Witam popsuł mi sie sterownik w BUGGY dzieciaków po przejechaniu 1km byl za malej mocy dokupilem w sklepie sterownik który ma niby pasować ale nie ma żadnego opisu złączek ktoś może sie spotkał z takim modelem i coś podpowie może napięciowo da się to jakoś sprawdzić. Z tego co po krótkiej analizie udało mi się wywnioskować to
1- zasilanie
2- silnik
8- pedał gazu
Z resztą nie wiem jak ugryźć liczę na wskazówki z góry dziękuję.
Chiński sterownik potrzebny schemat bo brak opisu
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 23:57
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Chiński sterownik potrzebny schemat bo brak opisu
Masz sterownik DC, wiec sprawdzenie/uruchomienie go nie powinno być problemem.
1. podłączasz do wtyczki "2" najlepiej żarówkę 36 V (lub 3 samochodowe żarówki 12 V połączone szeregowo).
2. podłączasz zasilanie, wtyczka "1".
3, podłączasz manetkę lub potencjometr; 1 do 5k do wtyczki "8".
4. możesz spróbować sprawdzić czy po przekręceniu manetki/potencjometru żarówka zaświeci (prawdopodobnie nie bo sterownik jest zapewne wyłączony)
5. mierzysz jakie napięcia występują na nie podłączonych wtyczkach.
6. prawdopodobnie wtyczka "7" jest wtyczką "Power Lock" (stacyjka/uruchomienie sterownika). wychyl manetkę/potencjometr, i za pomocą opornika 1k (dla bezpieczeństwa) zewrzyj (na krótko) PIN'y we wtyczce "7" sprawdzając czy żarówka świeci.
Jeżeli tak masz uruchomiony sterownik a reszta złączek to prawdopodobnie;
złącze "3" (czerwono/czarne) dodatkowe wyjście napięcia baterii np do lamp.
złącza "4", "5" trudno powiedzieć, może wejścia do licznika obrotów itp.
złącze "9" zapewne hamulec, łatwo sprawdzić bo wystarczy przy świecącej żarówce zewrzeć (opór 1k) i sprawdzić czy żarówka gaśnie.
1. podłączasz do wtyczki "2" najlepiej żarówkę 36 V (lub 3 samochodowe żarówki 12 V połączone szeregowo).
2. podłączasz zasilanie, wtyczka "1".
3, podłączasz manetkę lub potencjometr; 1 do 5k do wtyczki "8".
4. możesz spróbować sprawdzić czy po przekręceniu manetki/potencjometru żarówka zaświeci (prawdopodobnie nie bo sterownik jest zapewne wyłączony)
5. mierzysz jakie napięcia występują na nie podłączonych wtyczkach.
6. prawdopodobnie wtyczka "7" jest wtyczką "Power Lock" (stacyjka/uruchomienie sterownika). wychyl manetkę/potencjometr, i za pomocą opornika 1k (dla bezpieczeństwa) zewrzyj (na krótko) PIN'y we wtyczce "7" sprawdzając czy żarówka świeci.
Jeżeli tak masz uruchomiony sterownik a reszta złączek to prawdopodobnie;
złącze "3" (czerwono/czarne) dodatkowe wyjście napięcia baterii np do lamp.
złącza "4", "5" trudno powiedzieć, może wejścia do licznika obrotów itp.
złącze "9" zapewne hamulec, łatwo sprawdzić bo wystarczy przy świecącej żarówce zewrzeć (opór 1k) i sprawdzić czy żarówka gaśnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Chiński sterownik potrzebny schemat bo brak opisu
Najprościej pytaj tam gdzie kupiłeś.
Ale są też inne sposoby.
1. Można rozebrać sterownik i poszukać opisów na płytce. na tym forum jest wątek o oznaczeniach linii sygnałowych.
2. Doświadczalnie. Podłączasz zasilanie i silnik bo to jest oczywiste. Często to zasilania elektroniki jest osobny przewód czerwony do stacyjki. Podłaczasz manetke do złącza 3 pinowego. Sprawdzasz czy silnik działa. Jak działa to już pół sukcesu. Moja metoda na ogarnięcie pozostałych przewodów: Mierze napięcie na dowolnym przewodzie. jeśli jest 5V to zwieram go do masy ( dla bezpieczeństwa przez rezystor np 200om) i patrze co się dzieje. W ten sposób odnajdą się bez problemu przewody 3speed, revers, low brake. Jeśli na jakimś przewodzie jest 0 a nie jest to przewód masowy to zwieram go do 5V przez rezystor. W ten sposób odnajdą się przewody manetki i high brake. TA metoda niesie ryzyko uszkodzenia sterownika ale mi jeszcze nic nie udało się nią zepsuć a sporo tego w rękach miałem.
Ale są też inne sposoby.
1. Można rozebrać sterownik i poszukać opisów na płytce. na tym forum jest wątek o oznaczeniach linii sygnałowych.
2. Doświadczalnie. Podłączasz zasilanie i silnik bo to jest oczywiste. Często to zasilania elektroniki jest osobny przewód czerwony do stacyjki. Podłaczasz manetke do złącza 3 pinowego. Sprawdzasz czy silnik działa. Jak działa to już pół sukcesu. Moja metoda na ogarnięcie pozostałych przewodów: Mierze napięcie na dowolnym przewodzie. jeśli jest 5V to zwieram go do masy ( dla bezpieczeństwa przez rezystor np 200om) i patrze co się dzieje. W ten sposób odnajdą się bez problemu przewody 3speed, revers, low brake. Jeśli na jakimś przewodzie jest 0 a nie jest to przewód masowy to zwieram go do 5V przez rezystor. W ten sposób odnajdą się przewody manetki i high brake. TA metoda niesie ryzyko uszkodzenia sterownika ale mi jeszcze nic nie udało się nią zepsuć a sporo tego w rękach miałem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 23:57
Re: Chiński sterownik potrzebny schemat bo brak opisu
Dzięki za podpowiedzi teraz muszę wdrożyć je w życie i zobaczymy co z tego wyniknie jeszcze go rozkręcę i zobaczę czy nie ma czegoś na PCB
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2023, 23:57
Re: Chiński sterownik potrzebny schemat bo brak opisu
Zgodnie z podpowiedzią rozkręciłem sterownik aby zobaczyć co jest na PCB i od razu mam pytanie co może oznaczać KEY, SB, HL, XS