KT-LCD3 - silnik nie rusza.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Cześć,
chciałem poprosić o pomoc w diagnozie takiej sytuacji:
Bateria 36V, silnik w kole 350W. Do teraz jeździło to na fabrycznym sterowniku i bez wyświetlacza. Kupiłem KT-LCD3 i większy sterownik.
W skrócie problem polega na tym, że silnik nie rusza ani z PAS, ani z manetki.
Pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to że wyświetlacz pokazuje symbol pustej baterii. Czyta napięcie raczej poprawnie (39,8 V), bateria
jest częściowo rozładowana. Zmieniałem ustawienie odpowiedzialne za napięcie odcięcia, ale nic nie dała zmiana z 0 (dobiera to automatycznie) na 2 (odcięcie przy 30V). Cały czas symbol pustej baterii i brak reakcji silnika.
Po lekturze tematu w sieci próbowałem zamienić kolory przewodów idące do silnika (niebieski vs. zielony), ale dalej nic.
Na początek, żeby ułatwić sobie diagnozę, chciałem spytać, czy silnik powinien ruszać z manetki, nawet jeśli:
- nie podłączę przewodów odcięcia od hamulców
- nie podłączę przewodu PAS, albo połączenie będzie niewłaściwe (pytam, bo zarówno po stronie roweru jak i sterownika była męska wtyczka, więc musiałem ciąć i lutować - jest szansa, że tu coś nie gra)
Ustawienia manetki mam fabryczne - powinien ruszać z samej manetki, bez PASa.
Aha - nie mam podłączonych czujników Halla, w moim rowerze tego nie ma.
Będę wdzięczny za wskazanie drogi - co mierzyć, sprawdzać itd.
KM.
chciałem poprosić o pomoc w diagnozie takiej sytuacji:
Bateria 36V, silnik w kole 350W. Do teraz jeździło to na fabrycznym sterowniku i bez wyświetlacza. Kupiłem KT-LCD3 i większy sterownik.
W skrócie problem polega na tym, że silnik nie rusza ani z PAS, ani z manetki.
Pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła, to że wyświetlacz pokazuje symbol pustej baterii. Czyta napięcie raczej poprawnie (39,8 V), bateria
jest częściowo rozładowana. Zmieniałem ustawienie odpowiedzialne za napięcie odcięcia, ale nic nie dała zmiana z 0 (dobiera to automatycznie) na 2 (odcięcie przy 30V). Cały czas symbol pustej baterii i brak reakcji silnika.
Po lekturze tematu w sieci próbowałem zamienić kolory przewodów idące do silnika (niebieski vs. zielony), ale dalej nic.
Na początek, żeby ułatwić sobie diagnozę, chciałem spytać, czy silnik powinien ruszać z manetki, nawet jeśli:
- nie podłączę przewodów odcięcia od hamulców
- nie podłączę przewodu PAS, albo połączenie będzie niewłaściwe (pytam, bo zarówno po stronie roweru jak i sterownika była męska wtyczka, więc musiałem ciąć i lutować - jest szansa, że tu coś nie gra)
Ustawienia manetki mam fabryczne - powinien ruszać z samej manetki, bez PASa.
Aha - nie mam podłączonych czujników Halla, w moim rowerze tego nie ma.
Będę wdzięczny za wskazanie drogi - co mierzyć, sprawdzać itd.
KM.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Wygląda na to że jest problem z komunikacją między wyświetlaczem a sterownikiem. Aby to zdiagnozować odłącz wyświetlacz. We wtyczce wychodzącej ze sterownika do wyświetlacz zewrzyj czerwony i niebieski/granatowy przewód. Sprawdź czy silnik zakręci na manetce.
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
To sprawdź czy po zwarciu tych przewodów na gnieździe manetki pojawia się napięcie 4.2V. Jeżeli brak napięcia zapewne sterownik jest uszkodzony. Jeżeli jest napięcie zewrzyj opornikiem 1 - 5k przewody czerwony i kolorowy (zielony, biały) w gnieździe manetki (manetka odłączona) by sprawdzić czy silnik ruszy.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Napięcie jest, ale po zawarciu w gnieździe manetki nic się nie dzieje. Mam tam też inne kolory, niż piszesz: czerwony, Czarny, niebieski - są zgodne z instrukcją sterownika.
Km.
Km.
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Wg mnie nie masz co szukać przyczyn sprzętowych w manetce czy silniku. Pokazuje pustą baterię wiec nie kręci silnikiem.
Może chińczykom coś się pomyliło i dali wersje 48V z nadrukiem 36V/48V.
Naładuj baterię na full to będzie ok 42V i nawet gdyby to była wersja 48V to powinien zakręcić.
A znak hamulca nie świeci przypadkiem na wyświetlaczu?
Może chińczykom coś się pomyliło i dali wersje 48V z nadrukiem 36V/48V.
Naładuj baterię na full to będzie ok 42V i nawet gdyby to była wersja 48V to powinien zakręcić.
A znak hamulca nie świeci przypadkiem na wyświetlaczu?
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Podładuj więc baterię maksymalnie tak jak proponuje Slow i sprawdź jeszcze raz sterownik z manetką lecz bez wyświetlacza. Może faktycznie masz sterownik 48V. Jeżeli przy napięciu powyżej 40V sterownik nie ruszy silnikiem sprawdź najpierw napięcie zasilania hali. Jeżeli na halach będzie napięcie a silnik nadal nie będzie działał, czeka Cię zapewne dokładna kontrola połączeń/uszkodzeń silnika, hali, i być może sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Podładowałem baterię na maxa - w tym wypadku niecałe 42V. Spróbowałem też z inną baterią, też 36V, która ładuje się do 42,3V.
Niestety dalej nic.
Co do hali - nie bardzo ten temat rozumiem, nigdy nie miałem z nimi do czynienia. W tym zestawie jedyny z nimi związany element, to gniazdo po stronie sterownika. Czy to mam mierzyć? Jest tam 6 wejść. Między żadnymi nie ma napięcia.
Przeprowadziłem dzisiaj testy i robi się dziwnie:
1. Podłączyłem na powrót stary sterownik. Nowy wyświetlacz podłączony do niego pokazuje pełną baterię.
Tyle, że PAS działa teraz w dziwaczny sposób - silnik rusza, kiedy kręcę pedałami do tyłu. Silnik kręci się do przodu.
To samo dzieje się przy nowym i starym wyświetlaczu (stary wyświetlacz to tak naprawdę taki panel z diodami).
Manetki tu nie testowałem, bo stary sterownik nie ma takiego złącza.
Nie mam pojęcia co tu zrąbałem, bo teoretycznie powinienem wrócić dokładnie do punktu wyjścia.
2. Podłączyłem znowu nowy sterownik. Pokazał pełną baterię, ale tylko przy nie podłączonej manetce. Jak tylko ją podłączałem, to bateria robiła się pusta. Silnik nie reagował na PAS.
3. Podłączyłem znowu stary sterownik, żeby jeszcze raz na własne oczy zobaczyć to dziwaczne zachowanie.
4. Wróciłem do nowego sterownika i nie udało mi się uzyskać efektu z punktu nr 2. Pokazuje znowu pustą baterię niezależnie od tego czy mam podłączoną manetkę, czy nie. To samo pokazuje stary wyświetlacz - miga ostrzeżenie o pustej baterii.
Może bateria się przez te próby trochę rozładowała i dlatego ta zmiana? Znowu nie mam pojęcia co mogłem zmienić/zepsuć w międzyczasie.
Pomyślałem, że pożyczę w tygodniu od kumpla baterię 48V i podepnę. Mogę to zrobić przy silniku 36V tak na moment dla testów?
KM.
Niestety dalej nic.
Co do hali - nie bardzo ten temat rozumiem, nigdy nie miałem z nimi do czynienia. W tym zestawie jedyny z nimi związany element, to gniazdo po stronie sterownika. Czy to mam mierzyć? Jest tam 6 wejść. Między żadnymi nie ma napięcia.
Przeprowadziłem dzisiaj testy i robi się dziwnie:
1. Podłączyłem na powrót stary sterownik. Nowy wyświetlacz podłączony do niego pokazuje pełną baterię.
Tyle, że PAS działa teraz w dziwaczny sposób - silnik rusza, kiedy kręcę pedałami do tyłu. Silnik kręci się do przodu.
To samo dzieje się przy nowym i starym wyświetlaczu (stary wyświetlacz to tak naprawdę taki panel z diodami).
Manetki tu nie testowałem, bo stary sterownik nie ma takiego złącza.
Nie mam pojęcia co tu zrąbałem, bo teoretycznie powinienem wrócić dokładnie do punktu wyjścia.
2. Podłączyłem znowu nowy sterownik. Pokazał pełną baterię, ale tylko przy nie podłączonej manetce. Jak tylko ją podłączałem, to bateria robiła się pusta. Silnik nie reagował na PAS.
3. Podłączyłem znowu stary sterownik, żeby jeszcze raz na własne oczy zobaczyć to dziwaczne zachowanie.
4. Wróciłem do nowego sterownika i nie udało mi się uzyskać efektu z punktu nr 2. Pokazuje znowu pustą baterię niezależnie od tego czy mam podłączoną manetkę, czy nie. To samo pokazuje stary wyświetlacz - miga ostrzeżenie o pustej baterii.
Może bateria się przez te próby trochę rozładowała i dlatego ta zmiana? Znowu nie mam pojęcia co mogłem zmienić/zepsuć w międzyczasie.
Pomyślałem, że pożyczę w tygodniu od kumpla baterię 48V i podepnę. Mogę to zrobić przy silniku 36V tak na moment dla testów?
KM.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Czyli wyświetlacz prawdopodobnie jest OK. Co do PAS'a to również jest OK, po prostu musisz obrócić o 180* tarczę z magnesami.Kaemus pisze: ↑06 mar 2022, 18:06..... 1. Podłączyłem na powrót stary sterownik. Nowy wyświetlacz podłączony do niego pokazuje pełną baterię.
Tyle, że PAS działa teraz w dziwaczny sposób - silnik rusza, kiedy kręcę pedałami do tyłu. Silnik kręci się do przodu.
To samo dzieje się przy nowym i starym wyświetlaczu (stary wyświetlacz to tak naprawdę taki panel z diodami).......
Jeżeli na starym sterowniku nowy wyświetlacz działał, podłącz więc stary panel LED i sprawdź czy silnik rusza na PAS'ie.
Prawdopodobnie masz problem na przewodzie ze sterownika do wyświetlacza. Musisz dokładnie sprawdzić czy gdzieś nie ma przerwy, złego łącza itp. Powyginaj w różnych miejscach przewód obserwując wyświetlacz czy pojawi się poziom naładowania baterii.Kaemus pisze: ↑06 mar 2022, 18:06..... 4. Wróciłem do nowego sterownika i nie udało mi się uzyskać efektu z punktu nr 2. Pokazuje znowu pustą baterię niezależnie od tego czy mam podłączoną manetkę, czy nie. To samo pokazuje stary wyświetlacz - miga ostrzeżenie o pustej baterii.
Może bateria się przez te próby trochę rozładowała i dlatego ta zmiana? Znowu nie mam pojęcia co mogłem zmienić/zepsuć w międzyczasie......
Tu masz opis;
https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
niemniej jednak silnik działa to raczej nie masz problemu z halami.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Od ostatniego postu przetestowałem totalnie wszystkie kombinacje (stary/nowy sterownik, manetka/bez manetki, stary/nowy wyświetlacz), poczytałem gdzie i co się dało i jestem przekonany, że to wadliwy sterownik. Konkretnie coś, co w nim odpowiada za komunikację z wyświetlaczem.
Na Endless ktoś opisywał takie same symptomy. W jego przypadku odlutował się jakiś rezystor. U mnie nic w środku nie biega, ale może i tak to otworzę, bo czas na otwarcie sporu z dostawcą minął
No nic, na szczęście to nie jakaś fortuna.
Dziękuję Wam za pomoc.
KM.
Na Endless ktoś opisywał takie same symptomy. W jego przypadku odlutował się jakiś rezystor. U mnie nic w środku nie biega, ale może i tak to otworzę, bo czas na otwarcie sporu z dostawcą minął
No nic, na szczęście to nie jakaś fortuna.
Dziękuję Wam za pomoc.
KM.
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
A jaki to jest silnik?
Czy łączysz to tymi HIGO złączkami?
Jakie masz ustawienia parametrów P i C ?
Czy łączysz to tymi HIGO złączkami?
Jakie masz ustawienia parametrów P i C ?
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Jak masz go wywalić to możesz mi go wysłać do sprawdzenia. Może się uda naprawić
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Nie, to nie HIGO złączki, ale konektory, jakie fabrycznie są w sterowniku i rowerze.
Co do parametrów P i C, to przetestowałem wszystkie warianty (poziom odcięcia napięcia itd.).
Ani razu nie udało mi się uzyskać symbolu pełnej baterii. Było to możliwe tylko przy takim manewrze:
1. Podłączam stary sterownik - tu wszystko działa fajnie (na PAS, bo manetki brak w starym sterowniku).
2. Podłączam nowy sterownik - przy pierwszym włączeniu wyświetlacza jest symbol pełnej baterii, ale silnik nie rusza ani na PAS, ani z manetki.
3. Przy drugim i kolejnych włączeniach jest już symbol pustej baterii.
KM.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Jeżeli po zwarciu przewodów niebieskiego i czerwonego w gnieździe wyświetlacza (bez wyświetlacza) silnik nie ruszył ani na PAS'ie ani manetce to sterownik zapewne jest wadliwy. Możesz jeszcze zamienić miejscami przewody żółty z zielonym i sprawdzić co czy uaktywnią się wskazania baterii. Czarny czerwony niebieski zostają na swoich miejscach (powinny łączyć się kolorami).
- zero79
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
- Lokalizacja: Stargard
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Tymi kolorami też już żonglowałem - wskazania baterii bez zmian.tkoko pisze: ↑16 mar 2022, 14:34Jeżeli po zwarciu przewodów niebieskiego i czerwonego w gnieździe wyświetlacza (bez wyświetlacza) silnik nie ruszył ani na PAS'ie ani manetce to sterownik zapewne jest wadliwy. Możesz jeszcze zamienić miejscami przewody żółty z zielonym i sprawdzić co czy uaktywnią się wskazania baterii. Czarny czerwony niebieski zostają na swoich miejscach (powinny łączyć się kolorami).
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Dziś przyszedł do mnie sterownik KT z lcd5.
Problem podobny tylko odwrotnie.
Cały czas pokazuje pełną baterię.
Silnik co prawda działa, każda inna funkcja działa, wskazanie liczbowe napięcia działa prawidłowo, odcięcie przy 30/40V działa (wtedy wskaźnik pokazuje pustą) tylko ten nieszczęsny wskaźnik naładowania.
Zmiany parametru p5 nic nie dają. miałem tych sterowników kilkanaście i pierwszy raz takie coś.
Problem jest na pewno w sterowniku bo zapinałem inne sprawne wyświetlacze lcd oraz led i problem ciągle jest
Problem podobny tylko odwrotnie.
Cały czas pokazuje pełną baterię.
Silnik co prawda działa, każda inna funkcja działa, wskazanie liczbowe napięcia działa prawidłowo, odcięcie przy 30/40V działa (wtedy wskaźnik pokazuje pustą) tylko ten nieszczęsny wskaźnik naładowania.
Zmiany parametru p5 nic nie dają. miałem tych sterowników kilkanaście i pierwszy raz takie coś.
Problem jest na pewno w sterowniku bo zapinałem inne sprawne wyświetlacze lcd oraz led i problem ciągle jest
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Wracam do wątku, bo forumowicz (wielkie podziękowania dla slow) sprawdził i wychodzi na to, że po prostu ten sterownik nie obsługuje silników bez czujników halla. Skontaktowałem się ze sprzedawcą (ali) twierdząc, że kiedy kupowałem, z opisu wynikało, że będzie działać bez halli, ale rzecz jasna nic tu nie wskóram.
W każdym razie całe zamieszanie wynika z niekompatybilności sprzętu.
Ciekawe czy uda mi się znaleźć sterownik, który będzie działał bez hali i współpracował z wyświetlaczem KT...
W każdym razie całe zamieszanie wynika z niekompatybilności sprzętu.
Ciekawe czy uda mi się znaleźć sterownik, który będzie działał bez hali i współpracował z wyświetlaczem KT...
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Kolejny powrót do wątku.
Kupiłem nowy sterownik: https://pl.aliexpress.com/item/20125045 ... pt=glo2pol.
Tym razem na pewno taki, który obsługuje też silniki bez halli (jak mój).
Nie działa PAS, ale czytałem, że tak może być i trzeba dorobić sobie element.
Działa na manetce. To koniec dobrych informacji, bo o ile z kołem w powietrzu
jest ok, to pod obciążeniem (po płaskim, jeździec 70 kg) silnik wydaje się z siebie
po kilku metrach odgłos zarzynanego osła: https://photos.app.goo.gl/QKbRcDyxEJz9Hmws8
Filmik z testów piwnicznych. Koło zwalnia, bo obciążam go hamulcem, a potem staje
zupełnie z tym dzikim dźwiękiem. Po odpuszczenia hamulca znowu normalnie rusza
z manetki. Tak jak pisałem wyżej - to samo dzieje się bezhamowania, na płaskim terenie.
Podłączałem tylko: zasilanie (kabel "ignition" do plusa), 3 fazy, manetkę i PAS.
Poproszę o pomoc - co może być nie tak? Coś mechanicznego w kole? Ale dlaczego wtedy
silnik staje?
km.
Kupiłem nowy sterownik: https://pl.aliexpress.com/item/20125045 ... pt=glo2pol.
Tym razem na pewno taki, który obsługuje też silniki bez halli (jak mój).
Nie działa PAS, ale czytałem, że tak może być i trzeba dorobić sobie element.
Działa na manetce. To koniec dobrych informacji, bo o ile z kołem w powietrzu
jest ok, to pod obciążeniem (po płaskim, jeździec 70 kg) silnik wydaje się z siebie
po kilku metrach odgłos zarzynanego osła: https://photos.app.goo.gl/QKbRcDyxEJz9Hmws8
Filmik z testów piwnicznych. Koło zwalnia, bo obciążam go hamulcem, a potem staje
zupełnie z tym dzikim dźwiękiem. Po odpuszczenia hamulca znowu normalnie rusza
z manetki. Tak jak pisałem wyżej - to samo dzieje się bezhamowania, na płaskim terenie.
Podłączałem tylko: zasilanie (kabel "ignition" do plusa), 3 fazy, manetkę i PAS.
Poproszę o pomoc - co może być nie tak? Coś mechanicznego w kole? Ale dlaczego wtedy
silnik staje?
km.
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Kto bez hali jeździ ten niedźwiedzia w lesie nie spotka
Tam masz 2 efekty.
Zarówno głośna praca silnika jak i buczenie podczas zatrzymania i dawania gazu są normalnym efektem braku hallotronowego sterowania. Trzeba przy diagnozie brać na to poprawkę.
Tam masz 2 efekty.
Zarówno głośna praca silnika jak i buczenie podczas zatrzymania i dawania gazu są normalnym efektem braku hallotronowego sterowania. Trzeba przy diagnozie brać na to poprawkę.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Dosyć odważna teza. Porównanie tych samych sterowników jeden w wersji z halami drugi bez, na tym samym silniku; filmik "ZS H vs F.mp4" (poniżej testu smarów 1)
http://chomikuj.pl/tkoko
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Tyle, że on przestaje wspomagać na końcu (równocześnie z początkiem tego hałasu). Co mu się każe zatrzymać?
Ogólnie widzę, że ten silnik bez halli to kopalnia problemów. Rozumiem, że jedyna opcja to wymiana?
KM.
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
jeśli silnik nie działa prawidłowo w trybie bez czujnikowym to zazwyczaj wskazuje na problem z samym silnikiem, trzeba otworzyć i popatrzeć, zmierzyć rezystancję uzwojeń (jeśli masz mili omomierz)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
A czy fakt, że silnik działa poprawnie na tym pierwotnym sterowniku (12A, oczywiście też be halli) nie dowodzi, że silnik jest ok?
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Już się trochę pogubiłem.
1. Masz silnik z "oryginalnym" sterownikiem (podaj dane) na którym silnik do końca działał bez problemu, tak?.
2. wymieniłeś w sprawnym silniku sterownik na KT z LCD (podaj dane) na który to sterowniku silnik nie działa.
3. wymieniłeś teraz sterownik na GT który jak zauważyłem przy swoich GT potrafi uruchomić silnik bez hali ale w "oficjalnych" opisach (także w Twojej aukcji) nie spotkałem wzmianki że (każdy) GT obsługuje silniki bez hali. Może być tak że samonauka radzi sobie z uruchomieniem silnika lecz sterownik "gubi się" podczas eksploatacji. Spróbuj przeprowadzić samonaukę kilka razy bo miałem taki przypadek że za pierwszym razem tez miałem dziwne objawy.
1. Masz silnik z "oryginalnym" sterownikiem (podaj dane) na którym silnik do końca działał bez problemu, tak?.
2. wymieniłeś w sprawnym silniku sterownik na KT z LCD (podaj dane) na który to sterowniku silnik nie działa.
3. wymieniłeś teraz sterownik na GT który jak zauważyłem przy swoich GT potrafi uruchomić silnik bez hali ale w "oficjalnych" opisach (także w Twojej aukcji) nie spotkałem wzmianki że (każdy) GT obsługuje silniki bez hali. Może być tak że samonauka radzi sobie z uruchomieniem silnika lecz sterownik "gubi się" podczas eksploatacji. Spróbuj przeprowadzić samonaukę kilka razy bo miałem taki przypadek że za pierwszym razem tez miałem dziwne objawy.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Zgadza się. Sterownik, który przyjechał z rowerem: https://photos.app.goo.gl/gqoomnLkK6e3uGjs5
Działa, ale nie pozwala na użycie manetki i blokuje prędkość do 25 km/h.
Zgadza się. Wygląda na to, że ten sterownik (https://pl.aliexpress.com/item/40010765 ... pt=glo2pol) nie obsługuje silników bez czujnika halla.
Teraz w ofercie jest to opisane czarne na białym, nie wydaje mi się, że tak było, kiedy kupowałem.
Nauczony przykrym doświadczeniem z pkt. 2 spytałem sprzedawcę czy ten konkretny sterownik będzie działał bez czujników. Potwierdzili, że tak.tkoko pisze: ↑04 lip 2022, 17:053. wymieniłeś teraz sterownik na GT który jak zauważyłem przy swoich GT potrafi uruchomić silnik bez hali ale w "oficjalnych" opisach (także w Twojej aukcji) nie spotkałem wzmianki że (każdy) GT obsługuje silniki bez hali. Może być tak że samonauka radzi sobie z uruchomieniem silnika lecz sterownik "gubi się" podczas eksploatacji. Spróbuj przeprowadzić samonaukę kilka razy bo miałem taki przypadek że za pierwszym razem tez miałem dziwne objawy.
Przeprowadziłem jeszcze raz samonaukę. Nie wiem jak to powinno wyglądać, ale dzieje się coś takiego:
a. Łączę kabelki samonauki i koło nie rusza (słychać jakby w środku w silniku się coś obracało).
b. Rozłączam kabelki i łączę ponownie - koło rusza w dobrym kierunku (bez niepokojących objawów typu hałas itp).
c. Rozłączam kabelki i łączę ponownie - znowu sytuacja jak w pkt. a.
d. Łączę ponownie i znowu koło się poprawnie kręci.
Niestety przy obciążeniu silnik dalej zatrzymuje się z ogromnych hałasem (tym razem skojarzył mi się z zepsutym/zardzewiałym hamulcem bębnowym, który w pewnym momencie blokuje się z podobnym dźwiękiem).
Dodam, że pomiędzy grzebaniem przy tym problemie wkładam stary sterownik (nr 1) i wszystko działa jak powinno.
km.
-
- Forumowicz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Za dużo tej samonauki. Zakończ na punkcie b.
Potem już tych kabelków od samonauki nie ruszaj tylko sama manetka/PAS.
Jeżeli dalej będzie ten dziwny dźwięk to proponuję wypróbować jeszcze inny kontroler.
Potem już tych kabelków od samonauki nie ruszaj tylko sama manetka/PAS.
Jeżeli dalej będzie ten dziwny dźwięk to proponuję wypróbować jeszcze inny kontroler.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
OK skoro sprzedawca stwierdził że sterownik obsługuje silniki bez hali to wypada mu wierzyć.Kaemus pisze: ↑05 lip 2022, 16:13........
Nauczony przykrym doświadczeniem z pkt. 2 spytałem sprzedawcę czy ten konkretny sterownik będzie działał bez czujników. Potwierdzili, że tak.
Przeprowadziłem jeszcze raz samonaukę. Nie wiem jak to powinno wyglądać, ale dzieje się coś takiego:
a. Łączę kabelki samonauki i koło nie rusza (słychać jakby w środku w silniku się coś obracało).
b. Rozłączam kabelki i łączę ponownie - koło rusza w dobrym kierunku (bez niepokojących objawów typu hałas itp).
c. Rozłączam kabelki i łączę ponownie - znowu sytuacja jak w pkt. a.
d. Łączę ponownie i znowu koło się poprawnie kręci.......
Samonauka przebiega prawidłowo. Masz silnik przekładniowy stąd, w pierwszym i trzecim przypadku) słychać pracę silnika lecz koło się nie rusza (działa wolnobieg jak w tylnej przerzutce), po rozłączeniu i ponownym połączeniu silnik zmienia kierunek i koło zaczyna się kręcić w prawidłową stronę. Ponowne zwarcie przewodów ponownie zmienia kierunek obrotów silnika, i tak w koło.
W momencie kiedy silnik kręci kołem w odpowiednią stronę, rozłączasz przewody, resetujesz/wyłączasz sterownik (możesz nawet odłączyć baterię) załączasz układ i sprawdzasz poprawność pracy.
Jeżeli na "oryginalnym" sterowniku KT silnik nie wpadał w taki rezonans, to wygląda to dosyć kiepsko. Spróbuj jak zachowa się silnik na mniejszych/różnych obrotach.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Zrobiłem tak i dalej to samo.tkoko pisze: ↑05 lip 2022, 17:55W momencie kiedy silnik kręci kołem w odpowiednią stronę, rozłączasz przewody, resetujesz/wyłączasz sterownik (możesz nawet odłączyć baterię) załączasz układ i sprawdzasz poprawność pracy.
Jeżeli na "oryginalnym" sterowniku KT silnik nie wpadał w taki rezonans, to wygląda to dosyć kiepsko. Spróbuj jak zachowa się silnik na mniejszych/różnych obrotach.
Potestowałem trochę zachowanie w terenie. Udało mi się ruszyć z manetki, ale tylko jeśli wychylałem ją na max 20%. Jeśli próbowałem agresywniej
od razu to samo - silnik stawał i hałas na całe osiedle. Za to jak się lekko rozpędziłem na pochyłej drodze, to potem po płaskim na manetce leciał jak burza (na oko 30 km/h albo i więcej). Wychodzi na to, że coś jest nie tak po przekroczeniu pewnego progu obciążenia, przy czym ten próg jest bardzo niski.
Mam wrażenie (intuicyjne, bo nie mam pojęcia jak działa taki silnik), jakby pod obciążeniem napęd się rozłączał (jak sprzęgło) i obracająca się w dalszym ciągu część tarła o część, która się zatrzymała. Ma to jakiś sens?
Dodam, że jak już pojawi się hałas i zatrzymanie silnika, to muszę puścić manetkę i ponownie nacisnąć, żeby silnik zareagował.
Przy sterowniku nr 1 nawet jak zdarzyło mi się na chwilę męczyć silnik na bardzo niskich obrotach, to nic podobnego się nie działo (przy czym tam na PAS).
Dzięki wielkie za pomoc - elektryka używam i w jakimś tam zakresie serwisuję od 7 lat, ale to MID i się ta wiedza nie za bardzo przekłada
km.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Być może silnik wymaga wymiany nylonowych zębatek. Przy słabszym sterowniku i na PAS'ie obciążenie tych zębatek mogło być na tyle niskie że nie sprawiały problemu. Po zwiększeniu mocy sterownika i ruszaniu z manetki być może zębatki nylonowe "przeskakują".Kaemus pisze: ↑05 lip 2022, 21:03....... Mam wrażenie (intuicyjne, bo nie mam pojęcia jak działa taki silnik), jakby pod obciążeniem napęd się rozłączał (jak sprzęgło) i obracająca się w dalszym ciągu część tarła o część, która się zatrzymała. Ma to jakiś sens?
Dodam, że jak już pojawi się hałas i zatrzymanie silnika, to muszę puścić manetkę i ponownie nacisnąć, żeby silnik zareagował.
Przy sterowniku nr 1 nawet jak zdarzyło mi się na chwilę męczyć silnik na bardzo niskich obrotach, to nic podobnego się nie działo (przy czym tam na PAS)........
-
- Forumowicz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Też teraz pomyślałem, że to wolnobieg przeskakuje pod większym obciążeniem.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Czy te dwa tropy (przeskakujący wolnobieg i wymiana nylonowych zębatek) to jeden wątek, czy dwa zupełnie osobne?
Potestowałem jeszcze, tym razem symulując trochę PAS. Faktycznie dużo później i rzadziej zaczyna się to jęczenie.
Praktycznie jeśli już się rozpędzę do około 7-10 km/h, to już się to nie zdarza, nawet przy jeździe na samej manetce.
No ale jeśli trafi się większe wzniesienie, to prędkość spada i historia się powtarza.
Przy okazji skojarzyłem, że przy pierwszym "oryginalnym" sterowniku jak prędkość mocno spadała (silne wzniesienie),
to silnik wydawał z siebie taki niewielki, ale słyszalny jęk (dalej odpowiednio działając). Mogę sobie wyobrazić, że
teraz jest to samo, ale 10x głośniej i z natychmiastowym zatrzymaniem silnika. Czyli przeszkadza faktycznie, tak jak pisaliście,
zbyt duże obciążenie.
-
- Forumowicz
- Posty: 1330
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Teoretycznie osobne, ale najczęściej występują jako jedna część zamienna, więc na jedno wychodzi.
Jak rozbierzesz, to od razu będzie widać, czy zębatki mają wszystkie zęby, a wolnobieg to już będzie trudniej, bo z opisu wynika, że trzeba sporej mocy, żeby zaczął przeskakiwać, więc na pierwszy rzut oka może wyglądać OK.
Jak rozbierzesz, to od razu będzie widać, czy zębatki mają wszystkie zęby, a wolnobieg to już będzie trudniej, bo z opisu wynika, że trzeba sporej mocy, żeby zaczął przeskakiwać, więc na pierwszy rzut oka może wyglądać OK.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Myślę, że skończy się to tak, że koło trafi na oględziny do kogoś, kto to może ocenić.
Tak się tylko jeszcze zastanawiam, czy nie jest tak, że ten silnik w ogóle nie powinien
być używany z manetką i taką mocą - w sensie, że te zębatki są celowo nieodporne
na takie siły, żeby chronić resztę mechanizmu (na zasadzie najsłabszego ogniwa).
Tak się tylko jeszcze zastanawiam, czy nie jest tak, że ten silnik w ogóle nie powinien
być używany z manetką i taką mocą - w sensie, że te zębatki są celowo nieodporne
na takie siły, żeby chronić resztę mechanizmu (na zasadzie najsłabszego ogniwa).
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Jeżeli silnik ma nominalnie 250 wat (max 500 wat) to 350 wat (max 700 wat) w sprawnym silniku i płaskim terenie nie powinno być problemem.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Szukam w takim razie kogoś, kto w moich okolicach (Cieszyn, Bielsko...) mógłby na to koło spojrzeć, ewentualnie dobrać w końcu odpowiedni sterownik.
Zdjęcie silnika: https://photos.app.goo.gl/wPsbXzzkmzMt4nWN6
Oznaczenia silnika: 36V250W20 21B0373 H
Proszę o PW.
KM.
Zdjęcie silnika: https://photos.app.goo.gl/wPsbXzzkmzMt4nWN6
Oznaczenia silnika: 36V250W20 21B0373 H
Proszę o PW.
KM.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
A jeszcze jedno pytanie. W jakim kole masz zamontowany silnik, bo z opisu wynikałoby że to silnik do 20" kół (szybki).
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 29 maja 2018, 18:50
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: KT-LCD3 - silnik nie rusza.
Wracam do tematu, żeby dać znać, że problem rozwiązany.
Wizja lokalna u tkoko (dziękuję!) wykazała, że problem jednak nie jest mechaniczny, a elektroniczny.
Sterownik nie obsługuje jednak wszystkich silników bez halli - w każdym razie nie obsługuje mojego. W pewnym momencie,
jak to ujął tkoko "traci synchro" - a dokładnie dzieje się to pod obciążeniem, jak pisałem wcześniej.
Najnowszy sterownik (S-KU63 https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S- ... 24V36-/501) załatwił sprawę.
Wszystko fajnie działa - manetka, PAS.
Dziękuję wszystkim za pomoc
KM.
Wizja lokalna u tkoko (dziękuję!) wykazała, że problem jednak nie jest mechaniczny, a elektroniczny.
Sterownik nie obsługuje jednak wszystkich silników bez halli - w każdym razie nie obsługuje mojego. W pewnym momencie,
jak to ujął tkoko "traci synchro" - a dokładnie dzieje się to pod obciążeniem, jak pisałem wcześniej.
Najnowszy sterownik (S-KU63 https://sklepebike.pl/pl/p/Kontroler-S- ... 24V36-/501) załatwił sprawę.
Wszystko fajnie działa - manetka, PAS.
Dziękuję wszystkim za pomoc
KM.