Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

Beterie GRAFEN

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Beterie GRAFEN

Post autor: TomaS » 23 lut 2018, 14:17

Ostatnio zmieniony 23 lut 2018, 14:55 przez TomaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

elektro-bikes
Posty: 138
Rejestracja: 18 lut 2018, 10:26

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: elektro-bikes » 23 lut 2018, 14:23


Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: TomaS » 23 lut 2018, 14:55

Już poprawiłem.
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
henio-EV-Maniak
Posty: 1708
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: henio-EV-Maniak » 23 lut 2018, 19:39

Ale co? Z takich akusów też można zrobić akumulator do e-bajka? Czy o co chodzi? Dobra okazja do kupna, tak?
"Projekt henia" ( konstrukcja w toku ) Kto może niech podpowie, kto chce niech korzysta. Zapraszam do tematu :) viewtopic.php?f=30&t=177

wolfwilk
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: wolfwilk » 23 lut 2018, 20:40

Niedawno miałem ciekawą rozmowę z młodym człowiekiem który twierdził, że któraś ze śląskich uczelni (nie pamiętam która) pracuje nad akumulatorami grafenowymi i ma znaczne osiągnięcia na tym polu. Przewidują jeszcze dalsze znaczne powiększenie pojemności. Badania są opłacane przez Niemców i w związku z tym patent będzie niemiecki. Sugerował, że być może uda się coś załatwić do mojego roweru.Jeśli go jeszcze spotkam to wyciągnę więcej informacji. Kierowałem go na forum arbiter, ale dotąd nie ma oznak aby się tu czy tam pojawił. Więc może to bajka?

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: sambor » 05 kwie 2018, 11:30

To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 409
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: sambor » 05 kwie 2018, 15:06

Doczytałem teraz w opisie. To jednak bateria Li-Ion z grafenową elektrodą

Awatar użytkownika
Kajman
Posty: 376
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: Kajman » 18 maja 2018, 10:26

tyle w niej grafenu co nic :P tzn zapewne nic :)

Klaus
Posty: 25
Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Jabłonna
Kontakt:

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: Klaus » 09 cze 2018, 1:54

sambor pisze:
05 kwie 2018, 11:30
To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.
Pojemnosc grawimetryczna anody jest znacznie wieksza od pojmnosci grawimetrycznej katody.

Umieszczanie nanorurek węglowych w anodzie nie mialo na celu zwiekszenia pojemnosci a jedynie zwiekszenie prądu łafowania akumulatorow do poziomow 5C.
:idea: Zajmuję się akumulatorami Li Ion. :idea:
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com :idea:

Klaus
Posty: 25
Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Jabłonna
Kontakt:

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: Klaus » 09 cze 2018, 1:56

Kajman pisze:
18 maja 2018, 10:26
tyle w niej grafenu co nic :P tzn zapewne nic :)
Do akumulatorow dodaje sie płatki grafenowe. To chwyt marketingowy. Akurat to jest bardzo tanie. A grafen wg nich to bardzo cienki grafit ;)
:idea: Zajmuję się akumulatorami Li Ion. :idea:
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com :idea:

Pykacz
Posty: 35
Rejestracja: 22 lut 2018, 10:59

Re: Beterie GRAFEN

Post autor: Pykacz » 09 cze 2018, 8:11

Są już w sprzedaży od jakiegoś czasu akumulatory litowo-tytanowe. Można ładować dużymi prądami (10-15C) czyli w 6min. Tylko cena spora i gęstość energii niewielka w porównaniu np do innych (na poziomie Li-FePo4). Do tego najlepiej nie przegrzać powyżej 35 stopni C bo spada ilość cykli z deklarowanych 15-30tyś . Do tego niższe napięcie . W Rosji bardzo popularne jako zamiennik do aku samochodowych rozruchowych.
Są też tacy co zakładają je do "rowerów" elektrycznych. Mój ulubiony kanał :) https://www.youtube.com/watch?v=3w4SmdjzoUc
Są też oczywiście cylindryczne np ponad 60Ah i znoszą naprawdę sporo :) https://www.youtube.com/watch?v=7MgEwWutoIw

ODPOWIEDZ