BMS śmierdzi po hamowaniu

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

Używam roweru do szybkiej jazdy. Służy mi w zasadzie jako pseudo skuter. Mam sprawę do załatwienia, więc manetka do oporu, 70km/h i po 10 minutach jestem gdzie trzeba itd. Jeźdżę w terenie lekko górzystym i non stop używam regena, czasami są to strome zjazdy gdzie bez regena byłaby masakra. Jak staję na światłach po hamowaniu to czuję jak pod kask napływa mi swąd przegrzanej elektroniki. Sterownik i pakiety są hermetycznie zamknięte, więc je wykluczam, ale BMSa mam na wierzchu, więc on jest podejrzanym. Czy BMS bierze udział jakoś w hamowaniu regeneracyjnym i zmiana na inny, lepszy, poprawi regen/pogorszy/zlikwiduje smród? A może go pominąć podczas jazdy, czyli przełączyć minus z baterii od razu do sterownika pomijając BMS?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: EV-Maniak »

Musisz zmniejszyć REGEN i najlepiej jeszcze zrobić chłodzenie dla BMSa. Ja zrobiłem o takie , prewencyjnie. Choć z regena korzystam tylko dla zasady i mam ustawiony na 25 Accu Moto i 8A Accu Recu, czyli na ogniwo maksymalnie idzie mi tylko 1A ( mam 8p)
Dodatkowo BMS stoi na stopkach by sobie lepiej oddychał 👍😉
Załączniki
IMG_20190411_112249-1248x1664.jpg
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

zeeltom pisze:
20 kwie 2019, 21:11
Przez BMS płynie prąd ładowania, czego się spodziewałeś?
Spodziewałem się, że BMS jest przygotowany na to, że ktoś ma regen w rowerze i zechce go użyć.

Ja nie mam możliwości zmiany mocy regena bo mam zwykły blokowy GT1500 45A. Baaa, nawet nie chcę zmieniać mocy, bo ta która jest mogłaby być nawet ciut większa. Przy dużych prędkościach z górki nie ma żartów. Myślę czy nie zewrzeć trzech kabli razem poczas jazdy i ładowania (minus od pakietu z minusem do sterownika i z minusem od gniazda ładowania. Rozpinałbym jedynie po naładowaniu aby BMS sobie wyrównał...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: WojtekErnest »

Jak smierdzi to już coś się przypala/uszkadza laminat, przewody, podzespoły. Kolejną fazą jest trwałe uszkodzenie lub... pożar.
A zwieranie WEJSCIA jednego grupy mosfetów z WYJSCIEM innej grupy mosfetów to proszenie się o większe kłopoty.
To są układy elektroniczne a nie styki przekaznika....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: Goliath »

Jakiego BMSa używasz ??
Ze wspólnym portem ładowania i rozładowania ??
Może on pracuje na skraju swych możliwości prądowych ??
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: scuda »

U mnie byly duze spadki napiecia pod obciazeniem i smrod, myslalem ze pakiet sie konczy a tu bms 50A sie przypalal na 30A sterowniku. Nawet nie mialem regena. Sprobuj bez regena pocisnac mocno i wykluczysz jedną rzecz.
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

Ja mam chyba 50/5A z Nexuna. Sterownik mam 45A i większość mojej jazdy to właśnie ciśnięcie manetką do oporu, potem hamowanie z około 70km/h bo światła. Potem znowu do oporu itd.

Nie ma mnie teraz w PL, więc jakby mi ktoś polecił jakąś sprawdzoną alternatywę z Ali to bym sobie zamówił. Silnik 3000W, więc na regenie pewnie też ma swoją moc...
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

Ktoś mi coś poleci? Bo śmierdzi mocno i ten taki mosiężny/miedziany pasek biegnący wzdłuż BMSa robi sie brązowy po obwodzie...
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: Goliath »

exmotech pisze:
01 maja 2019, 18:54
Ktoś mi coś poleci? Bo śmierdzi mocno i ten taki mosiężny/miedziany pasek biegnący wzdłuż BMSa robi sie brązowy po obwodzie...
Wkleisz fotkę ?? Może zwiększ jego obciążalność prądową nadlewając go cyną ;)
slow
Forumowicz
Posty: 522
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: slow »

Ja mam chyba 50/5A z Nexuna.
Czyli ładowanie 5A a regen z pewnością daje znacznie więcej.
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: shadow »

Oczywiście,że znacznie więcej :D
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: Goliath »

slow pisze:
01 maja 2019, 21:44
Ja mam chyba 50/5A z Nexuna.
Czyli ładowanie 5A a regen z pewnością daje znacznie więcej.
Ale 5A dotyczy ładowania i bezpiecznej obciążalności portu "-C" BMS-a
Sterownik "ciągnie" prąd z BMS-a portem "-P", a w przypadku użycia regena tym samym portem "-P" prąd "cofa się" do akumulatora :mrgreen:
Ja bym bardziej obstawiał, że na styk dobrany został BMS do obciążenia... i tutaj skupił bym się wzmocnieniu toru prądowego w BMS-ie :mrgreen:
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: WojtekErnest »

Skad pewność ze te wyjsciowe mosfety nie są juz trwale zwarte ? Mocny regen pradem zwrotnym mógł go juz dawno uszkodzic.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

BMS tez chyba grzeje się podczas jazdy. Bo jak staję na światłach to też śmierdzi przegrzaną elektroniką. Będę go chciał wywalić, bo to kwestia bezpieczeństwa. Jak mi się sypnie BMS i np nie zadziała regen przy moich prędkościach, to skończy się to słabo. Polećcie mi tylko coś prostego a trwałego, bo sam nie bardzo mam możliwość szukania teraz.
Załączniki
20190504_105300.jpg
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: Vegasnight9 »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Henio jak to zobaczy to zawału dostanie
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: Yasiu77 »

Czekk..czemu on leży na ramie i rdzewieje? Coś źle widzę to zdjęcie czy może wyjąłeś go ze skrzynki ? Ja tam się nie znam ale to wygląda jak złom :(
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

Wyjalem ze skrzynki już parę miesięcy temu bo coś mi słabo działał od początku (odcinał ładowanie) po obwodzie uszczelniłem żeby się woda nie dostawała i tak jeździ od pół roku. Ale ciągle się grzeje coraz bardziej i śmierdzi. Rdza na srubkach to chyba nie problem. Mnie martwią te brązowe przepalenia w środku.

Myślę czy nie pominąć BMSa dopóki nie przyjdzie jakiś nowy (jaki?) bo pakiet mam stabilny, czyli mniej więcej równocześnie włączają się ledy na bmsie i prawie po takim samym czasie gasną.
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: BMS śmierdzi po hamowaniu

Post autor: exmotech »

Ja się po prostu obawiam że nie daje on rady pracować pod takimi obciążeniami. Ja używam 'roweru' do załatwiania spraw związanych z pracą, więc wsiadam i np. zasuwam z manetką do oporu przez cały czas (75kmh/45A). Jak trzeba hamować to regen cały czas z tych 75kmh do zera, potem parę sekund na światłach i znowu manetka do oporu. Takie dojazdy mam po 20-30 minut. W teorii sterownik daje 45A do silnika a bms ma 50A. Chyba jednak za mało ma zapasu. Mam też parę długich zjazdów gdzie jadę już na serio bardzo szybko A potem hamuje... może wtedy dostaje on więcej prądu skoro musi wyhamować z 90 lub więcej kmh...

Nie mogę roweru odstawić bo to mój główny środek komunikacji, a nie mam też łatwego dostępu np do sklepu nexun bo mam baaaardzo daleko do Polski. Pozostaje mi jakaś propozycja od was na aliexpress czy amazon lub ewentualnie ebay.com.
ODPOWIEDZ