Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Witam przeprowadzając testy przyspieszenia mojego roweru w głowie pojawiło się pytanie. Czy w przypadku stałego poboru prądu z aku różnica między różnymi sterownikami może dać zauważalnie wyższą sprawność silnika i lepsze przyspieszenie ?
Otóż mam Mxus 3K 16x4 pakiet 16s i pobór prądu z aku 80 A. Teoretycznie więc mam 60 V x 80 A a więc 4800 wat mocy. Damian który miał mierzoną moc swojego roweru też ma 80 A sterownik, ale pakiet 20 s. Film o którym mowa
Jego rower jest znacznie szybszy, teoretyczna moc to 5800 wat, a zmierzona ~ 4 kW przez większość czasu i nagły skok do około 5 kW.
Mam sterownik ML45 podlany cyną do 80 A, przyspieszenie do 50 km/h to 5,5 s przy masie roweru ze mną 135 kg. Energia kinetyczna przy 50 km/h i 135 kg to 13 000 dżuli dzieląc to przez 5,5 otrzymujemy ~2360 W średnio. Oczywiście dochodzą opory toczenia i opór wiatru, ale gdzieś "znikło" aż 2500 W.
Wydaje mi się, że rower jest zbyt słaby jak na to co pobiera z aku. Mierzyliście przyspieszenie waszych rowerów ? macie jakieś porównanie przy podobnej mocy ? oglądając taki film gdzie w opisie jest 6000 w a przyspiesza w 5 s do 70 km/h mam duży niedosyt. Zamierzam zmienić sterownik na FOC XA3 w nadziei na lepsze osiągi.
Otóż mam Mxus 3K 16x4 pakiet 16s i pobór prądu z aku 80 A. Teoretycznie więc mam 60 V x 80 A a więc 4800 wat mocy. Damian który miał mierzoną moc swojego roweru też ma 80 A sterownik, ale pakiet 20 s. Film o którym mowa
Jego rower jest znacznie szybszy, teoretyczna moc to 5800 wat, a zmierzona ~ 4 kW przez większość czasu i nagły skok do około 5 kW.
Mam sterownik ML45 podlany cyną do 80 A, przyspieszenie do 50 km/h to 5,5 s przy masie roweru ze mną 135 kg. Energia kinetyczna przy 50 km/h i 135 kg to 13 000 dżuli dzieląc to przez 5,5 otrzymujemy ~2360 W średnio. Oczywiście dochodzą opory toczenia i opór wiatru, ale gdzieś "znikło" aż 2500 W.
Wydaje mi się, że rower jest zbyt słaby jak na to co pobiera z aku. Mierzyliście przyspieszenie waszych rowerów ? macie jakieś porównanie przy podobnej mocy ? oglądając taki film gdzie w opisie jest 6000 w a przyspiesza w 5 s do 70 km/h mam duży niedosyt. Zamierzam zmienić sterownik na FOC XA3 w nadziei na lepsze osiągi.
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Ja u siebie mam qs273 T4 i sterownik sabvotona ustawiony na 220A z akumulatora i 500A fazy
Przyśpieszenie:
Od 0 do 50km/h 2 sekundy
Od 0 do 80km/h 4,3 sekundy
Pomiary były zrobione trzykrotnie wszytkie podobnie zbliżone do siebie witac to na wykresie kolor niebieski zielony i fioletowy.
Przyśpieszenie:
Od 0 do 50km/h 2 sekundy
Od 0 do 80km/h 4,3 sekundy
Pomiary były zrobione trzykrotnie wszytkie podobnie zbliżone do siebie witac to na wykresie kolor niebieski zielony i fioletowy.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
~8 sek do 90km/h
205 50H, 5t
Będzie przewijka
ps. w innej próbie ciut lepiej, z podniesionym prądami, musze wrzucić na YT
205 50H, 5t
Będzie przewijka
ps. w innej próbie ciut lepiej, z podniesionym prądami, musze wrzucić na YT
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Pięknie wam to idzie. Czeka mnie wymiana sterownika, w przyszłości pakietu na 20s i ogniwa wysokoprądowe.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Z tego filmika nie bardzo wynika przy jakiej masie całkowitej gościu uzyskuje takie fajne przyspieszenia. Może kierownik o masie 50 kg . Jak powszechnie wiadomo a pisałem o tym wielokrotnie, przyspieszenie zależy prawie liniowo od ilorazu masy i mocy. Bardzo mocno będzie zależeć również od sprawności silnika, trochę mniej od sterownika. Oczywiście nie ma co porównywać wektorów do blokowców.
warsztatmotocykli.pl
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
To chyba nie oryginalny nawój silnika QS205 5T albo karmisz go napięciem powyżej 26S ewentualnie to nie sabek go napędza
Dlaczego planujesz przewijkę... przecież zbiera się bardzo fajnie i osiąga ponad 100km/h czego chcieć więcej
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
watowica
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
No niestety to bardzo zaraźliwa choroba jedyne lekarstwo to więcej watów i jeszcze więcej w razie nawrotu choroby.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Taniej wychodzi wyprowadzic sie z gór, na tereny równinne. Wtedy obserwujemy antywatownice.Rowerelektryczny pisze: ↑10 paź 2020, 17:35No niestety to bardzo zaraźliwa choroba jedyne lekarstwo to więcej watów i jeszcze więcej w razie nawrotu choroby.
I nagle zaczynają wystarczać pojazdy bardziej przypominające rower, lżejsze i ładniejsze .
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Jesli chodzi o mnie, w co wątpię - to ~70kgradasss pisze: ↑10 paź 2020, 17:02Z tego filmika nie bardzo wynika przy jakiej masie całkowitej gościu uzyskuje takie fajne przyspieszenia. Może kierownik o masie 50 kg . Jak powszechnie wiadomo a pisałem o tym wielokrotnie, przyspieszenie zależy prawie liniowo od ilorazu masy i mocy. Bardzo mocno będzie zależeć również od sprawności silnika, trochę mniej od sterownika. Oczywiście nie ma co porównywać wektorów do blokowców.
Prawda, 70kg - a dajmy na to 100kg i więcej robi kolosalną różnicę.
Kumpel ważący 130kg gdy wsiadł na moja Meridę ledwo mógł ruszyć a pode mną jaaakoś tam jedzie...
Pakiet 26s, sabek 96120
Silnik 5t seria
Tylko kV cos malo pasuje,...
Bez flux'a z kolem w gorze kreci dokladnie tyle, jakie jest w danej chwili napięcie, 1V = 1km/h.
W realu bez flux'a na pelnej bat. max ~85km/h, z flux'em 80A - max 112km/h
Koło moto 18", opona Kenda 262, 3.0".
Dlaczego w planach przewijka?
Gotuje sie po plaskim momentalnie
i mam nadzieję, ze jeszcze trochę "dół" będzie mozna poprawic Jeśli ni da rydy, to wracam do poprzedniego przewinietegoo 4t.
To prawda, ale tak w sumie nie do końca
Bo ostatnie ~700km przejechałem z ust. DC 70A, fazy 160A i też jest zabawa
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie, sprawność silnika w zależności od sterownika.
Jak się zbiorę to przedstawię wyniki mojej ostatniej konstrukcji z zastosowaniem QS 138 i Kelly 96601, zasil 22S, pas zębaty, Aprilia SX50. Wstępnie powiem, że wyrywa łapy i wyciąga rury z lag. Jest lepiej niż b. dobrze. Tu jeszcze z mniejszym silnikiem i łańcuchem.
warsztatmotocykli.pl