Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
wookie
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26

Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: wookie »

Witam, mam pytanie odnośnie ustawienia prądu międzyfazowego w Sabvotonie 72150.
Ustawiłem 50A, wtedy hamuje i generuje prąd do baterii około 15-20 A. Czyli lekko zwalnia.
Niby wszystko ok, mogę zwiększyć prąd fazowy i będę miał lepsze hamowanie, jednak kilka razy zdarzyło się bez jakiejś szczególnej przyczyny że hamowanie było bardzo silne, tak na granicy blokady koła i pisku opony. Boję się że jak mi będzie hamować raz mocno, raz lekko, albo jeszcze gorzej w zakręcie mi zablokuje niespodziewanie koło, to może się to źle skończyć.
Dodam tylko że dzieje się to przy różnych poziomach naładowania baterii, hamulec uruchamiam podając +12V z przetwornicy na odpowiedni przewód sterownika.
Może mam coś nie tak ustawione w oprogramowaniu?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: radasss »

Jeżeli nie masz manetki do płynnej regulacji siły hamowania to może tak to działać. W moim starym, kwadratowym Sabku właśnie tak mam. Przy hamowaniu z maksymalnej prędkości często załączy się dużo większa siła hamowania niż z nieco mniejszych prędkości.
warsztatmotocykli.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: Dede »

Czym szybciej jedziemy to tym mocniejsze hamowanie i więcej idzie do bateri energi.
wookie
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: wookie »

To jasne, ale chodzi o to że zdarza się praktycznie zablokowanie koła, podczas gdy normalnie hamując tylko rower zwalnia. To jest nieregularne i bardzo rzadkie, ale tak blokuje że jest koło w miejscu, pisk, można się przestraszyć albo rozbić.
Awatar użytkownika
Esperak
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
Lokalizacja: Tychy/Lublin

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: Esperak »

sabek dostosowuje sile do prędkości w opcjach nie znajdziesz nic więcej oprócz amperów, włączania i sposobu sterowania, jeśli zachowanie jest dziwne poszukaj w instalacji czy czasem coś nie pochrzaniłeś. lub sprawdź hamulce czy czasem nie pomagają sabkowi, ogólnie sabek jesli kolo przestanie sie kręcić odpuszcza regena.

regen w sabku zachowuje się tak, im wolniej jedziesz, czyli im wolniej koło się kreci tym słabsza siła hamowania u mnie przy około 10km już praktycznie w ogole nie hamuje regeneracyjne, ale jaj mam manetkę wrzuć skrina ustawień sabka zobaczymy jak to wygląda.
wookie
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: wookie »

Wiem już o co chodzi, to kwestia ustawień, dzieje się tak, kiedy prąd hamowania DC przekracza maksymalny ustawiony prąd DC z baterii.
Jeżdżąc w długie trasy ustawiałem limit 35A prądu z baterii, a prąd międzyfazowy hamowania regeneracyjnego na 50A, co powodowało że przy większej prędkości prąd ładowania DC przekraczał chwilowo ustawiony limit 35A, wtedy ten prąd idzie w uzwojenie powodując praktycznie blokadę koła i prawie urywa torque arm ;)
Trzeba po prostu przy zmniejszeniu limitu prądu z baterii zmniejszyć też prąd hamowania.
Przy maksymalnej prędkości prąd międzyfazowy regenu powinien być równy prądowi płynącemu do baterii, stąd można przyjąć zasadę, że prąd regenu nie powinien być większy niż limit prądu DC.
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: mylek »

Jak to jest z BMS i regeneracja?
Bo są 2 typy BMS jeden z osobnym portem na ładowanie i z portem na ładowanie/rozładowywanie
Na obydwu powinien działać regen ?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: Yasiu77 »

Tak
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: Dede »

wookie pisze:
12 wrz 2020, 13:29
Wiem już o co chodzi, to kwestia ustawień, dzieje się tak, kiedy prąd hamowania DC przekracza maksymalny ustawiony prąd DC z baterii.
Jeżdżąc w długie trasy ustawiałem limit 35A prądu z baterii, a prąd międzyfazowy hamowania regeneracyjnego na 50A, co powodowało że przy większej prędkości prąd ładowania DC przekraczał chwilowo ustawiony limit 35A, wtedy ten prąd idzie w uzwojenie powodując praktycznie blokadę koła i prawie urywa torque arm ;)
Trzeba po prostu przy zmniejszeniu limitu prądu z baterii zmniejszyć też prąd hamowania.
Przy maksymalnej prędkości prąd międzyfazowy regenu powinien być równy prądowi płynącemu do baterii, stąd można przyjąć zasadę, że prąd regenu nie powinien być większy niż limit prądu DC.
Prosiłbym o podanie o jakie ustawienia chodzi szczególnie o ustawienia prądu DC jak może przekroczyć prąd DC z bateri od regenu?

Z tego co wiem regen ustawić można tylko fazowy a nie prąd DC do bateri, gdzie jest opcja ustawienia prąd bateri dla DC regenu?
wookie
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:26

Re: Hamowanie regeneracyjne Sabvoton

Post autor: wookie »

Sorry, rzadko tutaj zaglądam.
No właśnie nie da się ustawić prądu DC regenu w Sabvotonie, ale teoretycznie prąd DC do baterii nigdy nie przekroczy wartości prądu fazowego przy hamowaniu, przy prędkości maksymalnej (100%) prąd międzyfazowy = prąd DC.
Dlatego jak zmniejszysz prąd fazowy regenu do wartości mniejszej niż maksymalny prąd DC z baterii, to zjawisko superhamowania nie powinno występować... chyba że przekroczysz prędkość maksymalną (np. flux), dlatego lepiej zrobić sobie 5-10% zapasu.
Nie mam teraz przy sobie softu do sabka, ale w skrócie:

Ustawiona wartość prądu międzyfazowego hamowania ma być niższa niż wartość prądu z/do baterii (czyli to główne ustawienie w pierwszej zakładce które decyduje jakiego buta ma rower przy odwinięciu manetki).
ODPOWIEDZ