55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Cześć kupiłem ładowarek Tangspower tp-150wf 48v(54.6v) i 4A jednak na wyjściu jest 55.2V. Jest to normalne i tak powinno być?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Oczywiście, że nie powinno tyle być.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Czyli dobrze podejrzewałem, jest opcja ze "spaliło" sterownik jeśli ma max napięcie 55V?
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Nie wiadomo czy Ci miernik dobrze pokazuje.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Przy 55V sterownika 48V raczej nie spalisz, ale bms mógł się wyłączyć jak pakiet nierówny i wybiło zabezpieczenie na jednej z sekcji, że jest przeładowana...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Nie bo podłączałem sterownik na „krótko” do ładowarki żeby wyregulować czujniki hamowania i dopiero jak nie było odzewu to zacząłem sprawdzać co jest nie tak.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
A to ciekawe. Podłączyłeś chociaż zgodnie z polaryzacją?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Zmierz jeszcze to napięcie innym miernikiem, chociaż te akurat pokazują z małym błędem.
Jeśli rzeczywiście jest zbyt wysokie to można dokonać niewielkiej korekty w zasilaczu.
Jeśli rzeczywiście jest zbyt wysokie to można dokonać niewielkiej korekty w zasilaczu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Tak podłączone jest zgodnie z polaryzacją, mam przejściówkę z xt60 na gx16, poszukam innego miernika i zobaczę. Pan od którego kupowałem pisze:
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Ten pan od którego kupiłeś niech odkupuje sterownik i niech się douczyć trochę bo wiedzy nie posiada żadnej w zakresie elektroniki.
Naraził Cię na straty materialne, do tego celowo wprowadza w błąd czego następstwem jest spalony sterownik, więc śmiało możesz takiego delikwenta zgłosić w odpowiednie miejsce.
Naraził Cię na straty materialne, do tego celowo wprowadza w błąd czego następstwem jest spalony sterownik, więc śmiało możesz takiego delikwenta zgłosić w odpowiednie miejsce.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Samo napięcie (55.2) nie jest niebezpieczne ani dla sterownika ani dla BMS/baterii. Jest trochę za wysokie, więc nie wszystkim BMS'om będzie odpowiadać. Najczęściej ładowarki mają potencjometr do zmiany/wyregulowania tego napięcia. Jeżeli sterownik nie uruchomił się na samej ładowarce to są trzy możliwości. Złe połączenie/podłączenie ładowarki. Uszkodzony sterownik (łatwo sprawdzić podłączając baterię). Obciążenie/blokada ładowarki przez ładowane kondensatory sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
A jakie miejsce jest odpowiednie?Tooropek pisze: ↑18 mar 2024, 8:23Ten pan od którego kupiłeś niech odkupuje sterownik i niech się douczyć trochę bo wiedzy nie posiada żadnej w zakresie elektroniki.
Naraził Cię na straty materialne, do tego celowo wprowadza w błąd czego następstwem jest spalony sterownik, więc śmiało możesz takiego delikwenta zgłosić w odpowiednie miejsce.
Zapewne Pan nie jest producentem tej ładowarki, więc możesz go w d..ę pocałować, bo nie odpowiada za jej parametry.
Ewentualnie możesz jeszcze zażądać odstąpienia od umowy kupna, ale to najpierw musisz udowodnić, że ładowarka jest niesprawna. Sąd, biegły, te sprawy... Nie nakręcaj niepotrzebnie kolegi, bo wcale tym nie pomagasz. Pokazany wynik jest o 1% wyższy od oczekiwanego. Nie wiem jaką dokładność ma miernik, czy ma naładowaną baterię i czy był kiedykolwiek kalibrowany.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Ładowarki do pakietu nie podłączałem ponieważ Chińczyk zapomniał dosłać przewodów do Bms więc z braku zajęcia chciałem na ładowarce wyregulować czujniki. Po podłączeniu do sterownika nie było znaku życia jedynie wentylator wszedł na „wyższe obroty” tak samo było naciskając przycisk od włączenia ekranu. Wrócę do domu pokaże jak jest podłączone, próbować sprawdzać sterownik na pakiecie bez Bms?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Po tym co napisał autor i jeżeli faktycznie sterownik jest spalony to ma prawo żądać zwrotu pieniędzy i pokrycie szkód, ale w postępowaniu cywilnym. Nie pomagam bo autor nie przedstawił wszystkiego jak należy, a ja podałem jedną z możliwości, którą może wykonać. Za wcześnie na post na forum mi się wydaje, bo za pewne okaże się, że sterownik działa, a ładowarka do wymiany, tak czy inaczej.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Bardzo możliwe że sterownik działa mogę go jedynie sprawdzić na baterii ale bez Bms z głównego plusa i minusa. Nie wiem czy to dobry pomysł, Chińczyk dopiero wysłał przewody
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Praktycznie nie da się spalić sterownika 13S/54.6 V napięciem 55.2 V (1% zwiększone napięcie), tym bardziej że użytkownicy forum podłączają pod takie sterowniki baterie 14S/58.8 V. (8% zwiększone napięcie) i jeżdżą.
Tak z ciekawości spytam. Jak włączałeś sterownik na zasilaczu?
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Tooropek gdybyś faktycznie wierzył, że tak to działa to wątpię żebyś odważył się sprzedać choć jedną baterię. Wystarczy jedno trefne ogniwo i płacisz za czyjąś chatę, z pełnym wyposażeniem...
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Bez bms nie masz nawet podstawowej ochrony przed zawarciem, więc to imho kiepski pomysł.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Ja uwierzyłem autorowi, że spalił się sterownik, nie miałem podstaw by w to nie uwierzyć.
Zielony, tak to nie działa, wiadomo, ale jeżeli bym podłączył plus i minus odwrotnie a spaliłby się sterownik to ja bym zapłacił za sterownik. Raz mi się zdarzyło w szynie włożyć odwrotnie piny i wypaliło styki w szynie i nic więcej się na szczęście nie stało. Tsdz2 przeżył i ma się dobrze, a styki wymieniłem i tyle historii. Za ogniwa nie odpowiadam, choć zawsze używam swojej wiedzy i urządzeń aby uniknąć problemów.
Zielony, tak to nie działa, wiadomo, ale jeżeli bym podłączył plus i minus odwrotnie a spaliłby się sterownik to ja bym zapłacił za sterownik. Raz mi się zdarzyło w szynie włożyć odwrotnie piny i wypaliło styki w szynie i nic więcej się na szczęście nie stało. Tsdz2 przeżył i ma się dobrze, a styki wymieniłem i tyle historii. Za ogniwa nie odpowiadam, choć zawsze używam swojej wiedzy i urządzeń aby uniknąć problemów.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Czyli prawdopobnie sterownik żyje tylko nie chciał odpalić się na ładowarce, wrócę do domu pokaże jak to podłączone jest
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Jeżeli chcesz testować sterownik to tylko na ładowarce. Ładowarka ma/powinna mieć zabezpieczenia przeciwzwarciowe. Bateria, szczególnie bez BMS'a, przy zwarciu sterownika da "ogień".
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Podpięte będzie to w taki sposób, Bms jest symetryczny. Rozbiorę ładowarkę zobaczę czy jest możliwość zmiany napięcia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Masz pecha bo nie widzę w ładowarce żadnego potencjometru. Możesz jednak skorygować napięcie diodą mocy 3 - 10 A. Prymitywny, ale dosyć skuteczny sposób, który powinien obniżyć napięcie o 0.4 - 0.7V (do 54.5 - 54.8 V).
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Przecinasz czerwony przewód na wyjściu sterownika, lutujesz diodę w kierunku przewodzenia (kolorową obwódką w kierunku wtyczki), zabezpieczasz przed zwarciem (klej, silikon), mierzysz napięcie wyjścia, i powinno być OK.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
To jest dioda zenera, masz kupić tego typu diodęthylaska pisze: ↑18 mar 2024, 17:16https://allegro.pl/oferta/1n5370b-dioda ... 1786658267
Coś tego typy?
https://allegro.pl/oferta/p1000j-dioda- ... 5306551818
możesz poszukać tańszą diodę, z niższym napięciem i prądem.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia części płyty od strony niskiego napięcia?
Chodzi mi o ten obszar:
Gdybyś mógł jeszcze zrobić dodatkowe z podświetleniem od tyłu, np. takie:
Wtedy widać więcej, jak np. tutaj:
I jeszcze podać typ układu scalonego.
Pomysł z diodą to w tej chwili jedyny ratunek. Jednak wydzieli się na niej prawie 3W. Jeśli umieścisz ją wewnątrz (a pewnie tak będzie) to po 5 minutach zacznie świecić
Może lepiej byłoby poszukać podobnej co do parametrów prądu (napięcie 50 -100V) ale w obudowie pozwalającej na przykręcenie do radiatora.
Chodzi mi o ten obszar:
Gdybyś mógł jeszcze zrobić dodatkowe z podświetleniem od tyłu, np. takie:
Wtedy widać więcej, jak np. tutaj:
I jeszcze podać typ układu scalonego.
Pomysł z diodą to w tej chwili jedyny ratunek. Jednak wydzieli się na niej prawie 3W. Jeśli umieścisz ją wewnątrz (a pewnie tak będzie) to po 5 minutach zacznie świecić
Może lepiej byłoby poszukać podobnej co do parametrów prądu (napięcie 50 -100V) ale w obudowie pozwalającej na przykręcenie do radiatora.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
No rzeczywiście, 10 A dioda, chłodzona wentylatorem, przy prądzie 4 A będzie "świecić". Aż dziw że wytrzymuje prąd przewodzenia 80 A
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Tak podeśle zaraz zdjęcia, jeśli chodzi o tą diodę czy wytrzyma nie wiem czysto z parametrów chyba tak ale pojęcia na temat elektroniki nie mam
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Nie chce mi się rozkręcać obudowy, ale od ośmiu lat mam ten "patent" w obudowie i nadal działa. Mogę nawet wybrać większe/mniejsze napięcie przełącznikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
link do zdjęć płytki: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Zrobię też ten patent jak ewentualnie się wykrzaczy to będę kombinował
Zrobię też ten patent jak ewentualnie się wykrzaczy to będę kombinował
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Przepraszam, nie zauważyłem wentylatora.
Mimo wszystko oddawanie ciepła jedynie przez końcówki jest mało efektywne. Z drugiej strony element czasem parzy ale to jeszcze nie powód do paniki, 50 ÷ 60°C to temperatura akceptowalna.
Co do prądu to wytrzyma znacznie więcej, ale to prąd w impulsie rozumiany jako niepowtarzalny. Zwykle przyjmuje się czas 10ms.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Właśnie trafiłem na ten temat. Chciałbym tylko napisać, że napięcie wyższe o 0,6V nie spowoduje spalenia kontrolera. Prawdopodobnie w instalacji z akumulatorem to napięcie spadnie do 54,6V. Strasznie "uproszczona" jest ta ładowarka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Udało się zejść do 54.8V zostawiać czy kombinować np dołożyć drugą taką diodę?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Jak rozumiem na razie nie masz jeszcze BMS'a. Jak będziesz miał aku z BMS'em trzeba będzie sprawdzić czy i jak zachowa się ładowarka z aku.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Do tej dyskusji warto dodać że o ile przy 55,2V średnie napięcie to 4,25V, uznane jest za absolutny max i gdy ogniwa, są NOWE, bez upływność, to i tak w obszarze > 4,18V prąd ładowania będzie bliżej 200-300mA. Więc nic złego nie powinno się stać
Ale gdy ogniwa są z depakiety, niezupełnie równe to niestety to napięcie MAX jest za wysokie, ZA wysokie bo zbyt długo będzie duży prąd rzędu > 1A bo segmenty są po prostu najczęściej nierówne i długo nie dochodzi do przerwania ładowania.
Ale gdy ogniwa są z depakiety, niezupełnie równe to niestety to napięcie MAX jest za wysokie, ZA wysokie bo zbyt długo będzie duży prąd rzędu > 1A bo segmenty są po prostu najczęściej nierówne i długo nie dochodzi do przerwania ładowania.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Ogniwa są z depakietu bezcyklowe, z napięciem udało się zejść do 54.8V. Skończyłem wczoraj lutować Bms i cos się chyba nie zgadza ponieważ aplikacji pokazuje 46V tak jak na głównym + i - lecz gdy idzie przewód/kabel od pola głównego + i pola C- z Bms napięcie spada do 21V czym jest to spowodowane?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Jeżeli wszystko masz polutowane prawidłowo (wg schematu), wszystkie napięcia na poszczególnych "P" są miedzy 3 - 4 V, we wtyczce przewodów balansu napięcie narasta od zera do maksymalnego napięcia baterii (wg schematu), to prawdopodobnie masz "zablokowane/wyłączone" "C-" (zapewne jest to również "P-"). Podłącz na chwilę ładowarkę, zmierz napięcie, odłącz ładowarkę, zmierz napięcie.thylaska pisze: ↑23 mar 2024, 8:09Ogniwa są z depakietu bezcyklowe, z napięciem udało się zejść do 54.8V. Skończyłem wczoraj lutować Bms i cos się chyba nie zgadza ponieważ aplikacji pokazuje 46V tak jak na głównym + i - lecz gdy idzie przewód/kabel od pola głównego + i pola C- z Bms napięcie spada do 21V czym jest to spowodowane?
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Masz 13 czy 18 pinów w gnieździe balancera?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
W gnieździe jest jak dobrze pamiętam 22, tak napięcie rośnie co 3 i trochę do 4v, jedynie na kilku pinach jest takie same napięcie ale tego wymagało zrobienie na 13s tak jak na schemacie. Wrócę do domu spróbuję z ładowarką
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
No bo na tym screenie widać średnie napięcie 2,57V. Tak raczej nie powinno być, czyli domyślam się, że coś źle podłączyłeś.
Zresztą wygląda na to, że to balancer 21S, a instrukcja podłączenia jest dla 17S
Zresztą wygląda na to, że to balancer 21S, a instrukcja podłączenia jest dla 17S
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Jak dobrze połączyłeś przewody balansera to odpal apkę xiaoxiang i wpisz odpowiednią ilość cel w ustawieniach. Jeżeli nie masz opcji ustawienia ilości cel w aplikacji jbd to nie masz autoryzacji do zmiany ustawień i tylko apka xiaoxiang może uruchomić ustawienia. Bms kupiony od jbd czy od jakiegoś innego sprzedawcy? Ma to znaczenie...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Dziękuję Koledze autorowi za zdjęcia.
Alternatywą dla diody może być dołożenie miniaturowego potencjometru montażowego (470KΩ ÷ 1MΩ) wraz z szeregowym rezystorem (3,3MΩ ÷ 4,7MΩ), dołączonego równolegle do rezystora R24.
Nie można precyzyjnie określić w/w wartości ze względu na rozrzut parametrów. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że wybierając powyższe wartości uda się obniżyć napięcie wyjściowe o ok. 0,6V.
Wobec niskiej ceny rezystorów warto przygotować sobie szerszą gamę, 3,3; 3,9; 4,7; 6,8; 8,2MΩ i dopasować do potrzebnego zakresu regulacji. Moc rezystorów jak najmniejsza np. 1/8W.
Alternatywą dla diody może być dołożenie miniaturowego potencjometru montażowego (470KΩ ÷ 1MΩ) wraz z szeregowym rezystorem (3,3MΩ ÷ 4,7MΩ), dołączonego równolegle do rezystora R24.
Nie można precyzyjnie określić w/w wartości ze względu na rozrzut parametrów. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że wybierając powyższe wartości uda się obniżyć napięcie wyjściowe o ok. 0,6V.
Wobec niskiej ceny rezystorów warto przygotować sobie szerszą gamę, 3,3; 3,9; 4,7; 6,8; 8,2MΩ i dopasować do potrzebnego zakresu regulacji. Moc rezystorów jak najmniejsza np. 1/8W.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Tak ten schemat jest na 17s bo na aukcji tego nie było schematu ale zrobiłem idąc tym samym tokiem myślenia poprosiłem chińczyka żeby wysłał schemat. Bms kupiony z oficjalnego sklepu
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Przejrzyj sobie ich ofertę. W każdym typie mają inny schemat podłączenia. Taki chiński bałagan
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lut 2024, 23:34
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Udało się skończyć baterie, poprawiłem podłączenie Bms i wszystko działa. Po podłączeniu ładowarki pod baterie napięcie spadło do 48V więc wyjmować jednak diodę tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
- Lokalizacja: Łódź
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Nie. Ona ma zastosowanie tylko w końcowej fazie ładowania, kiedy ładowarka jest w fazie CV.
-
- Forumowicz
- Posty: 1344
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)
Sprawdź pod koniec ładowania, czy ładowarka z diodą, podłączona do baterii jest w stanie osiągnąć 54,6V. Jeżeli tak, to diodę zostaw.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.