Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26
Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Witam, mam pytanie odnośnie ustawienia prądu międzyfazowego w Sabvotonie 72150.
Ustawiłem 50A, wtedy hamuje i generuje prąd do baterii około 15-20 A. Czyli lekko zwalnia.
Niby wszystko ok, mogę zwiększyć prąd fazowy i będę miał lepsze hamowanie, jednak kilka razy zdarzyło się bez jakiejś szczególnej przyczyny że hamowanie było bardzo silne, tak na granicy blokady koła i pisku opony. Boję się że jak mi będzie hamować raz mocno, raz lekko, albo jeszcze gorzej w zakręcie mi zablokuje niespodziewanie koło, to może się to źle skończyć.
Dodam tylko że dzieje się to przy różnych poziomach naładowania baterii, hamulec uruchamiam podając +12V z przetwornicy na odpowiedni przewód sterownika.
Może mam coś nie tak ustawione w oprogramowaniu?
Ustawiłem 50A, wtedy hamuje i generuje prąd do baterii około 15-20 A. Czyli lekko zwalnia.
Niby wszystko ok, mogę zwiększyć prąd fazowy i będę miał lepsze hamowanie, jednak kilka razy zdarzyło się bez jakiejś szczególnej przyczyny że hamowanie było bardzo silne, tak na granicy blokady koła i pisku opony. Boję się że jak mi będzie hamować raz mocno, raz lekko, albo jeszcze gorzej w zakręcie mi zablokuje niespodziewanie koło, to może się to źle skończyć.
Dodam tylko że dzieje się to przy różnych poziomach naładowania baterii, hamulec uruchamiam podając +12V z przetwornicy na odpowiedni przewód sterownika.
Może mam coś nie tak ustawione w oprogramowaniu?
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Jeżeli nie masz manetki do płynnej regulacji siły hamowania to może tak to działać. W moim starym, kwadratowym Sabku właśnie tak mam. Przy hamowaniu z maksymalnej prędkości często załączy się dużo większa siła hamowania niż z nieco mniejszych prędkości.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Czym szybciej jedziemy to tym mocniejsze hamowanie i więcej idzie do bateri energi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
To jasne, ale chodzi o to że zdarza się praktycznie zablokowanie koła, podczas gdy normalnie hamując tylko rower zwalnia. To jest nieregularne i bardzo rzadkie, ale tak blokuje że jest koło w miejscu, pisk, można się przestraszyć albo rozbić.
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
sabek dostosowuje sile do prędkości w opcjach nie znajdziesz nic więcej oprócz amperów, włączania i sposobu sterowania, jeśli zachowanie jest dziwne poszukaj w instalacji czy czasem coś nie pochrzaniłeś. lub sprawdź hamulce czy czasem nie pomagają sabkowi, ogólnie sabek jesli kolo przestanie sie kręcić odpuszcza regena.
regen w sabku zachowuje się tak, im wolniej jedziesz, czyli im wolniej koło się kreci tym słabsza siła hamowania u mnie przy około 10km już praktycznie w ogole nie hamuje regeneracyjne, ale jaj mam manetkę wrzuć skrina ustawień sabka zobaczymy jak to wygląda.
regen w sabku zachowuje się tak, im wolniej jedziesz, czyli im wolniej koło się kreci tym słabsza siła hamowania u mnie przy około 10km już praktycznie w ogole nie hamuje regeneracyjne, ale jaj mam manetkę wrzuć skrina ustawień sabka zobaczymy jak to wygląda.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Wiem już o co chodzi, to kwestia ustawień, dzieje się tak, kiedy prąd hamowania DC przekracza maksymalny ustawiony prąd DC z baterii.
Jeżdżąc w długie trasy ustawiałem limit 35A prądu z baterii, a prąd międzyfazowy hamowania regeneracyjnego na 50A, co powodowało że przy większej prędkości prąd ładowania DC przekraczał chwilowo ustawiony limit 35A, wtedy ten prąd idzie w uzwojenie powodując praktycznie blokadę koła i prawie urywa torque arm
Trzeba po prostu przy zmniejszeniu limitu prądu z baterii zmniejszyć też prąd hamowania.
Przy maksymalnej prędkości prąd międzyfazowy regenu powinien być równy prądowi płynącemu do baterii, stąd można przyjąć zasadę, że prąd regenu nie powinien być większy niż limit prądu DC.
Jeżdżąc w długie trasy ustawiałem limit 35A prądu z baterii, a prąd międzyfazowy hamowania regeneracyjnego na 50A, co powodowało że przy większej prędkości prąd ładowania DC przekraczał chwilowo ustawiony limit 35A, wtedy ten prąd idzie w uzwojenie powodując praktycznie blokadę koła i prawie urywa torque arm
Trzeba po prostu przy zmniejszeniu limitu prądu z baterii zmniejszyć też prąd hamowania.
Przy maksymalnej prędkości prąd międzyfazowy regenu powinien być równy prądowi płynącemu do baterii, stąd można przyjąć zasadę, że prąd regenu nie powinien być większy niż limit prądu DC.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Jak to jest z BMS i regeneracja?
Bo są 2 typy BMS jeden z osobnym portem na ładowanie i z portem na ładowanie/rozładowywanie
Na obydwu powinien działać regen ?
Bo są 2 typy BMS jeden z osobnym portem na ładowanie i z portem na ładowanie/rozładowywanie
Na obydwu powinien działać regen ?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 2065
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Prosiłbym o podanie o jakie ustawienia chodzi szczególnie o ustawienia prądu DC jak może przekroczyć prąd DC z bateri od regenu?wookie pisze: ↑12 wrz 2020, 13:29Wiem już o co chodzi, to kwestia ustawień, dzieje się tak, kiedy prąd hamowania DC przekracza maksymalny ustawiony prąd DC z baterii.
Jeżdżąc w długie trasy ustawiałem limit 35A prądu z baterii, a prąd międzyfazowy hamowania regeneracyjnego na 50A, co powodowało że przy większej prędkości prąd ładowania DC przekraczał chwilowo ustawiony limit 35A, wtedy ten prąd idzie w uzwojenie powodując praktycznie blokadę koła i prawie urywa torque arm
Trzeba po prostu przy zmniejszeniu limitu prądu z baterii zmniejszyć też prąd hamowania.
Przy maksymalnej prędkości prąd międzyfazowy regenu powinien być równy prądowi płynącemu do baterii, stąd można przyjąć zasadę, że prąd regenu nie powinien być większy niż limit prądu DC.
Z tego co wiem regen ustawić można tylko fazowy a nie prąd DC do bateri, gdzie jest opcja ustawienia prąd bateri dla DC regenu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26
Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton
Sorry, rzadko tutaj zaglądam.
No właśnie nie da się ustawić prądu DC regenu w Sabvotonie, ale teoretycznie prąd DC do baterii nigdy nie przekroczy wartości prądu fazowego przy hamowaniu, przy prędkości maksymalnej (100%) prąd międzyfazowy = prąd DC.
Dlatego jak zmniejszysz prąd fazowy regenu do wartości mniejszej niż maksymalny prąd DC z baterii, to zjawisko superhamowania nie powinno występować... chyba że przekroczysz prędkość maksymalną (np. flux), dlatego lepiej zrobić sobie 5-10% zapasu.
Nie mam teraz przy sobie softu do sabka, ale w skrócie:
Ustawiona wartość prądu międzyfazowego hamowania ma być niższa niż wartość prądu z/do baterii (czyli to główne ustawienie w pierwszej zakładce które decyduje jakiego buta ma rower przy odwinięciu manetki).
No właśnie nie da się ustawić prądu DC regenu w Sabvotonie, ale teoretycznie prąd DC do baterii nigdy nie przekroczy wartości prądu fazowego przy hamowaniu, przy prędkości maksymalnej (100%) prąd międzyfazowy = prąd DC.
Dlatego jak zmniejszysz prąd fazowy regenu do wartości mniejszej niż maksymalny prąd DC z baterii, to zjawisko superhamowania nie powinno występować... chyba że przekroczysz prędkość maksymalną (np. flux), dlatego lepiej zrobić sobie 5-10% zapasu.
Nie mam teraz przy sobie softu do sabka, ale w skrócie:
Ustawiona wartość prądu międzyfazowego hamowania ma być niższa niż wartość prądu z/do baterii (czyli to główne ustawienie w pierwszej zakładce które decyduje jakiego buta ma rower przy odwinięciu manetki).