Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Witam,
Mam mały problem, kupiłem wiosną sterownik KT sinus 48v 30A u nexuna, jeździłem na nim bez problemów aż do wczoraj. Podczas jazdy zaczął czasami przerywać, na początku sporadycznie, myślałem że czujnik hamulca się odkleił i dlatego, potem wywaliło błąd 06 na lcd3 i sterownik się wyłączył. Myślałem, że doszło do jakiegoś zwarcia w silniku, otworzyłem silnik i sprawdziłem kable fazowe. Podstawowy miernik pokazuje równe wartości oporności i pika na każdej fazie, silnik nie ma dużego oporu, po zwarciu faz opór jest zauważalnie większy. Także silnik chyba nie był winowajcą tego problemu. W sterowniku nie ma zwarć między fazami, mosfety również przepikałem, nie ma przebić. Zauważyłem że strasznie grzeje się jeden rezystor na płytce opisany jako R63. Boje sie podpinać silnik pod sterownik, ale po włączeniu samego sterownika na zimno sterownik odpala się, rezystor grzeje się i sterownik się wyłącza, wyskakuje błąd 03 i nie da się go włączyć ponownie aż do ostygnięcia rezystora. Aha wizualnie na płytce i na elementach sterownika nie ma żadnych śladów spalenizny. Co byście robili na moim miejscu?
Mam mały problem, kupiłem wiosną sterownik KT sinus 48v 30A u nexuna, jeździłem na nim bez problemów aż do wczoraj. Podczas jazdy zaczął czasami przerywać, na początku sporadycznie, myślałem że czujnik hamulca się odkleił i dlatego, potem wywaliło błąd 06 na lcd3 i sterownik się wyłączył. Myślałem, że doszło do jakiegoś zwarcia w silniku, otworzyłem silnik i sprawdziłem kable fazowe. Podstawowy miernik pokazuje równe wartości oporności i pika na każdej fazie, silnik nie ma dużego oporu, po zwarciu faz opór jest zauważalnie większy. Także silnik chyba nie był winowajcą tego problemu. W sterowniku nie ma zwarć między fazami, mosfety również przepikałem, nie ma przebić. Zauważyłem że strasznie grzeje się jeden rezystor na płytce opisany jako R63. Boje sie podpinać silnik pod sterownik, ale po włączeniu samego sterownika na zimno sterownik odpala się, rezystor grzeje się i sterownik się wyłącza, wyskakuje błąd 03 i nie da się go włączyć ponownie aż do ostygnięcia rezystora. Aha wizualnie na płytce i na elementach sterownika nie ma żadnych śladów spalenizny. Co byście robili na moim miejscu?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2022, 11:20 przez latek2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
A do czego służy ten R63 albo wstawiać foto gdzie on jest i do czego idzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
To jest ten r63
Ostatnio zmieniony 29 sty 2022, 12:39 przez latek2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Chyba nikt nie będzie w stanie pomóc To już kolejny sterownik kt, który mi padł bez wyraźnej przyczyny i to przeciągu paru miesięcy po zakupie. Miał dobre warunki, był dobrze ochroniony przed wodą, miał zapewniony bardzo dobry przewiew powietrza, nigdy nie był przegrzany, większość czasu jeździłem na ograniczeniu mocy do 50%.
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Przecież jak go kupiłeś w polskim sklepie, to masz na niego gwarancję.
Odeślij do sklepu i naprawią albo wymienią.
Odeślij do sklepu i naprawią albo wymienią.
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 kwie 2020, 13:30
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Wygląda ze ten rezystor ma sie grzać bo zasila liniowy stabilizator 78m05, (słabo widać na tym foto), mozesz sprawdzic czy jest za nim 5V w stosunku do masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Raczej nie uznają gwarancji, bo ściągnąłem dekiel i naruszyłem plombę gwarancyjną, tego silnika też w sumie nie jestem pewien, niby przebić nie ma, ale sam z siebie sterownik chyba by nie padł. Możliwe, że statystycznie nie ma przebić, a podczas jazdy się pojawiają, emalia jest trochę pociemniała. Zamówiłem póki co nowy sterownik z Chin. Z tym się pobawię kiedyś.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Rezystor się grzeje bo on fabrycznie tak ma tylko pytanie czy coś innego padło i nadmiaru ciepła wyłączą.
Z tego co wiem to stabilizatory się przegrzewają w tych sterownikach i z tego co wiem ludzie przerabiają te sterowniki montują te stabilizatory napięcia do obudowy radiatora lub dokładają radiator do tych stabilizatorów.
Możliwe że masz zwarcie na linii 5V odłączone wszystkiego od sterownika i sprawdzić jakie napięcie jest przed stabilizatorem napięcia i po nim i zobaczyć jak temperatura stabilizatora napięcia bo możliwe że on jest przyczyną wyłączania sterownika bo one fabrycznie tak mają wadę ze przegrzewa i wyłącza sterownik po paru minutach.
Polecam wymienić stabilizator napięcia i zamontować do obudowy.
Z tego co wiem to stabilizatory się przegrzewają w tych sterownikach i z tego co wiem ludzie przerabiają te sterowniki montują te stabilizatory napięcia do obudowy radiatora lub dokładają radiator do tych stabilizatorów.
Możliwe że masz zwarcie na linii 5V odłączone wszystkiego od sterownika i sprawdzić jakie napięcie jest przed stabilizatorem napięcia i po nim i zobaczyć jak temperatura stabilizatora napięcia bo możliwe że on jest przyczyną wyłączania sterownika bo one fabrycznie tak mają wadę ze przegrzewa i wyłącza sterownik po paru minutach.
Polecam wymienić stabilizator napięcia i zamontować do obudowy.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2022, 21:05 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Dzięki za pomoc, faktycznie coś jest z tym stabilizatorem napięcia, bo na zasilaniu halli, manetki jest nieco ponad 1v.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Ten duży rezystor jak padnie od np zwarcia na manetce to potrafi się zgrzać, później mu się rezystancja zmienia i nawet jak się podłączy dobrą manetkę to nie wyrabia zasilanie.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 lut 2019, 18:30
Było zwarcie na czujniku pas, dostała się wilgoć i zwarła piny, diagnostykę mocno utrudniły polutowane kable do sterownika, bez sensu to jest. Przerabiam wyświetlacz, pasa, manetkę i hamulec na złączki, silnik zostawię polutowany. Po usunięciu zwarcia działa wszystko prawidłowo, wyglada na to, że rezystor zabezpieczał obwód i nic się nie spaliło. Nie polecam lutowania absolutnie wszystkiego, przez taką ehh rozbebeszyłem całą instalację. Elementy takie jak manetka czy pas lepiej dać na złączki zabezpieczone termokurczkami i taśmą izolacyjną.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 maja 2018, 1:19
- Lokalizacja: Poznań
Re: Błąd 06 i uwalony sterownik KT, silnik ok
Witam.
Mam podobny problem, ale z nowym sterownikiem KT36 sinus ze złączami hermetycznymi. Otworzylem go żeby sprawdzić kolory przewodów poczegolnych pinów we wtyczce. Niestety po złożeniu nie działa.
Objawy:
- nie ma zwarcia na zasilaniu ani na fazach silnika
- KT LCD 3 wlacza się ale nie pokazuje napiecia ani na baterii, ani na zasilaczu.
- napiecie na manetce i czujniku PAS ok 0,5V
- Po wlaczeniu LCD mocno grzeje sie pojedynczy tranzystor koło wejscia zasilania.
- silnik i bateria dzialaja na innym sterowniku
Co mogłem popsuć?
Mam podobny problem, ale z nowym sterownikiem KT36 sinus ze złączami hermetycznymi. Otworzylem go żeby sprawdzić kolory przewodów poczegolnych pinów we wtyczce. Niestety po złożeniu nie działa.
Objawy:
- nie ma zwarcia na zasilaniu ani na fazach silnika
- KT LCD 3 wlacza się ale nie pokazuje napiecia ani na baterii, ani na zasilaczu.
- napiecie na manetce i czujniku PAS ok 0,5V
- Po wlaczeniu LCD mocno grzeje sie pojedynczy tranzystor koło wejscia zasilania.
- silnik i bateria dzialaja na innym sterowniku
Co mogłem popsuć?