10S CZY 13S
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
10S CZY 13S
obecnie mam troszkę za dużą vmax na pakiecie 48v aby mocno pedałować razem z silnikiem - czy w takim razie jest sens zbudowanie pakietu 10s aby vmax była mniejsza ? czy moment będzie taki sam podczas wspinania ? bo na pewno wzrośnie pojemność i max prąd prawda ?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: 10S CZY 13S
Po przebudowie ogólna pojemność akumulatora liczona w watach będzie taka sama jeśli będzie tyle samo ogniw czyli przejedziesz tyle samo. Zwiększyłaby się żywotność baterii bo pakiet będzie mniej obciążony. Czyli np zamiast 13s6p może wsadzisz 10s8p to mając sterownik 30A obciążasz każde ogniwo nie 6 a 4,2A. Mając więcej "p" możesz użyć mocniejszego sterownika ( następne to 45A ale to ciut za dużo na 7p) lub podkręcić stary o te np 12A max co by dało większego "kopa" ale bardziej męczyło silnik. Można by też na próbę ominąć trzy cele w obecnym pakiecie jeśli bms jest bardziej uniwersalny i chwilowo zrobić z np 13s6p 10s6p , załatwić ładowarkę 10s i tak pojeździć trochę na 36V. Oczywiście to na próbę, bo raczej każdy chce zwiększać, a nie zmniejszać szybkość i może się okazać że przejście na 36V to był błąd
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 10S CZY 13S
Mam ładowarkę na 36v więc spoko . Właśnie myślałem o większej ilości ogniw w celi zamiast wyższego napięcia...tzn mniejszą vmax ale większy zasięg...tylko moment silnika spadnie ?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: 10S CZY 13S
Zrobiłem 2 rowery z identycznym silnikiem XF08 jeden na 36V drugi na 48V.
Przy ruszaniu pierwszy pokazuje ok 380W drugi koło 500W.
Różnicę czuć więc moment na pewno jest mniejszy.
Przy ruszaniu pierwszy pokazuje ok 380W drugi koło 500W.
Różnicę czuć więc moment na pewno jest mniejszy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: 10S CZY 13S
Istotnie vmax spadła i pod tym kątem lepiej się pedałuje , ale faktycznie jest słabszy i trzeba się mocniej przypedałować na wspinaniu...ale co dziwniejsze pas reaguje teraz inaczej ... trzeba więcej obrotów żeby zaczął wspomagać...wtf...
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice