Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Czesc co zrobić jak mam baterie 36v i ona jest głęboko rozładowana do 23v . Ladowarka pokazuje zielony kolor i nie chce ładować. Czy rozkręcić i każda sekcje doładować do tych 2.6v czy są jakieś inne szybsze i łatwiejsze metody? Moj imax laduje tylko do 24v także pod plus i minus odpada . Chyba że tak jak pisałem przez taśmę balansujaca podładuje sobie.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: miki »

Najpierw naładuj każdą z sekcji, potem analiza. Ja używam LiFePO4 15S bez BMS'a. Ale szanuję pakiet, nie rozładowuję poniżej 40V i nie przeładowuję ogniw powyżej tego, co mówi nota. Podzieliłem sobie to 15S na 3 sekcje, dałem tam grubsze przewody i modelarska ładowarka (w ostatniej fazie) daje radę. Ale to są takie inne ogniwa, zniosą trochę więcej.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Kajman »

Podłącz najpierw 6s a potem 4s i naladuj. Jeśli sekcja ma za niskie napięcie to zacznij ładować jako nimh/pb do napięcia kiedy już normalnie złapie ładowarka jako li-ion/lipo i wtedy wróć na właściwy program.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Kajman pisze:
27 lip 2021, 7:05
Podłącz najpierw 6s a potem 4s i naladuj. Jeśli sekcja ma za niskie napięcie to zacznij ładować jako nimh/pb do napięcia kiedy już normalnie złapie ładowarka jako li-ion/lipo i wtedy wróć na właściwy program.
Wyszło że sekcje mają po 3.6v , a jedna 1.6v. To nie mój rower. Czy jak naladuje do 3.6v te sekcje i ona nie spadnie przez 1 dzien zobacze. Pasowałoby jakieś obciążenie podłączyć do tej baterii 36v chociaż z kilka amper. Jestem na wakacjach. Czy można jakimiś domowymi sposobami obciążyć tą baterie ? Mam żarówkę h4 12v i przetwornice na 12v , ale czy to jie bedzie za mało amper zeby się przekonać jak rozładowują się sekcje?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Kajman »

trochę mało na obciązenie jedna żarówka. No i zostawić na trochę dłużej niż jeden dzień żeby zobaczyć czy nie spada.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Tooropek »

12V przy dwa razy większym napięciu przepali żarnik. Trzeba dwie żarówki a przy napięciu 42V minimum 3.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Po pierwsze próbuj ladowac te sekcję z 1,6V i obserwuj co się z nią dzieje np temperatura. Dopiero jak będzie miała stabilne 3,6 V KTORE SAMOCZYNNIE NIE SPADA, To dopiero wtedy dokończ ładowanie do Li-ion, obserwując napięcie tej sekcji w stosunku do pozostalych.
To ważne bo napiecie 1,6V jednak sugeruje fizyczne uszkodzenie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
27 lip 2021, 14:05
Po pierwsze próbuj ladowac te sekcję z 1,6V i obserwuj co się z nią dzieje np temperatura. Dopiero jak będzie miała stabilne 3,6 V KTORE SAMOCZYNNIE NIE SPADA, To dopiero wtedy dokończ ładowanie do Li-ion, obserwując napięcie tej sekcji w stosunku do pozostalych.
To ważne bo napiecie 1,6V jednak sugeruje fizyczne uszkodzenie.
Mam do piątku czas , a potem najwyzej zgrzeje od nowa pakiet , ale wolałbym tego uniknąć . Ktoś pisal ze mu się rozładowały w latarce ogniwa do 1.6v i działały potem jeszcze kilka lat. Zobacze zanim zacznę pruć pakiet;) narazie jest 2.5v laduje się już ze 4 godziny 0.7amperem
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Tooropek pisze:
27 lip 2021, 12:44
12V przy dwa razy większym napięciu przepali żarnik. Trzeba dwie żarówki a przy napięciu 42V minimum 3.
Tooropek wiesz może co to może być: na taśmie od bmsa mam 35v na tej baterii 36voltowej . Cele mają średnio 3.5v a na wyjściu do roweru na plusie i minusie mam 24v . Dlaczego tak jest?
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 16:33 przez Baranski86, łącznie zmieniany 1 raz.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

20210727_164434_copy_1512x2016.jpg
Bateria na wyjściu do ładowarki ma 35v a na wyjściu pod szynę do roweru 24v . Nie kumam tego.
20210727_164440_copy_1512x2016.jpg
20210727_164449_copy_1512x2016_1.jpg
Ladowarka po podłączeniu swieci sie na zielono i nie laduje.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Na wyjściu z bateri do bmsa na minusie jest 35v , a na wyjściu z bmsa jest na drugim minusie 24v. Czy bms jest uwalony?
20210727_170010_copy_1512x2016.jpg
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

A może zrobić bez bmsa ta baterie ? Wyrównane są sekcie dam tylko bezpiecznik na plusie jak idzie do sterownika i bez bmsa od czasu do czasu wyrównam sobie te ogniwa tą taśmą i już
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 16:47
..... Bateria na wyjściu do ładowarki ma 35v a na wyjściu pod szynę do roweru 24v . Nie kumam tego. ......
BMS/mosfet wyjścia baterii jest zablokowany, więc w zależności od oporności wejściowej miernika napięcie mierzone będzie od zera do maksymalnego napięcia. Sam BMS jest zapewne sprawny (wyłączył baterię).
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 17:39 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
27 lip 2021, 17:39
Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 16:47
..... Bateria na wyjściu do ładowarki ma 35v a na wyjściu pod szynę do roweru 24v . Nie kumam tego. ......
BMS/mosfet wyjścia baterii jest zablokowany, więc w zależności od oporności wejściowej miernika napięcie mierzone będzie od zera do maksymalnego napięcia. Sam BMS jest zapewne sprawny (wyłączył baterię).
Co zrobic z tym fantem ? Jeśli napiecie jest 24v ? Czy da się to naprawić, czy zrobić baterie bez bmsa i co jakiś czas wyrównywać ręcznie sekcje ?Chodzi tez o to ze ladowarka nie laduje tej baterii swieci sie na zielono jakby było już po ladowaniu.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 17:43 przez Baranski86, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 17:42
.....
Co zrobic z tym fantem ? Jeśli napiecie jest 24v ? Czy da się to naprawić, czy zrobić baterie bez bmsa i co jakiś czas wyrównywać ręcznie sekcje ?
Naładować ogniwo 1.6V do minimum 3 V jak już wielu zauważyło, a najlepiej do napięcia reszty ogniw w aku, a BMS się zapewne sam uruchomi/naprawi. :D
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 17:46 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
27 lip 2021, 17:45
Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 17:42
.....
Co zrobic z tym fantem ? Jeśli napiecie jest 24v ? Czy da się to naprawić, czy zrobić baterie bez bmsa i co jakiś czas wyrównywać ręcznie sekcje ?
Naładować ogniwo 1.6V do minimum 3 V jak już wielu zauważyło, a najlepiej do napięcia reszty ogniw w aku, a BMS się zapewne sam uruchomi/naprawi. :D
Naładowałem do 3.5v tak je wszystkie sekcje mają i nie naprawił się sam , czy to potrzeba ileś czasu do tego?Ja naladuje do pelna imaxem raz na 6s a potem na 4s. To bms powinien się włączyć żeby zbalansowac od 4.15 v chyba i się naprawi. Dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 18:11 przez Baranski86, łącznie zmieniany 2 razy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 18:07
tkoko pisze:
27 lip 2021, 17:45


Naładować ogniwo 1.6V do minimum 3 V jak już wielu zauważyło, a najlepiej do napięcia reszty ogniw w aku, a BMS się zapewne sam uruchomi/naprawi. :D
Naładowałem do 3.5v tak je wszystkie sekcje mają i nie naprawił się sam , czy to potrzeba ileś czasu do tego?Ja naladuje do pelna imaxem raz na 6s a potem na 4s. To bms powinien się włączyć żeby zbalansowac od 4.15 v chyba i się naprawi. Dobrze myślę?
Masz wszystkie napięcia "P" powyżej 3.5v i nie da się ani ładować ani rozładowywać baterii ? Jeżeli tak jest faktycznie, masz albo uszkodzony BMS, albo złe połączenia/napiecia we wtyczce balansu.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
27 lip 2021, 19:31
Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 18:07

Naładowałem do 3.5v tak je wszystkie sekcje mają i nie naprawił się sam , czy to potrzeba ileś czasu do tego?Ja naladuje do pelna imaxem raz na 6s a potem na 4s. To bms powinien się włączyć żeby zbalansowac od 4.15 v chyba i się naprawi. Dobrze myślę?
Masz wszystkie napięcia "P" powyżej 3.5v i nie da się ani ładować ani rozładowywać baterii ? Jeżeli tak jest faktycznie, masz albo uszkodzony BMS, albo złe połączenia/napiecia we wtyczce balansu.
Chodzi o to ze na wyjściu bateri bezpośrednio bez bmsa mam 35v. A na minusie wychodzącym z bmsa mam 24v. Podobno jakis mosfet się zblokował. Ja tak kombinuje ze naladuje imaxem na 2razy baterie do pelna i to powinno uruchomić bmsa bo on się uruchamia od 4.15 chyba i mi ten mosfet odblokuje . A jak nie to zrobię pakiet bez bmsa tylko nie wiem czy to gniazdo na chincha nie ma za cienkich przewodów do ładowania ale w sumie przez nie nie będzie się pobierać pradu z baterii tylko ładować 2a raptem.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Na pewno ten segment co mial 1,6V ma teraz 3,5V ? Bo moze inne maja 3,6 a ten wad.iwy np 2,7V. Wtedy BMS MUSI blokowac, taka jest jego rola.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
27 lip 2021, 21:07
Na pewno ten segment co mial 1,6V ma teraz 3,5V ? Bo moze inne maja 3,6 a ten wad.iwy np 2,7V. Wtedy BMS MUSI blokowac, taka jest jego rola.
Tak ma tyle , na taśmie mierzyłem. Ale w ogóle bateria z plusa i minusa ma 35v mierzone. Tylko przez bms jak idzie minus to po zmierzeniu jest 24v. Teraz naladowalem tym imaxem sekcie ale tylko do 3.9v mi naładował. Nie dało się więcej to bms nie ruszy zeby się odblokować.Dobrze myślę? Czy ładować każdą sekcje osobno do tych 4.15 i wtedy podłączyć pod bmsa?
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Ale dlaczego na wyjściu od bmsa jest 24v ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

1. próbowałeś podłączyć ładowarkę 36V (max42V) do akumulatora czy następuje ładowanie ?
2. próbowałeś obciążyć wyjście aku mocniejszym prądem niż 1-2A, np szeregowo połączonymi żarnikami w dwóch drogowych żarówkach samochodowych ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 22:19
Ale dlaczego na wyjściu od bmsa jest 24v ?
Bo reszta napięcia jest zapewne między nóżkami mosfeta tak obrazowo.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, 22:29 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Tooropek »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 16:32
Tooropek pisze:
27 lip 2021, 12:44
12V przy dwa razy większym napięciu przepali żarnik. Trzeba dwie żarówki a przy napięciu 42V minimum 3.
Tooropek wiesz może co to może być: na taśmie od bmsa mam 35v na tej baterii 36voltowej . Cele mają średnio 3.5v a na wyjściu do roweru na plusie i minusie mam 24v . Dlaczego tak jest?
Bms zablokowany. Wywal go jak jest możliwość i daj uniwersalny. Zablokował się na amen skoro oryginalna ładowarka nie chce go przywrócić do życia. Można i bez bmsa awaryjnie pojeździć jak sekcje równe są i w równo się rozładowują, lecz u Ciebie jedna sekcja jest podejrzana/padnięta to nie koniecznie zalecana jest jazda bez bmsa. Ewidentnie trzeba wymienić bms.

A tak na marginesie aku ten posiada włącznik?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Tooropek pisze:
27 lip 2021, 22:30
Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 16:32


Tooropek wiesz może co to może być: na taśmie od bmsa mam 35v na tej baterii 36voltowej . Cele mają średnio 3.5v a na wyjściu do roweru na plusie i minusie mam 24v . Dlaczego tak jest?
Bms zablokowany. Wywal go jak jest możliwość i daj uniwersalny. Zablokował się na amen skoro oryginalna ładowarka nie chce go przywrócić do życia. Można i bez bmsa awaryjnie pojeździć jak sekcje równe są i w równo się rozładowują, lecz u Ciebie jedna sekcja jest podejrzana/padnięta to nie koniecznie zalecana jest jazda bez bmsa. Ewidentnie trzeba wymienić bms.

A tak na marginesie aku ten posiada włącznik?
Tak , posiada włącznik. Musiałbym dokupić taki wąski bms . Ten , który mam jest za szeroki i nie wejdzie w obudowę.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Możesz jeszcze "zresetować" BMS zwierając "B-", z "P-" i "C-".
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Baranski86 pisze:
27 lip 2021, 22:14
..Teraz naladowalem tym imaxem sekcie ale tylko do 3.9v mi naładował. Nie dało się więcej
No to na 99% ta sekcja jest uszkodzona. A BMS prawdopodobnie zablokowany. Aku do rozbiórki .
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
28 lip 2021, 7:26
Możesz jeszcze "zresetować" BMS zwierając "B-", z "P-" i "C-".
Resetowanie nic nie dało, a może zrobić bez bmsa aku i go nie doładowywać do pelna najwyzej, a sterownik I tak odetnie inniedopusci do rozładowania poniżej. Teść miał rower z 6 lat i lądował sporadycznie to i tak ze sekcje są równe oprócz jednej i to mnie martwi dlaczego ona tak spadła czy było to wynikiem uszkodzenia . Bo wystarczy że nie lądował przez rok ta sekcja spadła i potem bms nie chwycił zeby wyrównać i ona spadała powoli , aż do takiego napiecia.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Mógł jeździć i o tym nie wiedzieć ze degraduje sie ta sekcja. A jesli to ma 6 lat no to SOLIDNY serwis, czytaj ogniwa sortować do innego celu i budowac/kupić nowy pakiet.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Jeżeli tą sekcję nie da się naładować ładowarką powyżej 3.9V, to zapewne konieczna będzie wymiana ogniw w sekcji. Z ciekawości spytam, jakie to ogniwa?
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
28 lip 2021, 16:23
Jeżeli tą sekcję nie da się naładować ładowarką powyżej 3.9V, to zapewne konieczna będzie wymiana ogniw w sekcji. Z ciekawości spytam, jakie to ogniwa?
Ten moj imax jakoś tak laduje ze wszystkie sekcje 4+6 naładował do 3.97v programem lipo .Jak chciałem podładować powyżej 4v to dla sprawdzenia ladowalem programem na pb . Ogniwa są jakieś niebieskie 2000mah . Nie wiem co to jest ale reszta jest dobra trzymały napiecie 9 sekcji na 3.5v ostatnio . Ogniwa jakieś inr 18650 he
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
28 lip 2021, 15:38
Mógł jeździć i o tym nie wiedzieć ze degraduje sie ta sekcja. A jesli to ma 6 lat no to SOLIDNY serwis, czytaj ogniwa sortować do innego celu i budowac/kupić nowy pakiet.
Będę robił nowa baterie . Ta sekcja rozjechana która miała 1.6v , po naładowaniu do 3.97v przez 10 godzin ubylo jej 0.1v ma 3.88 czy można coś wywnioskować na tej podstawie ? Zobacze ile będzie rano. Kusi mnie zeby bez bmsa zrobić na twardo narazie . Wyjazd w sobotę jest. Ale może co nagle to po diable i lepiej posiedzieć w piątek i zgrzac to. Tyle ze tam ogniwa są ułożone na stojaco piętrowo . Takich jeszcze nie robiłem.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Co można wywnioskować? Że sekcja ma uplywnosc i należy ją obowiązkowo 'wyciąć. Nie nadaje się do pakietu rowerowego. A ogniwa z uplywnoscia do utylizacji np w Biedronce.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
28 lip 2021, 18:44
Co można wywnioskować? Że sekcja ma uplywnosc i należy ją obowiązkowo 'wyciąć. Nie nadaje się do pakietu rowerowego. A ogniwa z uplywnoscia do utylizacji np w Biedronce.
Tak zrobię. Tylko jak w tej obudowie zmieścić bmsa . Ten który jest, jest podłóżny i ma ze 3cm szerokości. Chciałem na ogniwach położyć od góry obudowy ale nie da rady.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Zmieszczą się 2 rzędy ogniw w poprzek to uda mi się zrobić jednak ta baterie w obecnej obudowie.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Chcesz wykorzystać 6-cio letnie eksploatowane ogniwa do budowy nowego pakietu i dolaczyc inne z innego zrodla ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
28 lip 2021, 21:17
Chcesz wykorzystać 6-cio letnie eksploatowane ogniwa do budowy nowego pakietu i dolaczyc inne z innego zrodla ?
Nie , nie jestem aż taki kamikaze;) mam w zapasie mg1 i zrobię z nich a te wykorzystam w inny sposób.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

Ta sekcja jest dobra. Nie spada napiecie . Czy kto z Was korzystał z baterii bez bmsa? Potrezbyje na szybko na 2 tygodnie wyjazdu zrobić taki myk .
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: lukk »

Przemyśl sobie jakie jest zastosowanie, czym to będziesz ładował i czy nie będzie problemu z przeładowaniem. Tak samo z rozładowaniem, zakładam, ze sterownik odetnie. Więc tak naprawdę największe ryzyko to zwarcie lub rozbalansowanie i brak odcięcia gdyby któreś z pięter było za mocno rozładowane lub przeładowane. Więc sam się zastanów jaka jest kondycja pakietu i co możesz wziąć na klatę.
Ja np. ostatnio używałem pakietu do kosiarki zanim mi BMS przyszedł :P
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: tkoko »

Baranski86 pisze:
29 lip 2021, 9:05
Ta sekcja jest dobra. Nie spada napiecie . Czy kto z Was korzystał z baterii bez bmsa? Potrezbyje na szybko na 2 tygodnie wyjazdu zrobić taki myk .
Rozumiem że potrzebujesz tą baterię na wczasy. Odłącz więc BMS, rozładuj baterię na szybko dowolną mocą 200 - 300 wat (zapewne taki silnik tam masz), i przy napięciu 30 - 33 V rozładuj aku w rowerze do odcięcia baterii przez sterownik. Po odcięciu zasilania przez sterownik sprawdź możliwie szybko napięcia na każdym "P". Jeżeli będą powyżej 2.8 - 3V, to naładuj do pełna baterię ładowarką na 36 V (42 V max). Zmierz czas kiedy ładowarka osiągnie 41.5 - 41.8V, i przy jakim napięciu nastąpi zaświecenie zielonej diody "naładowania", najczęściej jest to znacznie wcześniej niż bateria osiąga pełne napięcie. Wystarczy więc przerwać ładowanie przy niższym napięciu. Dla bezpieczeństwa kup wyłącznik na gniazdko i ustaw czas ładowania mniejszy od zmierzonego dla 41.5 -41.8V. Dwa tygodnie nie zaszkodzą już bardziej baterii.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: WojtekErnest »

Czegoś nie rozumiem bo jeżeli tej sekcji nie dalo się naładować ładowarką powyżej 3.9V,
to na jakiej podstawie mówisz ze jest Ok ?. Zrób tak Ci @Tkoko opisał, wtedy będzie wiadomo co z nią jest.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 444
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Baranski86 »

WojtekErnest pisze:
30 lip 2021, 21:41
Czegoś nie rozumiem bo jeżeli tej sekcji nie dalo się naładować ładowarką powyżej 3.9V,
to na jakiej podstawie mówisz ze jest Ok ?. Zrób tak Ci @Tkoko opisał, wtedy będzie wiadomo co z nią jest.
Nie tylko tej, wszystkich sekcji i tych dobrych tez nie mogłem naładować więcej niż 3.95 tym imaxem b6(?) Narazie buore jednego elektryka i będziemy na zmianę jezdzic z żonką . Raz ja na zwykłym raz ona. Baterie zobacze jak wrócę. Za mało czasu mam . Ta sekcja nie spada kilka dni zatrzymała się na 3.89 i tak jest. Nie będę robił bez bmsa bo ona nie będzie nie dla mnie tylko dla teścia. Zamówiłem z ali taki bms wąski będzie we wrześniu to obadam. A że zmienię temat kupilem taka lampka convoy s2+ wiesz może jak się tryby zmienia? Jest chyba ze 12 trybów. Ja mam taki pośrodku 1%20%100% stroboskop , jakiś inny stroboskop i sos . A chce zmienić bez tego stroboskopu tylko 1:20:100%
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Bateria 10s ma 23v ladowarka nie chwyta tego.

Post autor: Tooropek »

W convoyu tryby zmieniasz poprzez włączenie latarki na najmniejszym stopniu świecenia, wtedy LED raz mignie i to oznacza zmianę grupy trybu świecenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ