Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

Temat zbiorczy - EV Computer

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Iceman » 15 maja 2018, 9:12

Chciałbym, aby tutaj poruszać sprawy związane z używaniem EV computerem.

Można opisać swoje dotychczasowe doświadczenia, uwagi, sugestie, opinie itp.

Ja jako użytkownik komputerka z softem od wersji v10 mogę napisać, że urządzenie spełnia stawiane przed nim moje wymagania. Zgodnie z tym co pisze jego twórca komputerek przeznaczony jest do:
- pomiar poziomu energii baterii (z wykorzystaniem bocznika lub na podstawie napięcia lub to i to),
- pomiar prędkości, przebytego dystansu, czasu jazdy,
- funkcja limitera (możliwość ograniczenia mocy, prądu, minimalnego napięcie baterii, prędkości, temperatury),
- możliwy pomiar 4 temperatur,
- wbudowana przetwornica (moc max. 5W),
- sterownik kierunkowskazów LED-owych,
- sterownik światła STOP,
- można podłączyć oświetlenie LED 12V,
- współpraca z czujnikiem halla w silniku (do pomiaru prędkości),
- wbudowany zegarek z podtrzymaniem bateryjnym,
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- opcjonalnie moduł bluetooth,
- opcjonalnie wyświetlacz OLED zamiast LCD.
- tempomat,
- PAS,
- możliwość podłączenie do bocznika sterownika, bms lub dwóch naraz(minus ładowarki i bocznik za bms)
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- skróty klawiszowe (włączenie oświetlenia, zmiana trybów limietra, włączenie/wyłączenie PAS)


Dodatkowo od wersji v11 pojawiła się obsługa PAS (nawet jak nie obsługuje jej sterownik). W moim przypadku sprawdza się dobrze. Mam tak dobrane przełożenie i parametry w EV computer, że wspomaga mnie do prędkości 25-27 km/h (na płaskim moc ok. 240 -270 wat). Może współpracować z manetką.

Czytelne i w pełni konfigurowalne ekrany, można ustawić pod siebie i swoje preferencje.

Co do samej obudowy to sprawia ona wrażenie trochę masywnej w porównaniu np. do wyświetlacza KT LCD3, ale już np. w porównaniu do CA3 już nie.
Ja wprowadziłem małą modyfikację zakrywającą nieco archaiczną elewację wyświetlacza, ale poza tym jest ok.
Pamiętać należy, że po zakupie wszystkie wyprowadzenia przewodów będzie trzeba zrobić samemu, dlatego trochę trzeba poczytać schematy i mieć trochę wprawy w lutowaniu (ale to chyba nie jest problem dla większości). Wspominam o tym, aby nie było niespodzianki, że to nie jest takie proste jak wspomniany wcześniej LCD3.

Dużym plusem jest wsparcie twórcy i to że produkt „żyje” i pojawiają się aktualizacje na zgłaszane przez użytkowników potrzeby.
Do aktualizacji potrzebny jest specjalny programator, który można kupić za kilka złotych np. na Allegro

Zachęcam do dzielenia się doświadczeniami z używania.
Załączniki
EV computer.jpeg
EV computer.jpeg (24.93 KiB) Przejrzano 1477 razy
Ostatnio zmieniony 15 maja 2018, 20:44 przez Iceman, łącznie zmieniany 1 raz.

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Paff » 15 maja 2018, 18:45

Ma bardzo dobry stosunek ceny do możliwości.
Warto tez dodać, że w cenie autor dodaje bocznik dobrany pod względem deklarowanego pobieranego maksymalnego prądu.
A w przypadku braku możliwości pomiaru prędkości z czujnika halla dostajemy czujnik kontaktronowy i magnes na szprychę w dedykowanych wydrukowanych obudowach.
Załączniki
20180515_183650.jpg

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 15 maja 2018, 19:55

Dla mnie ten komputerek nie ma sobie równych jeżeli chodzi o funkcję. W dodatku cały czas jest aktualizowany. Teraz jest fajna opcja, aby podłączyć dwa bocznika naraz. Wtedy możemy ładnie widzieć prąd rozładowania i ładowania bajka i nie mamy nic pomiędzy bms a akumulatorem. Zresztą jest kilka opcji podłączenia bocznika.
Jedynie ten wygląd to jest minus.
Ice możesz dać od myślników więcej funkcji typu,
- tempomat,
- PAS,
- możliwość podłączenie do bocznika sterownika, bms lub dwóch naraz(minus ładowarki i bocznik za bms)
- konfigurowalny rozkład wyświetlanych parametrów,
- skróty klawiszowe (włączenie oświetlenia, zmiana trybów limietra, włączenie/wyłączenie PAS)

Obsługuję też tempomat, teraz mam pytanie do ludzi co mają pojęcie w temacie. Od czasu do czasu koresponduję z twórcą i podsyłam pomysły co do aktualizacji. Pisałem o tempomacie i obecnie działa on na zasadzie trzymania napięcia przez co utrzymuję prędkość, jednak jak wiadomo na sterowaniu wektorowym obsługujemy manetkę za pomocą natężenia i wtedy tempomat nie działa jak trzeba.
Ma ktoś wiedzę jak to działa np. w adaptto, że utrzymuję daną prędkość?
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Paff » 15 maja 2018, 20:24

ap0f1s pisze:
15 maja 2018, 19:55
Obsługuję też tempomat, teraz mam pytanie do ludzi co mają pojęcie w temacie. Od czasu do czasu koresponduję z twórcą i podsyłam pomysły co do aktualizacji. Pisałem o tempomacie i obecnie działa on na zasadzie trzymania napięcia przez co utrzymuję prędkość, jednak jak wiadomo na sterowaniu wektorowym obsługujemy manetkę za pomocą natężenia i wtedy tempomat nie działa jak trzeba.
Ma ktoś wiedzę jak to działa np. w adaptto, że utrzymuję daną prędkość?
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
EV Computer między innymi mierzy prędkość ( czy to za pomocą czujnika halla silnika, czy też oddzielnym kontaktronem jak zwykły licznik rowerowy). Cóż więc stoi na przeszkodzie aby to właśnie ten parametr ( a nie napięcie czy natężenie prądu ) sterował tempomatem ? Wtedy tempomat działa jak tempomat i utrzymuje stałą prędkość a nie prąd czy napięcie, które się zmieniają ze zmianą warunków na drodze ( wiatr, pochylenie, nawierzchnia itd.)

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Iceman » 15 maja 2018, 20:50

Możesz zapytać o taką wersję tj. tempomat na zasadzie utrzymania zadanej prędkości, poprzez zwiększenie napięcia i amperażu.

McL
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: McL » 15 maja 2018, 21:11

Mam EV Computer w 2 rowerach i możliwości są już bardzo duże, a ciągle są wprowadzane nowości.
Odnośnie tempomatu to pisałem już autorowi swoją wizję. Tempomat z regulacją prędkości, dezaktywacja tempomatu sygnałem stop (manetką wolę nie ale można pozostawić do ustawienia przez użytkownika). W moim przypadku dezaktywacja tempomatu manetką nie jest potrzebna bo pozwala to przyśpieszyć na chwilę w razie potrzeby (wyprzedzanie itp) bez wyłączenia tempomatu.

xyz2a
Posty: 174
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: xyz2a » 15 maja 2018, 21:28

ap0f1s pisze:
15 maja 2018, 19:55
Jedynie ten wygląd to jest minus.
Twórca ev computra z chęcią słucha porad i może wdrożyć pomysł.
Czy były rozmowy na ten temat, poprawa wyglądu "odchudzenia" urządzenia?
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 18 maja 2018, 23:41

Wiecie co, pytanie laika, gdzie to kupić? :)


Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 18 maja 2018, 23:51

Dziękuję!

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Witt » 27 maja 2018, 14:13

Sugestie: ja przywitałbym z rozkoszą monitoring cel od 7s-20s z zapisem danych z 4-6 godzin jazdy + pokazywanie tych danych w czasie rzeczywistym np. na mobile lub na ekranie komputera od najsłabszych cel zaczynając.

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 27 maja 2018, 19:58

Mam do chyba 18S takie coś, bez zapisu danych, ale w czasie rzeczywistym widać każdą celę, balansuje do 500ma/celę, dotykowy ekran, dane wszystkie jak zasięgi, watty, prąd pobierany itd itp z blokadą itd itp ;) Autorski projekt lokalnego geniusza.

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 02 cze 2018, 11:33

Pojawiła się nowa wersja softu do ev computer
01.06.2018
Dostępna nowa wersja oprogramowania v13 oraz instrukcji obsługi v1.7!
możliwość wyboru typu czujnika temperatury (NTC 1k, 10k, 100k, czujniki serii KTY8x),
dystns całkowity oraz dzienny (day1) zostały dodane jako wybieralne do wyświetlania na ekranach głównych,
zwiększony czas uśredniania zużycia energii do 6 minut.
Nowe informacje w insturkcji obsługi rozpoznasz po niebieskim kolorze czcionki!
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

grzeartur
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2018, 12:06

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: grzeartur » 03 cze 2018, 11:04

Cześć, dziękuję wszystkim za komentarze w tym wątku!
Tak się składa, że to ja zajmuję się budową EV Computera :D
Jak macie jeszcze jakieś uwagi, komentarze - bardzo chętnie wysłucham.

Jeśli chodzi o wygląd EV Computera:
Chyba faktycznie przydało by się trochę go odświeżyć - ostatnio intensywnie myślę jak to zrobić :) Ograniczenia są następujące:
- PCB EV Computera pozostaje niezmienione
- customowa obudowa odpada ze względu na duże koszty, trzeba wykorzystać coś gotowego i zmodyfikować (frezowanie itp.)

Jak dotąd pojawiły się następujące koncepcje:
1.
Cały front był z plexi a przyciski pojemnościowe. Obawiam się jednak, że pojemnościowe przyciski by były niewygodne w użytkowaniu, zwłaszcza w rękawiczkach/deszczu/dużej wilgotności. Dlatego ta koncepcja została na razie porzucona.

2.
- obudowa ta sama, ale pokryta gumopodobnym tworzywem
- cały przód z plexi, ale w miejscach przycisków silikonowe kwadraty wtopione w plexi (kwadraty niewystające)
- grafika - minimalistyczna

3.
Wszystko podobnie jak do tej pory, ale zmieniony front foliowy na coś tego typu:
http://frontica.pl/index.php/fronty-foliowe/#
Front byłby matowy, ciemny, przyciski prawdopodobnie tłoczone.

Jeśli chodzi o funkcję monitora i balancera poszczególnych ogniw - cały czas mam ten pomysł gdzieś z tyłu głowy, ale ciągle brakuje mi czasu, żeby go zaimplementować.

Dajcie znać co myślicie o zmianie wyglądu EV Computera, dzięki!

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 06 cze 2018, 6:50

Jeśli PCB się nie zmieni to nie wywalczymy ze zmianą rozmiaru za dużo ale zawsze do przodu ;)

Artur
Jeśli chodzi o obudowę (pewnie szukałeś już na tej stronie) to tu jest tego dużo
https://lispol.com/oferta/obudowy

Jeśli chodzi o formę graficzną to czarny (nie szary) bez żadnych obrazków, bajerów i kolorków w strukturze np carbon lub czarny mat jest mega uniwersalny, nie rzuca się w oczy i pasuje do wszystkiego.

Jeśli moge zasugerować pewną funkcję (nie wiem czy jest) która jest mega fajna i używam jej na codzień w CA to przełączane przyciskiem na kierownicy trzy tryby mocy, oczywiście programowalne w urządzeniu.

Ale najważniejsze w tym jest tryb legalny tzn:

USTAWIENIE 250W, 25kmh, ODŁĄCZENIE MANETKI GAZU !!, WŁĄCZENIE PAS !! jednym pstryknięciem

(dodatkowo fajną opcją było by w tym trybie przewartościowanie (takie oszukanie) wyświetlanego napięcia na 48V :roll: :mrgreen: ale to taki bajer nie wiem czy możliwy do zrealizowania dla dopełnienia formalności)

Druga sprawa to to co piszesz - wyświetlanie napięć cell i opcje z tym związane - mega fajna sprawa i "rozwalisz tym system" (czyt. drastyczny wzrost popularności ev-computera) taką opcją :D

Po dodaniu tych dwóch opcji rozmiar urządzenia przestałby mieć kompletnie znaczenie ;)
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 06 cze 2018, 8:33

Już jest coś takiego tylko robi się za pomoca klawiszy na ev computerze
EV Computer posiada skróty klawiszowe, które pozwalają na szybkie przełączenie trybu pracy.
Skróty działają tylko podczas wyświetlania (dowolnego) ekranu głównego.
Dzięki nim możesz szybko rekonfigurować stan EV Computera. Np. chcesz jeździć zgodnie z
przepisami po drogach publicznych. Wystarczy, że wciśniesz BACK + UP a manetka zostanie
wyłączona a PAS włączony. Jeśli wcześniej skonfigurowałeś grupę 0 limitera na 250W to poruszasz
się zgodnie z prawem.
Później chcesz poszaleć po bezdrożach, wciśnij BACK + DOWN a kontrola manetką zostanie
przywrócona a PAS wyłączony. Zakładam, że w grupie2 limitera, chcąc szaleć po bezdrożach,
nie konfigurowałeś żadnych ograniczeń ;) No, może poza U_min.
Pamiętaj o tym, że omówione skróty wcale nie znaczą, że grupa 0 parametrów limitera jest
przypisana tylko do PAS itp. Równie dobrze możesz korzystać np. z PAS i mieć włączoną grupę
2 parametrów. Ale wtedy musisz takie ustawienie „przeklikać” przez menu.
BACK + UP
– zostaje użyta grupa 0 parametrów limitera
– włączenie PAS
– wyłączenie możliwości użycia manetki gazu podczas używania PAS
BACK + MENU
– zostaje użyta grupa 1 parametrów limitera
– włączenie PAS
– włączenie możliwości użycia manetki gazu podczas używania PAS
BACK + DOWN
– zostaje użyta grupa 2 parametrów limitera
– wyłączenie PAS
Pewnie nie będzie problemu wyprowadzić kable w miejsce, gdzie są przycisku na ev computerze i podłączyć to, żeby imitować naciśniecie klawiszów.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 739
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Umbur » 06 cze 2018, 19:03

Ja mam trochę inną propozycję. Ponieważ rozmiar stanowi największy problem proponuję podzielić EV Computer jak PCeta. Bebechy w jakiejś obudowie do skrzynki, a sam wyświetlacz na kierownicę lub dla Falconów do zabudowy na ramie. Bedzie mniej kabli na zewnątrz i mniejsze gabaryty. ;)

Dodatkowo możliwość łączenia przez bluetooth z telefonem, dla większej ilości detali i lepszej grafiki. Można by to w przyszłości wykorzystać np. dla okularów HUD.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 680
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Goliath » 07 cze 2018, 0:53

TomaS pisze:
06 cze 2018, 6:50
Jeśli chodzi o formę graficzną to czarny (nie szary) bez żadnych obrazków, bajerów i kolorków w strukturze np carbon lub czarny mat jest mega uniwersalny, nie rzuca się w oczy i pasuje do wszystkiego.
Popieram przedmówcę... czysta obudowa w czarnej tonacji bez jakichkolwiek napisów czy grafik.
Taki design bardzo dobrze sprawdza się chociażby w CA lub też w "Watomierzach Michała" ;)
O opis produktu /napis na obudowie/ też bym się nie przejmował ;)
Komputerek swoją funkcjonalnością i łatwością obsługi sam się "obroni" i wypromuje.
Już teraz wystarczy "rzucić okiem" i wiadomi spod czyjej ręki wyszło to cudo :D

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 08 cze 2018, 6:42

Umbur pisze:
06 cze 2018, 19:03
Ja mam trochę inną propozycję. Ponieważ rozmiar stanowi największy problem proponuję podzielić EV Computer jak PCeta. Bebechy w jakiejś obudowie do skrzynki, a sam wyświetlacz na kierownicę lub dla Falconów do zabudowy na ramie. Bedzie mniej kabli na zewnątrz i mniejsze gabaryty. ;)
Świetny pomysł :!: Wyprowadzić sam wyświetlacz z przyciskami w zgrabnym panelu a całość bebechów w skrzynce.
Nie tylko do falconów ale i do wszystkiego. Wiele dodatkowego miejsca w skrzynce nie potrzeba. Można taką wersje ev-computera zrobić jako drugą w sensie że każdy będzie miał wybór.
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

grzeartur
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2018, 12:06

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: grzeartur » 14 cze 2018, 0:40

Dzięki za sugestie! Zatem EV Computer będzie w zdecydowanie spokojniejszej i ciemnej tonacji.

Jeśli chodzi o rozdzielenie wyświetlacza i reszty bebechów, to jasne, można tak zrobić. Tylko czy rzeczywiście to tak zmniejszy wymiary modułu, który jest na kierownicy? Wymiary X, Y podyktowane są wielkością wyświetlacza i przyciskami. Jedynie na grubości by się udało sporo zaoszczędzić... Można też zastosować mniejszy wyświetlacz, ale nie wydaje mi się, żeby to był dobry kierunek...

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 680
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Goliath » 14 cze 2018, 1:03

grzeartur pisze:
14 cze 2018, 0:40
Zatem EV Computer będzie w zdecydowanie spokojniejszej i ciemnej tonacji.
To czekamy na fotkę pierwszego /po zmianach design/ EV Computer-ka :D

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 14 cze 2018, 7:30

grzeartur pisze:
14 cze 2018, 0:40
Jeśli chodzi o rozdzielenie wyświetlacza i reszty bebechów, to jasne, można tak zrobić. Tylko czy rzeczywiście to tak zmniejszy wymiary modułu, który jest na kierownicy? Wymiary X, Y podyktowane są wielkością wyświetlacza i przyciskami. Jedynie na grubości by się udało sporo zaoszczędzić... Można też zastosować mniejszy wyświetlacz, ale nie wydaje mi się, żeby to był dobry kierunek...
Właśnie o grubość najbardziej się rozchodzi wg mnie ;) Trochę jak cegła. Wypuszczenie samego,, możliwie cienkiego wyświetlacza z przyciskami duużo da. Zmniejszać x i y wyświetlacza faktycznie nie ma potrzeby bo jest fajny, czytelny.

Druga sprawa czy nie łatwiej by było podłączyć cele (do ich podglądu) do ev-computera który byłby w środku ramy koło baterii ? Robimy tylko rozejście przewodów balansujących baterii na dwa: jeden do BMSa drugi do złączki (wypuszczonej nawet luźno) ev-computera ? :D
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 739
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Umbur » 14 cze 2018, 15:05

To daję jeszcze inny pomysł. Bebechy w środku, a zamiast ekranu aplikacja po bluetooth do telefonu. Można by to połączyć z GPS jak Mitar zrobił kiedyś lub osobno.

Apka Mitara
Obrazek

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 14 cze 2018, 15:20

Bluetooth już jest można odbierać dane przez bluetooth terminal, ale przydała by się dedykowana apka.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 739
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Umbur » 14 cze 2018, 19:36

ap0f1s pisze:
14 cze 2018, 15:20
Bluetooth już jest można odbierać dane przez bluetooth terminal, ale przydała by się dedykowana apka.
O to chodzi. Bez wyświetlacza, może udałoby się zejść trochę z ceną, a za wyświetlacz zawsze może służyć własny telefon lub jakiś stary telefon walający się po szufladzie. Reasumując mogłyby być 2 wersje. Z wyświetlaczem dedykowanym w mniejszej obudowie lub bez z apką na androida. A bebechy przy obu opcjach w środku skrzynki w jakiejś niewielkiej obudowie. :)

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 14 cze 2018, 20:01

Przy tyle funcjach mam chyba wyprowadzone z 18 przewodów od ev computera. Więc trochę tych kabli jest. Jeszcze nie mam kiernków i paru funcji co nie używam, więc finalnie można ponad 20 mieć:D
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 14 cze 2018, 20:02

noo, osadzenie tego z dala od kierownicy byłoby fajne

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 14 cze 2018, 20:10

Ale umbur nie wszyscy jeżdżą z telefonami na kierownicy a nawet bym powiedział że zdecydowana mniejszość :-) Ja jestem za normalnym dedykowanym, firmowym wyświetlaczem i bebechy w skrzynce z baterią ;-) Zmniejszy to znacznie ilość kabli wyprowadzonych na zewnątrz do urządzenia (jak pisze apofis) i da ewentualną możliwość łatwego podpięcia cell do monitoringu :)
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 680
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Goliath » 14 cze 2018, 20:18

W lekkich konstrukcjach "firmowy" wyświetlacz rzuca się w oczy... i wskazuje jasno że to elektryk.
W tym wypadku dobrze sprawdza się apka na telefonie. Schodzisz z roweru i telefon chowasz do kieszeni :D

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 450
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Mitar » 14 cze 2018, 20:56

grzeartur to teraz masz przekichane bo co człowiek to inne wymagania :P

Choć jeżdżę na watomierzu Michala to podobają mi się 3 propozycje które tu padły co do twojego watomierza.
1. Umieszczenie elektroniki w skrzyni a wyświetlacz na kierowcę (zmniejszenie rozmiaru i grubości przewodu)
2. Zmiana kolorystyki na uniwersalny czarny z ewentualną możliwością łatwego oklejenie w własnym zakresie jakąś folią.
3. Z pkt 1 wynika jedna fajna rzecz o której już pisaliście, możliwość łatwego podłączenia złącza do monitorowania cell.

kolejna zaleta pkt 1 to możliwość zrobienia komputera jako moduły, chcesz pomiar cel, dokupujesz moduł , chcesz dodatkowe czujniki temp, dokupujesz moduł itp, moduły nie muszą być ładne , mogą to być zwykłe kostki z wyjściami.

Wiadomo ,to wszystko wymagało by niestety masę pracy i dobrego przemyślenia.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 739
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Umbur » 15 cze 2018, 15:19

TomaS pisze:
14 cze 2018, 20:10
Ale umbur nie wszyscy jeżdżą z telefonami na kierownicy a nawet bym powiedział że zdecydowana mniejszość :-) Ja jestem za normalnym dedykowanym, firmowym wyświetlaczem i bebechy w skrzynce z baterią ;-) Zmniejszy to znacznie ilość kabli wyprowadzonych na zewnątrz do urządzenia (jak pisze apofis) i da ewentualną możliwość łatwego podpięcia cell do monitoringu :)
Ej, ale ja napisałem o 2 wersjach. Jedna bez wyświetlacza, druga to dokupienie osobno wyświetlacza. ;)

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 15 cze 2018, 21:27

Umbur pisze:
15 cze 2018, 15:19
TomaS pisze:
14 cze 2018, 20:10
Ale umbur nie wszyscy jeżdżą z telefonami na kierownicy a nawet bym powiedział że zdecydowana mniejszość :-) Ja jestem za normalnym dedykowanym, firmowym wyświetlaczem i bebechy w skrzynce z baterią ;-) Zmniejszy to znacznie ilość kabli wyprowadzonych na zewnątrz do urządzenia (jak pisze apofis) i da ewentualną możliwość łatwego podpięcia cell do monitoringu :)
Ej, ale ja napisałem o 2 wersjach. Jedna bez wyświetlacza, druga to dokupienie osobno wyświetlacza. ;)
No to by dobre było ale nie wiem czy Artur będzie się aż tak rozdrabniał 😉
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 15 cze 2018, 22:14

Pozakladalem drugie boczniki na złączu ładowania w ev computer i to chyba najlepsze rozwiązanie, szybkie proste i ładnie pokazuje prąd ładowania. Bardzo fajnie to Artur rozwiązał. Bocznik to rezystor pomiarowy malutki. Przydaje się do sprawdzenia ile aku może oddać.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 76
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: annkaa » 02 lip 2018, 16:57

To bardzo skomplikowana funkcjonalność ale była by mistrzowska:
Dogadać się z twórcą jakiejś fajnej nawigacji, bo poco wyłamywać otwarte drzwi i tworzyć kolejną nawigację. (np. z Czechemi którzy wg. mnie robią najlepszą nawigację Locusmap, ich apka ma możliwość dodawania pluginów. Cel wyświetlanie parametrów w ich apce.
Na podstawie zaznaczonej trasy i stylu naszej jazdy mamy informacje czy na danym ładowaniu dojedziemy do celu. Jeśli gdzieś skręcimy (zbyt okrężną drogą) lub będziemy jechać za ostro to apka nas ostrzega. Mistrz byłby jakby algorytm przeliczał podjazdy i cały czas się uczył ;-)

Czy dla osób które kupiły Twój sprzęt będzie możliwy upgrade na nową wersję w jakiejś fajnej promocji? Pytam bo mam Twój komputer i chcę kupić następny.
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA Li-ION 3,7V
EV Computer
Opona Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Felga 21x1,60
2009.feltracing.com/09-catalog-international/suspension-mountain/redemption-series/09-redemption-3-int.aspx

scuda
Posty: 271
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: scuda » 02 lip 2018, 22:14

annkaa takich rzeczy w samochodach nawet nie ma a co dopiero w ebikach, za drogo pewnie by wyszło i jak to często bywa bardzo niedokładnie.

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Iceman » 23 sie 2018, 15:27

Czy podłączał ktoś z Was EV Computer do sterownika X2 od barmala? Zastanawiam się nad takim podłączeniem i nie wiem czy będzie w pełni funkcjonalne.

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 23 sie 2018, 22:18

No jo barmal ma tak podłączone 😉
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Iceman » 23 sie 2018, 22:36

I to jest konkret :). Będzie kogo zapytać przy problemach

maki1000
Posty: 31
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: maki1000 » 06 wrz 2018, 20:59

Będzie ten komputerek pasował do sterownikow sinus KT ? One mają dedykowany wyświetlacz ale denerwuje mnie chićby to że Watt pokazywane są tylko do 1999.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 966
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: tas » 06 wrz 2018, 21:01

Uwaga: proszę NIE PODŁĄCZAĆ EV komputera i sabvotona do tego samego czujnika temperatury w silniku (i nie, osobne komplety hali nie mają róznych czujników, mają jeden i tem sam ale z 2 tymi samymi przewodami idącymi osobno do 2 zestawów halli). Powoduje to jakieś anomalie w odczycie temperatury (prace identyfikujące przyczynę takiego stanu rzeczy trwają) i uniemożliwia prawidłowe zabezpieczenie termiczne przez sterownik co skutkuje spaleniem silnika i potrzebą przewijania.
Jak już musicie koniecznie mieć odczyt temperatury to proszę NIE podłączać czujnika pod sterownik i ustawić stosowne odcięcie na watomierzu.
Tego ten, kolejny przykład, że im więcej bajerów tym gorzej dla samej konstrukcji.
Ostrzeżenie dotyczy także watomierza michała.
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 515
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: elektrotonus » 06 wrz 2018, 22:25

Wynika z tego, że stary dobry wyłącznik termiczny w obwodzie stacyjki jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o niezawodność ;-)
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 76
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: annkaa » 13 paź 2018, 23:12

Cześć. Mam jeszcze jedną propozycję opcjonalności. Wyprowadzenie przewodów pod diodę lub "brzęczek". Tak by zapalała się czerwona dioda + uruchamiał się "brzęczek". W ustawieniu EV Computer można by zadać przekroczenie temperatury na danym czujniku, jeśli występuje wtedy dioda zaczyna migać, "brzęczek" pikać. Przykładowo u mnie aktualnym najsłabszym ogniwem jest Mxus v3 3K-Turbo 3000W. Jadąc w wymagającym terenie, pod jakiś ostry podjazd, nie zawsze mogę patrzyć co chwilę na wyświetlacz, a tak w ostatniej chwili kiedy mam odpuścić włączał by się "brzeczęk" lub migała dioda na kierownicy. Oczywiście brzęczek i dioda kombinowane we własnym zakresie, z EV tylko wyjście.
PS. Już nie śmiałbym marzyć o 2 diodach i jednym brzęczku. Gdzie mogę ustawić 2 temperatury silnika, ten graniczny zaraz przed odcięciem i poprzedzający jak temperatura sporo skoczyła ale do odcięcia jeszcze trochę zostało.
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA Li-ION 3,7V
EV Computer
Opona Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Felga 21x1,60
2009.feltracing.com/09-catalog-international/suspension-mountain/redemption-series/09-redemption-3-int.aspx

Awatar użytkownika
krzychu666
Posty: 49
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: krzychu666 » 20 paź 2018, 14:49

koledzy wymyślacie nowe funkcje a ja dowiedziałem się że ilość funkcji będzie zmniejszona /PAS i tempomat/ więc nie wysilajcie się bo wszystko zależy od konstruktora ew.producenta

Awatar użytkownika
andy101
Posty: 107
Rejestracja: 25 lut 2018, 7:44
Lokalizacja: Krosno

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: andy101 » 20 paź 2018, 20:59

Czy coś wiadomo o nowej wersji obudowy ? Na oficjalnej stronie pozostał stary wpis:
http://89.78.10.171/pl/news.html
06.06.2018
Aktualnie trwają prace nad poprawą wyglądu EV Computera! Tutaj możesz przedstawić swoją propozycję i zobaczyć jakie są pomysły aktualnie.

Witt
Posty: 102
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Witt » 31 paź 2018, 13:40

krzychu666 pisze:
20 paź 2018, 14:49
koledzy wymyślacie nowe funkcje a ja dowiedziałem się że ilość funkcji będzie zmniejszona /PAS i tempomat/ więc nie wysilajcie się bo wszystko zależy od konstruktora ew.producenta
Krzychu, ale to wątek o pomysłach, a nie o "niepomysłach" :)
Przeczytałem jeszcze raz cały wątek i propozycja przeniesienia elektroniki bliżej sterownika bardzo fajna.

Paweł
Posty: 185
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Paweł » 18 lis 2018, 14:36

A ja zaproponuje nową skórkę na front :)
Obrazek

rondel_86
Posty: 11
Rejestracja: 11 wrz 2018, 10:34

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: rondel_86 » 20 lis 2018, 20:42

Zdecydowanie lepiej wygląda.

ap0f1s
Posty: 263
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: ap0f1s » 22 lis 2018, 19:43

Tutaj macie jak wygląda obecnie nowa obudowa.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 20:15 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: Kajman » 28 lis 2018, 8:28

to teraz jak zamówię to tak będzie wyglądało?

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Temat zbiorczy - EV Computer

Post autor: TomaS » 28 lis 2018, 9:09

Można jakąś fotę z boku na rowerze. Jak wygląda ogólnie na kierownicy ;)
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

ODPOWIEDZ