Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Witam,
Forumowicze pierwszy raz sie spotykam z takim rozwiazaniem, ze mam na zlaczu do manetki cztery przewody... :?
Wiadomo ze do manetki jest czerwony czarny i zielony, ale zolty?
Podobno jest to hamulec bo manetka jest opisana Throttle&-L-brake. Ale jak to dziala/jak to podlaczyc? :|
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2020, 18:57 przez Saku, łącznie zmieniany 1 raz.
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

Może manetka ma ruch "do tyłu", to co szukał Przemek czy Yin, wówczas działa jak manetka i hamulec.
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Hmmm :roll:

A moze byc tak ze dam dwie manetki w ktorych czerwony i czarny bedzie wspolny a do gazu dam zielony a hamulca zolty? :x
Na starum forum mialem 400 postów :-(
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Nikt nic w temacie nie poratuje?
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

Widzę że chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Sprawdzałeś czy manetka wychyla się również w drugim kierunku (przeciwnym do "dodawania gazu"), i czy wówczas przewód żółty i masa się zwiera ?
Masz może ten "patent".

viewtopic.php?f=34&t=5801
slow
Forumowicz
Posty: 525
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: slow »

Ja zrozumiałem że autor pisze o sterowniku a nie o manetce, chce podłączyć zwykłą manetkę do sterownika z 4 pinową wtyczką.
A moze byc tak ze dam dwie manetki w ktorych czerwony i czarny bedzie wspolny a do gazu dam zielony a hamulca zolty?
Daj. Elektrycznie jak najbardziej poprawnie. Napisz później tylko czy zadziałało.
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Tkoko zrozumiałem..... :lol:
Ale tak jak Slow napisał wiem jak podłączyc zwykłą manetkę bo sprawdzałem, że tak działa, ale nie wiem co mam zrobic z żółtym pinem by miec hamulec. Nie wiem do czego go podłączyć przyjacielu.
Chińczyk mi napisał takie coś dziś, ale nie do końca go rozumiem.
The effictive of High Break' and 'Low Break is almost the same.Just the connection is different,The high level brake should be connected with the positive battery line That is the red line.The low level brake 2 wires can connect the brake lever directly
Czyli by izyskać wysoki poziom hamowania to mam zwierac żółty z czerwonym? :?
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

W zależności jaki masz hamulec, z dwoma przewodami (Low break), czy z trzema przewodami (high break), łączysz przy dwóch przewodach, czarny (sterownik) z czarnym (hamulec), i zółty/biały (sterownik) z zółtym/białym (hamulec). Jeżeli masz trzy przewody w hamulcu to dodatkowo łączysz czerwony (sterownik) z czerwonym (hamulec).
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Juz nic nie rozumiem.

Zobacz mam w jednej kostce cztery przewody.
Czerwony, czarny i zielony jest od gazu bo już sprawdzałem.
Do podłączenia mam jeszcze żółty który podobno jest L-brake czyli hamulec tak?
Tylko ja nie wiem z jakim przewodem ten żółty kabel mam zwierać by to działało.
Załączniki
IMG-20200906-WA0000.jpg
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

Saku pisze:
06 wrz 2020, 21:34
Juz nic nie rozumiem.
.......
Tylko ja nie wiem z jakim przewodem ten żółty kabel mam zwierać by to działało.
Wyżej pisałem, żółty (sygnał), zwierasz do czarnego (masy), by wyłączyć silnik. Dla pewności i bezpieczeństwa, do prób użyj opornika 1k, by mieć pewność że żółty to hamulec, i czegoś nie zjarać.
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

tkoko pisze:
06 wrz 2020, 21:54
Saku pisze:
06 wrz 2020, 21:34
Juz nic nie rozumiem.
.......
Tylko ja nie wiem z jakim przewodem ten żółty kabel mam zwierać by to działało.
Wyżej pisałem, żółty (sygnał), zwierasz do czarnego (masy), by wyłączyć silnik. Dla pewności i bezpieczeństwa, do prób użyj opornika 1k, by mieć pewność że żółty to hamulec, i czegoś nie zjarać.
Napisałem do gościa z AliEx
I dzis mi odpisał:
"Yellow wire is high brake ,It should be connected to battery positive ."

:| ty mówisz, że żółty z czarnym a on że z czerwonym.... 8-)
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

Saku pisze:
07 wrz 2020, 21:39
..... Napisałem do gościa z AliEx I dzis mi odpisał:
"Yellow wire is high brake ,It should be connected to battery positive ."

:| ty mówisz, że żółty z czarnym a on że z czerwonym.... 8-)
Zacznę od początku.
Sprawdź jakie napięcie masz między żółtym przewodem i masą (czarnym przewodem). Jeżeli będzie to napięcie zbliżone do zasilania czyli ~4V, to masz "typowy" (chiński) hamulec, który może być sterowany mechanicznie dwuprzewodowo (przycisk, kontaktron), lub elektronicznie trójprzewodowo (hall). "Typowe" sterowniki mają wyprowadzone dwa wtyki/gniazda do przyłączenia zarówno dwu, jak i trzy pinowej manetki (są to te same kable).
Jeżeli masz na żółtym przewodzie napięcie około zera. wówczas zapewne potrzebujesz "specjalnej" klamki hamulca która poda odpowiednie napięcie (4V lub więcej).
Załączniki
breake.jpg
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Ooo super :!:
Teraz wiem co robić :D
Dam znac.
Na starum forum mialem 400 postów :-(
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: Saku »

Dopiero dalo mi sie zejsc do piwnicy.... :?
Miedzy żółtym a czarnym przewodem mam 4,8V dodam, że nic mi nie dało zwieranie tego przewodu do zasilania tak jak mi napisał chiniol... :evil:

Fuksło mi się bo miałem przez chwilem mylśl by zwierać do minusa...

Czyli to jak napisałeś wystarczy mi dodatkowa manetka do której podłącze żółty czerwony i czarny?
Na starum forum mialem 400 postów :-(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Chinski sterownik 48V350w cztery przewody do gazu

Post autor: tkoko »

Saku pisze:
22 wrz 2020, 19:44
Dopiero dalo mi sie zejsc do piwnicy.... :?
Miedzy żółtym a czarnym przewodem mam 4,8V dodam, że nic mi nie dało zwieranie tego przewodu do zasilania tak jak mi napisał chiniol... :evil:

Fuksło mi się bo miałem przez chwilem mylśl by zwierać do minusa...

Czyli to jak napisałeś wystarczy mi dodatkowa manetka do której podłącze żółty czerwony i czarny?
Miałeś napisane. Jeżeli na żółtym masz napięcie powyżej 4V, zwierasz żółty z czarnym, dla bezpieczeństwa przez opór 1 - 10k, i sprawdzasz czy silnik się wyłącza. Manetki raczej nie zastosujesz. Raz że hamulec działa na wł/wył, a manetka daje pośrednie napięcia. Dwa , manetka "włącza" napięcie/silnik, a hamulec "wyłącza" napięcie/silnik, tak więc by silnik działał musiałbyś trzymać cały czas manetkę "na full". Nie sądzę żeby na żółtym był "proporcjonalny" hamulec elektryczny, o mocy hamowania zależnej od stopnia nacisku dźwigni hamulca, ale nawet gdyby tak było, to sterownik 350 wat, przeznaczony jest raczej do silników z wolnobiegiem, a tam nie zahamujesz silnika/roweru "elektrycznie".
ODPOWIEDZ