Strona 1 z 1

Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 17 paź 2020, 20:19
autor: mylek
Cześć,

Mam sterownik kupiony w Chinach o dziwnym oznaczeniu GT20200106.
Mój problem polega na tym ze po wciśnięciu klamki hamulcowej regeneracja/hamowanie silnikiem czuć tylko gdy prowadzę rower do tyłu...
Do zestawu miałem dołączony wyświetlacz SW9000 ale nie ma w nim opcji zmiany strony hamowania.
Do sterownika wychodzą dwa zestawy kabli, próbowałem na każdym i taka sama reakcja.
Miał ktoś taki problem? Jak sobie z nim można poradzić ?

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 17 paź 2020, 21:30
autor: Tooropek
A nie masz zwartych przewodów od reversa? Samonauka może jest puszczona do tyłu a załączony revers. Druga możliwość to źle zaprogramowany regen? Tylko tyle mi przychodzi na myśl na tą chwilę. Odłącz zasilanie, zdejmij łańcuch i puść jeszcze raz samonaukę zwracając uwagę na pozostałe przewody, czy nigdzie się nie zawierają itd.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 17 paź 2020, 22:04
autor: mylek
Revers czyli wsteczny ? Ten sterownik chyba nie ma opcji wstecznego

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 18 paź 2020, 5:49
autor: Tooropek
Otwórz sterownik i podlutuj zworkę do LVC na odpowiednie napięcie, skoro ten sterownik nie posiada wstecznego.

Nie napisałeś jakim napięciem zasilasz sterownik, a domyślnie w nich jest 48V ustawione.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 18 paź 2020, 9:00
autor: tkoko
mylek pisze:
17 paź 2020, 20:19
Cześć,

Mam sterownik kupiony w Chinach o dziwnym oznaczeniu GT20200106. ......
To oznaczenie jest "typowe" dla GT, i oznacza zapewne rok/miesiąc/dzień produkcji. Nietypowy jest brak modelu, np. tak jak u mnie GT20200803-6GL100, czy np w Nexunie GT20170623-15G100.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 18 paź 2020, 17:24
autor: mylek
Tooropek pisze:
18 paź 2020, 5:49
Otwórz sterownik i podlutuj zworkę do LVC na odpowiednie napięcie, skoro ten sterownik nie posiada wstecznego.

Nie napisałeś jakim napięciem zasilasz sterownik, a domyślnie w nich jest 48V ustawione.
Musze poczytac co to jest to LVC bo nawet nie wiem ;)
Zasilanie mam nominalnie 48V czyli 13s ale kontroler moze tez pracowac z napieciem 72V 20s

Czytałem gdzieś ze hamowanie silnikiem włacza sie tylko przy predkosci powyzej 5km/h testowałem ale tez nie działa :P

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 18 paź 2020, 17:29
autor: Tooropek
Mylek otworzyłeś temat a tak naprawdę nie przetestowałeś podstawowych funkcji sterownika. Myślę, że problemu tu nie ma i lvc jest prawidłowo ustawione tylko Ty po prostu nie uruchomiłeś regena tak jak należy.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 18 paź 2020, 23:10
autor: mylek
Sterownik już użytkuje od ok pół roku więc już przetestowany.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 7:59
autor: tkoko
A tak z ciekawości spytam, jakie "dwa zestawy kabli" wychodzą ze sterownika. Możesz wstawić zdjęcie tych kabli, i innych nie podłaczonych.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 9:10
autor: mylek
tkoko pisze:
19 paź 2020, 7:59
A tak z ciekawości spytam, jakie "dwa zestawy kabli" wychodzą ze sterownika. Możesz wstawić zdjęcie tych kabli, i innych nie podłaczonych.
Dam może takiego screena bo tu najlepiej widac. Nie mam podłączonego tylko przewodu nr 7 czyli limitu prędkości

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 12:21
autor: tkoko
Jak masz tylko te kable, to tam nie ma kabla do hamowania silnikiem, być może jest wolny PIN wewnątrz sterownika, ale to jest gdybanie.

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 12:29
autor: mylek
tkoko pisze:
19 paź 2020, 12:21
Jak masz tylko te kable, to tam nie ma kabla do hamowania silnikiem, być może jest wolny PIN wewnątrz sterownika, ale to jest gdybanie.
Ake jak wciskam hamulec to słysze lekki dziek jak by cos przeskoczyło w silniku i jak cofam kolem to czuje opór w silniku

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 13:47
autor: tkoko
Opis do sterownika GT z Nexun który podałem wyżej.

pomarańczowy <> pomarańczowy - połączenie uaktywnia hamowanie regeneracyjne w chwili używania klamek hamulcowych.

to musisz osobno aktywować, i musisz mieć dodatkowe przewody. Co do dźwięku to trudno mi to ocenić. Hamulec wyłącza napięcie/prąd na silniku, więc może coś tam słychać w sterowniku. Co do oporu przy cofaniu kołem to podejrzewam jakiś wsteczny prąd płynący przez sterownik (może wyzwalany halami), ale to tylko takie "gdybanie".

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 19 paź 2020, 20:10
autor: mylek
Niestety pomarańczowego nie ma w tym 😟
Przewody od klamek hamólcowych prowadzą do jakiś miejsc SH jak na zdjeeciu:

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 20 paź 2020, 15:47
autor: Matis
Witam
Też mam ten sterownik co Mylek i  docelowo będę chciał wyciągnąć z sterownik regen.
W zestawie kabelków go nie ma lecz przy składaniu zamówienia można było wybrać regen opcjonalnie, niestety tą opcję przeoczyłem.
Czyli na płytce ma gdzieś zworkę do regena
Na chwilę obecną walczę z skutkami przekręcenia osi oraz zrobienia porządnych blokad
Ale hamowanie regenacyjne to następna rzecz którą się zajmę
Tak więc uwarznie śledzę temat

Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106

: 24 paź 2020, 19:30
autor: mylek
Matis pisze:
20 paź 2020, 15:47
Witam
Też mam ten sterownik co Mylek i  docelowo będę chciał wyciągnąć z sterownik regen.
W zestawie kabelków go nie ma lecz przy składaniu zamówienia można było wybrać regen opcjonalnie, niestety tą opcję przeoczyłem.
Czyli na płytce ma gdzieś zworkę do regena
Na chwilę obecną walczę z skutkami przekręcenia osi oraz zrobienia porządnych blokad
Ale hamowanie regenacyjne to następna rzecz którą się zajmę
Tak więc uwarznie śledzę temat
Jestem w kontakcie z Chińskim sprzedawca ma mi napisać jak to podłączyć, jak coś będę wiedział to dam znać tu w poście