łADOWARKA GAZELLE 36V
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
łADOWARKA GAZELLE 36V
łADOWARKA GAZELLE zepsułem ( nie swieci zielona dioda na obudowie a w baterii nie pulsuje czerwona dioda)podłanczająć do bateri wyładowanej do 6% jak ładowałem kiedy był stan bateri 35% to działała.
36V inergy bateries Output 48V ,2 A
Teraz jestem na wsi i jutro mam jechać do Poznania 27km pytanie :
jak naładować tą baterię mam 1 sztuka ładowarkę samochodową 6/12V, 1 sztuka pseudo ładowarkę z LIDLA 6/12V, 2 sztuki ładowarki starego typu transformatorowe 12V .
Łdowarka jest zamnięta na trytki więc poprzedni właściciel miał jakiś problem z nią , była otwierana .
Gdzie w Poznaniu w dobrej cenie i szybko naprawią mi ładowarkę.
36V inergy bateries Output 48V ,2 A
Teraz jestem na wsi i jutro mam jechać do Poznania 27km pytanie :
jak naładować tą baterię mam 1 sztuka ładowarkę samochodową 6/12V, 1 sztuka pseudo ładowarkę z LIDLA 6/12V, 2 sztuki ładowarki starego typu transformatorowe 12V .
Łdowarka jest zamnięta na trytki więc poprzedni właściciel miał jakiś problem z nią , była otwierana .
Gdzie w Poznaniu w dobrej cenie i szybko naprawią mi ładowarkę.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie wiem, jak działa dokładnie ta ładowarka. Są takie, które wykrywają napięcie akumulatora i dopiero startują. Możliwe, że napięcie baterii jest za małe a ładowarka jest sprawna. Możesz połączyć szeregowo 3 ładowarki samochodowe 12V i trochę podładować ten akumulator i wtedy podpiąć ładowarkę, ale to wymaga pewnej wiedzy elektroniczno-elektrycznej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Ładowarkę uszkodziłem bo nie włancza się na obudowie zielona dioda że jest pod napięciem 230V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Pytanie jest takie jak podłącze 3X12V czy nie popłynie za duży prąd i nie uszkodzę BSM . Wiem że przy łaczeniu baterii 46V do baterii 36V na forum proponowano opornik 8 om lub przetwornice by ogrsanczyc prąd do 2A. Pytanie jest czy ja mogę kupić ładowarkę z wentylatorem z prądem 5A zamiast 2A bo ta wymiekała w 20C , musiałem wystawiać na balkon w trakcie ładowania .
-
- Forumowicz
- Posty: 1463
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Z tego co pamiętam to ładowarka do Gazelle jest trzypinowa, więc jest duża szansa, że na zwykłej ładowarce ładowanie w ogóle nie ruszy.
Nie możesz kupić ładowarki 5A jeśli oryginalna była 2A, bo bateria tego nie przeżyje.
Nie możesz kupić ładowarki 5A jeśli oryginalna była 2A, bo bateria tego nie przeżyje.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Prąd ładowania zależy od typu i ilości ogniw. W zależności od producenta prąd ładowania może być typowo od 1A do kilku A na ogniwo. Trzeba sprawdzić w opisie producenta, jaki jest typowy prąd ładowania i jaki maksymalny. Zalecam prąd typowy, bo przy większym ogniwa potrafią się mocno grzać i nie służy to trwałości ogniwa. Prąd ładowania zależy też od BMS, który ma zawsze swój maksymalny prąd ładowania, ale zazwyczaj jest to ponad 5A. Dla pakietu Xp5S można spokojnie ładować go prądem 5A. Dla 4S 4A itd. W hulajnogach zazwyczaj jest pakiet 2S i tam są fabryczne ładowarki 2A. Więc przyjmując 1S = 1A to sobie sam oblicz
Producenci dodają zwykle ładowarki 2A, bo są tanie i w miarę bezpieczne przy ładowaniu pakietu, choć pakiet wytrzyma większe prądy ładowania.
Producenci dodają zwykle ładowarki 2A, bo są tanie i w miarę bezpieczne przy ładowaniu pakietu, choć pakiet wytrzyma większe prądy ładowania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Kupiłem na allegro 2A z wentylatorem nie działała odesłałem , dokonałem nowego zakupu na aliexspress ale 5A z wentylatorem bo stara 2A dostała wypalenie przy kości kiedy zaczołem ładowanie od 6% i do tego bardzo długo trwało ładowanie uzyskiwałem 7% wzrostu pojemności /1h czyli 5h z 66% na 100% i bardzo mi się grzała ładowarka tak że musiałem na balkonie ją trzymać albo otwierać obudowę .Pytanie czy BMS nie zabezpieczą mi baterii przed uszkodzeniem , czy mam zamocować opornik by ograniczyć prąd do 2A ,albo zamówić drugą do 2A i wtedy jak bateria jest bardzo rozładowana rusza z ładowaniem na tej 5A i jak dojdę do ~70% przechodzę na 2A.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie wiem czy mam układ 10S5P czy 10S4P bateria nazywa się gazelle gold 36V 397Wh , rower przejechał 6000km, jedzie ładowarka 5A a jeśli ogniwa są stare czy nie wykończy ich za dużym prądem. Na ładowarce 2A uzyskiwałem wzrost pojemności 7%/1hkawuem pisze: ↑19 gru 2024, 7:18Prąd ładowania zależy od typu i ilości ogniw. W zależności od producenta prąd ładowania może być typowo od 1A do kilku A na ogniwo. Trzeba sprawdzić w opisie producenta, jaki jest typowy prąd ładowania i jaki maksymalny. Zalecam prąd typowy, bo przy większym ogniwa potrafią się mocno grzać i nie służy to trwałości ogniwa. Prąd ładowania zależy też od BMS, który ma zawsze swój maksymalny prąd ładowania, ale zazwyczaj jest to ponad 5A. Dla pakietu Xp5S można spokojnie ładować go prądem 5A. Dla 4S 4A itd. W hulajnogach zazwyczaj jest pakiet 2S i tam są fabryczne ładowarki 2A. Więc przyjmując 1S = 1A to sobie sam oblicz
Producenci dodają zwykle ładowarki 2A, bo są tanie i w miarę bezpieczne przy ładowaniu pakietu, choć pakiet wytrzyma większe prądy ładowania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Napęd jest w przednim kole. Po zużyciu tylniej opony widać że tak duży przebieg 6000km pierwszy właściciel zrobił raczej bez wspomagania, jak kupiłem rower nie działało wspomaganie.jarek57 pisze: ↑04 sty 2025, 3:58Nie wiem czy mam układ 10S5P czy 10S4P bateria nazywa się gazelle gold 36V 397Wh , rower przejechał 6000km, jedzie ładowarka 5A a jeśli ogniwa są stare czy nie wykończy ich za dużym prądem. Na ładowarce 2A uzyskiwałem wzrost pojemności 7%/1hkawuem pisze: ↑19 gru 2024, 7:18Prąd ładowania zależy od typu i ilości ogniw. W zależności od producenta prąd ładowania może być typowo od 1A do kilku A na ogniwo. Trzeba sprawdzić w opisie producenta, jaki jest typowy prąd ładowania i jaki maksymalny. Zalecam prąd typowy, bo przy większym ogniwa potrafią się mocno grzać i nie służy to trwałości ogniwa. Prąd ładowania zależy też od BMS, który ma zawsze swój maksymalny prąd ładowania, ale zazwyczaj jest to ponad 5A. Dla pakietu Xp5S można spokojnie ładować go prądem 5A. Dla 4S 4A itd. W hulajnogach zazwyczaj jest pakiet 2S i tam są fabryczne ładowarki 2A. Więc przyjmując 1S = 1A to sobie sam oblicz
Producenci dodają zwykle ładowarki 2A, bo są tanie i w miarę bezpieczne przy ładowaniu pakietu, choć pakiet wytrzyma większe prądy ładowania.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Wygląda na to, że masz baterię w okolicach 11Ah sądząc po Wh.
Nie wiem jakie tam masz ogniwa. Może to być 3P, 4P lub 5P.
Możesz próbować ładować to 5A pod warunkiem kontroli temperatury ogniw. Jeśli zaczną się grzać, to musisz zmniejszyć prąd ładowania.
Ja bym jednak sugerował zakup ładowarki o prądzie zgodnym z oryginalną ładowarką, lub zakup zasilacza z regulacją napięcia i prądu. Będziesz miał uniwersalną ładowarkę do każdego roweru
Nie wiem jakie tam masz ogniwa. Może to być 3P, 4P lub 5P.
Możesz próbować ładować to 5A pod warunkiem kontroli temperatury ogniw. Jeśli zaczną się grzać, to musisz zmniejszyć prąd ładowania.
Ja bym jednak sugerował zakup ładowarki o prądzie zgodnym z oryginalną ładowarką, lub zakup zasilacza z regulacją napięcia i prądu. Będziesz miał uniwersalną ładowarkę do każdego roweru
-
- Forumowicz
- Posty: 1463
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łADOWadneARKA GAZELLE 36V
Taka bateria powinna ładować się z ładowarki 2A około 5 czy 6 godzin. Nie wiem dlaczego trwało to tak długo. Te 5 godzin jest rozsądną wartością i najlepiej tego nie przyspieszać.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Długie ładowanie poza uszkodzonymi ogniwami może być spowodowane złym kontaktem styków we wtyczce i gnieździe ładowania. Te styki z czasem się wyrabiają i mają słaby kontakt.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
To jest gniazdko 3 pinowe XLR raczej nie stworzone do dużych prądów. Jeszcze nie jest wyrobione bo by się grzało w trakcie ładowania.Jak miałem zasilacz 2A to bateria się nie grzała w trakcie ładowania.Może jest 4P albo 5P( strasznie dziwnie upakowane 18650 i zalane czarną masą) przy następnej rewizji baterii sprawdzę bo chcę poszukać ogniw które wymiękają teraz zimą ,tak że przy stanie bateri 66% i funkcji BOST-najwieksze wspomaganie 250W, wyłancza się wspomaganie i trzeba naładować baterię żeby rower jechał . Blokuje się wyswietlacz i nie można przejść na NORMAL lub EKO ale zrobie próby czy jak wyciągne baterię i znowu włożę to pojadę na EKO lub NORMAL.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Te złącza mają grube piny. Opis producenta:
typ: XLR żeński (3-pin)
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Więc spokojnie daje radę w ładowarkach.
Przy takich kłopotach trzeba koniecznie rozebrać akumulator i sprawdzić ogniwa pod względem napięcia na ogniwach i na złączach. Przed i za BMS również.
typ: XLR żeński (3-pin)
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Więc spokojnie daje radę w ładowarkach.
Przy takich kłopotach trzeba koniecznie rozebrać akumulator i sprawdzić ogniwa pod względem napięcia na ogniwach i na złączach. Przed i za BMS również.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Po proszę link żebym zrobił najpierw sobie w domu tanią zgrzewarkę do ogniw i wtedy mogę otwierać baterię i sprawdzać ogniwa i wymieniać gdyż uważam że jeśli wyłącza się wspomaganie przy funkcji BOST 250W silnik /36V przy 66% naładowania to co najmniej 34% ogniw jest ble i sumaryczne napięcie 10 ogniw w szeregu pod obciążeniem możeniem może być poniżej 27V=2,7V x 10 ogniw.Następnie pytanie co zrobić jeśli ogniwa nie mają numerów czyli nie wiem czy to są wysoko prądowe lub wysoko pojemnościowe , pamiętam że miał jasno zielone koszulki a czy były na nich jakieś numery producenta nie pamiętam.kawuem pisze: ↑05 sty 2025, 4:59Te złącza mają grube piny. Opis producenta:
typ: XLR żeński (3-pin)
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Więc spokojnie daje radę w ładowarkach.
Przy takich kłopotach trzeba koniecznie rozebrać akumulator i sprawdzić ogniwa pod względem napięcia na ogniwach i na złączach. Przed i za BMS również.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Do sprawdzenia pakietu nie jest ci potrzebna zgrzewarka. Trzeba zdjąć folię z baterii i dostać się do biegunów ogniw. Wtedy bez problemu zdiagnozujesz stan całej baterii. Dopiero wtedy, gdy wykryjesz uszkodzone ogniwa i będziesz je chciał wymienić, możesz myśleć o zgrzewarce, albo o porządnej lutownicy. Może wystarczy tylko wyrównać ogniwa i będzie OK. Takie przypadki miałem już nie raz i wystarczyło zbalansować cały pakiet.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Może wystarczy tylko wyrównać ogniwa i będzie OK. Takie przypadki miałem już nie raz i wystarczyło zbalansować cały pakiet.
[/quote]
Jak się robi wyrównanie ogniw a jak robi się zbalansowanie całego pakietu ?
Obecnie nie posiadam oryginalnej ładowarki Gazelle z uszkodzonej pobrałem przewód 2 żyły o małym przekroju l=1,5m zakończone rozkręcaną wtyczką XLC 3 pinową bolce co 90 stopni.
Mój zestaw prowizorka połączonych w szereg ładowarek 12V do bateri 36V
startuje na prądzie 1,16A czerwona dioda na baterii Gazele pulsuje
potem przełancza się prąd ładowania na 0,61A czerwona dioda na baterii Gazele pulsuje wtedy ładuje się ~2-3h
potem przełancza się prąd ładowania na 0,04A czerwona dioda na baterii Gazele nie pulsuje trzymałem około 2h
W trakcie ładowania cały czas wzrasta napięci baterii do 41,8V( i wtedy wyłancza się czerwona dioda w baterii) mierzone na gniazdku szarym 4 pinowym , tym co wchodzi do sterownia roweru.
Po takim naładowaniu dzisiaj robiłem test 27km +8C żadna rewelacja musiałem oszczędzać baterię gdzie nie było potrzeby przełanczać się na normal, eko , wyłączone wspomagania z górki jak dojechałem na wyświetlaczu było 62%-37,9V bateria bez obciążenia , kiedy jadę na funkcji BOST czyli max pobór 250W to przy wskazaniu 66% wyłąncza się wspomaganie.
Teraz się doczytałem na obudowie , producent podał 10S5PCGR18650CG
Pytanie może ja już robię wyrównanie ogniw i zbalansowanie całego pakietu.
[/quote]
Jak się robi wyrównanie ogniw a jak robi się zbalansowanie całego pakietu ?
Obecnie nie posiadam oryginalnej ładowarki Gazelle z uszkodzonej pobrałem przewód 2 żyły o małym przekroju l=1,5m zakończone rozkręcaną wtyczką XLC 3 pinową bolce co 90 stopni.
Mój zestaw prowizorka połączonych w szereg ładowarek 12V do bateri 36V
startuje na prądzie 1,16A czerwona dioda na baterii Gazele pulsuje
potem przełancza się prąd ładowania na 0,61A czerwona dioda na baterii Gazele pulsuje wtedy ładuje się ~2-3h
potem przełancza się prąd ładowania na 0,04A czerwona dioda na baterii Gazele nie pulsuje trzymałem około 2h
W trakcie ładowania cały czas wzrasta napięci baterii do 41,8V( i wtedy wyłancza się czerwona dioda w baterii) mierzone na gniazdku szarym 4 pinowym , tym co wchodzi do sterownia roweru.
Po takim naładowaniu dzisiaj robiłem test 27km +8C żadna rewelacja musiałem oszczędzać baterię gdzie nie było potrzeby przełanczać się na normal, eko , wyłączone wspomagania z górki jak dojechałem na wyświetlaczu było 62%-37,9V bateria bez obciążenia , kiedy jadę na funkcji BOST czyli max pobór 250W to przy wskazaniu 66% wyłąncza się wspomaganie.
Teraz się doczytałem na obudowie , producent podał 10S5PCGR18650CG
Pytanie może ja już robię wyrównanie ogniw i zbalansowanie całego pakietu.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Masz 10 pięter po 5 ogniw równolegle. Twoje ogniwa maja katalogowo 2250 mAh. Producent podaje maksymalny prąd ładowania 1,5A, czyli teoretycznie taki pakiet można ładować prądem do 7,5A. Jednak zalecam max 3A dla lepszej kondycji pakietu.
https://www.tme.eu/Document/7002466830e ... 8650CG.pdf
Jeśli wyrównasz ogniwa, to i cały pakiet będzie wyrównany.
Wyrównanie polega na doprowadzeniu każdego z 10 pięter baterii do jednakowego napięcia z dokładnością do +/- 0,01V
Różnica w napięciach każdej sekcji w granicach 0,02V jest do przyjęcia, choć mądre głowy piszą, że 0,01V to wtedy jest OK.
Najlepiej jest naładować każde piętro do napięcia 4,20V a później rozładować do odcięcia przez kontroler lub BMS i wtedy zmierzyć napięcia na każdej sekcji. Jeżeli będą zbliżone, to jest w miarę OK. Jeśli któraś z sekcji będzie miała rozjazd większy, niż, powiedzmy, 0,1 - 0,2V lub jeszcze większy, to dane piętro jest podejrzane i trzeba się dokładnie przyjrzeć każdej z 5 baterii danej sekcji. Może być uszkodzone jedno ogniwa, lub więcej, nawet wszystkie 5. Dobrze by było sprawdzić też RW każdego piętra, ale pewnie nie masz takiego miernika.
Ale żeby to zrobić, to musisz rozbebeszyć baterię.
https://www.tme.eu/Document/7002466830e ... 8650CG.pdf
Jeśli wyrównasz ogniwa, to i cały pakiet będzie wyrównany.
Wyrównanie polega na doprowadzeniu każdego z 10 pięter baterii do jednakowego napięcia z dokładnością do +/- 0,01V
Różnica w napięciach każdej sekcji w granicach 0,02V jest do przyjęcia, choć mądre głowy piszą, że 0,01V to wtedy jest OK.
Najlepiej jest naładować każde piętro do napięcia 4,20V a później rozładować do odcięcia przez kontroler lub BMS i wtedy zmierzyć napięcia na każdej sekcji. Jeżeli będą zbliżone, to jest w miarę OK. Jeśli któraś z sekcji będzie miała rozjazd większy, niż, powiedzmy, 0,1 - 0,2V lub jeszcze większy, to dane piętro jest podejrzane i trzeba się dokładnie przyjrzeć każdej z 5 baterii danej sekcji. Może być uszkodzone jedno ogniwa, lub więcej, nawet wszystkie 5. Dobrze by było sprawdzić też RW każdego piętra, ale pewnie nie masz takiego miernika.
Ale żeby to zrobić, to musisz rozbebeszyć baterię.
-
- Forumowicz
- Posty: 1463
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Rozumiem, że to przy podłączonej ładowarce. A po jej odłączeniu dalej jest takie samo, czy spada?W trakcie ładowania cały czas wzrasta napięci baterii do 41,8V
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Rozumiem, że to przy podłączonej ładowarce. A po jej odłączeniu dalej jest takie samo, czy spada?
7h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 38,0V
15h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 37,1V
W czwartek kiedy na wyśietlaczu było 32%
0h po skończinej jeździe 36,2V
1h po skończonej jeździe napięcie się zmieniało 36,7V-36,6V-36,8V może BSM wyrównywał
7h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 38,0V
15h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 37,1V
W czwartek kiedy na wyśietlaczu było 32%
0h po skończinej jeździe 36,2V
1h po skończonej jeździe napięcie się zmieniało 36,7V-36,6V-36,8V może BSM wyrównywał
Ostatnio zmieniony 10 sty 2025, 1:17 przez jarek57, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
jarek57 pisze: ↑10 sty 2025, 0:38Rozumiem, że to przy podłączonej ładowarce. A po jej odłączeniu dalej jest takie samo, czy spada?
7h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 38,0V
15h po skończonej jeździe kiedy na wyswietlaczu było 52% napięcie było 37,1V
W czwartek kiedy na wyśietlaczu było 32%
0h po skończinej jeździe 36,2V
1h po skończonej jeździe napięcie się zmieniało 36,7V-36,6V-36,8V może BSM balansował baterie w spoczynku bez ładowania
2h po skończinej jeździe 37,2V
5,5h po skończinej jeździe 36,4V
Rozpoczełem ładowanie baterii ładowarkami 4X12V prądem 0,96A czerwona dioda pulsował na baterii i po ~1h przestała pulsować ,zaczeły grzać się ładowarki .Okazało się że na wtyczce gniazdku -przewodzie zasilającym XLC 3 pinowa mam 0,3 oma opór ,a jak podłącze w szereg żarówkę 12v 55W pod gniazdko XLC +prostownik zasilanie 6V to pokazuje prąd 10A.Przypomniałe sobie że 19,12,24 spaliła mi się ładowarka 2A po 1H ładowania pod baterię przy rozładowaniu na 6% i czekam za ładowarką 5A z aliexspres.Ale teraz nie mam kocepcji co dalej robić oprócz rozkręcenia baterii.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie walcz z ładowarkami, bo to ci nic nie da bez zdiagnozowania stanu wszystkich ogniw w baterii. Na bank z nimi jest coś nie tak. Normalnie, po odłączeniu ładowarki napięcie na pakiecie zawsze spada i odwrotnie, rośnie po odłączeniu obciążenia. Niewiele, ale zawsze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Rozebrałem baterie i znalazłem 3 zaśniedzione turkusowy nalot, skorodowane , nadpalone wtyczki konektorowe z cienkimi przewodami do BMS oczyściłem je i tekturki- preszpan między sekcjami przy pomocy szczoteczki do zebów i wody, skrobania po preszpanie . Zwarcia na zasilaniu 0,3 oma teraz nie ma ale sekcje jeszcz nie są sklejone taśmą i ściśnięte do obudowy( umyta w środku).Myślę że spowodowane to było wdzielaniem chemi z ogniw pytanie jest czy mogę zanurzyć ogniwa bez BMS do wody żeby zmyć resztę chemi z bocznych powierzni ogniw?kawuem pisze: ↑10 sty 2025, 2:34Nie walcz z ładowarkami, bo to ci nic nie da bez zdiagnozowania stanu wszystkich ogniw w baterii. Na bank z nimi jest coś nie tak. Normalnie, po odłączeniu ładowarki napięcie na pakiecie zawsze spada i odwrotnie, rośnie po odłączeniu obciążenia. Niewiele, ale zawsze.
Napięcia sekcji baterii naładowanej w 32% po 50h postoju to :3,65-3,65-3,65-3,65-3,67-3,64-3,65-3,65-3,65-3,67 czyli nie ma jakiegość dużego rozrzutu.
Jak i z czego zbudować obciążenie 6,9Ax36V=250W by sprawdzić sekcje pod obciążeniem a może sprawdza się je pojedynczo.
Pytanie czy te 3 zaśniedziałe wtyczki konektorowe do BSM mogły do czasu mycia ogniw, preszpanu szczoteczką wykazywać zwarcie a w 19,12,24 spalić ładowarkę 2A 36V ,przedtem się bardzo grzała ale nie zmierzyłem nigdy prądu . Przyszła nowa ładowarka czy mogę ją podłączyć czy dalej ładować prowizorką 4X12V.
pozdrawiam
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Z ogniw nie ma prawa się nic wydzielać. Jeśli tak jest, to ogniwa są do wymiany. Powodem zaśniedzenia styków może być również woda, która się tam jakoś dostała. Możesz podpiąć nową ładowarkę pod warunkiem kontroli temperatury ogniw w pakiecie. Było 2A, teraz chcesz ładować 5A. To spora różnica.
Możesz zrobić obciążenie z żarówek reflektorowych samochodowych 12V 50W. 3 takie połączone szeregowo pobiorą około 4A.
Możesz zrobić obciążenie z żarówek reflektorowych samochodowych 12V 50W. 3 takie połączone szeregowo pobiorą około 4A.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2025, 13:31 przez kawuem, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1463
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie zanurzaj ogniw w wodzie!
Żarówki halogenowe (ale trzy a nie cztery) będą dobrym obciążeniem.
Ale pierwsza sprawa to zostaw te ogniwa na tydzień, nie podłączone do BMS ani do niczego innego i zmierz ponownie napięcie. Jeśli znacząco spadnie to ogniwa mają upływność i dalsze pomiary nie mają sensu.
Żarówki halogenowe (ale trzy a nie cztery) będą dobrym obciążeniem.
Ale pierwsza sprawa to zostaw te ogniwa na tydzień, nie podłączone do BMS ani do niczego innego i zmierz ponownie napięcie. Jeśli znacząco spadnie to ogniwa mają upływność i dalsze pomiary nie mają sensu.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Na początek, skoro dotychczas nie puściłeś z ogniem chałupy, to jest szansa na uruchomienie/naprawę aku.
Zanim zaczniesz poniższe testy obejrzyj dokładnie te trzy podejrzane ogniwa (szczególnie środkowe) na obecność elektrolitu. Pod koszulką ogniwa będą/powinny być zacieki. Jeżeli ogniwo jest rozszczelnione (wybity bezpiecznik, dziura w obudowie), trzeba by go wymienić.
1. odłącz BMS od aku pozostawiając przewody "+" , "-", oraz przewody balansu do BMS'a.
2. sprawdź we wtyczce balansu BMS'a 10 napięć aku, czy na wszystkich przewodach masz prawidłowe napięcia. Powinny być takie same jak mierzone bezpośrednio na aku.
3. jeżeli masz kupioną PRAWIDŁOWĄ ładowarkę 36 V (nax 42 V), podłącz ją do baterii bez BMS'a. Podczas ładowania sprawdzaj temperaturę (szczególnie tych ogniw które wykazują obecność elektrolitu), oraz napięcia we wtyczce balansu (pojedyncze "S" nie może przekraczać 4.2 V). Jak bateria osiągnie 4.15 - 4 .18 V. przerywasz ładowanie, mierzysz dokładnie każde "S".
4. robisz obciążenie z przedłużacza z trzema czterema gniazdami, do których podłączasz dwa, cztery urządzenia 230 V, 2 kW (suszarka do włosów, farelka, żelazko, czajnik el.) co przy 36 V daje około 2 A na urządzenie. Rozładowujesz aku sprawdzając ponownie temperaturę i napięcia we wtyczce balansu. Wyłączasz obciążenie gdy napięcie aku osiągnie ~29 V lub napięcie pojedynczego "S" spadnie po niżej 2.8 V.
Zanim zaczniesz poniższe testy obejrzyj dokładnie te trzy podejrzane ogniwa (szczególnie środkowe) na obecność elektrolitu. Pod koszulką ogniwa będą/powinny być zacieki. Jeżeli ogniwo jest rozszczelnione (wybity bezpiecznik, dziura w obudowie), trzeba by go wymienić.
1. odłącz BMS od aku pozostawiając przewody "+" , "-", oraz przewody balansu do BMS'a.
2. sprawdź we wtyczce balansu BMS'a 10 napięć aku, czy na wszystkich przewodach masz prawidłowe napięcia. Powinny być takie same jak mierzone bezpośrednio na aku.
3. jeżeli masz kupioną PRAWIDŁOWĄ ładowarkę 36 V (nax 42 V), podłącz ją do baterii bez BMS'a. Podczas ładowania sprawdzaj temperaturę (szczególnie tych ogniw które wykazują obecność elektrolitu), oraz napięcia we wtyczce balansu (pojedyncze "S" nie może przekraczać 4.2 V). Jak bateria osiągnie 4.15 - 4 .18 V. przerywasz ładowanie, mierzysz dokładnie każde "S".
4. robisz obciążenie z przedłużacza z trzema czterema gniazdami, do których podłączasz dwa, cztery urządzenia 230 V, 2 kW (suszarka do włosów, farelka, żelazko, czajnik el.) co przy 36 V daje około 2 A na urządzenie. Rozładowujesz aku sprawdzając ponownie temperaturę i napięcia we wtyczce balansu. Wyłączasz obciążenie gdy napięcie aku osiągnie ~29 V lub napięcie pojedynczego "S" spadnie po niżej 2.8 V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie mogę zostawić tej baterii na tydzień bo ten kto ze zwykłego roweru przesiądzie się na rower na prąd znajdzie 1000 powodów dla których nie może jechać na zwykłym rowerze to działa tak samo jak pieszy przesiadzie się do samochodu to już nie może być pieszym a jak mu rozbiją samochód to jest straszny lament że z buta musi iść.Nie mogę odłączyć BMS bo blaszki się wyginają a mam rękę kowala 3 sztuki z wielkim bólem rozłączyłem do lutowania i założyłem spowrotem ( nie posiadam jeszcze mocnej lutownicy 200-500W do odlutowania grubych przewodów do sekcji żeby zdjąć resztę przewodów balansu od BSM bo Gazelle główną podłużną wtyczkę 10 przewodów balansu do BSM i cały BSM zalał mi czarnym epidianem 53 dla mojego dobra żebym nie widział numerów kości. Pytanie jest takie czy te 3 żarówki 12V55W nie mogę podłączyc równolegle i sprawdzić każdą celę na spadek napięcia pod obciążeniem ( mam rozebraną baterię).zielony71 pisze: ↑12 sty 2025, 10:37Nie zanurzaj ogniw w wodzie!
Żarówki halogenowe (ale trzy a nie cztery) będą dobrym obciążeniem.
Ale pierwsza sprawa to zostaw te ogniwa na tydzień, nie podłączone do BMS ani do niczego innego i zmierz ponownie napięcie. Jeśli znacząco spadnie to ogniwa mają upływność i dalsze pomiary nie mają sensu.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Może zacznij od jednej żarówki, bo zimne włókno żarówki będzie praktycznie zwarciem dla ogniwa. Nie mam takiej żarówki, bo bym ci zmierzył prąd jaki popłynie przez taką żarówkę przy napięciu 3,5V. Jak masz amperomierz, to sam sobie zmierz jaki prąd płynie i jak będzie dla ciebie za mały, to wtedy możesz dokładać następne żarówki równolegle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Nie widać wycieków na ogniwach bo holdery gazelli zasłaniają jedynie co stwierdziłem że 4 ogniwa zostawiły na aluminiowej obudowie biały nalot od gazowania + 2 ogniwa gazowały i uszkodziły wtyczki konektorowe na przewodach do balansera.kawuem pisze: ↑12 sty 2025, 9:42Z ogniw nie ma prawa się nic wydzielać. Jeśli tak jest, to ogniwa są do wymiany. Powodem zaśniedzenia styków może być również woda, która się tam jakoś dostała. Możesz podpiąć nową ładowarkę pod warunkiem kontroli temperatury ogniw w pakiecie. Było 2A, teraz chcesz ładować 5A. To spora różnica.
Możesz zrobić obciążenie z żarówek reflektorowych samochodowych 12V 50W. 3 takie połączone szeregowo pobiorą około 4A.
Połączyłem równolegle 3 żarówki 12V 55W i obciążyłem prądem 5,5A 10 celi 3,65V naładowanych do 32% każdą oddzielnie uzyskałem napięci pod obciążeniem 3,32-3,5-3,51-3,45-3,42-3,52-3,52-3,46-3,41-3,40V i stwierdziłem że nic mi to nie daje skoro w celi jest 5 ogniw i nie ma co liczyć że jedna cela bedzie miała 5 zepsutych ogniw a reszta cel dobre ogniwa .Po proszę link do takiego urządzenia które mierzy pojemność pojedyńczego ogniwa + link jak zrobić tanio zgrzewarkę do ogniw bo nie chce lutować( stopią mi się gazellowe holdery z braku miejsca na grot ) wtedy przemysle i może dokupie 6 ogniw nowych i zaczne dłubać
Ostatnio zmieniony 13 sty 2025, 1:40 przez jarek57, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Na 3 żarówka połączonych równolegle uzyskałem prąd 5,5A na celi 3,65Vkawuem pisze: ↑13 sty 2025, 0:54Może zacznij od jednej żarówki, bo zimne włókno żarówki będzie praktycznie zwarciem dla ogniwa. Nie mam takiej żarówki, bo bym ci zmierzył prąd jaki popłynie przez taką żarówkę przy napięciu 3,5V. Jak masz amperomierz, to sam sobie zmierz jaki prąd płynie i jak będzie dla ciebie za mały, to wtedy możesz dokładać następne żarówki równolegle.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Napięcia z grubsza prawidłowe. Natomiast niepokoją mnie te ślady po gazowaniu. Nie ma prawa nic gazować.
Mierników pojemności ogniw jest mnóstwo.
Jeden z nich: https://allegro.pl/oferta/miernik-teste ... 6822356281
Inny: https://allegro.pl/oferta/641-aktywny-t ... 1955914055
Mierników pojemności ogniw jest mnóstwo.
Jeden z nich: https://allegro.pl/oferta/miernik-teste ... 6822356281
Inny: https://allegro.pl/oferta/641-aktywny-t ... 1955914055
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Już z napięć widać duży rozrzut w "pojemności/RW" poszczególnych "S". Sekcje ze spadkiem 0.13 - 0.15 V, będą z dużym prawdopodobieństwem "pojemniejsze/mniej zużyte" od sekcji 0.27 - 0.33V.jarek57 pisze: ↑12 sty 2025, 4:02Napięcia naładowane w 32% ; 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,67 - 3,64 - 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,67
napięcia "S" pod obciążeniem; 3,32 - 3,50 - 3,51 - 3,45 - 3,42 - 3,52 - 3,52 - 3,46 - 3,41 - 3,40
zmierzona różnica napięć "S" ; 0.33 - 0.15 - 0.14 - 0.20 - 0.25 - 0.22 - 0.13 - 0.19 - 0.24 - 0.27
Zapewne "gazowanie" wystąpiło na pierwszej sekcji, tej ze spadkiem napięcia 0.33V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
typ: XLR żeński (3-pin)
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Rozpakowałem zakupioną ładowarkę za 80zeta 5A i wtyk XLR 3 pin nie pasuje do gazelli . Sama wtyczka gazelli orginał (podobna do XLR 3 pinowa) chodzi po 89zeta a ładowarka z długimi przewodami nie jak u chinczyka po 400zeta.
Na tej trefnej baterii do czasu wymiany ogniw mam zamiar wykończyć więcej ładowarek.
Okazuje się że nie wymienie gniazda w obudowie bateri Gazela bo producent zalał żywicą BMS i nie dostanę się do gniazda ładowania.
Pytanie co robić bo docelowo chciałby zamocować drugą baterię w rowerze( nie wiem jaką czy36V i jakość wepnę się w przewody i gazella nie zablokuje mnie lub z baterii 48V+ przetwornica do gniazdka zasilania ale może być ograniczenie prądu przez Gazelę i wkońcu sie to urwie bo będzie wystawało z boku baterii )
Chciałbym docelowo mieć 2 ładowarki 3A i 5A o takich samych wtyczkach jedną na codzień drugą w rezerwie i do szybkiego ładowania ogniw.
pozdrawiam
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Rozpakowałem zakupioną ładowarkę za 80zeta 5A i wtyk XLR 3 pin nie pasuje do gazelli . Sama wtyczka gazelli orginał (podobna do XLR 3 pinowa) chodzi po 89zeta a ładowarka z długimi przewodami nie jak u chinczyka po 400zeta.
Na tej trefnej baterii do czasu wymiany ogniw mam zamiar wykończyć więcej ładowarek.
Okazuje się że nie wymienie gniazda w obudowie bateri Gazela bo producent zalał żywicą BMS i nie dostanę się do gniazda ładowania.
Pytanie co robić bo docelowo chciałby zamocować drugą baterię w rowerze( nie wiem jaką czy36V i jakość wepnę się w przewody i gazella nie zablokuje mnie lub z baterii 48V+ przetwornica do gniazdka zasilania ale może być ograniczenie prądu przez Gazelę i wkońcu sie to urwie bo będzie wystawało z boku baterii )
Chciałbym docelowo mieć 2 ładowarki 3A i 5A o takich samych wtyczkach jedną na codzień drugą w rezerwie i do szybkiego ładowania ogniw.
pozdrawiam
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Zrób zdjęcie tego gniazdka w baterii i wtyczki ze starej ładowarki. Mam różne wtyczki od serwisowanych ładowarek, może któraś ci przypasuje, to ci podeślę.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Założony przez Ciebie temat to "łADOWARKA GAZELLE 36V"
Czyli jak rozumiem chodzi o ładowarkę do aku Li-Ion 36 V, max 42 V.
Pokazane wcześniej napięcia wskazują zresztą na aku Li-Ion '10S", o nominalnym napięciu 36 - 37 V. maksymalnym 42 V
Kupiłeś natomiast ładowarkę ??? na napięcie pracy 50 V
Zacznijmy jeszcze raz od początku. Skoro masz otwarty aku podaj kilka danych i zdjęć.
1. ile ogniw masz w aku
2. podaj opis/markę ogniwa w Twoim aku jaki jest wydrukowany na koszulce.
3. podaj pełny opis ze spalonej ładowarki
4. podaj pełny opis nowej ładowarki
Czyli jak rozumiem chodzi o ładowarkę do aku Li-Ion 36 V, max 42 V.
Pokazane wcześniej napięcia wskazują zresztą na aku Li-Ion '10S", o nominalnym napięciu 36 - 37 V. maksymalnym 42 V
Kupiłeś natomiast ładowarkę ??? na napięcie pracy 50 V
przecież to wszystko się "kupy" nie trzyma.
Zacznijmy jeszcze raz od początku. Skoro masz otwarty aku podaj kilka danych i zdjęć.
1. ile ogniw masz w aku
2. podaj opis/markę ogniwa w Twoim aku jaki jest wydrukowany na koszulce.
3. podaj pełny opis ze spalonej ładowarki
4. podaj pełny opis nowej ładowarki
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
jarek57 pisze: ↑13 sty 2025, 14:27typ: XLR żeński (3-pin)
konstrukcja: niklowany stop cynku (ZnAl4Cu1)
maksymalne napięcie pracy: 50V
maksymalny prąd: 16A
Rozpakowałem zakupioną ładowarkę za 80zeta 5A i wtyk XLR 3 pin nie pasuje do gazelli . Sama wtyczka gazelli oryginał (podobna do XLR 3 pinowa) chodzi po 89zeta a ładowarka z długimi przewodami nie jak u chinczyka po 400zeta.
Na tej trefnej baterii do czasu wymiany ogniw mam zamiar wykończyć więcej ładowarek.
Okazuje się że nie wymienie gniazda w obudowie bateri Gazela bo producent zalał żywicą BMS i nie dostanę się do gniazda ładowania.
Pytanie co robić bo docelowo chciałby zamocować drugą baterię w rowerze( nie wiem jaką czy36V i jakość wepnę się w przewody i gazella nie zablokuje mnie lub z baterii 48V+ przetwornica do gniazdka zasilania ale może być ograniczenie prądu przez Gazelę i wkońcu sie to urwie bo będzie wystawało z boku baterii )
Chciałbym docelowo mieć 2 ładowarki 3A i 5A o takich samych wtyczkach jedną na codzień drugą w rezerwie i do szybkiego ładowania ogniw.
pozdrawiam
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
kawuem pisze: ↑13 sty 2025, 16:08To są parametry tego 3-pinowego złącza a nie ładowarki :
Ładowar kupiłem taką 36V5A(42V) od pana chinczyka bo on w ofercie podał takie właściwości 36V 10S Li-ion 42V.
Tam ta oryginalna ładowarka gazelli co się spaliła miała na obudowie napisy suitable for 36V innergy batteries ,Output:48.0V=2,00A .
Jak się zamieszcza zdjęcia bo tylko pokazuje mi się img/img i nie wiem co dalej zrobić a jak wklejam zdjęcie to nic nie wychodzi
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Wejdź w "odpowiedz/pełny edytor", poniżej okna edycji masz opcję "załącznik". Naciśnij go, wybierz zdjęcie (lub inny obsługiwany format) maksymalnie 0.99 Mb, naciśnij "dodaj plik" i gotowe
Jeszcze jedno, możesz dodać 3 zdjęcia w odpowiedzi
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Może chińczyk założył, że BMS odetnie ładowanie przy 42V?
-
- Forumowicz
- Posty: 1463
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
W gazellach tak właśnie jest, że do baterii 36/42V dają ładowarki 48V. Najwyraźniej magiczny oryginalny BMS gazelli radzi sobie z takim napięciem i tak ma być.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
tkoko pisze: ↑13 sty 2025, 7:43Już z napięć widać duży rozrzut w "pojemności/RW" poszczególnych "S". Sekcje ze spadkiem 0.13 - 0.15 V, będą z dużym prawdopodobieństwem "pojemniejsze/mniej zużyte" od sekcji 0.27 - 0.33V.jarek57 pisze: ↑12 sty 2025, 4:02Napięcia naładowane w 32% ; 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,67 - 3,64 - 3,65 - 3,65 - 3,65 - 3,67
napięcia "S" pod obciążeniem; 3,32 - 3,50 - 3,51 - 3,45 - 3,42 - 3,52 - 3,52 - 3,46 - 3,41 - 3,40
zmierzona różnica napięć "S" ; 0.33 - 0.15 - 0.14 - 0.20 - 0.25 - 0.22 - 0.13 - 0.19 - 0.24 - 0.27
W gniazdku na obudowie bateri mam zwarcie jak chce naładować baterie po przeglądzie , czyszczeniu przy podanym napięciu 6V przez żarówkę 12V 55W prąd jest 0,8A ,12V-3,8A.
Nic nie mogę dalej zrobić bo z drugiej strony obudowy jest BSM zalany czarną żywicą.
Pytanie jest takie czy mogę zacząć ładować ogniwa podłanczając się bezpośrednio pod przewody +,10S5P jakim max. prądem A- omijająć BSM i chałupe nie podpale.
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Zadając takie pytania widać, że nie masz pojęcia o bateriach. Na twoim miejscu raczej bym nie próbował ładować w ten sposób. Pewny jesteś, że zwarcie jest na gniazdku ładowania a nie w samym BMS? Zazwyczaj na takim gniazdu występuje napięcie baterii. Lepiej dla ciebie i baterii było by wywalić wszystko ze środka i zbudować nowy pakiet z nowym BMS. Nie wiem czy trzeci pin ładowarki jest do czegoś podłączony, czy wystarczy podać tylko + i - z ładowarki by to zaczęło się ładować. Zawsze można wyprowadzić z baterii nowe gniazdko ładowania, lub wywiercić w obudowie dziurkę i założyć nowe gniazdko, np. takie:
2A ładowania wytrzyma.
Lub takie:
To wytrzyma 5A.
2A ładowania wytrzyma.
Lub takie:
To wytrzyma 5A.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
takie coś chcę kupić a ali exspres linkhttps://pl.aliexpress.com/item/4000521848440.html?spm=a2g0o.cart.0.0.8fef452cwtgw3Z&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol
Po proszę infojak wkleja się zdjęcia.
Wywalenie tego BSM to poważna robota bo z niego wychodzi 10 przewodów balansujących do ogniw i wtyczkę podłużną do tych przewodów też mam zalaną żywica .
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
[/img]
jarek57 pisze: ↑14 sty 2025, 1:15
takie coś chcę kupić a ali exspres linkhttps://pl.aliexpress.com/item/4000521848440.html?spm=a2g0o.cart.0.0.8fef452cwtgw3Z&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol
[urlhttps://pl.aliexpress.com/item/4000521848440.html?spm=a2g0o.cart.0.0.8fef452cwtgw3Z&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol][/url]
Po proszę info jak wkleja się zdjęcia.
Wywalenie tego BSM to poważna robota bo z niego wychodzi 10 przewodów balansujących do ogniw i wtyczkę podłużną do tych przewodów też mam zalaną żywica .
Nie mam pojęcia gdzie jest zwarcie czy w BSM czy w gniazdku .
Mogę nie mieć pojęcia o bateriach litowo jonowych bo to mój pierwszy rower na prąd.
Nie wiem czy 3 bolec jest do czegoś potrzebny może być sygnałowy wykorzystywany w serwisie . Ładowarka orginalna co się spaliła mimo że miała wtyk 3 pinowy to w przewodzie były 2 żyły. Ludzie bardzo sie skarżyli na Gazelle że jest tak zrobiona że inna bateria np o nazwie brązowa 7,4Ah już nie ruszy z rowerem i trzeba w autoryzowanym serwisie przeprogramować rower.
Po proszę link do BSM pasujący do 10S5P 36V 397Wh
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 gru 2024, 19:13
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
jarek57 pisze: ↑14 sty 2025, 1:19[/img]jarek57 pisze: ↑14 sty 2025, 1:15
takie coś chcę kupić a ali exspres linkhttps://pl.aliexpress.com/item/4000521848440.html?spm=a2g0o.cart.0.0.8fef452cwtgw3Z&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol
[urlhttps://pl.aliexpress.com/item/4000521848440.html?spm=a2g0o.cart.0.0.8fef452cwtgw3Z&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol][/url]
Po proszę info jak wkleja się zdjęcia.
Wywalenie tego BSM to poważna robota bo z niego wychodzi 10 przewodów balansujących do ogniw i wtyczkę podłużną do tych przewodów też mam zalaną żywica .
Nie mam pojęcia gdzie jest zwarcie czy w BSM czy w gniazdku .
Mogę nie mieć pojęcia o bateriach litowo jonowych bo to mój pierwszy rower na prąd.
Nie wiem czy 3 bolec jest do czegoś potrzebny może być sygnałowy wykorzystywany w serwisie . Ładowarka orginalna co się spaliła mimo że miała wtyk 3 pinowy to w przewodzie były 2 żyły. Ludzie bardzo sie skarżyli na Gazelle że jest tak zrobiona że inna bateria np o nazwie brązowa 7,4Ah już nie ruszy z rowerem i trzeba w autoryzowanym serwisie przeprogramować rower.
Po proszę link do BSM pasujący do 10S5P 36V 397Wh
- kawuem
- Forumowicz
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 gru 2024, 2:44
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Jeśli chcesz wrzucić obrazek z innej strony internetowej, to klikasz na ten obrazek prawym klawiszem myszki i wybierasz "otwórz grafikę w nowej karcie" po czym kopiujesz adres obraz z górnej belki przeglądarki. Adres powinien się kończyć na .jpg .bmp lub inne rozszerzenie grafiki.
Potem do swojego tekstu wklejasz ten adres między znaczniki [*img]skopiowany adres[*/img]. Img bez gwiazdek.
Jeśli chcesz wrzucić obrazek ze swojego komputera, to możesz to zrobić przez załącznik. Otwierasz odpowiedz w "Pełny edytor i podgląd" i tam masz okienko do załączników. Wstawiasz tam nazwę swojego obrazka z kompa. Możesz kliknąć wstaw w tekst.
Jeśli w oryginalnej ładowarce były tylko dwa przewody, to nie ma komunikacji i praktycznie każda typowa ładowarka powinna naładować ten akumulator.
BMS na to napięcie (10S) występują w wielu odmianach: wspólny port ładowania i rozładowania, osobne porty ładowania i rozładowania, mogą być z balanserem (te polecam) lub bez balansera, na różne prądy ładowania i rozładowania.
Tu masz wybór różnych BMS: https://allegro.pl/listing?string=10s%20bms%2015a
Potem do swojego tekstu wklejasz ten adres między znaczniki [*img]skopiowany adres[*/img]. Img bez gwiazdek.
Jeśli chcesz wrzucić obrazek ze swojego komputera, to możesz to zrobić przez załącznik. Otwierasz odpowiedz w "Pełny edytor i podgląd" i tam masz okienko do załączników. Wstawiasz tam nazwę swojego obrazka z kompa. Możesz kliknąć wstaw w tekst.
Jeśli w oryginalnej ładowarce były tylko dwa przewody, to nie ma komunikacji i praktycznie każda typowa ładowarka powinna naładować ten akumulator.
BMS na to napięcie (10S) występują w wielu odmianach: wspólny port ładowania i rozładowania, osobne porty ładowania i rozładowania, mogą być z balanserem (te polecam) lub bez balansera, na różne prądy ładowania i rozładowania.
Tu masz wybór różnych BMS: https://allegro.pl/listing?string=10s%20bms%2015a
-
- Forumowicz
- Posty: 5622
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: łADOWARKA GAZELLE 36V
Masz ogniwa o pojemności 2.2 Ah, więc "nominalny/bezpieczny" prąd ładowania to około 1.1 A na ogniwo.
Możesz podłączyć ładowarkę bezpośrednio do plusa i minusa baterii (z pominięciem BMS'a) lecz musisz kontrolować cały czas napięcie każdego "S" (nie może przekroczyć 4.18 - 4.20 V) oraz czy i jak grzeje się akui . Bezpieczniej jest ładować aku prądem 2 A, wówczas grzanie powinno być minimalne i zapewne wystąpi dopiero pod koniec ładowania (przy napięciu 41.5 - 41 8 V). Czas pełnego ładowania z 4 - 5 godz Przy prądzie 5 A grzanie będzie zapewne wyraźne wyższe, lecz nie może przekroczyć temp 35 - 40*C (natychmiast przerywasz ładowanie). Czas pełnego ładowania z 2.5 - 3 godz (przy ładowarkach z CV/"balansujacych" przy 41.8 - 42 V).
Co do zakupu BMS'a, to praktycznie każdy BMS 36 V będzie pasował, pytanie tylko jak będzie z komunikacją BMS/bateria <> sterownik. Sprawdź czy da się uruchomić silnik na ładowarce/zasilaczu lub na baterii z pominięciem BMS'a. Zapewne nie będzie to możliwe. Tak więc obecny BMS (jeżeli rower na nim się uruchamia) będzie musiał zostać, a do kontroli ładowania musiałbyś montować dodatkowy BMS.