Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Ni-MH ładują się do 14,5V, a tu trzeba teraz 16,8.
Jednak nie koniec perypetii. Sprawdziłem BMS - rozładowałem baterię i... nie odciął. Nie odciął przy 2,4V na sekcję, nie odciął przy 2,0, nie odciął nawet przy 1,7. Dalej nie ryzykowałem uszkodzenia ogniw. BMS do zwrotu sprzedawcy
Jednak nie koniec perypetii. Sprawdziłem BMS - rozładowałem baterię i... nie odciął. Nie odciął przy 2,4V na sekcję, nie odciął przy 2,0, nie odciął nawet przy 1,7. Dalej nie ryzykowałem uszkodzenia ogniw. BMS do zwrotu sprzedawcy
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Miałem/mam takie balansery. Mają niestety próg 4,21-4,23V więc to zadziała przy (trochę) za wysokim napięciu..slow pisze: ↑26 sty 2019, 22:49Ten BMS nie ma balancera więc może jeszcze dołóż coś takiego https://allegro.pl/oferta/modul-balanse ... 7332442154
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Napisałem do sprzedawcy, że BMS nie odcina, Odpisał od razu, kazał sprawdzić drugi egzemplarz przekonany, że będzie działał poprawnie, tzn odcinał przy niskim stanie. Chce dosłać nowy bez zwrotu wadliwego. Bardzo ładnie się zachował
-
- Forumowicz
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Drugi egzemplarz BMS działa.
Tymczasem rozebrałem inną baterię. Tu mamy już 20s. Ogniwa i blaszki zardzewiały że starości. Niech mi ktoś powie, że owiajnie taśmą klejąca jest nieprofesjonalne. Proszę jak to fabryka zrobiła. Rdza, a taśma trzyma
Tymczasem rozebrałem inną baterię. Tu mamy już 20s. Ogniwa i blaszki zardzewiały że starości. Niech mi ktoś powie, że owiajnie taśmą klejąca jest nieprofesjonalne. Proszę jak to fabryka zrobiła. Rdza, a taśma trzyma
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Też noszę się z zamiarem wymiany ogniw aku wkrętarki na Li-ion ale po przeczytaniu tematu widzę że nie będzie to takie proste. Co teoretycznie się stanie jeśli zamiast 15 ogniw Ni-Cd dam 4 Sony VTC6 ? Będzie to działać?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2054
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Daj 5 ogniw vtc6 bo na 4S stracisz dużo obrotów. Będzie po prostu wolniejsza. Obudowa dość spora więc spokojnie bmsa 5S40A pomieści i 5 ogniw., Wyjście na ładowanie zrób sobie na DC Jacku 5.5 x 2.1 na tym typowym dla ładowarek czy zasilaczy. Przerobiłem już trochę akusów nicd na li-ion i powiem szczerze, że taka wymiana odwdzięczy się przy pierwszej lepszej robocie w terenie. Można dorobić sobie adapter do powiększenia pojemności i z 3Ah zrobić 6Ah i to już jest ogromna pojemność, a dwa takie akusy to cały dzień ciężkiej pracy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2022, 19:09
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
(do admina- Jesli musze utworzyc nowy temat prosze o informacje ewentualne przepięcie postu )
Witam, przepraszam za odgrzanie kotleta ale nigdzie indziej nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Przerobiłem swoją wkrętarke z aku NiCD na li-ion i po części nie działa.
Konkretnie taka wkrętarka.
z taką baterią
Kupiłem taki Bms:
https://allegro.pl/oferta/bms-do-wkreta ... OTVlYzQ%3D
Zabezpieczenie BMS 3s 10.8V (12V) 30A
Kompatybilny również z pakietami 4s 14.4V
Nowy moduł BMS do zarządzania pakietem baterii Li-Ion
Zabezpieczenie dzięki swoim parametrom jest idealne do m.in. wkrętarek i innych urządzeń o dużym poborz prądu.
PARAMETRY:
Napięcie Ładowania 12.6V
Maks. natężenie prądu ładowania 3A
Maks. ciągłe natężenie prądu rozładowania 30A
Maks. chwilowe natężenie prądu rozłądowania 60A
Ochrona przed przeładowaniem (detekcja) 4.0V ± 0.025V
Ochrona przed przeładowaniem (odcięcie) 4.2V ± 0.025V
Ochrona przed nadmiernym rozł. (detekcja) 3.2V ± 0.1V
Ochrona przed nadmiernym rozł. (ocięcie) 3.0V ± 0.1V
i takie 3x ogniwa:
https://allegro.pl/oferta/ogniwo-li-ion ... 9701071499
PRODUCENT: SONY / MURATA (od. 2017r)
TYP: OGNIWA LI-ION 18650
NAPIĘCIE ZNAMIONOWE: 3.6V - 3.7V
POJEMNOŚĆ: 2100 mAh
PRĄD ROZŁADOWANIA: 30A (maksymalny)
PRĄD ŁADOWANIA: 2A standard
Chodzi o to że jeśli bateria jest naładowana na max to nie chce ruszyć sama tylko muszę zakręcić ręka i dopiero wtedy sie kręci. Puszcze przycisk i jeśli się nie zatrzyma i wcisnę jeszcze raz to działa. Jeśli sie zatrzyma to ponownie muszę za kręcić ręką żeby ją jakby rozpędzić. Przed każdym rozkręceniem muszę zmienić kierunek obrotów, bo inaczej sie tak jakby blokuje. Jeśli bateria straci troszkę energii to działa już raczej normalnie.
https://drive.google.com/file/d/16Pjb8Y ... sp=sharing
Druga sytuacja to taka ze jak jest naładowana na max, podłącze baterie za pomocą kabelków
to wkrętarka działa bez żadnych problemów. Ktoś mi może pomóc??
Witam, przepraszam za odgrzanie kotleta ale nigdzie indziej nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Przerobiłem swoją wkrętarke z aku NiCD na li-ion i po części nie działa.
Konkretnie taka wkrętarka.
z taką baterią
Kupiłem taki Bms:
https://allegro.pl/oferta/bms-do-wkreta ... OTVlYzQ%3D
Zabezpieczenie BMS 3s 10.8V (12V) 30A
Kompatybilny również z pakietami 4s 14.4V
Nowy moduł BMS do zarządzania pakietem baterii Li-Ion
Zabezpieczenie dzięki swoim parametrom jest idealne do m.in. wkrętarek i innych urządzeń o dużym poborz prądu.
PARAMETRY:
Napięcie Ładowania 12.6V
Maks. natężenie prądu ładowania 3A
Maks. ciągłe natężenie prądu rozładowania 30A
Maks. chwilowe natężenie prądu rozłądowania 60A
Ochrona przed przeładowaniem (detekcja) 4.0V ± 0.025V
Ochrona przed przeładowaniem (odcięcie) 4.2V ± 0.025V
Ochrona przed nadmiernym rozł. (detekcja) 3.2V ± 0.1V
Ochrona przed nadmiernym rozł. (ocięcie) 3.0V ± 0.1V
i takie 3x ogniwa:
https://allegro.pl/oferta/ogniwo-li-ion ... 9701071499
PRODUCENT: SONY / MURATA (od. 2017r)
TYP: OGNIWA LI-ION 18650
NAPIĘCIE ZNAMIONOWE: 3.6V - 3.7V
POJEMNOŚĆ: 2100 mAh
PRĄD ROZŁADOWANIA: 30A (maksymalny)
PRĄD ŁADOWANIA: 2A standard
Chodzi o to że jeśli bateria jest naładowana na max to nie chce ruszyć sama tylko muszę zakręcić ręka i dopiero wtedy sie kręci. Puszcze przycisk i jeśli się nie zatrzyma i wcisnę jeszcze raz to działa. Jeśli sie zatrzyma to ponownie muszę za kręcić ręką żeby ją jakby rozpędzić. Przed każdym rozkręceniem muszę zmienić kierunek obrotów, bo inaczej sie tak jakby blokuje. Jeśli bateria straci troszkę energii to działa już raczej normalnie.
https://drive.google.com/file/d/16Pjb8Y ... sp=sharing
Druga sytuacja to taka ze jak jest naładowana na max, podłącze baterie za pomocą kabelków
to wkrętarka działa bez żadnych problemów. Ktoś mi może pomóc??
Ostatnio zmieniony 20 lut 2022, 13:35 przez jakub1811, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
3x4,2V to 12,6V. A ta wkretarka jest na 9,6V. To jest powodem, bo elektronika wkretarki wykryla niepoprawne, za wysokie napięcie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lut 2022, 19:09
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
czyli musiałbym odjąć jedno ogniwo??WojtekErnest pisze: ↑20 lut 2022, 13:073x4,2V to 12,6V. A ta wkretarka jest na 9,6V. To jest powodem, bo elektronika wkretarki wykryla niepoprawne, za wysokie napięcie.
a co powiesz odnośnie podłączenia na kabelkach??
WojtekErnest pisze: ↑20 lut 2022, 13:07...bo elektronika wkretarki wykryla niepoprawne, za wysokie napięcie.
tylko ze jak rozebrałem wiertarkę to nie ma tam żadnej elektroniki. Kable od styku baterii idą do przycisku zmiany obrotów i później bezpośrednio do silnika ( chyba że w samym silniku jest coś jeszcze ale wątpie)
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Prawdopodobnie "elektronika" która jest w przycisku się blokuje. Spróbuj zdiagnozować przy jakim maksymalnym napięciu blokuje wkrętarkę. Rozładuj aku do 11.5V a następnie podnoś napięcie aku aż do blokady. Wkrętarka podłączona na przewodach prawdopodobnie ma spadek napięcia dzięki czemu startuje bez problemu.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeróbka baterii wkrętarki Ni-MH na Li-ion
Ten 'przycisk' to regulator obrotów wraz z nasadką zmiany polaryzacji silnika.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...