Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.
CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
Klaus
Posty: 25
Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Jabłonna
Kontakt:

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: Klaus » 05 cze 2018, 2:59

WojtekErnest pisze:
02 cze 2018, 6:01
Ale Panowie, trzeba jeszcze brać element prawdopodbieństwa. Tesla ma 107P a my 5-20-tu... A jeszcze do tego ma być przypadek "z tej blaszki pryskają malutkie kropelki rozgrzane do tysiąca stopni". Więc twierdzę że znacznie b.prawdopodobna jest inna awaria aku która może być przyczyną pożaru:
- wypadek, zgniecenie
- wstrząsy
- awaria BMS, zasilacza
- przetarcie przewodów
- uszkodzenie sterownika.
A krótkie i cienkie połączenia nie są niebezpieczne w razie problemów z aku.
Mały przykład z internetu.
Tesla ma 6S74P 444 ogniwa na pakiet.
:idea: Zajmuję się akumulatorami Li Ion. :idea:
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com :idea:

Klaus
Posty: 25
Rejestracja: 23 maja 2018, 1:19
Lokalizacja: Jabłonna
Kontakt:

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: Klaus » 05 cze 2018, 3:01

A myśleliście może o uzywaniu migomatu do tworzenia tego typu zabezpieczen. (Mysle o dospawaniu drutu tak jak to sie ma w wypadku zgrzewarek punktowych z automatycznie podawanym drutem).
:idea: Zajmuję się akumulatorami Li Ion. :idea:
Sprzedaje akumulatory nowe, rozpakietowane i używane. Zapraszam na naszą stronę internetową i do kontaktu mailowego baterie18650.pl@gmail.com :idea:

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: Goliath » 07 cze 2018, 0:56

Klaus pisze:
05 cze 2018, 3:01
A myśleliście może o uzywaniu migomatu do tworzenia tego typu zabezpieczen. (Mysle o dospawaniu drutu tak jak to sie ma w wypadku zgrzewarek punktowych z automatycznie podawanym drutem).
Zrób pierwowzór /wrzuć kilka fotek tutaj/ i poddaj go testom... chętnie zobaczę jak coś takiego się sprawuje 8-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 05 wrz 2018, 13:40

Migomat migomatem, a ja tu sobie misternie, drucik po druciku, przylutowalem następną skrzyneczkę energii 😋
Mierzyłem kilka ogniw przed i po lutowaniu. Nie tracą pojemności. Moja lutownica jest mocna, grzanie 2-3 sekundy w punkcik o średnicy 2-3 mm. Sekundę po odjęciu blaszka minusa ledwo ciepła.
Gdy grzać słabą lutownicą, to 20-40 sekund. Przyjaciel mój, też elektronik lutowal i wg jego wypowiedzi wcale się łatwo nie lutuje, dłużej grzał niż 3 sek.
Załączniki
MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1534413843171.jpg_1534413846262.jpeg
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

scuda
Posty: 278
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: scuda » 04 lis 2018, 13:14

Podales prad zwarcia Sanyo 100-130 A, tyle to ogniwo jest w stanie oddac energi. Ale nie wiesz bez testow ile ogniwo zwarte/uszkodzone w pakiecie bedzie pobieralo amperow, czyli nie wiadomo jaki bedzie opor zwartego ogniwa. Bo jesli zwarcie bedzie mialo wiekszy opor to bezpiecznik bardziej zaszkodzi grzejac siebie i dookola wszystko. I jeszcze pozostaje kwestia, bezpiecznik sie przepalil ale ogniwo zwarte dalej sie grzeje samo od siebie. Przetapia koszyk robi dalej ambaras i lipa ;/

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 04 lis 2018, 18:42

16A x 3,6V = 57W
Tyle może się w grzać maksimum w najbardziej niesprzyjającej sytuacji gdy prąd z sąsiednich ogniw jeszcze nie przepala bezpiecznika.
Bezpiecznik może się grzać maksimum 2W przy tym prądzie czyli tyle co nic. Prąd większy go stopi. P=I x I x R (I=16A, R bezp = 0,008 Ohm)
Oczywiście, że ogniwo może samo z siebie się rozgrzać swoim zwarciem wewnętrznym. Nie możne tego zabezpieczyć w żaden sposób
Ale zastosowanie bezpieczników ZNACZNIE ogranicza prawdopodobieństwo katastrofy
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: WojtekErnest » 04 lis 2018, 22:31

sambor pisze:
05 wrz 2018, 13:40
Przyjaciel mój, też elektronik lutowal i wg jego wypowiedzi wcale się łatwo nie lutuje, dłużej grzał niż 3 sek.
Podany wyżej przykład lutowania, nie zawiera bezpiecznika. Dla przypomnienia, bezpiecznik jest wtedy gdy chroni (odłącza) pojedyńcze ogniowo od segmentu równoległego, czyli musi byc znacznie cieńszy od szyny prądowej. A na powyższym obrazku drut jest jednakowej grubości.
Bezpiecznik maja np takie pakiety :
Załączniki
EM3EV-4.JPG
Tesla-druciki.JPG
EM3EV-4.JPG
dobry-lut-zbliz.JPG
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 04 lis 2018, 22:40

WojtekErnest pisze:
04 lis 2018, 22:31
Podany wyżej przykład lutowania, nie zawiera bezpiecznika. Dla przypomnienia, bezpiecznik jest wtedy gdy chroni (odłącza) pojedyńcze ogniowo od segmentu równoległego, czyli musi byc znacznie cieńszy od szyny prądowej. A na powyższym obrazku drut jest jednakowej grubości.
Bezpiecznik maja np takie pakiety :
Jeśli masz na myśli moją fotkę, to tam są bezpieczniki topikowe 16A. jest to cieniutka blaszka i na fotce może się wydawać że jest jednakowej grubości
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: WojtekErnest » 04 lis 2018, 22:50

Trudno to uznać za SZYNĘ PRĄDOWĄ + jednakowy bezpiecznik na kazdym ogniwie,,,,
Załączniki
Sambor-.JPG
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 04 lis 2018, 23:00

Tu nie ma szyny prądowej. Właśnie cały myk polega na tym, że szyna prądowa nie jest potrzebna. Było to opisane w tym wątku. Prądy rozkładają się równolegle w każdej nitce, a połączenie pomiędzy minusami służy w zasadzie tylko balansowaniu :) Szyna prądowa będzie dodawać rezystancję i różnicować rezystancje w różnych odległościach. Tu tego problemu w ogóle nie ma. Tu są nitki. To jest w zasadzie 13s1p razy 5

Szyna prądowa jest tylko na minusie całej baterii ( z drugiej strony) Twoje fotki Wojtku pokazują coś zupełnie innego
Bezpieczniki są oczywiście jednakowe. Nie mów, że mają być różne :D
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 04 lis 2018, 23:13

Dodać muszę, że połączenia między minusami mogą być jeszcze znacznie ciensze, niż wykonałem. Płynie przez nie pod obciążeniem jakiś niewielki prąd wynikający z różnej Rw ogniw. Przy jednakowych ogniwach prąd ten jest znikomy. No i płynie prąd balansowania :)
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: WojtekErnest » 05 lis 2018, 19:05

sambor pisze:
04 lis 2018, 23:00
Tu nie ma szyny prądowej. Właśnie cały myk polega na tym, że szyna prądowa nie jest potrzebna.
..Twoje fotki Wojtku pokazują coś zupełnie innego
Bezpieczniki są oczywiście jednakowe. Nie mów, że mają być różne :D
No więc co do zasady (mocnego pakietu) powinna być gruba, o znikomym RW szyna prądowa i jednakowe "bezpieczniki", które z założenia mają się przepalać przy małym prądzie ale niestety mają RW o rząd wielkości większy. Niestety z powodów praktycznych w małych pakietach to trudne lub niewykonalne bo ułozenie segmentu P nie jest jednakowe, symetryczne itp.
Oczywiście Twój pomysł z 'blaszkami' z bezpieczników samochodowych będzie skuteczny i zabezpiecza przed problemami nieporównywalnie lepiej niż klasyczne konstrukcje zgrzewane warstwami taśm.
Ci z kolei którzy budują duże pakiety bardziej stacjonarne, praktycznie robią to wyłącznie metodą grubej szyny, bo z jednej strony ryzyko uszkodzeń pojedyńczego ogniwa przy kilkudziesięciu P, tak rośnie że zbyt zagraża bezpieczeństwu całego pakietu, garażu, budynku technicznego czy wręcz domu mieszkalnego...
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
mr_x
Posty: 324
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Lokalizacja: Białystok

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: mr_x » 05 lis 2018, 19:12

Jak na ogniwach 3. i 4. z lewej górnej strony prąd rozkłada się równomiernie? Między 4. i 5. z lewej górnej strony płynie suma prądów z 3. i 4. z lewej górnej strony. To tak na szybko zauważyłem, nie analizowałem całości.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 06 lis 2018, 9:21

WojtekErnest pisze:
05 lis 2018, 19:05

No więc co do zasady (mocnego pakietu) powinna być gruba, o znikomym RW szyna prądowa i jednakowe "bezpieczniki"
Nie ma takiej zasady.
Szyna prądowa jak już wspomniałem jest niepotrzebna jako, że prąd płynie wprost z plusa na minusa itd. W pakiecie 9p zastosowałem dokładnie ten sam układ. Są tylko dwie szyny prądowe - na minusie i plusie całej baterii.
Szyna prądowa daje więcej niepotrzebnych rezystancji niż połączenie bezpośrednie, które gwarantuje identyczne rezystancje w każdej nitce.

Nie ma znaczenia, czy pakiet jest duży, czy mały. Szyny prądowe muszą być dwie - na skrajnym plusie i minusie. Reszta jest połączona bezpośrednio.

Wszystkie ogniwa są zabezpieczone bezpiecznikiem, który w przypadku zwarcia zapobiegnie wyładowaniu przez sąsiadów z celi. Nie chce mi się tego rysować, a powinienem, bo widzę, że nie jest to zrozumiałe. W sensie bezpieczeństwa nie różni się to niczym od zastosowania szyny. Nie chroni ani lepiej, ani gorzej
Ostatnio zmieniony 06 lis 2018, 9:50 przez sambor, łącznie zmieniany 3 razy.
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 06 lis 2018, 9:29

mr_x pisze:
05 lis 2018, 19:12
Jak na ogniwach 3. i 4. z lewej górnej strony prąd rozkłada się równomiernie? Między 4. i 5. z lewej górnej strony płynie suma prądów z 3. i 4. z lewej górnej strony. To tak na szybko zauważyłem, nie analizowałem całości.
Tam gdzie się nie da przejść bezpiecznikiem z plusa na sąsiedni minus, przejście jest z plusa na sąsiedni plus. Potem z tego plusa jest podwójny bezpiecznik na kolejny minus. Podwojenie bezpiecznika z 16A na 2x16A nie daje 32A. Daje 22-25A. W całej baterii są bodajże 4 takie przejścia. W tym bidonie nie da się ułożyć ogniw bez tych przejść. W prostej, prostokątnej konstrukcji jak najbardziej

Mówimy o rezystancji 0,008 Ohm pojedynczego bezpiecznika. Podwójny bezpiecznik 0,004 Ohm. Porównajmy do rezystancji wewnętrznej samego ogniwa - 0,040 - 0,060 Ohm. Rw ogniwa jest 5-8 razy większa.
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: WojtekErnest » 06 lis 2018, 17:06

sambor pisze:
06 lis 2018, 9:21
...
Nie ma takiej zasady.
Szyna prądowa jak już wspomniałem jest niepotrzebna
,,
Nie ma znaczenia, czy pakiet jest duży, czy mały.
Drogi Witku,
Nie mogłem zostawić bez odpowiedzi Twoich kolejnych wyjaśnień.

Zrobiłem prosty szkic porównujący obrazowo oba rozwiązania dla JEDNEGO segmentu P.

Klasyczna szyna to bezpiecznik między nią a plusem ogniwa.
Pseudo szyna - czyli Twoje rozwiązanie to szyna stworzona z bezpieczników.
Zatem róznica rezystancyjna, montażowa i nie zgodzę się, że to nie ma dla dużych pakietów znaczenia.
Zasadnicza róznica to fakt że przepalenie bezpiecznika deformuje ten segment bo PRZERYWA obwód.
Wiem, że krzyżowe lutowania to osłąbi ale to jednak nie to......

Nie porównuj tych niskich (WYLICZONYCH) rezystancji bo dobrze wiesz że to nie jest w praktyce realne,
choćby z powodu nierównomiernej jakości styku, lutowania czy zgrzewania.
Dlatego Tesla tak robi i tysiące ludzi robiących duże pakiety.
Oczywiście zgoda, że w małym pakiecie trudno to zauważyć, upchnąć itp i dla wielu czytelników może być
biciem piany ale z tego szkicu mam nadzieję widać wyrażną róznicę.
Załączniki
w-zajaczkowski-szyna-pseudo.JPG
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 06 lis 2018, 17:08

Nadal nie rozumiesz zasady łączenia w nitki. Ok. Zrobię szkic

gdybyś poświęcił tyle czasu na zrozumienie, co na udowadnianie swojego błędnego przekonania, to nie byłoby tej zbędnej dyskusji, którą nazywasz "wyjaśnianiem". Jeśli już, to ja wyjaśniam, a Ty krytykujesz moje rozwiązanie na podstawię błędnego pojęcia. Więcej rozumuj i analizuj zanim wygłosisz krytyczny wywód. Pisałem, że to 13s1p połączone ze sobą? Pisałem, ze łączy się plus z minusem następnego ogniwa? Pisałem, że łączenie minusów można by w ogóle pominąć, gdyby nie potrzeba balansowania jednym BMS? Umiesz czytać ze zrozumieniem?

Wygląda to zupełnie inaczej niż Twój schemat powyżej. Całość działa i to wyśmienicie.
Oszczędź sobie kolejne krytyczne uwagi, bo mam wrażenie, że i ten rysunek nie będzie zrozumiały, wypatrzysz w nim jakieś swoje pokręcone "ale". Wątek się rozrośnie i zrobi wodę z mózgu czytającym.

Kiedyś mnie lekko zszkokowałeś informacją, bodajże w tym wątku, że dajesz dwa bezpieczniki - na plusie i minusie ogniwa. Bezsensowne podwajanie rezystancji dwoma bezpiecznikami szeregowo. KURIOZUM! Udowadniasz brak elementarnego zrozumienia prądu, a występujesz tu z pozycji "pouczacza"
Załączniki
received_257643678440995.jpeg
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: WojtekErnest » 06 lis 2018, 19:04

Takim tonem na pewno nie będę z Tobą dyskutowal. A miałem Cię za rozsądnego człowieka.
PS. Kiedyś zrozumiesz dlaczego w pakietach li-ion przestrzega sie łączenia wysokopradowego części ROWNOLEGLEJ.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

tkoko
Posty: 267
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: tkoko » 06 lis 2018, 21:16

Sambor, nie do końca jest to takie oczywiste. Jeżeli spali Ci się bezpiecznik na którymś "+" to cały prąd z "nitki" pójdzie na dwie sąsiednie "nitki" przez cienki drucik balancera, i wówczas albo się również przepali, albo co gorsza zacznie się grzać. Co prawda nie powinno to grozić jakimś większym problemem bo drut "balancera" masz tylko na minusach ale może to wpływać na trwałość akumulatora.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 07 lis 2018, 9:05

tkoko pisze:
06 lis 2018, 21:16
Sambor, nie do końca jest to takie oczywiste. Jeżeli spali Ci się bezpiecznik na którymś "+" to cały prąd z "nitki" pójdzie na dwie sąsiednie "nitki" przez cienki drucik balancera, i wówczas albo się również przepali, albo co gorsza zacznie się grzać. Co prawda nie powinno to grozić jakimś większym problemem bo drut "balancera" masz tylko na minusach ale może to wpływać na trwałość akumulatora.
1. Jeśli spali się 1 bezpiecznik, to pojemność baterii spadnie o 20 proc, będzie natychmiast odczuwana i do naprawy. Maksymalny prąd z ogniwa odciętego to 5A, na co wystarczy przewód 0,5mm2 bez żadnego grzania. Ja stosuję 0,75-1,0mm2

2. Bezpiecznik to nie tranzystor, który może się spalić ot, tak sobie. Nie ma powodu by się spalić, jeśli nie dojdzie do poważnego zwarcia. Nawet krótkotrwałe półsekundowe zwarcie baterii nie pali żadnego bezpiecznika. Zdarzyło mi się to ze 3 razy. Upala zwierany przewód jak spawarka, a bezpieczniki zostają całe. Aby spalić bezpieczniki przez zwarcie przewodu zasilającego baterii w ciągu pół sekundy, prąd musiałby przekraczać 150A. (5x30A), a to jest moc 7500W. Łuk spawania nie jest w stanie pobrać takiej mocy i dlatego nie palą się bezpieczniki przy przypadkowym zwarciu kabli.

Wniosek: spalenie bezpiecznika jest możliwe tylko wskutek zwarcia wewnętrznego w ogniwie lub krytycznego. Bateria do naprawy. Pomijam tu możliwość przetarcia kabli, czy zwarć kabli do cel wskutek niechlujnego montażu baterii.

@WojtekErnest Cieszę się, że nie będę musiał odpowiadać na kolejne bzdurne zamotane zastrzeżenia. Moim zdaniem powinieneś bić się w pierś i przeprosić za niesłuszną krytykę, niepotrzebne posty, zamiast dalej się wymądrzać
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

tkoko
Posty: 267
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: tkoko » 07 lis 2018, 21:29

sambor pisze:
07 lis 2018, 9:05
..1. Jeśli spali się 1 bezpiecznik, to pojemność baterii spadnie o 20 proc, będzie natychmiast odczuwana i do naprawy. Maksymalny prąd z ogniwa odciętego to 5A, na co wystarczy przewód 0,5mm2 bez żadnego grzania. Ja stosuję 0,75-1,0mm2
...
A skąd wziąłeś spadek pojemności o 20% ? Moim zdaniem, pojemność całej baterii spadnie tylko o pojemność akumulatorka ze spalonym bezpiecznikiem. Reszta akumulatorków "wyrówna się" przez drut balansujący, i będziesz miał x"S" po np. 5"P" i jeden "S" jako 4"P", i ten segment będzie mocniej obciążany prądowo. :D

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: Goliath » 07 lis 2018, 22:01

tkoko pisze:
07 lis 2018, 21:29
A skąd wziąłeś spadek pojemności o 20% ? Moim zdaniem, pojemność całej baterii spadnie tylko o pojemność akumulatorka ze spalonym bezpiecznikiem.
Zadajesz pytanie... po czym prawie sam sobie odpowiadasz :D
Zakładając akumulator 13S5P z ogniw o pojemności 2Ah... to jak jedna cela gdzieś w bloku "P" wypadnie /upali się na jednym ogniwie bezpiecznik/ to pojemność całego aku będzie mniejsza właśnie o 20% :D

Tak łopatologicznie biorąc :ugeek:
Wszystkie sekcje "P" będą miały pojemność 10Ah a ta jedna będzie miała tylko 8Ah /1 ogniwo 2Ah odpada/.
Obciążając cały akumulator... na tym jednym bloku napięcie szybciej będzie spadało i po "wydojeniu" z akumulatora 8Ah to na nim w pierwszej kolejności pojawi się napięcie ok. 3V co doprowadzi do sytuacji gdzie BMS odetnie obciążenie.
Tak więc akumulator bez 1 ogniwa będzie zachowywał się jakby miał tylko 8Ah... czyli spadek pojemności o 20% /8Ah z 10/ :P

Jak to mówią :D Akumulator jest na tyle pojemy... na ile pojemna jest jego najsłabsza sekcja /czytaj blok P/ :D

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 1920
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: zeeltom » 15 lis 2018, 3:14

Nie bardzo kumam, o co się kłócicie?
Na jedno ogniwo wystarczy jeden cienki drucik podłączony do wspólnego plusa, lub minusa piętra. Nie ma potrzeby łączenia cienkimi drucikami z obu stron . Poza tym reszta ma być połączona grubą szyną na piętrze. Od strony plusa i minusa. Coś tu poszło nie tak?
Albo ja czegoś nie rozumiem.

Awatar użytkownika
sambor
Posty: 436
Rejestracja: 06 mar 2018, 15:56
Lokalizacja: Kielce

Re: Bateria zabezpieczona jak Tesla. Pierwsza w Polsce?

Post autor: sambor » 15 mar 2019, 13:32

Właśnie ktoś wrzucił fotkę spalonego Falcona. A tymczasem następny egzemplarz
Załączniki
received_2071425876240469.jpeg
Wyrwituś NineContinent 60V 2,7 kW
StarFly Voilamart 48V 1,5 kW
Hasanka Bionx 48V 900W

ODPOWIEDZ