Strona 1 z 1

Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 wrz 2021, 20:35
autor: czndl
Cześć, taka rozkmina mnie naszła: mam teraz w hulajnodze silnik 48V 500W i chciałbym zamontować 48V 1000W.

Obecnie mam sterownik sinus KT 48V 11/22A (prąd nominalny/maksymalny).

Głównie jeżdżę po mieści z ograniczeniem 40 km/h ale czasem w lesie lubię się pobawić i wtedy te 500W jest trochę za słabe.

Najważniejsze pytanie: czy jeśli zmienię silnik i sterownik (sinus lub wektorowy) na 2 razy mocniejszy to czy jeżdżąc z ograniczeniem prędkości do 40 km/h pobór prądu z baterii będzie 2 razy większy (przy normalnej jeździe)?

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 wrz 2021, 23:10
autor: Yasiu77
pobór prądu będzie na podobnym poziomie jak dotychczas przy tej samej prędkości czyli mocniejszy silnik i sterownik nie zeżre więcej prądu niż obecny przy 40km/h.

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 28 wrz 2021, 8:09
autor: czndl
Yasiu77 pisze:
27 wrz 2021, 23:10
pobór prądu będzie na podobnym poziomie jak dotychczas przy tej samej prędkości czyli mocniejszy silnik i sterownik nie zeżre więcej prądu niż obecny przy 40km/h.
Dzięki za odpwiedź, właśnie tego się spodziewałem.
Czy rodzaj sterownika zmieni coś w podobrze energii jeśli będę jeździł z ograniczeniem prędkości?

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 28 wrz 2021, 8:39
autor: zielony71
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy obecna bateria udźwignie większy pobór prądu.
Bo przy jeździe ze stałą prędkością pobór może i będzie taki jak teraz, ale przy ruszaniu i pod górkę może być jednak więcej, chyba że będziesz bardzo uważał na manetkę.

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 28 wrz 2021, 10:18
autor: czndl
Maksymalny prąd rozładowania dla mojej baterii to 35A więc faktycznie muszę uważać przy doborze nowego sterownika. Chciałbym dorwać sterownik od Barmala.

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 31 paź 2021, 19:43
autor: czndl
Według do dostawcy baterii (13S7P na ogniwach Samsung 35e) przyjmie bezpiecznie 30A czyli od mojego sternika to 33% więcej mocy - liczyłem na więcej ale i tak jest lepiej.

Najbardziej so mi przeszkadza w moim sinusie jest opóźnienie - podczas jazdy w lesie/single tracku jest to bardzo denerwujące.
Czy sterownik wektorowy nie będzie miał takiego opóźnienie albo chociaż mniejsze?

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 31 paź 2021, 21:05
autor: Yasiu77
Wektorowy nie będzie miał takiego opóźnienia jak sinus ale możesz tez zerknąć do ustawień c5 z wyświetlacza jak masz https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/. Z 7p można pobierać do ok 38A jak są ładne ogniwa ale ograniczeniem może być też bms i szyna jak to jest bidon. Nie wiem jaką masz baterię.

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 lis 2021, 20:08
autor: czndl
W sumie to jest ciekawa sprawa, według producenta (http://www.reention.com/en/xzdch/yingwuxilie/114.html) z mojego bidonu mogę puścić maksymalnie tylko 20A:
Bez tytułu.png
Co do ogniw to według kalkulatora mógłbym puścić nawet 56A:
Screenshot_20211127-195514_Battery Package Calculator.jpg

Jutro rozbiorę bidon i zobaczę jaki mam BMS, wymiana na mocniejszy jeśli się zmieści to nie stanowi problemu.

Co sądzicie o tych wartościach 20A i 56A ?

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 lis 2021, 20:32
autor: tas
a co tu jest do rozkminiania :)

W dowodzie jaką masz maksymalną ładowność swojego samochodu osobowego? 400 kg? |To weź kup 16 worków cementu, załaduj do swojego opla i zobacz po jakim czasie z auta będzie ruina.
Z ogniwami jest tak samo.
Prąd maksymalny to taki prąd, przy którym ogniwo ma minimalną żywotność. Czasem to jest 50 ładowań, czasem 30, czasem 70 i kupujesz nowy aku.
Więc czy można używać 13s7p na 56A? Pewnie można ale znp 3 miesiące kupujesz nowy aku ;)

I tym się różni (moim zdaniem) uczciwy sprzedawca od nie uczciwej apki na telefon robionej przez ludzi bez wiedzy praktycznej, że sprzedawca czasem chce dla Ciebie dobrze a autor apki ma Cię gdzieś :) Ściągnąłeś, nabiłeś licznik i to się licyczy ;)

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 lis 2021, 21:30
autor: czndl
tas pisze:
27 lis 2021, 20:32
Prąd maksymalny to taki prąd, przy którym ogniwo ma minimalną żywotność.
Tego nie wiedziałem - dzięki :)
tas pisze:
27 lis 2021, 20:32
Więc czy można używać 13s7p na 56A? Pewnie można ale znp 3 miesiące kupujesz nowy aku ;)
56A to oczywiście przesada - zastanawia mnie bardziej 20A według specyfikacji producenta bidonu - ta wartość jest przekraczana, nawet przez uczciwych sprzedawców o których była mowa :lol:

Najbardziej mnie intersuje ile bezpiecznie mogę z takiego pakietu wyciągnąć biorąc pod uwagę ogracznienie ogniw i bidonu - tylko nie piszcie proszę, że 20A bo tę wartość prawie każdy przekracza.

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 27 lis 2021, 22:36
autor: Eryk
20A bo pewnie tyle wytrzymają bezpiecznie złącza w bidonie. Zawsze są jakieś ograniczenia :D i zawsze są ludzie którzy chcą je przekraczać :D

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 01 gru 2021, 9:39
autor: Dede
Oryginalne ogniwa samsung 35E mają rezystacje ogniwa 20mΩ ale już podrobione chińskie mają rezystacje ~36mΩ
Możliwe że to chińskie ogniwa które nie mogą być zbyt mocno obciążone prądem I producent nie przewiduje powyżej 20A wyładowania.
To nie tylko chodzi o wymianę BMSa na większy prąd.
Dużo jest akumulatorów chińskich i nie możemy liczyć prąd jak na oryginalnych ogniw

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 03 lis 2022, 22:05
autor: WojtekErnest
Ciekawa rosyjska maszynka pomiarowa do ogniw a przy okazji pomiary SAMSUNG 35E z Ali*

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 04 lis 2022, 8:42
autor: zielony71
Chyba zapomniałeś o linku :-)

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

: 04 lis 2022, 9:14
autor: WojtekErnest
Edyta :