Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
Kiedyś ten kontroler miał wtyczki wodoodporne :-)
Ale jak to Tas zalecał, ktoś uciął wszystkie :-(
Prawie wszystkie zlokalizowałem :-)
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
Tylko czy na klamki nie powinny iść tylko dwie żyły? I do czego jest ta trzecia?
Orginalne kolory to biały, fioletowy i szary. Ja je przedłużyłem dlatego proszę się nie sugerować po przedłużeniu.
Przedłużałem czym miałem?
Z góry dziękuję za pomoc
Załączniki
Trzy kolory.jpg
Wyświetlacz.jpg
Wyświetlacz2.jpg
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Yasiu77 »

One wychodzą z wiązki wyświetlacza? Biały we wtyczce wyświetlacza to prawdopodobnie wyjście na czujnik temperatury ntc10k z silnika.
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: GrzegorzS »

Yasiu77 pisze:
08 sie 2020, 21:28
One wychodzą z wiązki wyświetlacza? Biały we wtyczce wyświetlacza to prawdopodobnie wyjście na czujnik temperatury ntc10k z silnika.
Biały to najprawdopodobniej czujnik prędkości, a nie czujnik temperatury.
Batory pisze:
08 sie 2020, 17:07
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
Z tej wiązce masz wyświetlacz , manetkę i pewnie czujniki hamulca. Jeden przewód może być wspólny do różnych wyjść.
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

GrzegorzS pisze:
08 sie 2020, 23:24
Yasiu77 pisze:
08 sie 2020, 21:28
One wychodzą z wiązki wyświetlacza? Biały we wtyczce wyświetlacza to prawdopodobnie wyjście na czujnik temperatury ntc10k z silnika.
Biały to najprawdopodobniej czujnik prędkości, a nie czujnik temperatury.
Batory pisze:
08 sie 2020, 17:07
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
Z tej wiązce masz wyświetlacz , manetkę i pewnie czujniki hamulca. Jeden przewód może być wspólny do różnych wyjść.
Manetkę zlokalizowałem i jest osobno, pozostaje rozpoznać do czego są te trzy żyły?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Zxc843 »

A to nie jest tak, że jak otworzysz obudowę i popatrzysz do czego te przewody są podpięte to się dowiesz?
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

Zxc843 pisze:
09 sie 2020, 11:02
A to nie jest tak, że jak otworzysz obudowę i popatrzysz do czego te przewody są podpięte to się dowiesz?
Pewnie ktoś kto się na tym zna by tak zrobił?
Zadałem to pytanie bo może już ktoś przerabiał taki sterownik lutując wszystkie przewody?
I mógłby mi pomóc?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: tkoko »

Batory pisze:
08 sie 2020, 17:07
Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
.....
Prawie wszystkie zlokalizowałem :-)
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
......
Pierwsze pytanie ile, i jakiego koloru masz "zlokalizowane" przewody do LCD. W instrukcji do LCD masz pięć przewodów, red - napięcie baterii, niebieski - control/wł/wył wyświetlacza/sterownika, black - masa układu, oraz zielony i żółty - TXD/RXD komunikacja sterownik <> wyświetlacz. Masz to prawidłowo zidentyfikowane, i układ sterownik/wyświetlacz działa prawidłowo.
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

tkoko pisze:
10 sie 2020, 7:06
Batory pisze:
08 sie 2020, 17:07
Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
.....
Prawie wszystkie zlokalizowałem :-)
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
......
Pierwsze pytanie ile, i jakiego koloru masz "zlokalizowane" przewody do LCD. W instrukcji do LCD masz pięć przewodów, red - napięcie baterii, niebieski - control/wł/wył wyświetlacza/sterownika, black - masa układu, oraz zielony i żółty - TXD/RXD komunikacja sterownik <> wyświetlacz. Masz to prawidłowo zidentyfikowane, i układ sterownik/wyświetlacz działa prawidłowo.
W tym przewodzie zlokalizowałem pięć żył: czerwony, czarny, niebieski, żółty i zielony. Podłączyłem je do wyświetlacza KT LCD3.
Następnie podłączyłem PAS oraz manetkę i oświetlenie rowerowe załączane na wyświetlaczu KT LCD3. I oczywiście +i- do baterii.
Brakuje mi tylko podłączyć klamki hamulcowe.
Rower uruchomiłem i przetestowałem:
PAS działa jak zakręciłem pedałami
Manetka działa
Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy

.
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: tkoko »

Batory pisze:
12 sie 2020, 22:58
.... Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy
Jeżeli wszystkie kabelki od sterownika masz zidentyfikowane i działają, a zostały Ci tylko te trzy, czyli biały, szary, fiolet, to prawdopodobnie biały jest od hamulca (najczęściej jest żółty). Aby to sprawdzić zmierz na nim napięcie, powinno być ~4V. Jeżeli tak jest, zewrzyj ten przewód z masą (któryś czarny przewód w sterowniku), przez opornik 1k (dla bezpieczeństwa sterownika). Podobnie możesz sprawdzić następne dwa przewody, jeżeli biały nie wyłączy sterownika.
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

zeeltom pisze:
13 sie 2020, 5:48
Sprawdź napięcia na tych przewodach. Znajdź zero i ewentualne 5V, bo takie są zazwyczaj podawane na klamkę hamulca. Nieraz są trzy przewody + - i sygnałowy jeśli klamka ma hallotron zamiast włącznika mechanicznego.
A widzisz, zapomniałem o takich rozwiązaniach :-) Na pewno przetestuje te przewody zgodnie z Twoją sugestią.
Dzięki wielkie za podpowiedź. Czasem człowiek zapomina o najprostszych rozwiązaniach?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?

Post autor: Batory »

tkoko pisze:
13 sie 2020, 7:45
Batory pisze:
12 sie 2020, 22:58
.... Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy
Jeżeli wszystkie kabelki od sterownika masz zidentyfikowane i działają, a zostały Ci tylko te trzy, czyli biały, szary, fiolet, to prawdopodobnie biały jest od hamulca (najczęściej jest żółty). Aby to sprawdzić zmierz na nim napięcie, powinno być ~4V. Jeżeli tak jest, zewrzyj ten przewód z masą (któryś czarny przewód w sterowniku), przez opornik 1k (dla bezpieczeństwa sterownika). Podobnie możesz sprawdzić następne dwa przewody, jeżeli biały nie wyłączy sterownika.
Również dzięki wielkie za podpowiedź. Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy jakie będą efekty choć muszę przyznać, że zeeltom podsunął bardzo ciekawe rozwiązanie? Muszę je sprawdzić, ale Twoje również spróbuję.

Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
ODPOWIEDZ