Uwalony BMS?

Dział zawiera tematy związane z akumulatorami, ładowarkami oraz BMSami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Uwalony BMS?

Post autor: AST034 »

Pacjent BMS 20S 80A. Z dnia na dzien odcial zasilanie, napiecie na kazdej sekcji 3.95V. Podlaczam ladowarke to prad wraca, ale jak dodam gazu to wszystko gasnie, tak jakby zasilanie bylo tylko z ladowarki. Przyznaje, ze puscilem mu 110A, ale normalnie jezdzilem az do momentu powrotu do domu, zgasilem go i wyjalem kluczyk, nastepnego dnia juz nie reagowal. Ktos ma pomysl, czy od razu zamawiac BMS pod 150A? Generalnie to skoro sekcje sa rowne, to chyba po prostu go spalilem, ale szukam potwierdzenia z waszej strony 😂
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3338
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uwalony BMS?

Post autor: WojtekErnest »

Sprawdz czy tam nie ma wyłącznika termicznego. Ma postac ceramicznego prostopadloscianu. Moze dostal stalego rozwarcia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Uwalony BMS?

Post autor: AST034 »

WojtekErnest pisze:
17 gru 2019, 19:31
Sprawdz czy tam nie ma wyłącznika termicznego. Ma postac ceramicznego prostopadloscianu. Moze dostal stalego rozwarcia.
Nie, nie ma. To zwykly BMS z nexuna bez termika. Ewidentnie nawet odpiety od instalacji ebajka po odlaczeniu ladowarki odcina zasilanie. W sumie to testowo puscilem wiekszy prad niz maksymalny, czulem, ze sie moze usmazyc :D 150A juz zamowiony:

Obrazek

Licze, ze tego juz sabek nie uszkodzi 🤫
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2068
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uwalony BMS?

Post autor: Tooropek »

AST034 pisze:
17 gru 2019, 18:31
Pacjent BMS 20S 80A. Z dnia na dzien odcial zasilanie, napiecie na kazdej sekcji 3.95V. Podlaczam ladowarke to prad wraca, ale jak dodam gazu to wszystko gasnie, tak jakby zasilanie bylo tylko z ladowarki. Przyznaje, ze puscilem mu 110A, ale normalnie jezdzilem az do momentu powrotu do domu, zgasilem go i wyjalem kluczyk, nastepnego dnia juz nie reagowal. Ktos ma pomysl, czy od razu zamawiac BMS pod 150A? Generalnie to skoro sekcje sa rowne, to chyba po prostu go spalilem, ale szukam potwierdzenia z waszej strony 😂
Mi to wygląda jakby któryś rezystor padł, scalak albo któryś mosfet przebity, a może jakaś ścieżka odparowała skoro połączenia cel do balansera są okej. Ogólnie pewnie da się naprawić. Mam specjaliste po sąsiedzku który wymieniał mi w jednym bmsie rezystor i odlutował mosfet, a co za tym idzie bms odżył. Zdejmij radiator i przepikaj fety i rezystory. Jeśli już zamówiłeś nowy bms to teraz jedynie możesz dowiedzieć się który element jest najmniej podatny na większy prąd. Warto by dowiedzieć się co z czym, bo może komuś taka wiedza się przyda. 😀
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Uwalony BMS?

Post autor: AST034 »

Przyjdzie mi nowy BMS to ten stary wrzuce na stol i sprawdze tranzystory, bo sadze, ze tam gdzies jest zwara, w sumie to one najpredzej oberwia zbyt duzym pradem.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2068
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uwalony BMS?

Post autor: Tooropek »

AST034 pisze:
17 gru 2019, 23:32
Przyjdzie mi nowy BMS to ten stary wrzuce na stol i sprawdze tranzystory, bo sadze, ze tam gdzies jest zwara, w sumie to one najpredzej oberwia zbyt duzym pradem.
Najgorzej jak scalak wystrzeli to żeby zamówić sztukę to nie ma opcji w pl. 100szt z chin zamawiać to przesada, bo taniej wychodzi nowy bms. Jak jeden mosfet to mozna odlutowac i będzie działać, co do rezystorów to musi być 1:1 podmiana na identyczny. Mosfet będzie jedynie pod miernikiem do wykrycia jak przebity, rezystor niekoniecznie, a scalak jak wypruty to pod lupą widać gdzie go wysadziło. Ja tam się nie znam na tym, ale jak będą kolejne naprawy bmsów albo ładowarek itp to będę wrzucał na forum zdjęcia. Narazie to wróżenie z fusów i temat bez tematu ale zobaczymy czy uda Ci się zlokalizować usterkę. Powodzenia tak czy inaczej 😀
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Uwalony BMS?

Post autor: AST034 »

BMS wyjety, po rozebraniu okazalo sie, ze winne jest uszkodzenie mechaniczne kondensatora na wyjsciu „P-”.
Dziwne, bo kondensator byl przyklejony do plytki, dopiero kiedy nie miernik pokazał brak przejscia na tym elemencie to go odkleiłem a tu o:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Uwalony BMS?

Post autor: Mariusz_p »

W normalnych warunkach taki BMS powinien pracować bez problemu. Nie jesteś w stanie obciążyć w takim rowerze BMS na 110A dłużej niż kilkadziesiąt sekund podczas gwałtownego przyspieszania. Przy 80km/h masz jakieś 70-80A poboru z pakietu. BMS 80A ciągłego zniesie chwilowego że 150-200A. Obstawialem coś mechanicznego od początku, ale czekałem za się rozwinie sytuacja :)
Gienadimon
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lip 2018, 19:06

Re: Uwalony BMS?

Post autor: Gienadimon »

BMS brzęczy jak grzechotka..jest nowy ?!
Czy można go sprawdzić, zanim go podłącze do baterii?
Od zewnątrz jest wszystko ok. Tylko gdy nim trochę wstrzasne, tak jagby przepalona stara żarówka lub grzechotka..?
Czy ktoś już coś takiego miał?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2019, 1:34 przez Gienadimon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Uwalony BMS?

Post autor: radasss »

A jaki BMS na 20 S 400 A ? Wystarczy jak najmniejszy byle kontrolował napięcia cel i odłączył STYCZNIK jak napięcia zmienią się od zadanej wartości. W ogóle myślę, że chcąc pobierać więcej niż 80 A z baterii mocno należy się zastanowić właśnie nad takim rozwiązaniem. Szczególnie, że w obecnych BMS'ach prąd sobie płynie w dwie strony przez MOSFET'y, a to nie są prawidłowe warunki pracy tranzystora.
warsztatmotocykli.pl
ODPOWIEDZ