BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Mam problem, który początkowo zignorowałem, ale może to był błąd.
Kupiłem BMSa, który miał gniazdo 15 pin przesunięte o jedno miejsce w prawo. Czyli piny zaczynały się od B1 natomiast od spodu B0 było zalane lutem razem z B1.
Zobaczcie na zdjęcia o co mi chodzi. Z jednej strony mnie to zdziwiło, ale jak zajrzałem od spodu to zobaczyłem, że w B0 brakuje elementów SMD, więc B0 jest nieczynny. Może to i logiczne, ale efekt jest taki, że BMS nie działa.
Gniazdo mam na 15 pinów, ale wykorzystuję 14 (bo bateria 13s a ostatnie pin idzie do plusa). Oczywiście ostatni (15) pin pozostawiłem niepodłączony jak zawsze.
Macie jakieś pomysły? Po podłączeniu ładowarki pod C- na wyjściu z baterii pojawia się napięcie ładowarki, ale po odłączeniu ładowania jest zero. Tak jakby nie było przekazywania prądu pomiędzy B- a P-. Wpinałem i wypinałem wtyk balansujący wiele razy. Na wtyczce balansującej napięcia są prawidłowe, czyli wzrastają o około 4.2V od czarnego kabelka aż do drugiego końca wtyczki.
Mi się coś popieprzyło czy producentowi? Może mi się popieprzyło? Dlatego proszę o pomoc.
Kupiłem BMSa, który miał gniazdo 15 pin przesunięte o jedno miejsce w prawo. Czyli piny zaczynały się od B1 natomiast od spodu B0 było zalane lutem razem z B1.
Zobaczcie na zdjęcia o co mi chodzi. Z jednej strony mnie to zdziwiło, ale jak zajrzałem od spodu to zobaczyłem, że w B0 brakuje elementów SMD, więc B0 jest nieczynny. Może to i logiczne, ale efekt jest taki, że BMS nie działa.
Gniazdo mam na 15 pinów, ale wykorzystuję 14 (bo bateria 13s a ostatnie pin idzie do plusa). Oczywiście ostatni (15) pin pozostawiłem niepodłączony jak zawsze.
Macie jakieś pomysły? Po podłączeniu ładowarki pod C- na wyjściu z baterii pojawia się napięcie ładowarki, ale po odłączeniu ładowania jest zero. Tak jakby nie było przekazywania prądu pomiędzy B- a P-. Wpinałem i wypinałem wtyk balansujący wiele razy. Na wtyczce balansującej napięcia są prawidłowe, czyli wzrastają o około 4.2V od czarnego kabelka aż do drugiego końca wtyczki.
Mi się coś popieprzyło czy producentowi? Może mi się popieprzyło? Dlatego proszę o pomoc.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Czy to bms pod typową instalacje 14S?
Popraw może na początku luty bo widzę, że tam kiepskawo jest na łączeniu pinów z płytką.
Popraw może na początku luty bo widzę, że tam kiepskawo jest na łączeniu pinów z płytką.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Po drugiej stronie płytki widać, że zlutowane jest OK. Nóżki przechodzą na wylot i łączą się z laminatem
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Myślę że brak napięcia na ostatnim pinie (15) blokuje tranzystor BMS'a. Podłącz dodatkowo (szeregowo) jedno ogniwo do tego gniazda i sprawdź czy na wyjściu dostaniesz napięcie. Jeżeli tak to zapewne trzeba "zmostkować" ostatni (15) pin.
Jest jeszcze druga możliwość, że podczas uruchamiania BMS'a doszło do jakiegoś "zwarcia" i BMS jest "zablokowany".
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Ubiegłeś mnie, autor tematu nie odpowiedział na pytanie, ale też domniewam, że chodzi o 14S i jeśli nie wykrywa ostatniej celi to blokuje wyjście jak w przypadku odłączenia przewodów "balansujących".tkoko pisze: ↑13 lis 2019, 22:14Myślę że brak napięcia na ostatnim pinie (15) blokuje tranzystor BMS'a. Podłącz dodatkowo (szeregowo) jedno ogniwo do tego gniazda i sprawdź czy na wyjściu dostaniesz napięcie. Jeżeli tak to zapewne trzeba "zmostkować" ostatni (15) pin.
Jest jeszcze druga możliwość, że podczas uruchamiania BMS'a doszło do jakiegoś "zwarcia" i BMS jest "zablokowany".
Do autora: Sprawdź tak jak tkoko radzi, jedno ogniwo dołącz do plusa, podłącz ostatni przewód balansera i sprawdź na wyjsciu ile masz V. Jeśli bedzie zaniżone napięcie to podłącz na kilka sekund ładowarkę by odblokować P-
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 2089
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Możliwe ze sie pomylił ktoś i wysłał wersję lifepo4 zamiast li-ion podłącz wszytkie ogniwa na 3,2V i sprawdź czy to wersja dla lifepo4.
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Zamówiłem drugi taki BMS, bo akurat pasuje mi dobrze wymiarami i mam ciągle taki sam problem. Może ktoś mnie oświeci czy istnieje jakiś inny wzór podpinania BMSa?
Czarny kabelek: minus od baterii czyli de facto pierwszy minus z pierwszej sekcji
Wszelkie kolejne kabelki: kolejne minusy z kolejnych sekcji
Ostatni kabelek: plus z baterii, czyli de facto 'zamknięcie' sekcji ostatnim plusem
B- to gruby minus z baterii
P- gruby minus, wyjście na świat (np sterownik)
C- minus od ładowania
Gruby plus idzie sobie bokiem od razu na świat, sterownik...
Podpinam złącze balansujące (14 pinów) jak najbardziej z lewej strony i nic.
Podpinam złącze o jedno oczko w prawo (od drugiego pina do piętnastego) i nic
W międzyczasie podpinam i wypinam ładowarkę, aby zastartować BMSa i nic.
Jak ładowarka jest podłączona to na wyjściu P- jest ok.55V, jak odpinam ładowarkę to jest 0V. Jak podpinam ładowarkę ale wypinam złącze balansujące to też spada do 0V, czyli wniosek jest taki, że coś tam działa w tym BMSie skoro podłącza on i odcina prąd w zależności od tego czy widzi cele czy nie, jednak takie rzeczy mają miejsce tylko jak jest wpięta ładowarka. BMS nie widzi prądu z baterii.
Co mnie zastanawia... Po kiego kija gniazdo balansujące jest przesunięte o jedno miejsce? Od spodu jest zalane B0 i B1 ale brak podzespołów na płytce. Jeśli firma chciała wypuścić model 14s a nie 15s to przecież wystarczy nie przylutować podzespołów do ostatniego slotu, tak jak normalnie jest w BMSach, gdzie nieużywane kabelki zostawia się luzem.
Tymczasem ktoś zadał sobie trud przesunięcia gniazda w bok i zlutowania padów od spodu. Po co?
Czarny kabelek: minus od baterii czyli de facto pierwszy minus z pierwszej sekcji
Wszelkie kolejne kabelki: kolejne minusy z kolejnych sekcji
Ostatni kabelek: plus z baterii, czyli de facto 'zamknięcie' sekcji ostatnim plusem
B- to gruby minus z baterii
P- gruby minus, wyjście na świat (np sterownik)
C- minus od ładowania
Gruby plus idzie sobie bokiem od razu na świat, sterownik...
Podpinam złącze balansujące (14 pinów) jak najbardziej z lewej strony i nic.
Podpinam złącze o jedno oczko w prawo (od drugiego pina do piętnastego) i nic
W międzyczasie podpinam i wypinam ładowarkę, aby zastartować BMSa i nic.
Jak ładowarka jest podłączona to na wyjściu P- jest ok.55V, jak odpinam ładowarkę to jest 0V. Jak podpinam ładowarkę ale wypinam złącze balansujące to też spada do 0V, czyli wniosek jest taki, że coś tam działa w tym BMSie skoro podłącza on i odcina prąd w zależności od tego czy widzi cele czy nie, jednak takie rzeczy mają miejsce tylko jak jest wpięta ładowarka. BMS nie widzi prądu z baterii.
Co mnie zastanawia... Po kiego kija gniazdo balansujące jest przesunięte o jedno miejsce? Od spodu jest zalane B0 i B1 ale brak podzespołów na płytce. Jeśli firma chciała wypuścić model 14s a nie 15s to przecież wystarczy nie przylutować podzespołów do ostatniego slotu, tak jak normalnie jest w BMSach, gdzie nieużywane kabelki zostawia się luzem.
Tymczasem ktoś zadał sobie trud przesunięcia gniazda w bok i zlutowania padów od spodu. Po co?
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Masz BMS'a "14S", a podpinasz batkę "13S". Część BMS'ów automatycznie wykrywa "rodzaj" baterii, lecz są takie które są dedykowane na konkretne "xS". Aby "zmusić" taki BMS do działania z "13S", trzeba "fizycznie" (lutując) wyłączyć ostatni pin przed zbyt wysokim (~4.25V), i zbyt niskim (~2.5V) napięciem. Beż tego BMS wyłączy ładowanie, bo na ostatnim (niepodłączonym) pinie występują napięcia blokujące BMS (ochrona baterii przed rozładowaniem, wybuchem).exmotech pisze: ↑19 lis 2019, 19:45....W międzyczasie podpinam i wypinam ładowarkę, aby zastartować BMSa i nic.
Jak ładowarka jest podłączona to na wyjściu P- jest ok.55V, jak odpinam ładowarkę to jest 0V. Jak podpinam ładowarkę ale wypinam złącze balansujące to też spada do 0V, czyli wniosek jest taki, że coś tam działa w tym BMSie skoro podłącza on i odcina prąd w zależności od tego czy widzi cele czy nie, jednak takie rzeczy mają miejsce tylko jak jest wpięta ładowarka. BMS nie widzi prądu z baterii.
Co mnie zastanawia... Po kiego kija gniazdo balansujące jest przesunięte o jedno miejsce? Od spodu jest zalane B0 i B1 ale brak podzespołów na płytce. Jeśli firma chciała wypuścić model 14s a nie 15s to przecież wystarczy nie przylutować podzespołów do ostatniego slotu, tak jak normalnie jest w BMSach, gdzie nieużywane kabelki zostawia się luzem.
Tymczasem ktoś zadał sobie trud przesunięcia gniazda w bok i zlutowania padów od spodu. Po co?...
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BMS nie działa. Złączone B0 i B1???
Drugi raz ten sam błąd popełniłeś bo kupiłeś bms ma złe napięcie. 14 to nie 13S. Bms się blokuje, to oczywiste. Nie sprawdziłeś poprzedniego jak Ci radziliśmy i znów ta sama sytuacja. Podłącz choć jedno ogniwo i balanser jak należy a zobaczysz napięcie pakietu na P- .
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.