2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ajs
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: ajs »

Witam. Posiadam rower z napędem Bafanga mid 750 W. W ebiku są wpięte na stałe bez wyjmowania 2 bidony 48 V 17,5 ah równolegle ( te same ogniwa, konfiguracja, pojemność, rocznik). Każdy z nich ma bmsa. Akumulatory jednak nie rozładowują się równocześnie, najpierw jeden do odcięcia, a później drugi. Czy jest to normalna sytuacja czy powinny się jednoczeście rozładowywać ?
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: Goliath »

ajs pisze:
31 sty 2019, 22:48
Akumulatory jednak nie rozładowują się równocześnie, najpierw jeden do odcięcia, a później drugi.
Po czym poznajesz że dany "bidon" rozładował się do odcięcia ?? Jaka jest różnica odcięcia między "bidonami"... odcina jeden, a po 1 km odcina drugi ?? :? BMS-y w bidonach są takie same... i czy mają osobną/wspólną linię dla rozładowania/ładowania ??
Awatar użytkownika
ajs
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: ajs »

Kiedy rozładowuje się pierwszy (przejechany dystans jest taki sam jak był jeden aku przez chwilę) wyłącza się wyświetlacz. Po ponownym załączeniu bierze już prąd z tej drugiej baterii. BMSy te same. Linia ładowania jest osobna(P- i C-), 2aku są ładowane przez jedno gniazdo w jednym aku.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: Goliath »

Czy my rozmawiamy o fabrycznym zestawie... czy sam robiłeś równoległe podłączenie dwóch akumulatorów bidonowych ?
Mógłbyś zamieścić fotki zestawu i połączenia ??

Z Twojego opisu można wywnioskować że sterownik/wyświetlacz komunikuje się z BMS-ami i steruje naprzemiennie rozładowywaniem akumulatorów. ;)

Może koledzy z większym doświadczeniem się wypowiedzą...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: WojtekErnest »

Jak rozumiem Twoj opis zrobiłeś dwa polaczenia równolegle które ingeruja w normalne dzialanie BMS.
- zwarles MINUSY ladowania obu BMS-ow czyli WEJSCIA kluczy mosfetow
- zwarles MINUSY wyjscia na sterownik czyli WYJSCIA kluczy mosfetow.
Chyba ze jest jeszcze gorzej bo piszesz ze 2 aku jest ladowane przez gniazdo 1-go aku.
To nawet sugeruje ze zwierasz AKUMULATORY ze sobą mimo separacji BMS -ami.
Nie jest to jasne.
A co z plusami ? Tez sa pewnie zwarte ladowania i wyjscia.
No to juz zaden z tych BMS nie dziala normalnie lub jeden z nich jest nawet uszkodzony.
W zaleznosci od konstrukcji BMS-y maja sprzezenia zwrotne, które teraz zostalo zwarciem zakłócone..
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
ajs
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: ajs »

Akumulatory są połączone + i - przed sterownikiem. Pola ładowania C- nie są połączone. Ładują się poprzez jedno gniazdo. Tak jak Zeeltom napisał znam wielu użytkowników rowerów elektrycznych co tak zrobili i sezonami jeżdżą. Ale w większości przypadków 2 aku jednocześnie schodzą. Tutaj najpierw jeden, a później drugi. Może wymiana bmsów na takie ze wspólnym polem rozł/ład by pomogła ? A może jednak złączki i najpierw 1 używany, następnie 2 ?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2 aku 48 V 17.5 ah równolegle.

Post autor: WojtekErnest »

ajs pisze:
01 lut 2019, 10:51
Akumulatory są połączone + i - przed sterownikiem.
NIE akumulatory są połączone ale wyjscia BMS, czyli na minusach klucz Mosfetow.
Obciąż takie WYJŚCIE 'panem cegla' zamiast sterownikiem.
Mierz napiecie na stykach Akumulatorow. Ten który bedzie mial wyzsze napiecie jest zablokowany przez swoj BMS.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ