Duchy opętały mój rower.

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Duchy opętały mój rower.

Post autor: exmotech »

Kucze panowie, powoli się załamuję...

Miałem problemy z BMSem bo nie wytrzymywał regena i się grzał, ale generalnie rower ładował się do tych 18s (75,6V) i z roweru sobie korzystałem ponad rok.

Zaparkowałem rower, odpiąłem BMSa i wyjechałem. Po dwóch miesiącach wróciłem do roweru, podpinam nowego BMSa a tam cisza jakbym w ogóle nie miał prądu.

???? Sprawdzam plus i minus z pakietu a tam zero.
???? Sprawdzam złącze BMSa a tam dziwne akcje. Pierwsze dwa piny pokazują 4.1. Drugi i trzeci pin pokazuje zero. Trzeci i czwarty pokazuje 4.1, czwarty i piąty 4.1 itd...

Wygląda na to jakby odłączył się cały pakiet pomiędzy drugą a trzecią sekcją. Czy to w ogóle możliwe? Sekcje mam w miarę szerokie (10p) i łączone są między sobą trzema taśmami. Wszystkie ogniwa są ze sobą sklejone klejem jachtowym (taki jak do szyb samochodowych), następnie wszystko jest włożone na styk do obudowy i zalane po obwodzie klejem. Nie ma możliwości aby cokolwiek latało luzem bo po prostu ogniwa nie mają gdzie się przesunąć.

Czy to na serio urwana sekcja (rozlutowane czy przepalone taśmy) czy może coś pomijam.

Chciałbym podyskutować zanim włączę dremela i potnę wszystko na kawałki.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: WojtekErnest »

"Odpialem BMS" - dokladnie jak ? Tylko złącze balansujace ? Co to za BMS ? Z BT ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: Yin »

Może kabelek od tej sekcji jest gdzieś przerwany. Imho bez cięcia się nie obejdzie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: pxl666 »

Ja bym sprawdził napięcia cel bezpośrednio. Za duże rydzyko
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: Goliath »

exmotech pisze:
22 sie 2019, 16:12
Pierwsze dwa piny pokazują 4.1. Drugi i trzeci pin pokazuje zero. Trzeci i czwarty pokazuje 4.1, czwarty i piąty 4.1 itd...
Sprawdź może po kolei napięcie sumaryczne.
Podpinasz się pod pierwszy pin i pod drugi - tam masz napięcie 4,1V to sprawdziłeś ;)
Teraz trzymaj nadal pierwszy pin i leć po kolei do trzeciego, czwartego, piątego... itd
Poprawnie napięcia będą skokowo rosły o ~ 4,1V
Czyli:
pin 1-2 4,1 V
1-3 8,2 V
1-4 12,3 V
1-5 16,4 V
1-6 20,5 V
1-7 24,6 V
1-8 28,7 V
1-9 32,8 V
.
.
1-19 73,8 V
Zawsze będzie skok o podobnej wartości napięciowej.

I teraz może Ci się trafić jeden z 2 przypadków:
- urwany/odlutowany kabelek między sekcją a wtyczką BMS-a - wtedy napięcie będzie leciało skokowo po drabince ale z "dziurą"
czyli:
1-2 4,1 V
1-3 0 V <----
1-4 12,3 V
1-5 16,4 V
1-6 20,5 V
1-7 24,6 V
1-8 28,7 V
1-9 32,8 V
.
.
1-19 73,8 V
Wtedy widać który kabelek się urwał... lub
- przypadek drugi - kiedy napięcie będzie leciało skokowo po drabince ale z "stałym przysiadem na piętrze"
czyli:
1-2 4,1 V
1-3 4,1 V <----
1-4 8,2 V
1-5 12,3 V
1-6 16,4 V
1-7 20,5 V
1-8 24,6 V
1-9 28,7 V
.
.
1-19 69,7 V
To by sugerowało rozładowanie jednej sekcji do zera... np. poprzez "upływność" któregoś z ogniw w tej sekcji.

Akumulator składałeś z nowych ogniw czy depakietów ??
Przed złożeniem aku. sprawdzałeś ogniwa pod kątem pojemność, RW, upływności... ??

Daj znać jak sprawdzisz napięcia na sekcjach... najpierw bez rozbierania :mrgreen:
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

Urwany kabelek to raczej nie będzie jeżeli pokazało mu prawidłowe napięcie na pierwszej i trzeciej celi. Druga cela korzysta z przewodów z pierwszej celi i z trzeciej. Sprawdź napięcie bezpośrednio w pakiecie.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: WojtekErnest »

Pamietaj że BMS ma rezystory na każdym kanale (poza rezystorem włączanym do balansowania) a to oznacza ze na zlaczu moze być napięcie gdy jest urwany kabel OD STRONY ogniwa, bo ono pochodzi z dzielnika. Oczywiscie trzeba sprawdzać napięcia bezpośrednio na pakiecie, BEZ KABLA włozonego do BMS.
Najłatwiej gdy jest to gniazdo serwisowe.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: Goliath »

radex pisze:
23 sie 2019, 10:01
Urwany kabelek to raczej nie będzie jeżeli pokazało mu prawidłowe napięcie na pierwszej i trzeciej celi. Druga cela korzysta z przewodów z pierwszej celi i z trzeciej. Sprawdź napięcie bezpośrednio w pakiecie.
masz rację... ;) wieczorem padnięty byłem i nie doczytałem ze zrozumieniem :shock:
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: WojtekErnest »

My dyskutujemy A autor nie odpowiedział jak to mierzył. Czy na BMS-ie gdy wtyk byl włożony, czy wyjety ? A ponadto nie wiadomo co znaczy że odlaczyl BMS ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

WojtekErnest pisze:
23 sie 2019, 10:07
Pamietaj że BMS ma rezystory na każdym kanale (poza rezystorem włączanym do balansowania) a to oznacza ze na zlaczu moze być napięcie gdy jest urwany kabel OD STRONY ogniwa, bo ono pochodzi z dzielnika. Oczywiscie trzeba sprawdzać napięcia bezpośrednio na pakiecie, BEZ KABLA włozonego do BMS.
Najłatwiej gdy jest to gniazdo serwisowe.
Tego nie wiedziałem. To po co robić gniazdo serwisowe jak i tak trzeba odłączyć złącze od bms?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: WojtekErnest »

Gniazdo umieszczone tak, ze jest dostepne bez otwierania skrzynki. Wtedy wtyk balasera jest włozony w gniazdo BMS. Pozwala na sprawdzenie pakietu w czasie ładowania i rozładowania. A gdy jest problem to oczywiście nie obejdzie się bez otwierania skrzynki, rozłączania połaczeń i mierzenia bezpośrednio na pakiecie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: exmotech »

Pisząc że odpiąłem BMS oznacza, że go odpiąłem: leżał z boku na stole. Do dyspozycji mam pakiet, który zachowuje się następująco:

Minus główny i plus główny z pakietu (grube porzewody wysokoprądowe): 0,000000V

Piny wychodzące z poszczególnych sekcji do wtyczki serwisowej BMS (bez podpiętego BMSa)
- piny 1 i 2 = 4,1V
- piny 2 i 3 = 0,0V !!!!!
- piny 3 i 4 = 4,1V
- piny 4 i 5 = 4,1V

i tak dalej aż do 18 pinu.

Jak wprowadzam większe przerwy między pinami, to prawidłowo otrzymuję pomnożony woltaż np odległość 10 pinów daje mi około 41V

Na 99,9999% wygląda to na przerwanie obwodu w pakiecie i w sumie dowody nie pokazują na nic innego, ale po prostu w głowie mi się nie mieści jakim cudem mogły się odczepić trzy tasiemki niklowe? Jedna, OK, jakoś felernie połączona, no ale trzy?

Chyba że są jeszcze jakieś inne przyczyny, o których nie wiem z braku wiedzy.

Przysiadnięcie jakiejś sekcji do zera raczej odpada, bo po prostu mierząc całkowity woltaż pakietu mam kompletnie zero, więc zero przewodnictwa.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

Jeżeli odlutowałeś bms z minusowego kabla to faktycznie wygląda na przerwę. Rozbieraj akumulator i sprawdź co się stało.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: KrzysiekEV »

W ogniwach jest jeszcze membrana (CID) która jak "wystrzeli" od wzrostu ciśnienia to przerywa plus ogniwa od środka .
Ale na prawdę musiało by się zagotować ogniwo.
Mnie wystrzeliły ogniwka Panasonic po rozładowaniu do zera , naładowaniu .
Podepnij jakieś obciążenie do głównych akku ( żarówka 230V) i zmierz bezpośrednio na ogniwie napięcie , jak będzie duże to membrany wystrzeliły.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

Nie rozumiem po co ta żarówka i jak ma sprawdzić napięcie którego nie ma? Nie ma co sprawdzać tylko niech się bierze za otwarcie pakietu.
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: exmotech »

Jak ja nie cierpię takich sytuacji. Oddalony jestem o 10tys.km od dostępu do wiarygodnych ogniw (Tas?) i po prostu padła totalnie sekcja 2.

Wszystkie sekcje w pakiecie mierzone bezpośrednio mają 4.1 a sekcja 2 ma totalnie ZERO.

Nie wiem jak to się mogło stać, ale chyba dopóki rower jeździł i był ładowany 2x dziennie to nie nadążał z samorozładowaniem. Jak zostawiłem rower na 3 miesiące to któreś z 10 ogniw rozładowało całą resztę.

Nie mam pojęcia ja to możliwe skoro wszystkie ogniwa kupiłem w miarę równomiernie naładowane (0.3V różnicy) i przed złożeniem wyrównałem co do 0,01V.

Da się jakoś przewieźć ogniwa przez ocean? A może znacie jakieś źródło wiarygodne na amazonie czy aliexpress gdzie kupię 10 ogniw.

No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
20190823_135053.jpg
20190823_134952.jpg
20190823_135004.jpg
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: Goliath »

exmotech pisze:
23 sie 2019, 23:02
No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
Teoretycznie powinny być identyczne... by parametry pracy były dla wszystkich sekcji takie same.
Czyli wypadowe RW i pojemność każdego bloku S powinna być taka sama lub bardzo bliska.

Dużo cykli ma za sobą Twój akumulator ?? Składałeś go z nowych ogniw ??

Jeżeli to jest tegoroczny aku z nowych ogniw.... to powinieneś złożyć nową sekcje z takich samych ogniw /ten sam producent i model :|
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

exmotech pisze:
23 sie 2019, 23:02
Nie mam pojęcia ja to możliwe skoro wszystkie ogniwa kupiłem w miarę równomiernie naładowane (0.3V różnicy) i przed złożeniem wyrównałem co do 0,01V.

Da się jakoś przewieźć ogniwa przez ocean? A może znacie jakieś źródło wiarygodne na amazonie czy aliexpress gdzie kupię 10 ogniw.

No i teraz pytanie... Czy to muszą być identyczne ogniwa jak cała reszta pakietu?
Równe napięcia ogniw przecież nie świadczą o ich dobrym stanie. Co to za ogniwa i z którego roku? Ciężko będzie Ci dobrać nowe ogniwa do używanych w pakiecie bo będą miały różne pojemności/rezystancje i bms może mieć problemy z takim akumulatorem. Dziwne, że nie masz napięcia na głównych przewodach... Wyładowane ogniwa powinny nadal przewodzić prąd.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

Sprawdziłem ogniwo które dostało upływności w moim pakiecie i nie przewodzi prądu. Myślałem, że rozładowane do 0V ogniwa przewodzą prąd.
Awatar użytkownika
exmotech
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: exmotech »

Ogniwa mają za sobą może około 200 cykli. W Polsce jeździłem mało, więc przez pierwsze 8 miesięcy były ładowane jakoś 2x w tygodniu. Pozostałe 4 miesiące ładowane były powiedzmy średnio raz dziennie (bo czasami załatwiałem sprawy i ładowałem dwa razy dziennie a czasami nie jechałem nigdzie i nie ładowałem). No i do końca użytkowania nie było problemu.

Ogniwa to LGDBMH11865.

No i jak je zdobyć...
20190823_144210.jpg
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: radex »

Mam pakiet z tych samych ogniw. Twoje ogniwa są z końcówki 2015r. Ogniwo które dostało upływności w moim pakiecie było rok starsze od twojego:
Obrazek

LG MH1 chyba trzeba unikać :twisted:

U mnie wymiana ogniwa trwa 15 min bo mam pakiet lutowany w koszyczkach i łatwo takie ogniwo odlutować i wybić:
Obrazek

Spytaj tasa czy nie ma jeszcze kilka MH1 3200mAh.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Duchy opętały mój rower.

Post autor: tas »

mam, poszukam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ