Strona 1 z 1

Beterie GRAFEN

: 23 lut 2018, 14:17
autor: TomaS

Re: Beterie GRAFEN

: 23 lut 2018, 14:23
autor: elektro-bikes

Re: Beterie GRAFEN

: 23 lut 2018, 14:55
autor: TomaS
Już poprawiłem.

Re: Beterie GRAFEN

: 23 lut 2018, 19:39
autor: EV-Maniak
Ale co? Z takich akusów też można zrobić akumulator do e-bajka? Czy o co chodzi? Dobra okazja do kupna, tak?

Re: Beterie GRAFEN

: 23 lut 2018, 20:40
autor: wolfwilk
Niedawno miałem ciekawą rozmowę z młodym człowiekiem który twierdził, że któraś ze śląskich uczelni (nie pamiętam która) pracuje nad akumulatorami grafenowymi i ma znaczne osiągnięcia na tym polu. Przewidują jeszcze dalsze znaczne powiększenie pojemności. Badania są opłacane przez Niemców i w związku z tym patent będzie niemiecki. Sugerował, że być może uda się coś załatwić do mojego roweru.Jeśli go jeszcze spotkam to wyciągnę więcej informacji. Kierowałem go na forum arbiter, ale dotąd nie ma oznak aby się tu czy tam pojawił. Więc może to bajka?

Re: Beterie GRAFEN

: 05 kwie 2018, 11:30
autor: sambor
To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.

Re: Beterie GRAFEN

: 05 kwie 2018, 15:06
autor: sambor
Doczytałem teraz w opisie. To jednak bateria Li-Ion z grafenową elektrodą

Re: Beterie GRAFEN

: 18 maja 2018, 10:26
autor: Kajman
tyle w niej grafenu co nic :P tzn zapewne nic :)

Re: Beterie GRAFEN

: 09 cze 2018, 1:54
autor: Klaus
sambor pisze:
05 kwie 2018, 11:30
To nie jest bateria, to prawdopodobnie superkondensator. A oznacza to, że można naładować w ekstremalnie krótkim czasie.
Samsung prowadzi też badania nad li-ionami z nanorurkami grafenowymi na anodzie zamiast grafitu, co zwiększa niesamowicie powierzchnię elektrody i pojemność. Ale jak to wszystko będzie wyglądać w kwestii bezpieczeństwa? Kondensator też może dostać zwarcia wewnętrznego i z taką ilością energii wybuchnąć, zapalić się. Zwykła bateria paluszek AA rozgrzewa się do 55 st.C gdy ją przebić gwoździem. Problemem jest stopień koncentracji energii - z jednej strony dążymy do upchnięcia jak największej ilości w kg masy, z drugiej tak skoncentrowana energia potrafi rozgrzać baterię do kilkuset stopni w przypadku zwarcia.
Pojemnosc grawimetryczna anody jest znacznie wieksza od pojmnosci grawimetrycznej katody.

Umieszczanie nanorurek węglowych w anodzie nie mialo na celu zwiekszenia pojemnosci a jedynie zwiekszenie prądu łafowania akumulatorow do poziomow 5C.

Re: Beterie GRAFEN

: 09 cze 2018, 1:56
autor: Klaus
Kajman pisze:
18 maja 2018, 10:26
tyle w niej grafenu co nic :P tzn zapewne nic :)
Do akumulatorow dodaje sie płatki grafenowe. To chwyt marketingowy. Akurat to jest bardzo tanie. A grafen wg nich to bardzo cienki grafit ;)

Re: Beterie GRAFEN

: 09 cze 2018, 8:11
autor: Pykacz
Są już w sprzedaży od jakiegoś czasu akumulatory litowo-tytanowe. Można ładować dużymi prądami (10-15C) czyli w 6min. Tylko cena spora i gęstość energii niewielka w porównaniu np do innych (na poziomie Li-FePo4). Do tego najlepiej nie przegrzać powyżej 35 stopni C bo spada ilość cykli z deklarowanych 15-30tyś . Do tego niższe napięcie . W Rosji bardzo popularne jako zamiennik do aku samochodowych rozruchowych.
Są też tacy co zakładają je do "rowerów" elektrycznych. Mój ulubiony kanał :)
Są też oczywiście cylindryczne np ponad 60Ah i znoszą naprawdę sporo :)