Strona 1 z 1

Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 19:55
autor: Kwinto
Witam,
szukam sterownika do Eleek Lite. Problem jest taki, że chciałem go wsadzić w trójkąt pod siodło, żona nie chce pod ramę. Pakiet 13s10p. Myślałem o sterowniku KT48SVPRCK 48V 45A (sinus) z wiązką HIGO, ale jest zdecydowanie za długi i go nie wcisnę w ten trójkąt. Sabvotony też raczej odpadają ze względu na rozmiar. Silnik jaki mam to Mxus 30H 1500W (10x6) Tył KASETA 36/48V. Myślę, że 45A będzie wystarczające. Czy ktoś jest w stanie coś doradzić? czego szukać? Z góry wielkie dzięki

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 20:09
autor: tas
45a spowoduje, ze nie pojezdzisz w terenie, pozostanie plaski szuter. Przeciez to jest silnik ze 2x zbyt mala pojemniscia cieplna niz potrzeba do takiej konfiguracji maszyny.
jesli silnik musi zostac to powinien byc zasilony z 30a

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 20:15
autor: Kwinto
Dzięki za szybką odpowiedź. Silnik musi zostać, jest już zapleciony. Zależało mi żeby nie był za bardzo zrywny, rower ma być dla żony. Swój złożyłem w oparciu o bazę ev Spark Gamma, MXUs 3k turbo, pakiet 20s10p, Sterownik ML60, jak dla mnie wystarczy, natomiast żona się przejechała i stwierdziła, że chce coś lżejszego, mniej zrywnego dlatego dałem ten silnik. Rozumiem, że przy 45A będzie się grzał? Ten by pasował, spokojnie zmieściłbym w trójkącie pod siedzeniem:
https://nexun.pl/pl/products/sterownik- ... -1000.html

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 21:13
autor: tas
Będzie się tak mocno grzać na 45A, że szkoda w ogóle to robić. Jeździć się da, ale mając alternatywy w postaci innego silnika to musisz zrozumieć, że skoro "nie chciałem aby był zrywny temu 30H" to źle to rozumujesz, na 45A zarówno 30H jak i 3K mają prawie taką samą zrywność. Ale z uwagi, że 30H jest 2x mniejszym silnikiem nagrzewa się kilkukrotnie szybciej co uniemożliwi Ci wspólne wycieczki. To nie ma nic wspólnego ze zrywnością tylko z pojemnością cieplną i efektywnością przy pracy pod dużym obciążeniem.
Powinieneś albo wybrać 30H i zrobić z tego ebajka słabego trekingowca bez większych możliwości w zakresie dynamicznej jazdy MTB (sterowniki 30A są małe, zmieści się pod siodełkiem) albo jednak dodać do roweru te 3kg masy i dać 3k i wtedy zostać na 45A.
Przecież ten Twój rower z kierowniczką będzie ważyć 100kg. Czymże jest 3kg więcej dające 4x większe możliwości dzielności terenowej bez 20min przestojów na stygniecie.

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 21:23
autor: Kwinto
Rozumiem,
założenie było takie, żeby zbudować rower w oparciu o w miarę lekką ramę. Rozważałem silnik MXUS 3k, ale żona stwierdziła że mój rower jest ogólnie za szybki, za ciężki i trochę bała się na nim poruszać, raz się przejechała i stwierdziła że woli coś wolniejszego. W tym roku, ja jeździłem na swojej Gammie (robiliśmy sobie wycieczki po 20-30km, a żona na zwykłym rowerze, ale i tak 70% trasy to było wspomaganie z mojej strony - popychając siodełko). Prędkości max jakie osiągaliśmy to 25-30km/h. Samemu jak jeżdżę to w zakresie prędkości 30-40, czasem przycisnę do 60km/h, ale to bardzo sporadycznie. Chodziło o zrobienie konstrukcji, żeby wspólnie pokonywać trasy w zakresie V=30-40km/h max, a przeważnie 20-30km/h. Można było oczywiście zbudować w oparciu o ramę Kona, ale żona chciała Eleek Lite, chociaż moim zdaniem Eleek jakościowo w wykonaniu odbiega od evSpark.

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 21:33
autor: tas
Nie chodzi o szybkość dużą tylko szybkość małą
Mała szybkość = mała sprawność, im wolniej chcesz jeździć i im wyższe obciążenia chcesz osiągać tym większą pojemność cieplną (czyli np więcej miedzi w silniku, większego silnika itp) będziesz potrzebować.
Właściwe jest użyć 3k i w celu zmniejszenia mu "dynamiki" zmniejszyć mu przyśpieszenie czy to poprzez programowe limity prędkości czy limity prądu DC z aku (pozostawiając prąd fazowy dający moment obrotowy przy niskiej prędkości) niż użyć do tego samego mniejszego silnika i zbijac mu moc do poziomu jemu bliższej mocy znamionowej bo dynamika się zmniejszy ale niska waga silnika pozostaje i jest problem gdy trzeba gdzieś podjechać pod wzniesienie, szczególnie, że budujesz "rower" na takiej ramie, że ona już sama przez siebie determinuje pewien dosć dynamiczny styl jazdy

Re: Sterownik do Eleek

: 03 gru 2022, 21:47
autor: Kwinto
Czyli ogólnie raczej wygląda na wtopę? Ze względu na fakt, że mam już zapleciony silnik, przygotowany do montażu, pakiet też będę miał na dniach (na nowych ogniwach LG) zaryzykuję i wsadzę ten sterownik 30A, zobaczymy jak to będzie jeździło. Najwyżej w przyszłości wykorzystam ten silnik z obręczą do roweru dla syna - planuję budowę ale to dopiero za rok (na razie ma 12,5 lat). A żonie zmienię silnik i sterownik, pakiet zostanie 13s10p. W mojej Gammie, też nie mam wyżyłowanego sterownika, ML60, przy pakiecie 20s10p i temp max jaką osiągnąłem w tym roku na silniku to chyba raz 100C (jak testowałem go tak żwawo na Górze Chełmskiej, po bezdrożach, przewyższenie 120m) , a tak przy szybszej jeździe 80-90C. Przeważnie 60-70C. Poruszam się raczej w terenie nizinnym, lekko pagórkowaty, szutry.

Re: Sterownik do Eleek

: 04 gru 2022, 13:05
autor: SzczepanW2
Na 30A w tej ramie będzie tragedia. Projekt kompletnie schrzaniony na etapie założeń. Nie ma się co oszukiwać, dużo lepiej by wyszło robiąc rower na typowej rowerowej ramie jeśli stosujemy 30H. Na ten moment masz za mały silnik, do zbyt ciężkiej ramy. Żona nie będzie miała ani lekkiego, ani przyjemnego w jeździe roweru. 3KTurbo + sinus 45A i byłoby miodzo.

Re: Sterownik do Eleek

: 04 gru 2022, 19:01
autor: Kwinto
Pożywiom - uwidim.

Re: Sterownik do Eleek

: 26 mar 2023, 21:20
autor: benju3
Dzisiaj jazda po zmianie sterownika na 60A i taka przygoda. Rama zakupiona w zeszłym roku i nie wiem co robić? Gwarancja obejmie? Nie jechałem szybko ok 30km nawet nie w terenie tylko na małą dziure w asfalcie.