Program VESC TOOL

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Robert WM
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2019, 22:39
Lokalizacja: Giżycko

Program VESC TOOL

Post autor: Robert WM »

Cześć wszystkim.

Mam pytanko. Czy jest na forum ktoś, kto ogarnia program na komputer vesc tool? Mam problem z przestawieniem parametrów pilota przez PPM. Obroty za szybko wzrastają,do 30% na potencjometrze są już na 100%, a edycja krzywej przyspieszenia nic nie daje.

Sterownik FSVESC 75200,
pilot Maytech V2
Silnik 65161 flipsky.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Program VESC TOOL

Post autor: shade_ »

Nie korzystalem nigdy z PPM, a tylko z ADC. dla ADC robi sie kalibracje w APP. W PPM widze jest mapowanie, wiec moze to masz zle ustawione
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Robert WM
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2019, 22:39
Lokalizacja: Giżycko

Re: Program VESC TOOL

Post autor: Robert WM »

Dzięki za podpowiedź. Będę szperał w ustawieniach. Może nic nie zepsuję 🙂
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Program VESC TOOL

Post autor: shade_ »

zanim zaczniesz zrób sobie backup wszystkich ustawień. ppm nic nie zepsujesz co najwyżej nie będzie działać.
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Robert WM
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2019, 22:39
Lokalizacja: Giżycko

Re: Program VESC TOOL

Post autor: Robert WM »

Jakoś rozkminiłem te ustawienia. Sporo ich jest. Ustawiłem też typ pracy silnika z bldc na foc i lepiej pracuje,wręcz bezszelestnie. Zobaczę z mocą pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Program VESC TOOL

Post autor: shade_ »

Robert WM pisze:
29 kwie 2022, 19:43
Jakoś rozkminiłem te ustawienia. Sporo ich jest. Ustawiłem też typ pracy silnika z bldc na foc i lepiej pracuje,wręcz bezszelestnie. Zobaczę z mocą pod obciążeniem.
robiles ustawienie silnika z wizarda? Musisz sobie prady ustawic takie jakie chcesz, bo te sugerowane nie zawsze sa wlasciwe. wtedy moc bedzie jaka sobie ustawisz ;) pamietaj ze prady dla silnika ustawiane to prady fazowe to nie to samo co dla baterii
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Robert WM
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2019, 22:39
Lokalizacja: Giżycko

Re: Program VESC TOOL

Post autor: Robert WM »

Tak. Robiłem z wizarda. Trochę się nagrzał silnik podczas testów, ale z wykresu wynikało że nawet 315A program przez niego puszczał. Ja dla bezpieczeństwa ustawiłem max 150A przy 12S ( takie aku m w tej chwili,ale docelowo będzie 16S) . Silnik z danych technicznych ma ( niby) 3000W mocy ciągłej i 6000W w peak-u. Jaki prąd zalecasz,aby go nie zniszczyć?
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Program VESC TOOL

Post autor: shade_ »

Nie wiem jaki masz silnik, o jakich parametrach, ani co wypluł wizard, wiec nie chce Ci tak na "pałe" podawac ustawien. Zacznij od ustawienia pradow i ograniczen dla baterii, jezeli ten prad bedzie za duzy dla silnika, to go zmniejsz. Prad oraz moc dla silnika tez ustawilbym na tyle ile Ci jego parametry pozwola. Masz czujnik temperatury w silniku ?
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
slow
Forumowicz
Posty: 520
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Program VESC TOOL

Post autor: slow »

Co do ustawień silnika to ja zawsze dawałem autodetekcję. On sobie jakieś ogromne prądy fazowe wtedy ustawia ale można ograniczyć potem max prądem baterii lub max mocą. Jeśli zmienia się cos w tych parametrach które on sobie sam podczas autodetekcji dobiera to nigdy potem dobrze silnik chodzić nie chce.
Wracając do twojego pytania z pierwszego postu to wydaje mi się ze ustawiłeś sterowanie prądem. wtedy jak masz koło w powietrzu i dasz lekko gaz to koło już na 100% się kręci. Ale pod obciążeniem będzie to bardzo płynnie działać. Można ustawić sterowanie obrotami to wtedy obroty są proporcjonalne do wychylenia przepustnicy i nie zależą od obciążenia
ODPOWIEDZ