Strona 1 z 1

Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 08 wrz 2021, 19:45
autor: Kajman
Witajcie
Dzisiaj skończyłem koledze robić rowerek na XF15R i KT25A z KTLCD8. Generalnie była to kopia żony miejskiego roweru, sterownik podobny (25A zamiast 22A) no i silnik u żony to przewoltowany z 36v na 48v. Jak łatwo się domyślić, przewoltowany jest szybszy od tego typowo pod 48v niestety. Aaale, u żony przed XF15R siedział w rowerze inny, mocniejszy silnik przekładniowy, z którego ustawienia zostały w sterowniku. I parametr P1 był ustawiony na 80. A w fabryczny KT który przyszedł w zestawie z XF15r dla kolegi było ustawione 46. O ile kojarzę to liczba magnesów pomnożona przez przełożenie czy jakoś tak. Jakie więc było moje zdziwienie, kiedy po zmianie parametru P1 z 46 na 80 silnik kolegi zaczął ewidentnie zauważalnie szybciej się kręcić. Stąd ten temat, jak wpływa zmiana tego parametru na pracę silnika, co to zmienia, że uzyskałem taki efekt? U żony również po zmianie na 46 silnik zaczął się kręcić wolniej. Czy to może zmienia pośrednio prąd fazowy? Czy timing? Zastanawiam się, czy nie ugotuję tego silnika u kolegi, który na pewno ma cięższy palec na manecie niż moja żona, u której ten setup w sumie w tej formie przejeździł całe lato czyli koło 600-900km.
Obrazek

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 08 wrz 2021, 20:38
autor: tkoko
Silnik kręci się "szybciej/wolniej" ale zapewne tylko na cyferkach wyświetlacza :D
Jeżeli "P1" to "magnetic pole ratio" to przy sterowniku GT wpływa tylko na prawidłowe wskazania prędkości/zasięgu itp. Włącz dodatkowy zwykły wskaźnik prędkości dla weryfikacji wskazań prędkości silnika.

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 08 wrz 2021, 20:40
autor: Kajman
Prędkość fizyczna koła w realu, nie patrząc na lcd, jest wyższa bez dwóch zdań. Więc nie tylko wskazania.

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 08 wrz 2021, 20:45
autor: tkoko
Kajman pisze:
08 wrz 2021, 20:40
Prędkość fizyczna koła w realu, nie patrząc na lcd, jest wyższa bez dwóch zdań. Więc nie tylko wskazania.
Nie wiem jak jest w KT ale w GT ma to wpływ jedynie na wskazania na wyświetlaczu a nie na realną prędkość silnika. Wspominałem o takich dziwnych wskazaniach/prędkościach w temacie GT-100

viewtopic.php?p=80135#p80135

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 09 wrz 2021, 7:50
autor: tas
Jak porównasz to podczas jazdy to zauważysz, że prędkość nie bezie się zgadzać z tym co jest na wyświetlaczu.
Najlepiej ustawić dobrze

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 09 wrz 2021, 7:56
autor: Kajman
To, że wskazanie prędkości się przestaje zgadzać to fakt, ale nadal pozostaje pytanie, dlaczego koło się kręci szybciej? No i jak ustawić dobrze dla silnika xf15r? Niestety brak danych. Ale na razie wychodzi, że 80-90 jest częściej wpisywane niż 46.

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 09 wrz 2021, 8:47
autor: tas
96 ustaw, powinno być najdokładniej

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 09 wrz 2021, 8:50
autor: Kajman
Dzięki! :) Może dziś z ciekawości znajdę jakiś stary licznik i sprawdzę też różnicę prędkości obrotowej.

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 09 wrz 2021, 13:28
autor: Kajman
No i sprawdziłem, wszystko :)
Po podłączeniu jakiegoś licznika prędkośći z czujnikiem na kole (w przypadkowym miejscu żeby mieć tylko punkt odniesienia a nie realne pomiary, które potem sobie zrobię z gps) wyszło że:
1.Na P46 prędkośc koła to było 27km/h, licznik KTLCD 45km/h
2.Na p80 prędkość koła to było 35.9km/h, licznik KTLCD 52km/h
3.Na P120 prędkość koła wyszła 36.1km/h, licznik KTLCD 54km/h
4.Na sugerowanym przez Tasa P96 wyszła prędkośc koła 36km/h, licznik KTLCD pokazał najbardziej zbliżoną do realnej prędkość 44km/h

Generalnie wiemy jaki zakres dla XF15r jest prawidłowy, za to chyba nie wiemy, dlaczego przy niskim P46 prędkość realna koła jest sporo niższa :) Ale dla moich potrzeb wszystko działa jak należy :)

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 12 wrz 2021, 16:53
autor: Pepe
Dziwne te liczby. Sprawdzasz na nieobciążonym napedzie? Masz na pewno limit prędkości ustawiony powyżej 55?
Chyba w parametrze C4 ustawia się maksymalną prędkość dla manetki, która może być różna od maksymalnej prędkości dla pas'a

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 12 wrz 2021, 17:36
autor: Kajman
Na nieobciążonym. Prędkość limit 72km/h ustawione.

Re: Parametr P1 w sterownikach KT a XF15 - co zmienia w sterowaniu silnikiem? Silnik kręci się szybciej.

: 13 wrz 2021, 12:43
autor: miki
Ja też mam wartość 96 i jest w miarę dokładnie.