BMS 13S + 3S = problem
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
BMS 13S + 3S = problem
Kilka mies temu były na rynku BMS - nominalnie 13S ale konstrukcyjnie załadowane elementami balansera do kolejnych 3S lub nawet 7S.
Na zdjęciu b.podobny BMS. Część z gniazdem opisana jako 13S oraz część 'niejawna' w której były tylko styki do kolejnych S. Do tych styków dolutowywano 3 kable (tu opisane jako 3S) i zaklejone taśmą były tanio odsprzedawane.
Takie BMS (do Li-ion) krążyły po rynku, bo była to tania alternatywa dla kpl BMS-ów 16S.
Dodatkowo posiadany przeze mnie BMS ma wyprowadzony wyłącznik termo do włożenia do pakietu lub sterownika.
Opis problemu : pytanie jest do tych co się zetknęli z takimi modelami.
Po zamontowaniu BMS-a do pakietu 16S, który jest wstępnie naładowany 16 x 4,11V jest następujący efekt :
- napiecie na aku czyli -B i +B wynosi 65,6 V (czyli OK)
- napięcie na wyjściu czyli między +B a -P wynosi około 2,8 V mniej czyli około 62,8V.
- Napięcie pod obciążeniem spada do zera, czyli było to tylko napięcie kondensatora/sprzężenia zwrotnego.
- Ładowanie ładowarką 16S dla Li-ion przebieg normalnie, tzn jest pobór prądu w końcowej fazie kilkaset mA a
potem spada do 150-200 mA.
- Działa balansowanie, zapalają się diody led dla balansowanej celi.
- W TRAKCIE ŁADOWANIA napięcie na WYJSCIU WZRASTA do normalnego czyli jest prawie równe napięciu AKU
- W trakcie ładowanie, napięcie wyjściowe jest utrzymywane przy obcciązeniu silnikiem, tzn silnik się kręci.
Czyli podpięcie ładowarki nie aktywuje na stałe BMS-a.
Spotkaliście się z takim problemem ?
Na zdjęciu b.podobny BMS. Część z gniazdem opisana jako 13S oraz część 'niejawna' w której były tylko styki do kolejnych S. Do tych styków dolutowywano 3 kable (tu opisane jako 3S) i zaklejone taśmą były tanio odsprzedawane.
Takie BMS (do Li-ion) krążyły po rynku, bo była to tania alternatywa dla kpl BMS-ów 16S.
Dodatkowo posiadany przeze mnie BMS ma wyprowadzony wyłącznik termo do włożenia do pakietu lub sterownika.
Opis problemu : pytanie jest do tych co się zetknęli z takimi modelami.
Po zamontowaniu BMS-a do pakietu 16S, który jest wstępnie naładowany 16 x 4,11V jest następujący efekt :
- napiecie na aku czyli -B i +B wynosi 65,6 V (czyli OK)
- napięcie na wyjściu czyli między +B a -P wynosi około 2,8 V mniej czyli około 62,8V.
- Napięcie pod obciążeniem spada do zera, czyli było to tylko napięcie kondensatora/sprzężenia zwrotnego.
- Ładowanie ładowarką 16S dla Li-ion przebieg normalnie, tzn jest pobór prądu w końcowej fazie kilkaset mA a
potem spada do 150-200 mA.
- Działa balansowanie, zapalają się diody led dla balansowanej celi.
- W TRAKCIE ŁADOWANIA napięcie na WYJSCIU WZRASTA do normalnego czyli jest prawie równe napięciu AKU
- W trakcie ładowanie, napięcie wyjściowe jest utrzymywane przy obcciązeniu silnikiem, tzn silnik się kręci.
Czyli podpięcie ładowarki nie aktywuje na stałe BMS-a.
Spotkaliście się z takim problemem ?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS 13S + 3S = problem
po przeanalizowniu materialu z forum okazuje sie,że dokladnie te BMS-y były dane na licytacje naszego zlotu w tym roku przez Cyklonebike.ktoś kupił? Montował?
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS 13S + 3S = problem
Sprawa o tyle istotna ze skoro producent sprzedawal to jako 13S, to skąd pewność ze elementy na ktorych wystepuje pelne napięcie w stanie ustalonym i nieustalonym (np w trakcie zalaczenia) wytrzymaja > 70V a nie tylko < 60V. A to oznacza ze doluowanie 3 kabelkow balansera, to moglo być za malo.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: BMS 13S + 3S = problem
Ale mimo to ktoś tego BMS-A pewnie używa.,więc również jestem ciekaw jego działania.
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS 13S + 3S = problem
Jesli jest wersja 13S to moze producent zastosował mosfety o mniejszym napięciu i moze brakować elementów do balancera do tych kolejnych 3S.
Bo mosfety o wyższym napięciu sa droższe o tym samych parametrach wiec inne mosfety tańsze to tańszy produkt do oferowania.
Jesli nie ma elementów i kontroli do następnych cel to moze tylko kontrolować tylko do 13S a pozostałe nie kontroluje wiec dopóki wszytkie napięcia do 13S sa pożądku to zachowuje jak normalny działający BMS ale z brak kontroli napiecia i balancera do pozostałych cel.
Sprawdź jaki model masz mosfetów do jakiego napięcia i czy sa elementy kontrolne do pozostałych cel dolutowane na płycie PCB.
Bo mosfety o wyższym napięciu sa droższe o tym samych parametrach wiec inne mosfety tańsze to tańszy produkt do oferowania.
Jesli nie ma elementów i kontroli do następnych cel to moze tylko kontrolować tylko do 13S a pozostałe nie kontroluje wiec dopóki wszytkie napięcia do 13S sa pożądku to zachowuje jak normalny działający BMS ale z brak kontroli napiecia i balancera do pozostałych cel.
Sprawdź jaki model masz mosfetów do jakiego napięcia i czy sa elementy kontrolne do pozostałych cel dolutowane na płycie PCB.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS 13S + 3S = problem
@shadow napisał że :
A balansowanie dla 16S jak zakładam jest.
Jak rozumiem elementy balansujące na 3 lub więcej S na płytce były ale nie było złącza, wiec dolutowano kabelki.shadow pisze: ↑04 sie 2019, 10:57.. Do tych styków dolutowywano 3 kable (tu opisane jako 3S) i zaklejone taśmą były tanio odsprzedawane.
..
Takie BMS (do Li-ion) krążyły po rynku, bo była to tania alternatywa dla kpl BMS-ów 16S.
..
- Działa balansowanie, zapalają się diody led dla balansowanej celi.
- W TRAKCIE ŁADOWANIA napięcie na WYJSCIU WZRASTA do normalnego czyli jest prawie równe napięciu AKU
- W trakcie ładowanie, napięcie wyjściowe jest utrzymywane przy obcciązeniu silnikiem, tzn silnik się kręci.
Czyli podpięcie ładowarki nie aktywuje na stałe BMS-a.
Spotkaliście się z takim problemem ?
A balansowanie dla 16S jak zakładam jest.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS 13S + 3S = problem
Ten BMS który widziałem ma (łącznie) 17 kabelków (bo 14 + 3), więc niby standardowe połączenie. A skoro 16 kanałów się balansuje (diody migają pod koniec) no to część balansująca 13S+3S działa.
Z drugiej strony wymiana mosfetów, grzebanie w takim wynalazku, sprawdzanie jak przebiegają w nich sprzężenia zwrotne do kluczy mosfet aby potem na tym bezpiecznie jeżdzić to tak średnio fajnie.
Z drugiej strony wymiana mosfetów, grzebanie w takim wynalazku, sprawdzanie jak przebiegają w nich sprzężenia zwrotne do kluczy mosfet aby potem na tym bezpiecznie jeżdzić to tak średnio fajnie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: BMS 13S + 3S = problem
to ciekawe.Nikt nie licytował tego BMS na zlocie.?Czy nikt uruchomił go jeszcze,bo nie umie ?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMS 13S + 3S = problem
znalazłm w Nexunie opis podłączenia podobnego BMSA-a.Może to perwersja .ale warto poczytać
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: BMS 13S + 3S = problem
Wiadomo ze są trzy sposoby podłączenia elementów balansujących BMS .
Ten z ostatniego zdjęcia jest zastosowany w tym opisanym wyzej BMS 13S+3S.
Czy jest na 100% poprawny do tego egz, tego nie wiem ale dostawca dostarczył 17 kablowe połaczenie balasujace do ogniw.
Ten z ostatniego zdjęcia jest zastosowany w tym opisanym wyzej BMS 13S+3S.
Czy jest na 100% poprawny do tego egz, tego nie wiem ale dostawca dostarczył 17 kablowe połaczenie balasujace do ogniw.