Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
Kiedyś ten kontroler miał wtyczki wodoodporne
Ale jak to Tas zalecał, ktoś uciął wszystkie
Prawie wszystkie zlokalizowałem
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
Tylko czy na klamki nie powinny iść tylko dwie żyły? I do czego jest ta trzecia?
Orginalne kolory to biały, fioletowy i szary. Ja je przedłużyłem dlatego proszę się nie sugerować po przedłużeniu.
Przedłużałem czym miałem?
Z góry dziękuję za pomoc
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
Kiedyś ten kontroler miał wtyczki wodoodporne
Ale jak to Tas zalecał, ktoś uciął wszystkie
Prawie wszystkie zlokalizowałem
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
Tylko czy na klamki nie powinny iść tylko dwie żyły? I do czego jest ta trzecia?
Orginalne kolory to biały, fioletowy i szary. Ja je przedłużyłem dlatego proszę się nie sugerować po przedłużeniu.
Przedłużałem czym miałem?
Z góry dziękuję za pomoc
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
One wychodzą z wiązki wyświetlacza? Biały we wtyczce wyświetlacza to prawdopodobnie wyjście na czujnik temperatury ntc10k z silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Biały to najprawdopodobniej czujnik prędkości, a nie czujnik temperatury.
Z tej wiązce masz wyświetlacz , manetkę i pewnie czujniki hamulca. Jeden przewód może być wspólny do różnych wyjść.
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Manetkę zlokalizowałem i jest osobno, pozostaje rozpoznać do czego są te trzy żyły?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
A to nie jest tak, że jak otworzysz obudowę i popatrzysz do czego te przewody są podpięte to się dowiesz?
KRAKÓW
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Pewnie ktoś kto się na tym zna by tak zrobił?
Zadałem to pytanie bo może już ktoś przerabiał taki sterownik lutując wszystkie przewody?
I mógłby mi pomóc?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 4926
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Pierwsze pytanie ile, i jakiego koloru masz "zlokalizowane" przewody do LCD. W instrukcji do LCD masz pięć przewodów, red - napięcie baterii, niebieski - control/wł/wył wyświetlacza/sterownika, black - masa układu, oraz zielony i żółty - TXD/RXD komunikacja sterownik <> wyświetlacz. Masz to prawidłowo zidentyfikowane, i układ sterownik/wyświetlacz działa prawidłowo.Batory pisze: ↑08 sie 2020, 17:07Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
.....
Prawie wszystkie zlokalizowałem
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
......
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
W tym przewodzie zlokalizowałem pięć żył: czerwony, czarny, niebieski, żółty i zielony. Podłączyłem je do wyświetlacza KT LCD3.tkoko pisze: ↑10 sie 2020, 7:06Pierwsze pytanie ile, i jakiego koloru masz "zlokalizowane" przewody do LCD. W instrukcji do LCD masz pięć przewodów, red - napięcie baterii, niebieski - control/wł/wył wyświetlacza/sterownika, black - masa układu, oraz zielony i żółty - TXD/RXD komunikacja sterownik <> wyświetlacz. Masz to prawidłowo zidentyfikowane, i układ sterownik/wyświetlacz działa prawidłowo.Batory pisze: ↑08 sie 2020, 17:07Witam,
Mam taki sterownik (jak na zdjęciu) i zostały mi trzy żyły do rozpoznania.
.....
Prawie wszystkie zlokalizowałem
Zostały mi trzy żyły z wtyczki która szła na wyświetlacz KT LCD3
Te na wyświetlacz zlokalizowałem, pozostały trzy które chyba idą na klamki hamulcowe?
......
Następnie podłączyłem PAS oraz manetkę i oświetlenie rowerowe załączane na wyświetlaczu KT LCD3. I oczywiście +i- do baterii.
Brakuje mi tylko podłączyć klamki hamulcowe.
Rower uruchomiłem i przetestowałem:
PAS działa jak zakręciłem pedałami
Manetka działa
Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy
.
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
-
- Forumowicz
- Posty: 4926
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Jeżeli wszystkie kabelki od sterownika masz zidentyfikowane i działają, a zostały Ci tylko te trzy, czyli biały, szary, fiolet, to prawdopodobnie biały jest od hamulca (najczęściej jest żółty). Aby to sprawdzić zmierz na nim napięcie, powinno być ~4V. Jeżeli tak jest, zewrzyj ten przewód z masą (któryś czarny przewód w sterowniku), przez opornik 1k (dla bezpieczeństwa sterownika). Podobnie możesz sprawdzić następne dwa przewody, jeżeli biały nie wyłączy sterownika.Batory pisze: ↑12 sie 2020, 22:58.... Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
A widzisz, zapomniałem o takich rozwiązaniach Na pewno przetestuje te przewody zgodnie z Twoją sugestią.
Dzięki wielkie za podpowiedź. Czasem człowiek zapomina o najprostszych rozwiązaniach?
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
- Batory
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Re: Sterownik KT 36V Jak rozpoznać trzy żyły?
Również dzięki wielkie za podpowiedź. Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy jakie będą efekty choć muszę przyznać, że zeeltom podsunął bardzo ciekawe rozwiązanie? Muszę je sprawdzić, ale Twoje również spróbuję.tkoko pisze: ↑13 sie 2020, 7:45Jeżeli wszystkie kabelki od sterownika masz zidentyfikowane i działają, a zostały Ci tylko te trzy, czyli biały, szary, fiolet, to prawdopodobnie biały jest od hamulca (najczęściej jest żółty). Aby to sprawdzić zmierz na nim napięcie, powinno być ~4V. Jeżeli tak jest, zewrzyj ten przewód z masą (któryś czarny przewód w sterowniku), przez opornik 1k (dla bezpieczeństwa sterownika). Podobnie możesz sprawdzić następne dwa przewody, jeżeli biały nie wyłączy sterownika.Batory pisze: ↑12 sie 2020, 22:58.... Na wyświetlaczu wszystkie parametry się wyświetlają: Prędkość, waty, napięcie, dystans, itp.
Tempomat działa, ten ludzik do chodzenia też działa.
Generalnie wszystko działa oprócz hamulców tzn podczas hamowania nie odłącza automatycznie silnika.
Dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was czy może ktoś już miał tak odizolowane przewody wodoodporne od sterownika serii KT?
Dziękuję za wszelkie próby pomocy
Pozdrawiam
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B