Strona 2 z 2

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 24 mar 2024, 18:17
autor: tkoko
Masz przecież apkę z podglądem całego cyklu ładowania. Ładujesz "do oporu" aż ładowarka lub BMS wyłączy ładowanie. Na ekranie i w pozycji "parametry" powinieneś mieć pełne info na temat ładowania i baterii.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 24 mar 2024, 18:29
autor: Tooropek
Parameter to ustawienia bmsa.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 26 mar 2024, 14:18
autor: thylaska
Jednak było okej, max naładowała 55.1V. Nie potrzebnie kombinowałem, dziękuję za pomoc wszystkim
IMG_2675.jpeg

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 26 mar 2024, 14:47
autor: tkoko
thylaska pisze:
26 mar 2024, 14:18
Jednak było okej, max naładowała 55.1V. Nie potrzebnie kombinowałem, dziękuję za pomoc wszystkim
Maksymalnie naładowała do 54.11 V (wg. apki). Teraz jeszcze musisz kilka razy rozładować (choćby trochę) baterię, doładować ponownie do wyłączenia przez BMS lub ładowarkę, odczekać 2 - 3 godz po wyłączeniu, i sprawdzić czy parametr VolHigh (4.2 V) i VolLow (4.11 V) zmniejsza rozjazd cell (VolDiff = 0.09 V), bo na razie masz niezbalansowany aku.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 26 mar 2024, 14:48
autor: Tooropek
Tkoko wiesz co to znaczy 0,09V? To nie jest żaden rozjazd. Jest dobrze

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 26 mar 2024, 14:55
autor: tkoko
Tooropek pisze:
26 mar 2024, 14:48
Tkoko wiesz co to znaczy 0,09V? To nie jest żaden rozjazd. Jest dobrze
Ale może/powinno być lepiej. :D
Ma 4.2 V vs 4.11 V, a prawdopodobnie po kilku balansowaniach będzie miał maksymalnie różnicę 4.2 V vs 4.16 V.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 26 mar 2024, 14:59
autor: Tooropek
Nie będzie miał. Liczy się top Balance, pojęcie nieznane szerszemu gronu. Jest dobrze tylko kolega nie rozumie jeszcze, że bms ma sensing 800mA i ponizej tej wartości pokazuje 0A ładowania pomimo, że ikona pioruna dalej widnieje, czyli w skrócie ładowanie dalej trwa. Kolega odpiął ładowarkę bo prawdopodobnie myślał, że koniec ładowania już jest skoro nie wskazuje bms nic. JBD bms ma mnogość opcji, ale trzeba go się nauczyć obsługiwać.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 30 mar 2024, 16:51
autor: thylaska
Z tego co widziałem rozjazd dzisiaj był na poziomie 0.01V, ładuje się właśnie z wyjęta diodą. Podczas jazdy zauważyłem jeszcze jeden problem maksymalna moc jaka się pokazuje na ekranie (ktlcd3) to nie całe 2000W, silnik ma 3000W sterownik KT48SVPRCK w teorii powinien obsłużyć 2600W. W ustawianiach wyświetlacza jest ustawione na 100% mocy, jaki może być powód nie wykorzystywania pełnej mocy?

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 30 mar 2024, 16:56
autor: tkoko
thylaska pisze:
30 mar 2024, 16:51
Z tego co widziałem rozjazd dzisiaj był na poziomie 0.01V, ładuje się właśnie z wyjęta diodą.
Czyli jednak jest postęp na balansie skoro wyrównanie ogniw z 0.09 V dawniej doszło do 0.01 V obecnie :D , a i sprzedawcy ładowarki nie trzeba oddawać do sądu.
Co do "braku mocy". Poszukaj w okolicy stromy podjazd, dobrze byłoby w trudnym terenie (piach, nierówno itd) i wówczas zmierz prąd/moc maksymalną.

Re: 55.2V na ładowarce 48V(54.6V)

: 03 kwie 2024, 17:07
autor: thylaska
Sprawdzałem moc jaka się pokazywała i utrzymywała max to było 1999w nie mogło wskoczyć wyżej