Budowa aku 20S14/16P

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
ODPOWIEDZ
AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 27 sie 2019, 13:22

Gdzieś w ktorymś temacie wspomniałem, że noszę się z zamiarem budowy aku do swojego bajka 20S8P i ciagnac z niego 100A... tak tak, pośmialiśmy się ha he hi ho i tak dalej, ale teraz na poważnie. Zakupilem 320 sztuk VTC4 i chce zlozyc 20S 14 lub 16P (chyba bardziej 14 bo musze miec miejsce w skrzynce na przetwornice, gps i instalacje). Więc teraz pytanie - co sądzicie o takiej ilosci aku w sekcji 14P gdzie przypada 7.14A na ogniwo? Są to dosc wysokopradowe ogniwa i mysle ze przy takim rozłożeniu pradu w sekcji powinno to sprawnie dzialac i sie nawet zbytnio nie grzac? Logicznie myśląc 100A to prad chwilowy podczas przyspieszania, podczas jazdy częściej widze 20-30A na watomierzu. Jakiej tasmy uzyc? Czysty nikiel nie wchodzi w gre bo chce to sam zgrzewac zwykla zgrzewarka. Jakies sugestie? Ogniwa zakupione wiec ich nie zmienie, dodam tez, ze prądu z aku nie obniżę a chciałbym nawet czasem podnieść na „mostrza prostej” :P

Mel48
Posty: 129
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mel48 » 27 sie 2019, 13:29

20kw a po co ci taka moc samolot z rowera masz zamiar robić :?:
czy w góry się wybierasz ;)
czy na watownice exemalną zachorowałeś
i jaka masa pojazdu :?:
Ostatnio zmieniony 27 sie 2019, 13:35 przez Mel48, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1126
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Umbur » 27 sie 2019, 13:34

Mel48 pisze:
27 sie 2019, 13:29
20kw a po co ci taka moc samolot z rowera masz zamiar robić :?:
czy w góry się wybierasz ;)
Napisał 20s 100A, więc 8.4kW, nie 20kW. ;)
VTC4 są ogniwami wysoko-prądowymi, więc możesz je spokojnie obciążyć 10A, tylko po co? :P

Mel48
Posty: 129
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mel48 » 27 sie 2019, 13:36

racja pomyłka z 20kw :?
żle pomnożyłem

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 27 sie 2019, 13:48

Mel48 pisze:
27 sie 2019, 13:29
20kw a po co ci taka moc samolot z rowera masz zamiar robić :?:
czy w góry się wybierasz ;)
czy na watownice exemalną zachorowałeś
i jaka masa pojazdu :?:
8,4kW a nie 20 :P

Za dużo się w życiu najeździłem motocyklami i taka moc jest dla mnie taką minimalną jaka mnie cieszy, a przecież o to chodzi w tym wszystkim.

Teren po jakim jezdze to sciezki szutrowe oraz asfalt - glownie płaski. Mam termika w silniku i przy takim ustawieniu nawet przy szybkiej jezdzie srednio 45-60km/h nie zagrzalem silnika zbyt mocno :) Mam w „gory” (pentland hills scotland - mozna wygooglowac) rzut beretem i zapewne tam tez sie wybiore ale nie z takim ustawieniem a max 60-70A ;)

Co do tych 10A na ogniwo to wiem, ale w pakiecie się zagrzeją zapewne..

Mel48
Posty: 129
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mel48 » 27 sie 2019, 14:01

to tylko będę kibicował nie mój pułap wiedzy i doświadczenia ;)

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 27 sie 2019, 14:36

Daj koszyki heksagonalne, kup od markkara taśmy niklowe dedykowane do ilości "p" drabinki z nacięciem po środku - takie które zmuszają prąd do płynięcia przez taśmę i w dół przez ogniwo, a nie po powierzchni i powinieneś to być w stanie zgrzać "samoróbką" :)
Przy taśmach główny problem jest prąd płynący po powierzchni i tam potrzeba już konkretnego uderzenia aby się dobre zgrzało. Drabinka powinna dać radę.
Jak chcesz to się odezwij na PW. Podeślę Ci jakieś odpady drabinki to sobie popróbujesz czy da radę zgrzać. Ile masz kW na trafo?
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 27 sie 2019, 14:53

Mariusz_p pisze:
27 sie 2019, 14:36
Daj koszyki heksagonalne, kup od markkara taśmy niklowe dedykowane do ilości "p" drabinki z nacięciem po środku - takie które zmuszają prąd do płynięcia przez taśmę i w dół przez ogniwo, a nie po powierzchni i powinieneś to być w stanie zgrzać "samoróbką" :)
Przy taśmach główny problem jest prąd płynący po powierzchni i tam potrzeba już konkretnego uderzenia aby się dobre zgrzało. Drabinka powinna dać radę.
Jak chcesz to się odezwij na PW. Podeślę Ci jakieś odpady drabinki to sobie popróbujesz czy da radę zgrzać. Ile masz kW na trafo?
Nie mam jeszcze zgrzewarki, zakupie jakas prosta za ok 400 PLN na olx. Oddalbym to do zgrzania ale szczerze mowiac wole to zrobic sam - przypasuje sobie kształt i zgrzeje jak mi pasuje, i bedzie na 100% pasowala do skrzynki zamiast dawac zgrzewac w Polsce i wyslac sobie tu do UK a potem strzelic zonka jak mi aku nie wejdzie w skrzynkę :? Koszyki na pewno w plaster miodu bo tylko wtedy zmieszczę taką ilosc ogniw w trojkat ramy.

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 27 sie 2019, 16:54

Spróbuj kupić Gal 900 albo Gal 1000. Nawin linka 35mm2 i w miarę krótkie kable do elektrod plus sterownik z Ali. Powinno dać radę z tymi taśma i od markkara.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 30 sie 2019, 13:30

Panowie, ile taśmy na 280 ogniw w dwoch rzedach? Planuje drabinki ale to juz sam przelicze, ile metrow kupic?

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1126
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Umbur » 30 sie 2019, 13:35

AST034 pisze:
30 sie 2019, 13:30
Panowie, ile taśmy na 280 ogniw w dwoch rzedach? Planuje drabinki ale to juz sam przelicze, ile metrow kupic?
<KONFIGURATOR AKUMULATORA>

Simgbad
Posty: 28
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:29

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Simgbad » 07 wrz 2019, 10:05

Tak na oko 20m starczy

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 02 paź 2019, 12:52

Dobra teraz pytanie: ile warstw niklu na taka baterie? 2?3? Wydaje mi sie, ze najpierw rownolegle polaczyc te rzedy po 8, a potem na krzyz mostki szeregowe. Tasma czysty nikiel 0.15.

Obrazek


AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 02 paź 2019, 13:17

Bardzo dziekuje za wskazowke, czytalem to wiele razy dawno temu, pytam o praktyke kogos kto buduje baterie i samodzielnie zgrzewa, w poradnikach tasa mamy gotowy zgrzany akumulator w troche innej konfiguracji, a w drugim lutowanie ogniw na prady rzedu 30A. Tutaj maja isc prady po ponad 100A i zalezy mi na praktyce, ile warstw tasmy, gdzie moze sie grzac itp :)

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1126
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Umbur » 02 paź 2019, 13:34

Masz w drugim linku budowę aku do Falcona. 100[A] to jest standard. Jeżeli ma iść więcej [A], automatycznie dołóż tyle procentowo taśmy ile potrzebujesz. Lepiej spać spokojnie. ;)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 02 paź 2019, 15:25

Ja dałem u siebie 2 warstwy szeregowo i jedną rownolegle, tyle, że u mnie póki co z aku max 65A ciągnę. Dwie szeregowo to minimum, jak dajesz drugą warstwę to staraj się zgrzewy rozłożyć na jak najwiekszej płaszczyźnie, żeby taśma dobrze przylegała. Nie bój się dać dwa zgrzewy więcej. Podrywaj te oryginalne izolatory z plusów i dobrze przeczyść z silikonu, następnie daj preszpanowe izolatory i dopiero włóż ogniwa w koszyki. Nie zapomnij o końcach pakietu + i - żeby tam dobrze rozplanować wyjście przewodów.

Kilka prostych a jakże ważnych rad. 😁 Pozdro

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 02 paź 2019, 16:02

Tooropek pisze:
02 paź 2019, 15:25
Ja dałem u siebie 2 warstwy szeregowo i jedną rownolegle, tyle, że u mnie póki co z aku max 65A ciągnę. Dwie szeregowo to minimum, jak dajesz drugą warstwę to staraj się zgrzewy rozłożyć na jak najwiekszej płaszczyźnie, żeby taśma dobrze przylegała. Nie bój się dać dwa zgrzewy więcej. Podrywaj te oryginalne izolatory z plusów i dobrze przeczyść z silikonu, następnie daj preszpanowe izolatory i dopiero włóż ogniwa w koszyki. Nie zapomnij o końcach pakietu + i - żeby tam dobrze rozplanować wyjście przewodów.

Kilka prostych a jakże ważnych rad. 😁 Pozdro
Super, wlasnie o to mi chodzilo. Ogniwa tylko do przymiarek tak byly, juz sa oczyszczone z kleju, oszlifowane, izolatory na plusach z preszpanu naklejone, tylko laduje je do pelna... juz 5 dni a dopiero 100 naladowane. Niestety mam tylko koszyk na 4x18650 i ladowarke iMax b6, 5A wiec trwa to wiecznosc :roll:

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 02 paź 2019, 16:18

Niepotrzebnie je ładujesz moim zdaniem, zgrzewasz pakiet i później sekcje ładujesz, albo jak wszystko równe to normalnie bms podpinasz i ładujesz jak należy przez bms. Niczemu to nie szkodzi a zaoszczędziłbys wiele dni męczącej walki z ogniwami. Dla mnie to mit - zgrzewanie aku na pełnym napięciu. Używam sprawdzonych bmsów i nigdy nie miałem żadnych problemów po zgrzaniu. Na ludzki rozum, mniejsze bum będzie jak ogniwa będą miały napięcie 3,57 na cele jak przy 4.20/4.18. Przy 20S już i tak w nominale jest prąd jak ze spawarki kilkuset amperowej, ale zawsze mniejszy prąd zwarcia jak przy pełnym naładowaniu. Nie wyssałem tego z palca, ktoś mnie tak nauczył robić i nic nie zmieniam o ile ogniwa trafiają do mnie w jednym napieciu co do dziesiątych volta. Ktoś mnie może za to zhejtowac i liczę się z tym, ale to jedynie tylko przez brak wiedzy praktycznej, bądź wpajane do głowy takich a nie innych metod zgrzewania.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to by robić wszystko z głową i przemyśleć wszystkie możliwe opcje zanim się podejmie działania.

Przyjemnego zgrzewania 😁

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 02 paź 2019, 16:28

Wiesz co, ogniwa byly niemal rowne ok.3,5V, ale po zgrzaniu dwoch na probe rownolegle poszly takie prady wyrownawcze, ze jedno ogniwo zaczelo parzyc. Niestety przy napieciach ok 3.7V nie da sie oszacowac ladunku, roznica moze byc potezna. Naczekalem sie na to wszystko tyle, ze juz je naladuje wszystkie i dopiero zloze do kupy, przynajmniej jakby blaszka poszla nie tam gdzie trzeba to sie spali a nie tylko rozgrzeje :D

Tak to wyglada teraz:
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 02 paź 2019, 22:22

Przy wysokopradowych i tak Ci się spali :)
Prąd zwarcia jednej sztuki około 100A. Lepiej nie sprawdzaj!!!
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 02 paź 2019, 22:41

Jeśli mierzysz pojemności poszczególnych ogniw i dobierasz rowniótko sekcje to okej, ja ogólnie dla ludzi zgrzewam bidony i każde ogniwo jest na 6 ładowarkach sprawdzane pod kątem pojemności, ale dla siebie zgrzewam bez mierzenia bo jeśli mam dobre ogniwa i jestem ich pewny to wale całymi sekcjami na imaxie 5A całą sekcję i jakoś to ładuje. Każdy robi jak umie i jak mu wygodnie. Jak naładujesz wszystkie ogniwa przeleć multimetrem każde ogniwo i sprawdz jak Twoja ładowarka ładuje, rozbieżności będą takie jak w nominalnym napięciu to grzej, ale raczej bedziesz miał jeszcze poprawki, bo depakiety niekoniecznie trzymają 4.20 po naładowaniu.

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 02 paź 2019, 23:38

Poki co na 120 ogniw to trzymaja 4.15-4.18 bo tyle maja po odpieciu, tez ten imax nie laduje jakos idealnie, najwazniejsze zeby nie bylo mniej niz 4.10 :D zrobilbym jak Ty, ale widzialem, ze sa rozjazdy miedzy ogniwami wiec nie bede ryzykowal.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 03 paź 2019, 4:55

No widzisz i juz jest problem, bo skoro malutkim prądem je pompujesz to powinny mieć równe napięcia, a to jeszcze za 2, 3 dni pogłębi się i będzie i tak duża różnica między pojedynczymi ogniwami... Bmsa z lcd i bt bedziesz używał?

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 03 paź 2019, 5:59

Nie, ja po prostu niektore odpinam i ladowarka raz konczy je na 4.17 a drugi raz na 4.19. Chinska podroba iMaxa wiec nie ma co sie dziwic. Nie, nie bede, jak sie rozjada cele to chyba wywale ten akumulator na smietnik i tyle bedzie z zabawy, wroce na lipo 🤣

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 03 paź 2019, 9:48

AST034 pisze:
03 paź 2019, 5:59
Nie, ja po prostu niektore odpinam i ladowarka raz konczy je na 4.17 a drugi raz na 4.19. Chinska podroba iMaxa wiec nie ma co sie dziwic. Nie, nie bede, jak sie rozjada cele to chyba wywale ten akumulator na smietnik i tyle bedzie z zabawy, wroce na lipo 🤣
Jak się rozjadą to zostaw sobie do wkrętarek i innego sprzętu i przerabiaj na liiony 😁

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 03 paź 2019, 10:01

AST034 pisze:
03 paź 2019, 5:59
Nie, ja po prostu niektore odpinam i ladowarka raz konczy je na 4.17 a drugi raz na 4.19. Chinska podroba iMaxa wiec nie ma co sie dziwic. Nie, nie bede, jak sie rozjada cele to chyba wywale ten akumulator na smietnik i tyle bedzie z zabawy, wroce na lipo 🤣
Nie panikował bym. Mam dokładnie z tych ogniw co Ty masz na zdjęciu zrobiony pakiet 5S20P. ( nie wiem czy dokładnie to samo źródło, ale same cele wyglądają identyczne + te czarne izolatory na plusach) Z racji tego, że idą tam prądy chwilowe po 2kA nie ma BMS-a :) wyprowadziłem tylko kable balancera do każdej sekcji żeby w razie "w" można go było wyrównać ładując osobno sekcje. Po 10 ładowaniach wszystkie sekcje trzymają identycznie to samo napięcie więc nawet BMS nie miał by co robić.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 03 paź 2019, 10:35

Mariusz_p pisze:
03 paź 2019, 10:01
AST034 pisze:
03 paź 2019, 5:59
Nie, ja po prostu niektore odpinam i ladowarka raz konczy je na 4.17 a drugi raz na 4.19. Chinska podroba iMaxa wiec nie ma co sie dziwic. Nie, nie bede, jak sie rozjada cele to chyba wywale ten akumulator na smietnik i tyle bedzie z zabawy, wroce na lipo 🤣
Nie panikował bym. Mam dokładnie z tych ogniw co Ty masz na zdjęciu zrobiony pakiet 5S20P. ( nie wiem czy dokładnie to samo źródło, ale same cele wyglądają identyczne + te czarne izolatory na plusach) Z racji tego, że idą tam prądy chwilowe po 2kA nie ma BMS-a :) wyprowadziłem tylko kable balancera do każdej sekcji żeby w razie "w" można go było wyrównać ładując osobno sekcje. Po 10 ładowaniach wszystkie sekcje trzymają identycznie to samo napięcie więc nawet BMS nie miał by co robić.

Sa to ogniwa kupione na forum od uzytkownika PiotrW. Nie martwie sie zbytnio o ich jakosc bo rzekomo maja zero cykli, 2018r produkcji a i zgrzewy malutkie wiec powinny byc ok.

radex
Posty: 132
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: radex » 04 paź 2019, 9:59

AST034 pisze:
02 paź 2019, 16:28
Wiesz co, ogniwa byly niemal rowne ok.3,5V, ale po zgrzaniu dwoch na probe rownolegle poszly takie prady wyrownawcze, ze jedno ogniwo zaczelo parzyc.
Co to znaczy niemal równe? Różnica 0,1 V nie spowoduje przepływu tak dużego prądu wyrownawczego żeby rozgrzać tak ogniwo. Duży prąd płynie tylko przez chwilę i bardzo szybko spada w dół.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1126
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Umbur » 04 paź 2019, 10:08

Ogniwa powinny mieć podobną rezystancję. Jeżeli będą różnice, to poszczególne ogniwa będą się bardziej grzały.

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 04 paź 2019, 10:11

Zgadza sie, ale moja ladowarka raz laduje 4.18, raz 4.17.. albo to wina miernika 🙄

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 04 paź 2019, 11:26

Chyba szukamy dziury w całym. W przypadku tak małych różnic BMS Ci to wyrówna przez 1, max 2 ładowania.
Do ilu cyfr po przecinku masz miernik? jak do 2, to może tak być że różnica 4,174, a 4,176 pokazuje o 0.01V różnicy. Do 0.2V różnicy możesz zgrzewać zgodnie z blogiem Tas-a.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 04 paź 2019, 11:51

Mariusz_p pisze:
04 paź 2019, 11:26
Chyba szukamy dziury w całym. W przypadku tak małych różnic BMS Ci to wyrówna przez 1, max 2 ładowania.
Do ilu cyfr po przecinku masz miernik? jak do 2, to może tak być że różnica 4,174, a 4,176 pokazuje o 0.01V różnicy. Do 0.2V różnicy możesz zgrzewać zgodnie z blogiem Tas-a.
Mariusz, ja sie nie martwie, pewnie, ze wyrowna i nie ma sie czym przejmowac :D

Ogniwa sa nieuzywane i trzymaja note wiec bedzie ok 👌

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 04 paź 2019, 13:18

AST034 pisze:
04 paź 2019, 11:51
Mariusz_p pisze:
04 paź 2019, 11:26
Chyba szukamy dziury w całym. W przypadku tak małych różnic BMS Ci to wyrówna przez 1, max 2 ładowania.
Do ilu cyfr po przecinku masz miernik? jak do 2, to może tak być że różnica 4,174, a 4,176 pokazuje o 0.01V różnicy. Do 0.2V różnicy możesz zgrzewać zgodnie z blogiem Tas-a.
Mariusz, ja sie nie martwie, pewnie, ze wyrowna i nie ma sie czym przejmowac :D

Ogniwa sa nieuzywane i trzymaja note wiec bedzie ok 👌

Ja trochę protestowałem te ogniwka vtc4 i są w porządku, rw i pojemność wypada blisko fabryki, a przy małych prądach jak wiadomo przy ładowaniu fajną pojemność uzyskują. 3 sztuki na ponad 300 ogniw były trupami, także jest dobrze. Też jestem zdania, że jak padną mi te ogniwa to utylizacja i będą nowe. To nie majątek by przeżywać parę stówek.

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 04 paź 2019, 15:10

Tooropek pisze:
04 paź 2019, 13:18
Ja trochę protestowałem te ogniwka vtc4 i są w porządku, rw i pojemność wypada blisko fabryki, a przy małych prądach jak wiadomo przy ładowaniu fajną pojemność uzyskują. 3 sztuki na ponad 300 ogniw były trupami, także jest dobrze. Też jestem zdania, że jak padną mi te ogniwa to utylizacja i będą nowe. To nie majątek by przeżywać parę stówek.
Po czym poznales ze trupy? Rw czy mialy spadki napiecia?

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 04 paź 2019, 18:35

Jeden trup miał 2,8V po otworzeniu przesyłki, a dwa trupy były po zwarciu (zalaniu). Wszystkie multimetrem przeleciałem to z mniejszym napięciem niż pozostałe od razu na testy poszło. Pojemność ma prawie fabryczną, ale nie trzyma napięcia i codziennie spada po kilkanaście mV. Poprostu ma wewnętrzne zwarcie, ale na obudowie żadnych oznak, że to trup, brak także korozji czy innych śladów na koszulce itp. Mogę wstawić nawet zdjęcie tego ogniwa, ale zenwetrznie niczym naprawdę nie różni się od innych sprawnych. Wszystkie pozostałe ogniwa miały 3,573V do 3,575V i są jak nowe.

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 04 paź 2019, 19:42

Tooropek pisze:
04 paź 2019, 18:35
Jeden trup miał 2,8V po otworzeniu przesyłki, a dwa trupy były po zwarciu (zalaniu). Wszystkie multimetrem przeleciałem to z mniejszym napięciem niż pozostałe od razu na testy poszło. Pojemność ma prawie fabryczną, ale nie trzyma napięcia i codziennie spada po kilkanaście mV. Poprostu ma wewnętrzne zwarcie, ale na obudowie żadnych oznak, że to trup, brak także korozji czy innych śladów na koszulce itp. Mogę wstawić nawet zdjęcie tego ogniwa, ale zenwetrznie niczym naprawdę nie różni się od innych sprawnych. Wszystkie pozostałe ogniwa miały 3,573V do 3,575V i są jak nowe.
Tez znalazlem jedno z mniejszym napieciem, lezy osobno, bedzie sprawdzone, ale do pakietu raczej nie trafi, napiecia sa nominalnie jak u Ciebie, tylko jedno ogniwo 3.44.

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 321
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Mariusz_p » 04 paź 2019, 20:36

AST034 pisze:
04 paź 2019, 19:42
Tooropek pisze:
04 paź 2019, 18:35
Jeden trup miał 2,8V po otworzeniu przesyłki, a dwa trupy były po zwarciu (zalaniu). Wszystkie multimetrem przeleciałem to z mniejszym napięciem niż pozostałe od razu na testy poszło. Pojemność ma prawie fabryczną, ale nie trzyma napięcia i codziennie spada po kilkanaście mV. Poprostu ma wewnętrzne zwarcie, ale na obudowie żadnych oznak, że to trup, brak także korozji czy innych śladów na koszulce itp. Mogę wstawić nawet zdjęcie tego ogniwa, ale zenwetrznie niczym naprawdę nie różni się od innych sprawnych. Wszystkie pozostałe ogniwa miały 3,573V do 3,575V i są jak nowe.
Tez znalazlem jedno z mniejszym napieciem, lezy osobno, bedzie sprawdzone, ale do pakietu raczej nie trafi, napiecia sa nominalnie jak u Ciebie, tylko jedno ogniwo 3.44.
Naladuj do pełna i poczekaj że 3 dni. Będzie widać co i jak.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: Tooropek » 04 paź 2019, 20:58

Mariusz_p pisze:
04 paź 2019, 20:36
AST034 pisze:
04 paź 2019, 19:42
Tooropek pisze:
04 paź 2019, 18:35
Jeden trup miał 2,8V po otworzeniu przesyłki, a dwa trupy były po zwarciu (zalaniu). Wszystkie multimetrem przeleciałem to z mniejszym napięciem niż pozostałe od razu na testy poszło. Pojemność ma prawie fabryczną, ale nie trzyma napięcia i codziennie spada po kilkanaście mV. Poprostu ma wewnętrzne zwarcie, ale na obudowie żadnych oznak, że to trup, brak także korozji czy innych śladów na koszulce itp. Mogę wstawić nawet zdjęcie tego ogniwa, ale zenwetrznie niczym naprawdę nie różni się od innych sprawnych. Wszystkie pozostałe ogniwa miały 3,573V do 3,575V i są jak nowe.
Tez znalazlem jedno z mniejszym napieciem, lezy osobno, bedzie sprawdzone, ale do pakietu raczej nie trafi, napiecia sa nominalnie jak u Ciebie, tylko jedno ogniwo 3.44.
Naladuj do pełna i poczekaj że 3 dni. Będzie widać co i jak.
Tak zrobiłem, nic z tego trupa nie będę robił, jedynie dla edukacji trzymam to ogniwo w domu, zamiast utylizować. Dziwne jednak jest, że ogniwo wcale się nie grzeje przy ładowaniu 1A i 2A, więcej prądu nie dawałem bo nie miałem czasu pilnować go przez godzinę czy dwie. Nasuwają mi się na myśl wnoski takie, że to fabryka popełniła błąd, a raczej maszyna która zwija wnętrze ogniwa w korpus dlatego też takie pakiety trafiają jako złom do resselerów, a to, że ogniwo jest trupem wychodzi dopiero po czasie przy np pierwszym ładowaniu/rozładowaniu. Trochę takie przemyślenia nie w temacie i złym dziale, ale może to być przestrogą przed podejrzanymi napięciami ogniw, gdzie trafiają się takie pojedyńcze sztuki pośród kilkuset sprawnych dobrych cenowo ogniw. Pozdro za czytanie tych wypocin. 👍

AST034
Posty: 288
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Budowa aku 20S14/16P

Post autor: AST034 » 15 paź 2019, 22:15

Niestety po przykrych doswiadczeniach z rama EKross, startuje z budowa na ramie Spark. Zlozylem baterie, ale nie wiem czy nie mozna tego jakos lepiej ulozyc, jak myslicie?

Obrazek

ODPOWIEDZ