrobiłem jakies 50km po Lublinie, obudowa silnika nawet nie była gorąca, wiem że interesuje nas temeratura uzwojenia nie obudowy przy dlugotrwalym piłowaniu obudowa też sie rozgrzeje. W tych okolicach raczje o jakimś cieżkim terenie niema co marzyć, tu raczej długie proste :lol:
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: AST034 »

187 cm.
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

No dobra za twoimi sugestiami zrobiłem Factory reset, do tego zmieniłem halle i fazy tak aby silnik miał właściwy kierunek, ponownie test halli wszystko poszło od strzała. Parametry fabryczne bez kombinowania i niestety lipton jak był tak jest dalej. 101A max pobór z BMS ni huhu wieciej.

Sprawdziłem czy napewno dziła mostek różowy do GND, tak dzaiła. Jak jest spięty system pokazuje 23. system runing z flux jak rozpinam przechodzi w pozycje 24. system runing bez flux wiec działa.

jakieś inne pomysły.????
Ostatnio zmieniony 18 sie 2020, 22:37 przez Esperak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: AST034 »

Esperak pisze:
05 sie 2020, 17:00
No dobra za twoimi sugestiami zrobiłem Factory reset, do tego zmieniłem halle i fazy tak aby silnik miał właściwy kierunek, ponownie test halli wszystko poszło od szczała. Parametry fabryczne bez kombinowania i niestety lipton jak był tak jest dalej. 101A max pobór z BMS ni huhu wieciej.

Sprawdziłem czy napewno dziła mostek różowy do GND, tak dzaiła. Jak jest spięty system pokazuje 23. system runing z flux jak rozpinam przechodzi w pozycje 24. system runing bez flux wiec działa.

jakieś inne pomysły.????
Nie masz jakiegos ograniczenia na BMS? Jesli chodzi o te z LCD to nie znam sie na nich, uzywam zwyklych, bez ustawień.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: radasss »

Sabki, w szczególności te najnowsze są najlepsze dlatego używam Kelly. Amelinium na żyletki..., zrób lepiej przycisk do papieru :(
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

AST034 pisze:
05 sie 2020, 18:50
Esperak pisze:
05 sie 2020, 17:00
No dobra za twoimi sugestiami zrobiłem Factory reset, do tego zmieniłem halle i fazy tak aby silnik miał właściwy kierunek, ponownie test halli wszystko poszło od szczała. Parametry fabryczne bez kombinowania i niestety lipton jak był tak jest dalej. 101A max pobór z BMS ni huhu wieciej.

Sprawdziłem czy napewno dziła mostek różowy do GND, tak dzaiła. Jak jest spięty system pokazuje 23. system runing z flux jak rozpinam przechodzi w pozycje 24. system runing bez flux wiec działa.

jakieś inne pomysły.????
Nie masz jakiegos ograniczenia na BMS? Jesli chodzi o te z LCD to nie znam sie na nich, uzywam zwyklych, bez ustawień.
BMS tez sprawdzałem. Max prad rozładowania ustawiłem na 200A także na pewno BMS tu nie bruździ zresztą odłączało by napięcie nie je ograniczało.

kombinowałem już z wszystkimi ustawieniami i nic
jedyna zależność to dc limit jak mam 150A sabek chodzi na 100A jak zmniejszam wartość max obciążenie też sie zmniejsza. i badz tu mądry.

aku 20s20p na samsungach 35E by nexun, połączenia bloków 3x10AWG, główne przewody do sterownika 2x8AWG na wtyczkach XT90 także przepustowość prądowa wystarczająca.
Manetka zakres 1,08V do 4,65V też ok.

jakieś pomysły na testy ????
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: radasss »

Jedyny pomysł jaki się rodzi to skąd wziąć oryginalnego, porządnego Sabka - o ile takie jeszcze istnieją ?
Gdybyś miał ograniczenie prądu na BMS'ie to najprawdopodobniej Sabek by tego nie przeżył. Kilka przeciążeniowych off/on BMS'a i po Sabku.
Miernikiem cęgowym mierzyłeś prądy ? Są porównywalne z BMS'owymi ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

radasss pisze:
06 sie 2020, 5:45
Jedyny pomysł jaki się rodzi to skąd wziąć oryginalnego, porządnego Sabka - o ile takie jeszcze istnieją ?
Gdybyś miał ograniczenie prądu na BMS'ie to najprawdopodobniej Sabek by tego nie przeżył. Kilka przeciążeniowych off/on BMS'a i po Sabku.
Miernikiem cęgowym mierzyłeś prądy ? Są porównywalne z BMS'owymi ?
Sprawdze jeszcze te cęgi to też jakis pomysł. Myśle, że jakby był taki rozjazd widziałbym to zaraz po temperaturze baterii. A tu mamy 31 stopni przy 24 na zewnątrz, przy testach co chwile typu ogień 0-max. Druga sprawa że przegrzałbym silnik a tu temperatura też w granicach 70-80 stopni.
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

NO wiem doszyłem już chyba to rozwiązania zagadki.

Po pierwsze to przeprosić trzeba Sabvotona bo to nie jego wina :roll:

Złoczyńcą który wprowadzał mnie w błąd okazał się BMS. I tu trzeba troszkę to opisać bo to nie znaczy że BMS jest jakiś zły tylko po prostu wymaga konfiguracji po poskładaniu pakietu. W menu BMS jest odpowiednia opcja odpowiadająca za przelicznik bocznika prądowego fabrycznie ustawiona na 340 w moim przypadku prawidłowe parametry osiągnąłem przy wartości 465.
żeby to dobrze skonfigurować trzeba mieć stały stabilny pobór Amperów lub dostarczanie i tu przychodzi z pomocą ładowarka mam 8A podłączyłem i cengi pokazały 8,4A a BMS 6A zabawa parametrem kalibracji doprowadziła do zrównania wskazań dodatkowo przepuściłem to jeszcze przez amperomierz w multimetrze również wskazania się zgadzały fajnie to się dopracowuje jak pod koniec ładowania amperki na ładowarce spadają powoli i wówczas wskazania i zmiana musi się pokrywać Multimetru/cengi i BMS. tak też skonfigurowany BMS podczas testów Sabka pokazuje już pobory w granicach 145A. Jest tu na forum wątek dotyczący ANT+ BMS fajnie by było tam umieścić taką informacje o konieczności kalibracji BMS bo jak widać rozjazdy są bardzo spore na ustawieniach fabrycznych. Swoją drogą zarąbisty jest ten BMS można praktycznie wszystko skalibrować dostosować naprawdę przemyślane urządzenie warto dać za nie takie pieniądze, Nawet jeśli nie mamy LCD to wszystko ślicznie widać w Telefonie po BT.

Tak sie zastanawiam mamy taki prosty, głupi BMS który jest fabrycznie poustawiany i nic nie możemy zrobić, skąd wiemy że jego wskazania są właściwe???? że prąd który mierzy nie jest o 1V za niski lub za wysoki??? że amperów nie przekłamuje o 50%??? tu przynajmniej możemy to sprawdzić i skalibrować a tam ni huhu.

Co do Sabka to puki co nie mogę mieć do niego uwag wszystkie opcje konfiguracyjne działają, kopanie i mieszanie czym się da nie powoduje "ocipienia" sterownika, wręcz przeciwnie niektóre opcje bardzo fajnie precyzyjnie działają. Ważne jest aby operator rozumiał co robi a nie zmieniał co się da na pałe.

jeszcze jedno spostrzeżenie co do BMS mam ustawione minimalne napięcie aku na 52V a sekcji na 2,6V jak ostatnio jechałem to BMS pozamykał mi system przy 54V. To znaczy Sabek wyłączył się przy 55V a przy 54V BMS pozamykał resztę zabawek i odciął prąd (oświetlenie, LCD, MPe) wiec chyba BMS do wartości z pola minimum dodaje sobie +2V więcej.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Dede »

Esperak pisze:
08 sie 2020, 15:20


jeszcze jedno spostrzeżenie co do BMS mam ustawione minimalne napięcie aku na 52V a sekcji na 2,6V jak ostatnio jechałem to BMS pozamykał mi system przy 54V. To znaczy Sabek wyłączył się przy 55V a przy 54V BMS pozamykał resztę zabawek i odciął prąd (oświetlenie, LCD, MPe) wiec chyba BMS do wartości z pola minimum dodaje sobie +2V więcej.
Może na jednej sekcji spadło do tych 2,6V a całość pakietu jeszcze było 54V?
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: sab 72150 + Qs205 V3 potne ten sterownik na zyletki!

Post autor: Esperak »

Dede pisze:
08 sie 2020, 20:26
Esperak pisze:
08 sie 2020, 15:20


jeszcze jedno spostrzeżenie co do BMS mam ustawione minimalne napięcie aku na 52V a sekcji na 2,6V jak ostatnio jechałem to BMS pozamykał mi system przy 54V. To znaczy Sabek wyłączył się przy 55V a przy 54V BMS pozamykał resztę zabawek i odciął prąd (oświetlenie, LCD, MPe) wiec chyba BMS do wartości z pola minimum dodaje sobie +2V więcej.
Może na jednej sekcji spadło do tych 2,6V a całość pakietu jeszcze było 54V?
Wiesz co raczej nie bo sabek się wyłączył a BMS za jakieś 20 sekund dopiero odciął wiec raczej to nie tak, druga sprawą, że sprawdzałem zaraz potem sekcje i wszystkie były równe, znaczy różnice dopiero od 2 miejsca po przecinku. To nowy aku cele się balansują do 0.001V bez problemu.

Swoją drogą fajna adrenalina jest jak sabek ci ogranicza moc znaczy oo, oo, mamy mało prądu a do domu jeszcze 10km godzina 23:00 wioskowe drogi bez latarni. i jazda na amperku, aby sie tylko dokując emocje jak w telenoweli, zwroty akcji co wzniesienie :lol: :lol: :lol: LCD z BMS'a jest nieocenione w takiej sytuacji.
Jak byłem 300m od domu to dałem mu w palnik, bo wiedzialem, że się udało i zaraz sabek odciął ostatnie 200m już rozpędem jak sie wkulałem na podjazd to zgasły światła i cała reszta.
ODPOWIEDZ