1s więcej...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
1s więcej...
Czy jest sens budować np 11s albo 14s a ładować ładowarką 42 / 54v ? Czy ta nadmiarowa ilość cel zabezpiecza przed przeładowaniem / rozładowaniem bo aku nie pracuje na wartościach granicznych ?
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: 1s więcej...
Nie rozumiem troche ale naładujesz każdą cele do 3,81 przy 11s i bms nie ogarnie roboty, bo nie uzyskasz napięcia do balansowania sekcji.Przy rozładowaniu to kicha, bo cele zejdą niżej z napięciem niż przy 10s, bo 11/30v to jest 2,72v na celi, a bms odetnie normalnie jak przy 10s.
1s, ma sens wozić ze sobą dodatkowo jako pakiet, np. 1s5p i dołączać do istniejącego pakietu w rowerze aby lekko wydłużyć zasięg.
Dołączać przy koncu baterii, tak aby sterownik nie odłączył jeszcze zasilania.
1s, ma sens wozić ze sobą dodatkowo jako pakiet, np. 1s5p i dołączać do istniejącego pakietu w rowerze aby lekko wydłużyć zasięg.
Dołączać przy koncu baterii, tak aby sterownik nie odłączył jeszcze zasilania.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: 1s więcej...
Tak jak pisze scuda przy normalnym zasilaniu to nie ma sensu bo nie doładujesz pakietu i nie wyrównasz bmsem. Ale przy niskim napięciu bms monitoruje i odcina dla każdej celi osobno i tutaj się nic nie zmieni i będzie działać normalnie.
14s jest dosyć popularne np w bidonach gdzie normalnie w koszyki wchodzi 65 ogniw 13s5p ale często jeszcze można upchnąć bez koszyków dodatkowe 5 ogniw co daje nam dodatkową pojemność czyli większy zasięg i odrobinę większą szybkość. Oczywiście typowy sterownik 13s będzie działać na 14s i jego LVC chyba 42V ( wyłączenie zasilania przy niskim napięciu) i tak będzie mniejsze niż odcięcie zasilania typowego bmsa tj. ok 2,65V na ogniwo. Ładowarkę 13s trzeba wyregulować potencjometrem w środku na napięcie 14s i będzie ładnie doładowywać i balansować.
W skrzynce w rowerze jak masz za ciasno na np 16s a 13s to za wolno to też możesz dać 14s i mieć szybszy rower o ok 4km/h
Byleby nie kombinować z 15s bo sterownik 13s na 15s pakiecie może się zjarać a sterownik 16s na pakiecie 15s będzie za wcześnie odcinał zasilanie. Podobno też się ten próg odcięcia da zmieniać w blokowych sterownikach i na blogu tasa jest instrukcja.
14s jest dosyć popularne np w bidonach gdzie normalnie w koszyki wchodzi 65 ogniw 13s5p ale często jeszcze można upchnąć bez koszyków dodatkowe 5 ogniw co daje nam dodatkową pojemność czyli większy zasięg i odrobinę większą szybkość. Oczywiście typowy sterownik 13s będzie działać na 14s i jego LVC chyba 42V ( wyłączenie zasilania przy niskim napięciu) i tak będzie mniejsze niż odcięcie zasilania typowego bmsa tj. ok 2,65V na ogniwo. Ładowarkę 13s trzeba wyregulować potencjometrem w środku na napięcie 14s i będzie ładnie doładowywać i balansować.
W skrzynce w rowerze jak masz za ciasno na np 16s a 13s to za wolno to też możesz dać 14s i mieć szybszy rower o ok 4km/h
Byleby nie kombinować z 15s bo sterownik 13s na 15s pakiecie może się zjarać a sterownik 16s na pakiecie 15s będzie za wcześnie odcinał zasilanie. Podobno też się ten próg odcięcia da zmieniać w blokowych sterownikach i na blogu tasa jest instrukcja.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5764
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3335
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1s więcej...
54V to nawet nie jest 13S, więc nie wiem co chcesz osiągnąć przy 14S.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...